Dat is nog eens een vondst als je op een ander zijn huis past! Ze ziet eruit alsof ze het ook bij jullie wel naar de zin heeft. Wel heel anders, vogels of een kat met kittens.. Hopelijk is de kat van iemand en wil diegene ze graag terug
We hebben elk jaar wel een aantal kittens die nog te jong of veel te wild zijn om naar het asiel te kunnen en die komen dan bij ons voor ze door gaan. Maar een moeder met kittens hebben we lang niet gehad.
Wat betreft de kittens, er heeft zich nog steeds niemand gemeld. En na 2 weken heeft het asiel het recht de poes te herplaatsen. Dus in princiepe hebben we al een nieuw baasje voor de poes met 1 kitten. Het is namelijk echt een heel lieve poes...
Leuk dat hier een topic van is, ik kwam het toevallig tegen! Ik heb ooit bij jullie mijn maatschappelijke stage gedaan, maar dat is al een jaar of 3 geleden.. Samen met Anna, misschien dat je moeder het nog weet Ik heb toen beloofd dat ik nog eens langs zou komen, maar dat ben ik eigenlijk een beetje vergeten. Maar ik moet zeker nog eens komen kijken!
Steefjevos
Geplaatst: 26-05-10 19:17
Wat fijn dat er in ieder geval een geïnteresseerde is voor de kat, al dan niet met kittens.
Schiet de verbouwing al wat op? Met al die drukte zal het niet al te snel gaan, denk ik?
Iris, hallo. Mam zal je vast herinneren. Ze heeft echt een enorm goed geheugen.
Steefjevos, de blokhut is wat bouwwerk af, alleen moeten er binnen nog een paar hokken geinstalleerd worden en heeft mijn moeder er nog geen warm water en voert de gootsteen nog af in een emmer buiten. Ze heeft van een vrijwilliger een nieuwe kleine boiler gekregen voor in de blokhut, dus warm water daar is echt heel goed mogelijk en handig.
Ik zal wat foto's laden van dit weekend. Van de kittens en van wat andere dieren.
Marigold, die lijken als jong inderdaad enorm op elkaar. Vaak zien we het pas als ze hun donskleed inruilen voor een eerste verenpak.
Ze maken een heel zeurderig "piet" geluid. Alsof ze op een zeurtoontje alleen maar "piieet..." aan het roepen zijn. We noemen ze dus ook vaak "de Pieten".
dorothea
Geplaatst: 28-05-10 22:02
Help, er zat zojuist een jonge spreeuw bij ons in de voortuin. Al aardig groot, met nog een paar plukveertjes op z'n koppie. Moet ik nog iets doen? Of zijn z'n ouders 'm vliegles aan het geven? Toen hij op een takje zat ging ik er met m'n hand naartoe, en meteen ging dat kleine bekkie open ...wat eet zo'n klein vogeltje eigenlijk?
Nickeltje
Geplaatst: 30-05-10 17:49
Dorothea, ik lees je reactie nu pas, sorry daarvoor. Wat is er met het vogeltje gebeurd?
Als je ooit een jonge vogel vindt of mee neemt kun je als eerste-hulp voeding een beschuitje prakken, gekookt ei er door prakken. Beetje water zodat je er bolletjes van kunt draaien. Zo'n bolletje kun je met een satéprikkertje of een pincet in het bekkie stoppen. Dit is eenzijdig voedsel om ze mee groot te brengen, maar om er iets in te stoppen en zijn darmen op gang te houden is het prima.
Ik denk dat-ie gewoon vliegles had, hij zat op een takje toen ik 'm vond. Later niet meer gezien, maar je tip is wel heel handig voor de volgende keer.
Onze nieuwe site is in de lucht! Een vrijwilliger heeft zich hier voor aangemeld en doet het technische gedeelte. Mijn zusje vult artikelen en berichten in en plaatst foto's. Er moet nog een boel aangevuld worden, maar het geeft nu wel een mooie indruk.
