Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:42

Ik heb een cattery en kan mijn katten niet naar buiten laten. De kans dat ze gedekt worden door een straatkat of FIV oplopen is mij te groot. Wel vind ik frisse lucht belangrijk en heb dan ook mijn tuin compleet afgezet voor ze. Ook voor andere katten veiliger, want mijn hond is dol op onze eigen katten, maar sloopt vreemde katten die de tuin inkomen. (en nee, hij eet geen kinderen :P ) Mocht dit toch gebeuren, zou ik me heel banketstaaf voelen, maar niet verantwoordelijk. Dat is namelijk ten aller tijden de eigenaar zelf. Die stelt zijn kat aan bepaalde risico's bloot.
Sterker nog, stel je kat loopt onder een auto en de auto heeft schade, dan ben je als eigenaar verantwoordelijk voor de schade aan de auto. Want je bent nou eenmaal verantwoordelijk voor je dier.
Katten los buiten is heerlijk als je in een poldergebied oid woont, maar hier waar ik woon in een drukke woonwijk, is het risico veel te groot. vaak zat liggen er hier bontvelletjes op de weg, zo sneu.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:47

Jij vind het misschien niet nuttig te lezen maar dat zegt niets over het feit of het ook niet nuttig is. Persoonlijk vind ik dat ik enorm veel heb toegevoegd aan deze discussie en dat pagina's lang. Ik hoop dan ook dat mensen die later aanhaken de moeite nemen terug te lezen.

Ik verwijt jullie inderdaad van dierenbeulerij. Opmerkingen zoals ik heb alleen liefde voor mijn eigen dieren en ik zet er zoveel stroom op dat de kat door zijn poten zakt is inderdaad geen dierenliefde in mijn ogen.

Jij heb een eenzijdige blik en een ieder die een andere visie heeft wordt door jou neer gesabeld.

Snap wel datje mij hier niet graag leest.

Heb een fijne zondag. Ik in ieder geval wel, lekker samen met mijn dieren die heerlijk naar buiten kunnen met dit warme weer.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:48

Freggle_Edge schreef:
Ik heb een cattery en kan mijn katten niet naar buiten laten. De kans dat ze gedekt worden door een straatkat of FIV oplopen is mij te groot. Wel vind ik frisse lucht belangrijk en heb dan ook mijn tuin compleet afgezet voor ze. Ook voor andere katten veiliger, want mijn hond is dol op onze eigen katten, maar sloopt vreemde katten die de tuin inkomen. (en nee, hij eet geen kinderen :P ) Mocht dit toch gebeuren, zou ik me heel banketstaaf voelen, maar niet verantwoordelijk. Dat is namelijk ten aller tijden de eigenaar zelf. Die stelt zijn kat aan bepaalde risico's bloot.
Sterker nog, stel je kat loopt onder een auto en de auto heeft schade, dan ben je als eigenaar verantwoordelijk voor de schade aan de auto. Want je bent nou eenmaal verantwoordelijk voor je dier.
Katten los buiten is heerlijk als je in een poldergebied oid woont, maar hier waar ik woon in een drukke woonwijk, is het risico veel te groot. vaak zat liggen er hier bontvelletjes op de weg, zo sneu.

Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat je als eigenaar verantwoordelijk bent. Dat is hier goed reregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:53

Willl65 schreef:
Jij vind het misschien niet nuttig te lezen maar dat zegt niets over het feit of het ook niet nuttig is. Persoonlijk vind ik dat ik enorm veel heb toegevoegd aan deze discussie en dat pagina's lang. Ik hoop dan ook dat mensen die later aanhaken de moeite nemen terug te lezen.

Ik verwijt jullie inderdaad van dierenbeulerij. Opmerkingen zoals ik heb alleen liefde voor mijn eigen dieren en ik zet er zoveel stroom op dat de kat door zijn poten zakt is inderdaad geen dierenliefde in mijn ogen.

Jij heb een eenzijdige blik en een ieder die een andere visie heeft wordt door jou neer gesabeld.

