"Probleempje"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

"Probleempje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:23

Nou, ik heb een Shih-Tzu van 22 weken. Hij slaapt in een bench, en als hij alleen thuis is gaat hij ook in de bench. Elke maandagochtend, woensdagochtend & vrijdagochtend is hij rond de 3 à 4 uurtjes alleen thuis. Dit gaat eigenlijk altijd wel goed!

Maar vandaag moest ik werken, van 1 tot 6 uur. Mijn ouders zijn dit weekend weg, en mijn broer was ook weg. Nu kwam de buurvrouw naar m'n broer toe toen hij thuis kwam, dat ons hondje de hele middag al aan het piepen & blaffen was geweest.

Hoe voorkom ik dit nu? 's Morgens & 's avonds is het geen probleem als ie alleen thuis is. Meestal is hij dan wel moe, maar zodra we 's middags weg gaan is het alleen maar piepen. Meestal de eerste 5 tot 10 minuten, maar vandaag dus langer. Om hem buiten de bench, en dus gewoon los te laten binnen in huis lijkt mij geen oplossing. Als wij boven zijn, en hij loopt gewoon los beneden ; dan gaat ie onder aan de trap zitten piepen..

Iemand ideeën hoe we dit kunnen oplossen?

Air

Re: "Probleempje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:24

Als ie moe is is er niks aan de hand, lijkt me toch simpel: grote wandeling maken of gaan spelen met hem buiten, voordat je weggaat Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:25

Voordat ik weg ging ben ik een heel stuk met hem gaan wandelen, toen was ie ook echt wel moe..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:26

Weet je ook zeker dat hij niet moest plassen oid?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:27

Ja, voordat ik weg ging heeft hij 3x geplast. En ook gewoon gepoept, dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik dus een wandeling gemaakt, maar dit lijkt niet te helpen..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:49

Anders koop je een kong voor hem waar hij lekker even mee bezig kan zijn in zijn bench.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:31

Normaal ga je dus niet vaak weg 's middags? Anders zou je dit kunnen oefenen, even kort weggaan en weer terug komen. Zodat hij begrijpt dat je 's middags ook wel eens weg bent. Aangezien hij 's ochtends en 's avonds wel stil is zal dit 's middags ook geen probleem zijn als hij hieraan is gewend.

Succes!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:37

Misschien een extra knuffel in de bench, zal hij zich minder alleen voelen Ach gut Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:48

is hij op zo'n dag, s'morgens, 's middags én 's avonds alleen?? Dan zou ik ook wel gaan janken, ja.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:49

Rosita schreef:
is hij op zo'n dag, s'morgens, 's middags én 's avonds alleen?? Dan zou ik ook wel gaan janken, ja.

Nagelbijten / Gniffelen. Inderdaad.
Dus dat houd eigenlijk in dat hij bijna de heledag alleen is of lees ik dat nou verkerd? Lachen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:51

Kan je hem niet in een bijkeuken ofzo doen? Iig een klein halletje. Dat is al beter dan in zo'n kleine bench!

Verder heb ik geen oplossingen..

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:53

Rosita schreef:

Er staat toch duidelijk omschreven dat de topicstarter moest werken van 13 tot 18 uur. En niet de hele dag Knipoog

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:37

Kan je tussendoor niet even naar huis komen?
Of neem hem mee naar je werk (als dat mogelijk is.)
Anders kan je idd oefenen.. van kort naar lang..
Steeds ietsje langer.
Ook goede speeltjes kunnen misschien wel helpen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:50

radio aanzetten kan ook helpen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:56

kooslover schreef:
Normaal ga je dus niet vaak weg 's middags? Anders zou je dit kunnen oefenen, even kort weggaan en weer terug komen. Zodat hij begrijpt dat je 's middags ook wel eens weg bent. Aangezien hij 's ochtends en 's avonds wel stil is zal dit 's middags ook geen probleem zijn als hij hieraan is gewend.

Succes!

