Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:09

klopt ik was en ben het er ook mee eens dat bepaalde baasjes schuld betreft
iemand die bewust een hond koopt zonder papieren van dat genoemde ras ..
maar niet de kruizingen (waar we ook al vaker over gediscusseerd hebben) daar blijf ik standvastig achter staan....

en net als griebels stel ik prioriteiten..ik verkies de honden boven de baasjes..ik vertel ook aan een ieder aan wie ik het KAN vertellen dat ze heel goed nadenken bij aanschaf van een hond (welk ras dan ook) en als ze voor DAT ras gaan dat ze papieren MOETEN hebben...

ook ik probeer op zo'n manier mijn steentje bij te dragen,al is het maar een klein steentje...het is er toch weer 1 Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:10

naadje24 schreef:
klopt ik was en ben het er ook mee eens dat bepaalde baasjes schuld betreft
iemand die bewust een hond koopt zonder papieren van dat genoemde ras ..
maar niet de kruizingen (waar we ook al vaker over gediscusseerd hebben) daar blijf ik standvastig achter staan....

en net als griebels stel ik prioriteiten..ik verkies de honden boven de baasjes..ik vertel ook aan een ieder aan wie ik het KAN vertellen dat ze heel goed nadenken bij aanschaf van een hond (welk ras dan ook) en als ze voor DAT ras gaan dat ze papieren MOETEN hebben...

ook ik probeer op zo'n manier mijn steentje bij te dragen,al is het maar een klein steentje...het is er toch weer 1 Knipoog

idd.. als je niks doet gebeurt er ook niks..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:11

Moderatoropmerking:
Ik wil absoluut geen enkele persoonlijke aanval meer zien hier. Dit is de laatste kans om op een normale manier en ontopic over het onderwerp verder discussieren. Gebeurd dat niet en worden er weer mensen persoonlijk aangevallen dan gaat dit topic onherroepelijk op slot en volgen er mogelijk sancties.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:11

LimaGentle schreef:
Citaat:
dus door de fout van de baasjes moeten volgens jou onschuldige kerngezonde honden met gevoel en emotie maar ingeslapen worden?

Ja, en daar moeten jullie uithuilen en niet bij de regering....
Die baasjes die jullie zo zielig vinden die zijn schuldig. Ga daar maar jullie verhaal halen.

en waarom reageer je gelijk weer zo? je kan zoiets toch ook normaal zeggen?[/quote]
helemaal mee eens !

"ga daar maar jullie verhaal halen"

misschien zou je je zinsopzet ook eens anders kunnen maken?

" misschien zouden jullie daar jullie verhaal kunnen gaan halen "
dat klinkt al heel anders Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:14

Ook de mensen met de kruisingen zijn schuldig en weten verdomd goed waar ze aan begonnen zijn. De regel is er nu al 14 jaar.
De mensen die het echt niet weten (hoe het ook mogelijk kán zijn) die hebben zich onvoldoende verdiept vóór aanschaf en moeten daar de gevolgen dan maar van dragen.

Nee ik heb er echt geen medelijden mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:15

Sylvia schreef:
Ik wil absoluut geen enkele persoonlijke aanval meer zien hier. Dit is de laatste kans om op een normale manier en ontopic over het onderwerp verder discussieren. Gebeurd dat niet en worden er weer mensen persoonlijk aangevallen dan gaat dit topic onherroepelijk op slot en volgen er mogelijk sancties.

sylvia zou je dan misschien wel zo eerlijk willen zijn om eerlijk en objectief te blijven dan?
aangezien er ook bokkers net zo hard meedoen en de sanctie niet opgelegd krijgen....
zou wel fijn zijn als daar ook eens wat aan gedaan wordt Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:17

slimmerik schreef:
Ook de mensen met de kruisingen zijn schuldig en weten verdomd goed waar ze aan begonnen zijn. De regel is er nu al 14 jaar.
De mensen die het echt niet weten (hoe het ook mogelijk kán zijn) die hebben zich onvoldoende verdiept vóór aanschaf en moeten daar de gevolgen dan maar van dragen.

er is trouwens een topic hier op bokt van iemand die aan een hondje wil beginnen maar er 0,0 verstand van heeft (zijn haar eigen woorden)
dat bewijst maar weer eens dat er genoeg mensen zonder verstand ook van die zaken rondlopen en gewoon maar wat aanschaffen op basis van bijv een leuke foto op marktplaats Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:18

Ik heb al eerder gezegt dat ik over sancties naar andere Bokkers toe geen uitspraken doe en dat OW's enkel aan jezelf te danken zijn. En nu terug ontopic alsjeblieft.