Heb een fijne zondag. Ik in ieder geval wel, lekker samen met mijn dieren die heerlijk naar buiten kunnen met dit warme weer.

Waarom niet? Ik kom toch op voor mijn eigen dieren? Ik geef gigantisch veel om mijn eigen katten. Maar word echt spuugziek van andermans katten. Ze schijten alles onder. En lekker hoor die geur van sproeiende katers zomers. Ze vreten mijn vijver leeg, waardoor ik veel goudvis ben verloren. Dus ja ik ben er klaar mee. Ik vind het gewoon ongedierte. En ongedierte word hier altijd opgeruimd. Dus de eigenaren mogen blij zijn dat ik alleen stroom gebruik.

En de keren dat ik stroom heb aangeraakt. Zakte ik door mijn benen. Mishandel ik nu mijzelf en hou ik nu niet meer van mijzelf?

En katten mogen van mij prima buiten komen. Maar wel in een afgesloten ruimte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:57

Freggle_Edge schreef:

_/-\o_ _/-\o_
Fijn om te lezen dat deze eigenaren er ook zijn!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:59

Willl65 schreef:

Ik lees jouw berichten niet graag, niet omdat je een andere visie hebt, maar omdat je telkens nutteloze informatie herhaald en met vingertje wijst naar andere wat je zelf vervolgens ook doet. Dikgedrukte is daar een voorbeeld van.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:12

Willl65 schreef:

Ik denk dat je dierenliefde verwart met verantwoording nemen. Ik vind dat je pas van dierenliefde kan spreken als je verantwoordelijkheid neemt over je dier.
En inderdaad gaan mijn eigen dieren altijd voor op de dieren van een ander. Als er hier een kat in de tuin komt is de kans reeel aanwezig dat ik deze in 3 stukken naar de eigenaar kan bregen. Zelfs voor mijn eigen katten heb ik escapes in moeten bouwen.

Laten we het maar niet gaan hebben over eenzijdige blikken. Want degene die het hardste roepen dat de kat naar buiten moet en de buren dat probleem maar op moeten lossen heeft daar in iedergeval geen last van toch?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:19

De katten bij mijn ouders op de boerderij zijn alleen maar buiten en slapen in het stro/hooi in de stal.
Ik zie maar zelden katten die er zo gezond uit zien.
Zelfde geld voor honden trouwens, die van mijn ouders is eigenlijk altijd buiten overdag, zit super in zn vacht, frisse adem etc.
Terwijl ik verschillende binnen katten/honden ben tegen gekomen die er echt niet fris bij liepen...
Zelf hebben wij vroeger ook een hondje gehad met huidproblemen, hoe meer hij binnen was, hoe erger het werd. Lekker zoveel mogelijk naar buiten en het probleem was in no time weg.
Maargoed, dan kan hier omdat mijn ouders buitenaf zitten en directe buren hebben ze niet.

In de dorpen en steden zou ik mijn katten ook binnen houden. ik zou niet willen dat anderen last hadden van mijn kat(ten) en er is dan ook genoeg gevaar buiten voor ze, zoals verkeer, maar ook psychopaten die niet van katten houden...

Ik woon zelf aan de rand vh dorp, mijn tuin grenst aan weiland en buitengbied. Ik laat mijn kat dus ook buiten, hoewel die er zelf niet veel voor kiest (kattenluikje) en ze is meer binnen dan buiten. Maar heb ook een kat gehad die niet binnen was te houden. Met verhuizen, wilde ik ze minimaal een week binnen houden, maar hij was na 3 dagen al ontsnapt door een openstaand raampje.. := Gelukkig snapte hij toen al wel waar we woonden, want hij kwam ook gewoon weer terug.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:48

Ceriadwen schreef:
Willl65 schreef:

Ik denk dat je dierenliefde verwart met verantwoording nemen. Ik vind dat je pas van dierenliefde kan spreken als je verantwoordelijkheid neemt over je dier.
En inderdaad gaan mijn eigen dieren altijd voor op de dieren van een ander. Als er hier een kat in de tuin komt is de kans reeel aanwezig dat ik deze in 3 stukken naar de eigenaar kan bregen. Zelfs voor mijn eigen katten heb ik escapes in moeten bouwen.

Laten we het maar niet gaan hebben over eenzijdige blikken. Want degene die het hardste roepen dat de kat naar buiten moet en de buren dat probleem maar op moeten lossen heeft daar in iedergeval geen last van toch?

Als je terugleest dan zul je lezen dat 9 van de 10 buitenkateigenaren wel degelijk hun verantwoording nemen. Helaas is het echter niet op de manier die sommigen hier willen.
Onze buurt is goed op de hoogte welke kat. Waar hoort en hier wordt er gelukkig goed overlegt. Zonder stroomdraad waar blijkbaar een volwassen persoon zelf van door de benen zakt.

Nogmaals, als mijn katten voor schade zorgt dan neem ik die verantwoording.
En over urine geur gesproken. Hier zeiken honden regelmatig tegen mijn woning, heb ik regelmatig in de hondenpoep gestaan( grasveld naast woning) en heb ik mijn voortuin moeten dichtmaken om de honden eruit te houden. Kleine moeite maar groot plezier voor mij.

Kortom last van mijn katten? Praat met me voor een oplossing

Ceriadwen

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:27

Ik zou helemaal niet met jou moeten hoeven praten over jouw katten. Ik heb het nergens over urinegeur gehad.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:38

Ceriadwen schreef:
Ik zou helemaal niet met jou moeten hoeven praten over jouw katten. Ik heb het nergens over urinegeur gehad.

Ik reageer op meerdere posten dus urine is iemand anders.

En als je alleen maar denkt ik hoef niets want het zijn jouw katten dan zal het je probleem ook niet oplossen toch?
In een perfecte wereld woont niemand
Your way or no way dus?

Ja zo zal er nooit een oplossing komen. Ook goed.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:36

Je snapt mijn punt niet. Ik zou in beginsel al helemaal geen last van jouw katten moeten horen te hebben.

Als ik mijn muziek hard aanzet dan weet ik dat mijn buren daar last van zouden kunnen hebben, het is dus aan mij om daar wel of geen rekening mee te houden. Zo is het ook met loslopende katten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:06

Ceriadwen schreef:
Je snapt mijn punt niet. Ik zou in beginsel al helemaal geen last van jouw katten moeten horen te hebben.

Als ik mijn muziek hard aanzet dan weet ik dat mijn buren daar last van zouden kunnen hebben, het is dus aan mij om daar wel of geen rekening mee te houden. Zo is het ook met loslopende katten.

Maar als ik mijn muziek hard aanzet krijg ik daar geen klachten van. De onderbuur is er heel vaak niet, de ene zijbuur draait zelf ook harde muziek, de andere zijbuur heeft een actief seksleven en de bovenbuur loopt vaak op hakken (of heeft een vriendin die op hakken loopt ofzo).

Kortom: iedereen heeft wel eens last van elkaar. Nergens waar mensen wonen heeft er nooit iemand last van elkaar. Wbt katten: bij mijn ouders zijn er maar weinig onberispelijk aangelegde tuintjes die onze katten kunnen omploegen. Voor zover ik weet heeft iedereen óf tegels, óf een tuin vol onkruid waar ze toch nooit iets mee doen, óf hebben ze zelf ook katten (die die van ons er wel uit jagen dus). De directe buren links komen de katten af en toe binnen en dat vinden ze heel leuk, omdat ze ze zelf vroeger ook hadden maar daar zijn ze nu teveel weg voor.

Kortom: ja, echt, die van ons mogen buiten en we zijn er vrij zeker van dat er niemand is die er problemen mee heeft. Jullie mogen van mij komen kijken en een buurtonderzoek afnemen :) Als echter blijkt dat er toch iemand last ondervindt ga ik eerst onderzoeken of hij een perfect leven heeft en nooit overlast veroorzaakt voor ik mijn katten daarvoor binnen ga houden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:58

als je je maar niet af gaat vragen waar de verloedering van de maatschappij nou toch in hemelsnaam vandaan komt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:06

Ceriadwen schreef:
als je je maar niet af gaat vragen waar de verloedering van de maatschappij nou toch in hemelsnaam vandaan komt.

