Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:58

Ook wij hebben een kaartje ontvangen, hoe leuk!

Afbeelding
Cadeautjes moeten altijd direct mee naar de bench om gesloopt te worden, dus daar heb ik snel een stokje voor gestoken

Afbeelding

Afbeelding
Daarna de envelop slopen blijft natuurlijk het aller leukste

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:28

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)

Gewoon brok, (honden) snacks en kauwspul.

Waar loop je het liefst met je hond en wat is jullie favoriete seizoen?

We lopen het liefst waar het rustig is, of dat nou strand/bos/hier tussen de weilanden is maakt niet zoveel ui., Ik ben erg fan van de herfst (afgezien van de storm/regen), mooie kleuren en knisperblaadjes <3

Africanlady, hoe is het met Leslie?

MarijeR, hoe gaat t nu? Zal wel heel fijn zijn om na zo'n lange tijd weer naar huis te mogen.

Hulpsanta Parker, wat een heerlijk koppie <3 Hoe gaat het saampjes?

Om er maar weer even een vraag in te gooien:
Hoe/waar ligt jouw hond t liefst te slapen?

Hier is de bank wel favoriet, liefst met zn hoofd op een kussentje, een arm/been of de leuning :j En anders ondersteboven :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suusw op 02-11-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:34

Wat leuk die actieve ss ik ben benieuwd wat die van mij in petto heeft :D

Ik heb m'n pakket af dus mijn lootje hoeft enkel nog maar te wachten op december ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:30

Ik ben ook enorm nieuwsgierig wie mij heeft. Nog geen hints ontvangen :')

Zelf nog geen hints kunnen bedenken. Maar daar ga ik deze week mee bezig.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:36

Leslie gaat aankomende vrijdag onder het mes voor de sterilisatie.

Morgen staat er op de planning om haar te wassen en nagels te knippen
En daarna rust.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:36

Op de bank en dan op de rug en wijdbeens xD

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:20

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)

Brok, vlees uit blik en uiteraard snackjes.

De lente is mijn favoriete seizoen, kwa uitstraling zou ik eigenlijk de herfst zeggen maar ik heb het altijd koud :brr: Finan vind het bos erg leuk, al die verschillende paden,beekjes, bomen en struiken.

Hoe/waar ligt jouw hond t liefst te slapen? Finan ligt het liefst languit op de bank, hij heeft meestal 2/3e van de bank en ik 1/3e.

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:26

Melle ligt het liefste op de bank te slapen. Als hij alleen op de bank ligt dan vaak op/onder/tegen een kussen aan. Als ik op de bank zit dan vindt hij het fijn als ik om op m’n fleecekleedje/dekbed te liggen. Het ultieme genot voor hem is echter toch wel om bij mij op bed te slapen. Mijn ouders willen de honden alleen niet boven, maar als we straks uit huis zijn dan mag dat uiteraard wel. :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:45

Beide krijgen ze brokken, vlees/kvv met daarnaast allerlei aanvullingen die per dag wisselen.

Herfst 100% de kleuren, de temperaturen, alles eigenlijk. Nou zijn de doggies ook gek op de lente zomer omdat ze dan meer mogen zwemmen

Beide zijn ze erg blij met hun huis kennel(inwandige bench) waar ze lekker kunnen doen wat ze zelf willen. Maar ook lekker bij onze voeten liggen op de vloerverwarming of bij wisper samen op de stoel bij m'n man zitten is ook een favoriet

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:10

Het liefst ligt hij op schoot of op de bank tegen me aan. Overdag ligt hij ook graag lekker in het zonnetje, af en toe echt op de raarste plekken als daar wat zon te vinden is. En anders ligt hij op z'n deken in/voor de bench
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:48

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc) Hier krijgen ze momenteel acana brokken met een beetje renske vers zodat supplementen blijven plakken, het eerste jaar heeft Hoax op KVV gestaan maar door mn lichamelijke beperkingen is brok makkelijker.

Waar loop je het liefst met je hond en wat is jullie favoriete seizoen?Herfst, winter en begin Lente, mn honden lopen naast de rolstoel en zomers is t asfalt vaak te heet. Waar we lopen is gewoon overal, immers gaat hoax overal mee naar toe. Verder is bos voor Fiet erg leuk, met Hoax kan dat nu niet omdat hij uitvalt.

Hoe/waar ligt jouw hond t liefst te slapen? Fiet: In mn aso brede verpleegbed, liefst begraven onder het dekbed maar wel tegen mij aan.