Er hoeven geen andere topics bijgehaald te worden, die hebben niets met deze discussie te maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:21

Sylvia schreef:
Er hoeven geen andere topics bijgehaald te worden, die hebben niets met deze discussie te maken.

het is alleen maar een voorbeeld dat er wel degelijk genoeg mensen rond lopen zonder verstand,ik geef toch ook geen link van het topic of wel soms Verward
een voorbeeld waarin geen namen worden genoemd en dus gewoon normaal over gediscusseerd kan worden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:31

slimmerik schreef:

dus als ik een pup zou kopen, kruising bullterrier x labrador. Dan moet ik weten dat die uit zou kunnen groeien tot een pitbullachtige??? (als deze kruising nog niet bekend was onder de pitbullwet)
Als pup zijn ze nog niet opgedroogd. Ze mogen niet voor niets pas geschouwd worden vanaf 10 maanden ofzo...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:33

Dat zijn ook treurende baasjes Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:33

Mijn dierenarts zegt dat ie dat direct kan zien. Hij zou zulke mensen ook waarschuwen als ze voor de eerste inenting kwamen. Heeft dat ook enkele keren gedaan maar ze staan dan maar een beetje schaapachtig te lachen zei hij.....en hielden natuurlijk de honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:35

Ja dat snap ik... Ze geven al om de pup.
En ik vind het toch knap dat jouw DA het wel ziet, en de schouwers niet kunnen beoordelen op een jonge leeftijd.
Petje af hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:36

Dit heb ik net een half uur geleden bij de koffie aan onze DA gevraagd. Toen ik zei dat ik het zijn plicht vond dat ie dat meldde zei hij..... Jij mag dat doen van mij maar ik hoef geen mes tussen m'n ribben...

edit: ik ga nu weg....ik lees het vanavond of morgen wel weer bij Doei!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 19-06-07 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:38

Ik weet niet wat ik zou doen, allesinds op wijzen en een goed praatje houden. Melden of niet geen idee. Gelukkig wil ik paarden doen en is dat ook men probleem niet. En ik zit in belgie Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:39

slimmerik schreef:
Mijn dierenarts zegt dat ie dat direct kan zien. Hij zou zulke mensen ook waarschuwen als ze voor de eerste inenting kwamen. Heeft dat ook enkele keren gedaan maar ze staan dan maar een beetje schaapachtig te lachen zei hij.....en hielden natuurlijk de honden.

ik denk dat er over de het hele land genomen er ook wel mensen zullen zijn die zo'n dierenarts dan wel serieus nemen... en er wat aan gaan doen of rekening mee houden...een gewaarschuwd mens telt voor 2 Haha!
en ieder die dat doet is er toch weer 1 denk ik maar zo Knipoog
hele goede actie hoor van de DA Ja
vind het overigens wel knap dat ie het kan ...kan namelijk echt niet bij alle pups..maar
zouden ze overal moeten doen... want als je mutsen hebt zoals ik (die geen tv kijkenen geen krant lezen) en bij toeval ook geen internetfreaks zijn (ik wel) die zijn zo informatieloos als het maar kan Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:41

Uhh ik kijk geen nieuws, lees geen krant en kom alleen op paardenfora's... gelukkig kende ik de wet omdat een vriendin van me het verteld heeft...
Anders had ik het ook niet geweten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:42

slimmerik schreef:
Dit heb ik net een half uur geleden bij de koffie aan onze DA gevraagd. Toen ik zei dat ik het zijn plicht vond dat ie dat meldde zei hij..... Jij mag dat doen van mij maar ik hoef geen mes tussen m'n ribben...