Verloedering? Niet hier hoor, we accepteren gewoon zonder morren van elkaar dat als je geen last wil hebben van je buren je in een hutje op de hei moet gaan wonen :)

Laat ik het trouwens anders verwoorden: er gebeuren hier dingen waar anderen potentieel last van kunnen hebben maar niemand stoort zich eraan. In je eigen huis mag je gewoon leven, zonder je daarbij bij elke scheet die je laat af te moeten vragen of je buurman zich er niet aan zou storen.

En ja, als iemand komt vragen of de muziek niet wat zachter kan doe ik dat. Prima. Is alleen nog nooit gebeurd.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:14

Ik sta anders in het leven, maar ik woon ook in een andere omgeving.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:56

Magrathea schreef:
Ceriadwen schreef:

Verloedering? Niet hier hoor, we accepteren gewoon zonder morren van elkaar dat als je geen last wil hebben van je buren je in een hutje op de hei moet gaan wonen :)

Laat ik het trouwens anders verwoorden: er gebeuren hier dingen waar anderen potentieel last van kunnen hebben maar niemand stoort zich eraan. In je eigen huis mag je gewoon leven, zonder je daarbij bij elke scheet die je laat af te moeten vragen of je buurman zich er niet aan zou storen.

En ja, als iemand komt vragen of de muziek niet wat zachter kan doe ik dat. Prima. Is alleen nog nooit gebeurd.

Jij zit op mijn golflengte _/-\o_ *\o/* +:)+ het schijnt moeilijk te zijn om te begrijpen dat niet overal moeilijk gedaan wordt. Dat heet nou met elkaar leven. Hier net zo'n omgeving. Al vind ik wel dat je je welzijn van je dieren niet van wat jij verwacht van anderen moet laten hangen. Dan neem je dar je eigen verantwoording voor op een , wat mij betreft, diervriendelijke wijze.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 06:57

Magrathea schreef:
Ceriadwen schreef:

Hier hoor ik met regelmaat de buurvrouw van onze buurvrouw schreeuwen als ze ruzie heeft met haar vent, en dat over het geluid van onze tuin. Ook draaien ze met regelmaat keiharde muziek. De buurvrouw heeft laatst een hond geadopteerd die behoorlijke verlatingsangst heeft en dus als die alleen thuis zit een jankconcert houdt. Ga ik daar heen om te klagen? Nee.

En waarom niet? Omdat het bij de buren van onze buren toch geen zin heeft. Daar kun je klagen wat je wil maar die zijn te dom om het te snappen. En bij onze buurvrouw zeuren we al helemaal niet, want die zorgt er voor dat wanneer hondje niet mee kan, dat er iemand komt oppassen. Verder is ze echt bezig om het hondje te helpen met zijn angst.

En dat is nou wat ik probeer uit te leggen. Buurvrouw heeft een dier die overlast veroorzaakt, en neemt haar verantwoording en zoekt naar een oplossing, zodat wij er bijna nooit last van hebben. Ja je leeft samen en ja het is leven en laten leven, maar daar houdt ook bij in dat je er voor zorgt dat je zo min mogelijk last hebt van elkaar.

En dat is denk ik wat Ceriadwen probeert uit te leggen met de verloedering. Dat je ook rekening met elkaar kan houden en er voor kan zorgen dat je geen last hebt van elkaar.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet de verantwoording voor hun dier nemen en deze op eigen terrein houden. En ja ik snap dat sommige er alles aan doen zodra er geklaagd wordt, maar je zou meteen al voor moeten zorgen dat niemand last van je heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:32

Amandavd schreef:
Hier hoor ik met regelmaat de buurvrouw van onze buurvrouw schreeuwen als ze ruzie heeft met haar vent, en dat over het geluid van onze tuin. Ook draaien ze met regelmaat keiharde muziek. De buurvrouw heeft laatst een hond geadopteerd die behoorlijke verlatingsangst heeft en dus als die alleen thuis zit een jankconcert houdt. Ga ik daar heen om te klagen? Nee.

