Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:32

Wat een geweldig leuk koppie heeft hij zeg.

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:36

Namens Gis bedankt! Hij heeft ook best uitstraling, al zeg ik het zelf. Bij het asiel zei men ook dat hij daardoor erg populair was maar dat de meeste mensen hem sowieso niet kregen. Met zijn training gaat het nu ook goed, hij heeft het vandaag ook geweldig gedaan! We gingen ook vooral als oefening eigenlijk, met al die mensen erbij.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:27

LEuke foto's van gis, prachtige hond blijft het.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:10

jaaa, daar is Gis! Hij is echt leuk :)) Viel me echt heel erg mee hoe hij zich gedroeg met al die vreemden erbij, ging prima toch?
In het begin probeerde hij nog even indrukwekkend te zijn... :P
Ik spam er ook nog ff een bij, mag wel toch?

Trots baasje..
Afbeelding

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 06:24

Prachtige hond merrieveulen en wat een pretkop heeft hij!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:17

Wat een leuke hond!
Waar was de fotomeeting?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:36

In Dwingelderveld NP in Drenthe.

@ Amanda natuurlijk! hoe meer hoe liever haha! Hij heeft het inderdaad boven verwachting gedaan, toen hij eenmaal doorhad dat er weliswaar een hoop mensen waren maar dat die niks raars van hem wilden en ook niet tegen hem gingen schreeuwen oid. Nee dit is zo zeker voor herhaling vatbaar, zeker als we nog wat verder zijn. Komt helemaal goed!

Wat heb je de kleuren van zijn gezicht er mooi op weten te krijgen, echt een super foto! Ik heb 'm gelijk maar op FB gegooid haha!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:03

Mag ik mezelf ook melden?

Ik heb een griekje. Haar naam is Mambo en ze is naar nederland gekomen via SOS-Strays. Ik heb haar nu 8 jaar.

Ze is met haar puppies naar nederland gevlogen, en ik ging dan ook kijken voor 1 van de pups. Maar mevrouw wist zeker dat zij mee mocht, en dus werd er besloten dat zij ons nieuwe hondje werd.

Geen idee hoe oud ze is.

Afbeelding

Afbeelding

Een zachtaardiger hondje ben ik nog nooit tegengekomen. Ze is heel lief, aanhankelijk, mensgericht en slim. Maar ook eigenwijs en gefocust op eten..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:06

Leuk njiloj, mijn hond komt van dezelfde stichting maar is een Spanjaard. Wat super dat je mama hebt gekozen, of zij jou eigenlijk :D
Kan de dierenarts geen leeftijd schatten? Bij honden moet dat toch kunnen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:08

Wat een leuke hond njiloj, meestal kunnen ze toch wel een ongeveer geven kwa leeftijd?
Maar ach maakt ook niet echt uit.ALs de klik er is maakt (tenminste bij mij) leeftijd niet heel erg uit

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:10

Hoi!
Ik meld mij ook :)

Bij mijn paps thuis 2 buitenlanders rond lopen :)
Een Roemeen van 4 maandjes en een Bulgaar van 2 jaar.
Met de Roemeen is het super verlopen via een stichting, Bulgaar hadden we helaas wat moeizaam contact mee.
Dat resulteerde in dat ik om 6 uur 's ochtends op de bank lag en mevrouw pas om 6 uur 's avonds aankwam.
Heel erg hoe ze bij ons aan kwam. Stinken noem naar op.

Roemeen is stuk beter verlopen. