Kosten enting kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Kosten enting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:18

Hallo,

Om een begroting te maken wat een kat ongeveer kost, zou ik graag willen weten wat jullie aan de entingskosten kwijt zijn.
Ook ben ik benieuwd wat jullie verder per maand aan de kat kwijt zijn.

Groetjes!

isverwijderd

Re: Kosten enting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:20

Ik heb zelf geen kat, maar waarom zou je je kat niet enten? Het gaat toch om de gezondheid van je kat? Niet om het geld toch? Knipoog

(Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon benieuwd waarom je de vraag stelde? Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:24

bel even de DA waar je dan heen wilt, het verschilt nl nogal per DA en per regio, verder heb ik zelf mijn katten alleen de kittenentingen laten geven omdat die van mij niet buiten komen en dus geen contact met andere katten hebben, maar dat is eigen keus.
Verder moet je denken aan, eten, ontworming 2 keer per jaar ong en vlooienbestreiding en wat reserveren voor als ze naar de DA zouden moeten, ik denk zo'n 25 euro per kat per maand, maar je kunt het zo duur maken als jezelf wilt.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:27

Henkjan schreef:
Ik heb zelf geen kat, maar waarom zou je je kat niet enten? Het gaat toch om de gezondheid van je kat? Niet om het geld toch? Knipoog

Geeft niet Knipoog

Mijn vriend en ik gaan vandaag en woensdag kijken naar kittentjes. En ik wil absoluut mijn katten wel enten. In ieder geval de kittenentingen. Het geld is er ook voor, dus dat is het probleem niet. Ik reken nu op zo'n 50 euro per kat (per keer). Maar ik vind het lastig om een indicatie te maken, en ben daarom gewoon nieuwsgierig wat jullie betalen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:28

Ik was de laatste keer voor enten geloof ik 40 euro kwijt, maar DA-kosten zijn heel verschillend.

Verder ben ik per maand 20 euro aan voer (Royal Canin) kwijt.
2 keer per jaar ontwormen (Profender), 10 euro per keer.
En dan de kattenbakvulling erbij, dan kom ik op ruim 25 Euro gemiddeld per maand denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:32

Ik heb een verzekering voor de kat en enten wordt vergoed ook de worm middelen,onze d.a ent maar eens in de 3 jaar dat zou beter zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:38

40 Euro enten. Elke 3 maand ontworming. (Profender ca. 6 euro per keer). Elke 5 weken Frontline tegen vlooien. Weet zo niet wat die kost. ca. 5 euro per keer denk ik.
Voerkosten. 10 Kg. zak Royal canin Female rond de 60 euro.

Denk ook aan eventueel medische kosten. En als je een jonge kat neemt , denk dan aan kastratie. Kater ca. 60 Euro, Poes ca. 130 Euro.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:43

Vedette schreef:
Henkjan schreef:

Geeft niet Knipoog

Mijn vriend en ik gaan vandaag en woensdag kijken naar kittentjes. En ik wil absoluut mijn katten wel enten. In ieder geval de kittenentingen. Het geld is er ook voor, dus dat is het probleem niet. Ik reken nu op zo'n 50 euro per kat (per keer). Maar ik vind het lastig om een indicatie te maken, en ben daarom gewoon nieuwsgierig wat jullie betalen Lachen

Oke! Ik hoop dat jullie slagen! Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:24

marleen_usar schreef:
Ik heb een verzekering voor de kat en enten wordt vergoed ook de worm middelen,onze d.a ent maar eens in de 3 jaar dat zou beter zijn.

Mag ik vragen welke verzekering je hebt? Wij zitten bij Proteq (de basis verzekering) en daar wordt enten etc niet vergoedt namelijk

Wij hebben 2 katten en waren de laatste keer bij de DA 92 euro kwijt voor enten plus ontwormingsspul (de druppels dus ook)
Wij laten ze wel elk jaar enten, want ook al komt een kat niet buiten, evt kattenziekte neem je gewoon mee naar binnen onder schoenen etc. Voer is bij ons 5 kilo voor 8,85 (halen we bij een soort boer Haha! ) Met die 5 kilo doen we ongeveer een maand (geloof ik hoor, weet het niet zeker haha) maar dat is dus voor 2 katten.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:28

een enting is zo rond de 30 a 40 euro maar dan heb je een cocktail. Een kat heeft genoeg aan een enting 1x in de 3 jaar. Alleen als hij/zij het pension in moet, moet hij ieder jaar een enting hebben tegen katten/niesziekte.