En waarom niet? Omdat het bij de buren van onze buren toch geen zin heeft. Daar kun je klagen wat je wil maar die zijn te dom om het te snappen. En bij onze buurvrouw zeuren we al helemaal niet, want die zorgt er voor dat wanneer hondje niet mee kan, dat er iemand komt oppassen. Verder is ze echt bezig om het hondje te helpen met zijn angst.

En dat is nou wat ik probeer uit te leggen. Buurvrouw heeft een dier die overlast veroorzaakt, en neemt haar verantwoording en zoekt naar een oplossing, zodat wij er bijna nooit last van hebben. Ja je leeft samen en ja het is leven en laten leven, maar daar houdt ook bij in dat je er voor zorgt dat je zo min mogelijk last hebt van elkaar.

En dat is denk ik wat Ceriadwen probeert uit te leggen met de verloedering. Dat je ook rekening met elkaar kan houden en er voor kan zorgen dat je geen last hebt van elkaar.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet de verantwoording voor hun dier nemen en deze op eigen terrein houden. En ja ik snap dat sommige er alles aan doen zodra er geklaagd wordt, maar je zou meteen al voor moeten zorgen dat niemand last van je heeft.

_/-\o_ _/-\o_

Toen mijn vader hier kwam wonen, vroegen de buren direct al van hou astjeblieft jullie katten binnen. Aangezien ze gewoon erg veel last hebben van katten en de eigenaren zijn niet op te sporen of willen er niks aan doen. Nu was de kat van mijn vader sowieso al een binnenkat. Omdat hij eerst bij iemand op het erf woonde waar een een Duitse herder liep en deze liet ook niks over van katten. Behalve de kat van zijn baas.

En ik snap het ook nog steeds niet. Het is een kleine moeite om je tuin catproof te maken. Als je het goed doet kost het nog geen 50 euro.

En ik krijg bij sommige het idee van omdat die en die voor overlast zorgen, dan mag ik het ook :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:50

Dat lees je ook in de post van Margaretha. We bezorgen hier allemaal elkaar overlast, wat is het probleem?
Nou inderdaad, geen probleem ALS je zo wil wonen. IK wil het niet en het zal mijn kortzichtigheid zijn dat ik niet kan begrijpen dat mensen wel zo willen wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:59

Ceriadwen schreef:
Dat lees je ook in de post van Margaretha. We bezorgen hier allemaal elkaar overlast, wat is het probleem?
Nou inderdaad, geen probleem ALS je zo wil wonen. IK wil het niet en het zal mijn kortzichtigheid zijn dat ik niet kan begrijpen dat mensen wel zo willen wonen.

Ik wil het ook niet. Dus je bent niet de enigste. Als hier iemand voor overlast zorgt, dan spreek ik diegene aan. En ik probeer ik samen te kijken voor een oplossing.

Net zoals ik mijn buren heb verteld dat ik een pup nam en deze misschien de eerste nachten wat kon piepen. Hetzelfde verhaal toen mijn pup ging blaffen omdat hij naar binnen wou. Netjes uitgelegd dat ik hem liet blaffen totdat hij stil was. Omdat het anders erger zou worden. Wederom geen probleem. Als je de situatie maar even uitlegt.

Ook zijn er buren die niks durven te zeggen. Mijn moeder heeft een berner op leeftijd. Deze bleek achteraf al enkele weken te joelen als er niemand thuis was. Buuf durfde niks te zeggen want ze wou niet als een zeur overkomen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:06

love_western schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik wil het ook niet. Dus je bent niet de enigste. Als hier iemand voor overlast zorgt, dan spreek ik diegene aan. En ik probeer ik samen te kijken voor een oplossing.