Hoax slaapt ergens rondom mij, meestal op de vloer, soms kennel maar vaak in de uitstapzone van mn bed waardoor ik soms (snachts) bijna op mn plaat ga als ik niet geheel wakker ben. Hij slaapt gewoon waar ik ben en doet niet moeilijk.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:00

In de ochtend ligt Cody graag in bed, hij komt er dan moeilijk uit. Hij houdt van uitslapen. Het komt regelmatig voor dat ik allang beneden ben en Cody nog een aantal uurtjes in bed blijft liggen :') Cody is een echte rugligger, zowel in bed als op andere plekken in huis, zeer charmant altijd :+

Afbeelding

Afbeelding

Cody ligt ook veel in zijn mandjes. Hij heeft 2 ruime manden (hij moet er binnenkort wel 1 inleveren :+ ) Ondanks dat ze ruim genoeg zijn ligt hij er vaak maar voor de helft in :')

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:23

Op bed of op de bank, en Limbo slaapt ook graag in het katten mandje voor de kachel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:36

Dexter: in de bench en 's avonds als ik slaap bij mij op bed. Wanneer hij denkt dat ik het niet door heb _O-

Dundy: in de bench

Ben: op bed of op mij :))

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:02

Op een stoel...

Afbeelding

Of op de bank...

Afbeelding

Duo slapen kan ze ook

Afbeelding

Brok, orijen original. Dit vindt ze heerlijk en eet ze graag.

Rustige gebieden. Het liefst kom ik niemand tegen. En dan in het bos. Voorjaar of herfst

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:14

Freek is een beetje een overal slaper. Van de zomer lag hij het liefst op de vloer, maar nu het koeler wordt zie je hem ook meer op de bank, op een kleedje, een stoel of zn kussen liggen. Het liefst ligt die wel bij de in de buurt en als ik aan het werk ben ligt die naast/onder mijn (bureau)stoel.

Afbeelding

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:46

Hoe/waar ligt jouw hond t liefst te slapen

Afbeelding

Tegen iemand aan, met zijn poten in de lucht :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:27

Helaas is onze aussie vriendje solo gister bij de oppas weggelopen en niet meer terug gekomen.
Solo is al 8 jaar mijn vriendje en mijn oppas hond geweest tot de pups geboren waren. Sindsdien ging hij naar een oppas in Beesd. Hij sportte nog altijd mee in de hoopers dus ik zag hem gelukkig nog vaak dus ik hoop zo dat ik hem volgende week weer kan knuffelen.
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:34

Och jeetje! Hopelijk is hij snel weer gevonden

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:07

Heb een super leuk kaartje ontvangen van mijn Santa…. Ik weet alleen niet van welke SSS het is… ik doe er aan 3 mee :D

Dus lieve Santa: wil je laten weten of het kaartje va jou komt, of van een van mn andere Santa’s? :D

Afbeelding
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:12

Ik ben er al achter dat het kaartje niet van deze Santa is :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:20

Candalisa: Wat lijkt me dat vreselijk als je hond zoek is, hopelijk is hij snel weer terug bij zijn baasje.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:01

Solo is gevonden!

Vanochtend is er gebeld vanuit een camping dat er een bruin witte hond rond liep die niet benaderbaar was. Ze zijn gelijk gaan kijken en baasje riep hem en hij kwam gelijk vrolijk aangerend!
Hij was niet eens nat dus hij heeft lekker droog gelegen. Geen schrammetjes of wat dan ook. Wat ben ik opgelucht ik ga hem morgen ook weer volop knuffelen en even heel duidelijk toespreken dit NOOIT meer te doen!! Eind goed al goed!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:07

candalisa schreef:
Solo is gevonden!

Vanochtend is er gebeld vanuit een camping dat er een bruin witte hond rond liep die niet benaderbaar was. Ze zijn gelijk gaan kijken en baasje riep hem en hij kwam gelijk vrolijk aangerend!
Hij was niet eens nat dus hij heeft lekker droog gelegen. Geen schrammetjes of wat dan ook. Wat ben ik opgelucht ik ga hem morgen ook weer volop knuffelen en even heel duidelijk toespreken dit NOOIT meer te doen!! Eind goed al goed!

Fijn *\o/* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:23

candalisa schreef:
Solo is gevonden!

Wat fijn!

Ik heb ook nog een kaartje gehad van mijn SS! Vergeet helaas altijd een foto te nemen… Sorry. :oo

Lente en aan de zee. Daar vindt Lilly toch altijd haar 4de versnelling! Helaas is de zee niet dichtbij dus is ook maar zeldzaam. Herfst en winter vindt ze te nat, zomer te warm.

Heeft er iemand tips om een volwassen hond terug beter zindelijk te maken? Nox begon te kampen met onzindelijkheid en Lilly begon uit dominantie ‘s nachts er over te plassen. Nu is Nox overleden en blijft Lilly 3/4 nachten van de 7 plassen en poepen in huis. Ze weet erg goed dat het niet mag. Als ze in de kennel slaapt is ze ook prima zindelijk. Als ze los in huis loopt niet

Geur kan het niet zijn. Vloer is er uit gegaan, er is 10 centimeter beton op gekomen, 10 centimeter isolatie, 7 centimeter chape en nu zijn we de nieuwe tegel aan het leggen :+