Qua kosten. Je kunt 1 zak voer kopen voor een maand dus het ligt eraan welk voer je kiest. zo gemiddeld rond de 20 euro denk ik. Kat kun je gewoon water geven dus daar heb je geen kosten aan. En eventueel een kattensnoepje... Maar ook dat is het geld niet voor een zakje of een doosje gemiddeld rond de 3 euro. Grind voor de bak.. zo'n 6 euro en dan doe je er wel een tijd mee Haha! succes
Laatst bijgewerkt door arnjojo op 21-09-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:30

Onze DA adviseerde het eerste jaar na de eerste enting een cocktail, en daarna het ene jaar 1 enting (ik geloof niesziekte) en het jaar daarna weer de cocktail etc etc

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:51

enting betaalde ik 30 euro en die moet 2x als kitten zijnde.
Als je je kat binnenhoudt hoef je je kat maar 1x per jaar te ontwormen en ontvlooien..

Grote kans dat er nu mensen reageren van neeeee dat is veelste weinig blaatblaat
Maar het hoeft dan echt maar 1x per jaar als ze NIET buiten komen, dit vertelde de DA mij zelf.

Voer tsja je ken het zo gek maken als je wilt maar ik zou wel voor een beter voer gaan.
Hills lijkt duur maar is het uiteindelijk niet omdat ze er ook veel minder van eten.

Je kitten kan je aan het begin ook wat natvoer geven en daarna af bouwen zodat de kat het alleen nog maar als lekkernij gaat zien 1x in de zoveel tijd..

Je kan het eigenlijk zo gek maken als je het zelf wilt..

edit: Grit hebben ze hier van het merk Linda, de rose zak met een geurtje.
Deze kost 12 euro voor 20 liter, en hier doe ik 1,5 week mee met 2 bakken (ik schep mn bak 3x per dag uit en 1x in de week gaat ie helemaal leeg)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:26

1 x ontwormen is veel te weinig. Elk dier heeft wormen ook nog na het ontwormen daar je niet elk stadium aanpakt. En in een jaar tijd kunnen die wormen drastisch vermeerderen. Heb er helaas al een hoop ellende van gezien dat mensen dachten dat 1x per jaar genoeg was. Daarnaast loop je zelf ook het gevaar wormen op te lopen daar een kat overal in huis op en inzit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:36

Petplan heet die verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:51

Ik heb nog nooit gehoord van 1 keer per 3 jaar enten. Zijn er meer mensen die dat zo doen?
Ontwormen doe ik dus 2 keer per jaar, op advies van de DA.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:53

Nope, onze katten worden elk jaar geent. Het ene jaar een cocktail, het andere jaar alleen niesziekte

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:56

Ik heb 2 geholpen katers (broers van elkaar) en ben 40,- per jaar per kat kwijt aan inentingen. Kitteninentingen weet ik niet hoeveel dat kost. Kun je het beste vragen aan een da bij jouw in de buurt.
Verder koop ik een zak kattenbrokken van royal canin, indoorkatten van 4 kg ben daarvoor 27,95 per maand voor kwijt.
Soms nog kattenvlees, maar alleen als afwisseling, eens per maand ofzo.
En dan ontwormen 3-4x per jaar. Ze krijgen daarvoor druppels voor in de nek 7,- per kat per keer.
Ik heb ze niet verzekert en heb in de 2,5 jaar dat ik ze heb ook nog geen dierenartskosten gemaakt behalve het nodige aan inentingen en ontwormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:28

Bij ons in de praktijk wordt elke kat gewoon elk jaar voor alles opnieuw geent. Daar de enstof niet of nauwlijks langer werkt. Langere pauzes daar tussen is dus niet verstandig daar dan ook de basisenting weg is.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:31

Ik weet niet hoevee lhet voor onze katten kost... Ik vermoed HEEL veel, want voor onze hond 1 doosje met pijnstillers kosten al €88 euro + nogwat! Knipoog Hij had een ontsteking in zn poot

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:44

De enting hier in Leiden (cocktail) kost 35 euro.
Het ligt qua voeding en vlooienspul/ontworming er totaal aan hoeveel geld je er aan wilt uitgeven.
Een pak van 3 vlooiencapsules (1 per maand) kost 20 euro.
Je kan ook een vlooienband kopen voor 10 euro voor een half jaar en bij de kruidvat is vlooienspul (werkt bij mijn kat alleen niet zo lang) weer 8 euro voor 3 vlooiencapsules.

Als je voer van Gourmet neemt is dat duurder dan voer van de Albert Heijn.
Wij voeren onze katten een mix van 'duurder' (Felix, Gourmet, Royal Canin') en 'goedkoper' (lees huismerken) voedsel. Zodat ze niet gewend raken aan duurder voedsel, want anders willen ze straks niks anders meer Clown.

Het schijnt alleen dat gourmet niet goed is voor een kat heb ik gehoord. Maar waarom is mij niet uitgelegd.

Ik zou informeren bij je dierenarts, wat voor voer je het beste kan kopen.
Het is wel belangrijk dat ze als kitten in ieder geval geënt (en gechipt zo'n 40 euro) worden.
Maar een kitten/kat kan nog steeds niesziekte krijgen ookal zijn ze geënt.

Als je de kitten laat helpen verschilt dat heel erg of het een meisje of jongentje is.
Katertje is rond de 40 euro en Poesje is volgens mij tegen de 120 euro aan.

Zo alles op een rijtje. Koe

Zoals ik hier in dit topic lees, is bij meerdere bokkers de kosten van enten rond de 40 euro.
Let wel op dat die kosten bij jou ook ongeveer zo duur blijven, want ik ken ook iemand waarbij de dierenarts entte voor 150 euro ...

Succes met je kittens. Ga je voor HTK kittens of Ras?

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 21:37

Iedereen bedankt voor all info!

@Nienke1990:
Ik ga voor ras. Woensdag gaan we kijken voor een Siamees kittentje. De fokker ken ik al, mijn schoonouders hebben daar al twee siamese kittens gekocht en ik ben ook zelf een keer mee geweest. Hoogstwaarschijnlijk komt woensdag ons eerste kitten! Haha!
Ik wil erg graag twee verschillende kittens, maar wel ongeveer tegelijkertijd. We zijn ons nog aan het oriënteren op het tweede kitten. Mijn oog is gevallen op de Britse korthaar. Ik heb een fokker gevonden die op dit moment een nest met nog drie Black-tortie kittens heeft. Werkelijkwaar prachtig! Daar gaan wij hoogstwaarschijnlijk ook kijken!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:09

Ik betaal 22 euro per enting incl consult Clown

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:35

Leuk hoor Lachen
Dan zal het qua enten denk ik wel anders gaan. Bij raskatten doen ze toch weer ff wat voorzichtiger heb ik altijd het idee. Niet dat ze bij HTK katten alles er gewoon indauwen, maar raskatten geven sneller allergische reacties enzo, heb ik me laten vertellen. En ja, raskatten zijn gewoon duurder qua aanschaf en bloedlijnen enzo. Knipoog

Ik wens je superveel succes. Komt vast goed. Lachen
Een goede fokker geeft ook (vaak) goede informatie. Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:00

Ik betaal 40 euro per keer voor consult, algemene check (oren, ogen, enz) en enting.
Ontworming en ontvlooiing koop ik gewoon bij de dierenwinkel.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:34

arnjojo schreef:
een enting is zo rond de 30 a 40 euro maar dan heb je een cocktail. Een kat heeft genoeg aan een enting 1x in de 3 jaar. Alleen als hij/zij het pension in moet, moet hij ieder jaar een enting hebben tegen katten/niesziekte.

Qua kosten. Je kunt 1 zak voer kopen voor een maand dus het ligt eraan welk voer je kiest. zo gemiddeld rond de 20 euro denk ik. Kat kun je gewoon water geven dus daar heb je geen kosten aan. En eventueel een kattensnoepje... Maar ook dat is het geld niet voor een zakje of een doosje gemiddeld rond de 3 euro. Grind voor de bak.. zo'n 6 euro en dan doe je er wel een tijd mee Haha! succes

uiteraard ook voor wormen en vlooien heb je spullen nodig. 1x in de 5 weken een pipet tegen vlooien er zitten er 3 meestal in een verpakking en dan ben je rond de 20 euro kwijt. en een ontworming 2x in het jaar en die zijn gemiddeld 3 euro