Hier ga ik in mee. Onze hond kon tot voor kort niet s'avonds alleen. S'ochtends en s'middags ging het altijd goed ze wist niet beter of dat we dan ook weg konden zijn.

Na in de vakantie geoefend te hebben gaat het nu in de avonden ook goed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:51

Ik zou idd ook gaan oefenen, gewoon opbouwen, al moet je daar wel even wat tijd in steken.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:55

kooslover schreef:

Succes!

Dit & je zegt dat het geen optie is om hem uit de bench te laten omdat hij aan de trap gaat zitten piepen als jullie thuis zijn... misschien doet ie het dan alleen omdat hij met jullie meewilt. Wat wij hadden gedaan (omdat we hetzelfde hadden met dat trapgedoe) is even een halfuurtje naar de buren of dergelijke en hem met een camera opnemen om te kijken of hijook ging zitten piepen als hij wits dat we weg waren. Ook hebben we de bench opengelaten zodat hij er gewoon in kon.

Succes!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:57

Vaak is het gewoon even wennen voor de hond om alleen te zijn. De radio zou een optie kunnen wezen....

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:10

Radio is gewoon altijd wel aan als ie alleen thuis is. Ook heeft ie speeltjes & een knuffeltje in z'n bench liggen..

En nee, hij is niet hele dagen alleen thuis. Juist niet Scheve mond Hij is nooit langer alleen thuis dan 3 à 4 uurtjes. Dat is niet zielig lijkt mij.. We zijn ook wel vaker 's middags eens even weg, meestal houd het piepen/blaffen na 5 tot 10 minuten wel op. Maar de laatste tijd doet hij het steeds vaker, laatst ook 's avonds. Zelf zat ik een beetje te denken aan de puberteit, kan dit er iets mee te maken hebben?

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:14

Lastig probleem zeg.. vooral voor de buren Knipoog Radio aanzetten is idd wel belangrijk.. of een botje geven zodat ie bezig blijft.. verder zou ik het niet weten.. dit zijn van die dingen die niet even simpel op te lossen zijn...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:16

ik denk dat oefenen het beste is elke keer een kwartiertje langer en goed belonen als je terug komt en hij is nog stil

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:18

*half-off-topic*Onze hond is een keer met zijn hoofd door de onderkant vd deur van de bench gegaan (de onderkant kon niet dicht) Toen we thuiskwamen zat hij met zijn hoofdje vast en te janken en te piepen. Ik vond een bench sowieso al gemeen maarja...
*on-topic* Ja, je kan een blafband kopen, maar dat is ook zo zielig! Die geeft een schokje als je hond gaat blaffen. Je kan ook een maatje kopen, de meeste honden janken omdat ze zich aleen voelen, maar dan heb je natuurlijk weer het risico van dat ze met ze 2e gaan janken.. Je kan ook doen álsof je weggaat en dan om een hoekje buiten gaan staan, en als je hondje dan gaat janken naar binnen lopen: 1x "foei" roepen en streng aankijken. En weer buiten om een hoekje staan, en als 'ie dan een kwartier ofzo stil is, naar binnen gaan en belonen, kost heel veel tijd, maar werkt wel! Knipoog

Oh, en als je van die botjes of kluifdingetjes voor hem koopt, koop dan niks in de vorm van iets wat op iets lijkt Tong uitsteken moeilijk uit te leggen... euh,, koop bevoorbeeld niet zon eetbare schoen voor je hond, hebben wij welgedaan.................... Hij heeft mijn vaders schoenen van €150 opgegeten.... Van radio worden ze ook lekker rustig ! Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:20

Bedankt voor jullie reacties. Lachen

Watdanhe: Ik vind een bench niet zielig moet ik zeggen. Wel als je ze de hele dag er in moet hebben, maar voor die paar uurtjes niet. Sowieso, hij heeft wel door dat ik er ben of niet.. & een blafband begin ik ook niet aan. Je moet juist niet straffen, maar negeren toch?