Net zoals ik mijn buren heb verteld dat ik een pup nam en deze misschien de eerste nachten wat kon piepen. Hetzelfde verhaal toen mijn pup ging blaffen omdat hij naar binnen wou. Netjes uitgelegd dat ik hem liet blaffen totdat hij stil was. Omdat het anders erger zou worden. Wederom geen probleem. Als je de situatie maar even uitlegt.

Ook zijn er buren die niks durven te zeggen. Mijn moeder heeft een berner op leeftijd. Deze bleek achteraf al enkele weken te joelen als er niemand thuis was. Buuf durfde niks te zeggen want ze wou niet als een zeur overkomen.

Dat is toch ook vervelend, als buren moet je toch gewoon tegen elkaar kunnen zeggen van joh, dit of dat is aan de hand.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:13

Er zit denk ik een verschil in denken. Je woont met z'n allen in een wijk.

Mijn gedachte erbij is: laten we ervoor zorgen dat iedereen hier zo prettig mogelijk kan leven. Voor mij betekent dat dat je gewoon even bij elkaar kan aanbellen als je ergens last van hebt. Als het om mijn dieren gaan, die leven ook gewoon in die wijk. Dus ook voor hun wil ik het zo prettig mogelijk houden. En ook voor de dieren van andere mensen. En het gewoon over dingen kunnen hebben met je buren en samen werken aan een prettig leefklimaat, is in mijn gewoon sociaal gedrag.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n muziek hard aan heeft staan dat ik mee kan luisteren. Als ik dan een keer vroeg m'n nest in wil, ga ik wel even langs of hij vanavond wat zachter kan. Zou toch zonde zijn als buurman/buurvrouw zijn muziek niet lekker hard aan kan zetten 'omdat het misschien wel eens overlast zou kunnen veroorzaken', en ik het helemaal niet erg vind?
En houd ik mijn kat binnen, terwijl buurman of buurvrouw het misschien juist wel gezellig vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:18

Amandavd schreef:
love_western schreef:

Dat is toch ook vervelend, als buren moet je toch gewoon tegen elkaar kunnen zeggen van joh, dit of dat is aan de hand.

Ja klopt. Hebben we ook tegen haar gezegd. Anders hadden we het probleem veel eerder kunnen aanpakken.

Maar ze heeft veel gezeur gehad met de andere buurman. Eigenlijk de halve straat heeft gezeur met die vent. Dus ze is er heel voorzichtig mee geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:22

Sassol schreef:
Er zit denk ik een verschil in denken. Je woont met z'n allen in een wijk.

Mijn gedachte erbij is: laten we ervoor zorgen dat iedereen hier zo prettig mogelijk kan leven. Voor mij betekent dat dat je gewoon even bij elkaar kan aanbellen als je ergens last van hebt. Als het om mijn dieren gaan, die leven ook gewoon in die wijk. Dus ook voor hun wil ik het zo prettig mogelijk houden. En ook voor de dieren van andere mensen. En het gewoon over dingen kunnen hebben met je buren en samen werken aan een prettig leefklimaat, is in mijn gewoon sociaal gedrag.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n muziek hard aan heeft staan dat ik mee kan luisteren. Als ik dan een keer vroeg m'n nest in wil, ga ik wel even langs of hij vanavond wat zachter kan. Zou toch zonde zijn als buurman/buurvrouw zijn muziek niet lekker hard aan kan zetten 'omdat het misschien wel eens overlast zou kunnen veroorzaken', en ik het helemaal niet erg vind?
En houd ik mijn kat binnen, terwijl buurman of buurvrouw het misschien juist wel gezellig vond.

Als de buurman of buurvrouw een kat gezellig vinden. Dan schaffen ze er zelf toch 1 aan.

Ik neem huisdieren voor mijzelf en niet omdat een ander het gezellig vind.

Een keer muziek hard aan is geen probleem in mijn ogen. Maar we hebben continu last van katten.

Dieren hou je op je eigen terrein te houden. Zou leuk zijn als we alle dieren los laten lopen. En als je graag wilt dat je kat door de woonwijk wilt laten lopen. Dan doe je de kat maar een tuigje om en laat je hem uit.