Haha dat waterhoentje is echt leuk 2 jaar geleden heb ik er ook een grootgebracht (: En de koolmeesjes zijn ook echt schattig
Nickeltje
Geplaatst: 23-06-10 22:30
Ooievaarsjong gered In onze vogelopvang verloopt geen enkele dag hetzelfde. Mensen komen vogels brengen en we krijgen soms de vreemdste telefoontjes. Zo ook vandaag.... 's Morgens belt er een meneer uit Eck en Wiel op, die ons vertelt dat er een ooievaarsnest bij zijn huis staat dat bewoond is. De ouders hebben het nest echter in de steek gelaten en een jong is al overleden. Het andere jong zit nog in het nest en leeft nog. Wat nu te doen vraagt de meneer aan de andere kant van de telefoon. Na kort overleg gaat onze dochter Hester samen met onze stagiair Saskia polshoogte te gaan nemen. Daar aangekomen besluiten we de brandweer uit Maurik om assistentie te vragen, aangezien de paal zo hoog is dat we daar zelf niet zonder gevaar zomaar in kunnen klimmen. De zinderende hitte maakt wel dat het jong zo snel mogelijk daar weg moet, want hoe langer we wachten hoe kleiner de overlevingskans is. Al snel arriveert de brandweer met een sterk team. De brandweerwagen kan zelf niet bij het nest komen, want de ooievaarpaal staat in de uiterwaarden en helaas heeft de brandweer geen 4-wiel aandrijving. Ze halen de langste ladder van de wagen die ze hebben, maar helaas is die net te kort om veilig bij het 8 meter hoge nest te komen. Dus ook de brandweer moet assistentie vragen en dat doen ze bij een loonwerker. Helaas heeft deze man pas 's avonds tijd om te komen met een kraan, dus wat nu....gaan we wachten of pakken we door? Het jong ligt echter in de volle zon met een lege maag dus wachten kan niet. Marjolijn belt vanuit huis alle mensen in de omgeving die een kraan hebben, en na lang genoeg bellen vinden we iemand bereid te komen. Wel moeten we een uurtarief betalen, maar dat is beter dan vanavond een dood jong eruit halen., terwijl we op de grond hebben zitten “wachten”. Al snel arriveert Gerrit Gerritsen van Gerzon bv. met zijn kraan en dat maakt de klus voor de brandweer een makkie. Brandweerman Bert Drost is naar boven gegaan en heeft het jong uit het nest kunnen halen. Gelukkig waren we er op tijd bij, want zijn conditie was nu nog redelijk waardoor de overlevingskansen aardig groot zijn. In de opvang aangekomen heeft het ooievaarsjong meteen een oppepmiddel gekregen en niet veel later heeft hij al gegeten. Het jong maakt het dus erg goed en hopelijk kunnen we hem over een hele tijd weer terugplaatsen in de natuur.
Vanwege de kosten zoekt Vogelopvang “Onder de Regenboog” in Eck en Wiel personen of bedrijven die deze prachtige jonge ooievaar willen adopteren door middel van een sponsoring. Als tegenprestatie plaatsen we gratis een jaar lang een advertentie van uw bedrijf in ons boekje. Het plaatsen van een banner op de website is ook mogelijk.
Brandweer en Gerrit Gerritsen, bedankt voor jullie assistentie!
Zo Nickeltje dat is nog eens een reddingsactie! Echt super dat jullie zo ver willen gaan voor een vogel, maar zowiezo al super dat die man jullie gewaarschuwd heeft natuurlijk.
Respect!
In mijn topic in mijn onderschrift heb ik je trouwens genoemd, door dit topic wist ik dit vogeltje door de nacht te slepen, dus bedankt!
Ik had je topic inderdaad gezien Danielle. Er werd eigenlijk al zo veel advies gegeven dat ik me er niet in gemengd heb. Goed gedaan voor het vogeltje!!