Amandavd schreef:Hier hoor ik met regelmaat de buurvrouw van onze buurvrouw schreeuwen als ze ruzie heeft met haar vent, en dat over het geluid van onze tuin. Ook draaien ze met regelmaat keiharde muziek. De buurvrouw heeft laatst een hond geadopteerd die behoorlijke verlatingsangst heeft en dus als die alleen thuis zit een jankconcert houdt. Ga ik daar heen om te klagen? Nee.
En waarom niet? Omdat het bij de buren van onze buren toch geen zin heeft. Daar kun je klagen wat je wil maar die zijn te dom om het te snappen. En bij onze buurvrouw zeuren we al helemaal niet, want die zorgt er voor dat wanneer hondje niet mee kan, dat er iemand komt oppassen. Verder is ze echt bezig om het hondje te helpen met zijn angst.
En dat is nou wat ik probeer uit te leggen. Buurvrouw heeft een dier die overlast veroorzaakt, en neemt haar verantwoording en zoekt naar een oplossing, zodat wij er bijna nooit last van hebben. Ja je leeft samen en ja het is leven en laten leven, maar daar houdt ook bij in dat je er voor zorgt dat je zo min mogelijk last hebt van elkaar.
En dat is denk ik wat Ceriadwen probeert uit te leggen met de verloedering. Dat je ook rekening met elkaar kan houden en er voor kan zorgen dat je geen last hebt van elkaar.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet de verantwoording voor hun dier nemen en deze op eigen terrein houden. En ja ik snap dat sommige er alles aan doen zodra er geklaagd wordt, maar je zou meteen al voor moeten zorgen dat niemand last van je heeft.
Toen mijn vader hier kwam wonen, vroegen de buren direct al van hou astjeblieft jullie katten binnen. Aangezien ze gewoon erg veel last hebben van katten en de eigenaren zijn niet op te sporen of willen er niks aan doen. Nu was de kat van mijn vader sowieso al een binnenkat. Omdat hij eerst bij iemand op het erf woonde waar een een Duitse herder liep en deze liet ook niks over van katten. Behalve de kat van zijn baas.
En ik snap het ook nog steeds niet. Het is een kleine moeite om je tuin catproof te maken. Als je het goed doet kost het nog geen 50 euro.
En ik krijg bij sommige het idee van omdat die en die voor overlast zorgen, dan mag ik het ook