edit: ik ga nu weg....ik lees het vanavond of morgen wel weer bij Doei!

waarom een mes tussen de ribben?
ik zou het mensen ook op een zo netjes mogelijk manier proberen te vertellen...kijk willen ze niet luisteren dan houd het op natuurlijk en moeten ze het zelf weten...dan kan ik er weinig om geven..
maar iemand die het niet weet en geintresseerd luisterd en daarna haar of zijn best doen..ja voor dat soort mensen kom ik op Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:43

griebels schreef:
Uhh ik kijk geen nieuws, lees geen krant en kom alleen op paardenfora's... gelukkig kende ik de wet omdat een vriendin van me het verteld heeft...
Anders had ik het ook niet geweten

idd ,me too Haha!
het is dat ik zo'n fora freak ben Tong uitsteken en ook veel hondefora's bezoek enz.. anders had ik het ook niet geweten hoor

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:43

Geweldig argument. Goed onderbouwd....(grapje). Eerst kijken die kopers op marktplaats en dan weten ze nergens van...yeah..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:46

waarom moet die zin nou weer zo Verward

uhm ja een kruising bullmastiff x labrador is daar een heel goed voorbeeld van...en die stond nog niet zo heel erg lang geleden op marktplaats Ja
als pups zie je niks...kwa afstamming denk je : "oke zit wel goed"
maar na 8 maanden droogt de hond helemaal op en dan valt ie pas onder de RAD

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:53

Zelfs ik die in belgie zit, toen ik nog niets van honden kende en me overal ging informeren. Heb ik het gehoord, ik kan dus niet begrijpen dat je in nederland er niets van kent Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:54

katiavl schreef:
Zelfs ik die in belgie zit, toen ik nog niets van honden kende en me overal ging informeren. Heb ik het gehoord, ik kan dus niet begrijpen dat je in nederland er niets van kent Lachen

enquete houden in NL ? Tong uitsteken
durf te wedden dat er toch een percentage (al is het maar een kleine) uitkomt die er niks van af weet

edit: nu ik er over nadenk...heb het een vriendin van mij ook vorige week uitgelegd toen ik het er over had ,wist ze namelijk ook niet wat RAD was...zij heeft ook een kruising,gewoon omdat ze m schattig vond en op zoek was naar een hond voor gezelschap..alleen valt haar X gelukkig niet onder de RAD Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 19-06-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:54

dat wil niet zeggen dat iedereen het dan ook weet...
ik was destijds (en nu nog) helemaal niet met honden bezig... Ik heb katten Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:57

Als je een kruising koopt weet je nooit op de opgegeven ouders wel kloppen, tenzij je een DNA test doet. Hetzelfde geldt voor stamboomloze honden.

Als mensen hier een paard kopen zonder zich eerst in de paardenwereld te verdiepen worden ze tot aan de grond toe afgebrand.

Mensen die dit soort pups kopen zonder ook maar wat te weten van honden of de hondenwereld zijn heel dom bezig. Behalve het risico van de pitbullwet zijn zulk soort kruisingen over het algemeen ook niet de allerbeste honden om mee te beginnen.

Maar wat ik niet begrijp is dat jullie maar excuses blijven aandragen waarom mensen honden kopen met het risico dat ze worden ingeslapen.
Want dat is wat jullie doen: excuses zoeken en begrip proberen te kweken.
Daarmee hou je het hondenleed dus gewoon in stand en zullen er nog vele honden zinloos worden ingeslapen.

Pak de daders aan, ipv excuses proberen te zoeken.
Het aantal van dit soort honden wat bij onwetende, beginnende eigenaren terecht komt is verwaarloosbaar klein. Het overgrote deel wordt bewust aangeschaft, ook al zijn de meeste slim genoeg om dat niet toe te geven.

De goeden moeten altijd onder de kwaden lijden, ik mag hier in het centrum niet meer komen met mijn honden omdat associale hondeneigenaren daar hun honden hun behoefte lieten doen en het niet opruimde.