CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:59

Ja die heb ik ook! Helemaal niet aan gedacht dat je daar ook wat beloning in kan doen. Die is wel minder praktisch qua bij kunnen denk ik?

Haha ik hoop ooit dat ik met die twee van ons tegelijk kan rennen, maar nu is het nog te veel lol als ze naast elkaar rennen (lees: geklooi met elkaar) dus voorlopig even focus op het oefenen en snappen wat de bedoeling is :)). Vind het hardlopen wel echt een stuk chiller zo met hond

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:27

Je hebt ook een trail-gordel van Non-Stop maar ook van Alphadog. Die is iets voordeliger.
In die gordels zijn veel meer opbergmogeljjkheden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 07:39

Lopen er nog bokkers mee bij de dauw NNT op 29 mei?

Ik zie trouwens dat ik de voeding-vraag over het hoofd heb gezien.
Ik geef Meeko normaal gesproken alleen wat extra voer de avond en dag na een duurloop. Nu heb ik sinds kort wel wat Fastdog energy bites voor tijdens een langere loop, maar eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen. Als je ziet wat erin zit valt het wel mee met wat het gaat doen. Die shake heb ik al een paar maanden staan maar geef ik nooit.
Meeko is een hond die enorm goed in zijn bespiering zit, glanst en veel energie heeft. Mijn dierenarts begint te glunderen als hij hem ziet en aanraakt :D Ik heb nooit het idee gehad dat hij iets tekort komt.
Hij leert nu ook wel beter zijn energie te verdelen. Als we lang gaan lopen en het tempo terug moet, heeft hij dat nu rond kilometer 3/4 wel door. Eerder pas na 10 :')
Ik heb voeding ook ooit besproken met een aantal mushers en, hoewel sledehonden wel iets verschillen qua metabolisme, gaf vrijwel niemand wat extra’s tenzij er echt flinke wedstrijden of trainingen gedaan werden. En dat ging dan niet om 20 km hardlopen. Meeko geeft wel altijd 150%, dus die moet ik goed in de gaten houden. Vandaar dat hij wel wat extra voeding krijgt daarna. Ik wil dat zelf ook na een flinke duurloop.

Dit voorjaar gaan we in elk geval terug qua afstand. Vooral voor mij :)) Volgende week loop ik zonder hond 30 km in Zuid Limburg en in juli een 36 km in de Ardennen. Dan heb ik het wel weer even gehad met alle lange trainingen. Denk ik }:0

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:00

Nou gisteren in Merksplas 5km survival gedaan met Ro, was voor hem de eerste keer maar hij deed het echt super goed! Over 2 weken doen we mee in Ede, en ook die in Hasselt op eind mei gaan we meedoen.

Nu wil m'n partner zelf wat langere afstanden gaan rennen en ik denk dat dat met onze Maisie wel kan (die heeft nu al flink uithoudingsvermogen). Wat zijn nu leuke Canitrails die langer zijn dan 5km die een beetje eind zomer zijn?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:06

Leuk zeg, knap gedaan van jullie!
Leuk dat je partner ook zo enthousiast is! Ik heb even voor je rondgekeken maar het meeste begint oktober pas weer. Wat hij ook kan doen, is bij het zien van een leuke trail even vragen of hij met hond mee mag doen. Soms moet je dan achteraan starten en wordt je uitgesloten van de prijsuitreiking.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:10

Iets eind oktober is ook prima! Ik zei vooral eind zomer omdat ze wel tijd moeten krijgen om er naartoe te trainen, zowel partner als Maisie zou niet stel op sprong 15km kunnen rennen haha. Dus eigenlijk bedoelde ik meer, vanaf eind zomer :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:20

Dan is de Posbanktrail heel leuk, keuze uit 6 of 13 km.
https://cairnadventures.nl/trail/posbank-trail/

Er is in oktober ook vaak een Natte Neuzen trail in Roosendaal. Die zou je even kunnen volgen op Facebook. Als ik wat tegenkom plaats ik het hier. Ik wil zelf ook heel graag weer lekker veel trails gaan lopen komend najaar :)

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:26

Ik ben op zoek naar een heuptas/belt voor langere hikes met mijn hond waar een goed bevestigingspunt voor de riem aan zit en liefst 2 vakken/houders voor waterflessen aan weerzijden, en dan natuurlijk nog wat tasruimte voor telefoon ed, hebben jullie tips? :o

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:15

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:35

Ruim 19 weken na bodi zijn gebroken poot renden we vandaag weer het eerste rondje.
Heel rustig aan opbouwen.
Evy les 1.

Afbeelding

Afbeelding

2,8 km

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:23

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen! 19 weken is lang.
Gelukkig zijn de temperaturen langzaamaan weer beter om in de ochtend te gaan lopen. Op de eerste foto lijkt het wel bijna herfst zo met die gele blaadjes.

Zelf heb ik al even niet meer hardgelopen. Ik heb een nieuwe baan waarbij ik fysiek veel bezig ben. Ook wel soms spierpijn en een moe lijf, dan vind ik hardlopen even niet zo lekker. Vidar stept wel met mijn vriend. Ik hoop het dit najaar weer een beetje op te pakken als ik wat meer gewend ben en minder moe. En ik neem mijn canitrail spullen mee op vakantie naar Noorwegen. Misschien heb ik dan ineens motivatie

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:30

Wat fijn Horsii! Jullie hebben het vast gemist. Alleen maar fijn dat het straks najaar is en jullie lekker op kunnen bouwen *\o/*

Vidar, een nieuwe baan vraagt mentaal ook veel en dan is het ook nog eens fysiek. Ik snap wel dat je moe bent. Niks moet, lekker even laten dan. Noorwegen <3

Wij zijn op het moment in Frankrijk. Ik had, eigenlijk heb, een lopersknie dus het lopen stond op een laag pitje de afgelopen weken. Ik ben wel blijven lopen maar dat mocht alleen met Meeko los mee. Ik moest zelf goed blijven voelen en rustig aan lopen en Meeko doet daar niet aan :+
Hij jat aldoor eten van de kinderen en hij was echt een beetje mollig geworden :') Maar in Frankrijk wandelt hij lekker veel, ondanks de 36 graden, dus het is er gelukkig weer vanaf. De ochtenden zijn zo heerlijk koel hier. Ik heb al naar huizen gekeken, ik wil hier wonen <3

Qua lopen heb ik zelf vorige maand een trail van ruim 36 km in de Ardennen gelopen met 1400 hoogtemeters. Daarna even rustig aan gedaan en nu wil ik het straks, als mijn zoon weer naar school is, weer rustig aan opbouwen. Hopelijk kan ik dan weer langere trails gaan lopen met Meeko.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:43

Groetjes uit Noorwegen!
Tot nu toe fantastische wandelingen gemaakt en ook lekker met de step op pad geweest. Mijn vriend is gisteren helaas over de kop geslagen met step en hond, maar gelukkig alleen een schaafwond en flink wat schrik. Vidar bleef gelukkig heel braaf wachten. Daarna nog even een stukje gestept om de schrik er uit te halen. Gelukkig niks geks aan overgehouden. Nog 2 weken genieten hier. En zo leuk dat bijna iedereen die je tegenkomt ook canitrail of canicross of bikejoring doet. Het is echt een hondensport land. <3

Ik zag dat de vergunningen voor de NNT Rosendael bijna rond zijn! Hij staat op ons lijstje, nog meer die weer mee gaan doen? :):)

Afbeelding