Vanavond zag mijn vriend een heel vreemde kever?? in de tuin. Het ding was wel 2 cm groot, je hoorde hem lopen (het schild). Hij kan springen en hij heeft heel grote voelsprieten. Wie weet wat het is?
Dat is de geelgerande waterkever! Een echte jager die op diertjes in het water jaagt. Hij kan flink bijten, dus wees voorzichtig, een beet kan flink zeer doen. Ze kunnen trouwens verdrinken, als ze het water niet uit kunnen, alle vissen in een aquarium opeten, en wegvliegen.
Dat bijten doen ze trouwens uit zelfverdediging, dus alleen als je ze vasthoudt.
Ik hoop in ieder geval geen kakkerlak Ik moet er niet aan denken. Ik heb hem versleept met een glas, dus heeft hij gelukkig niet kunnen bijten. Wel vreemd dat mijn vriend hem vond op de stenen. Onze sloot is toch wel 40 meter verder. Hij heeft gelukkig niet gevlogen, en had ook niet het idee dat hij dat zou kunnen. En inderdaad hij kan zwemmen in de gootsteen
Even gezocht naar foto's van de waterkever. En inderdaad we zijn er over uit. Het is een waterkever. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een kakkerlak was Hij zit nu in de Kliko.
Bedankt!! Ik kan weer lekker slapen.
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-09-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt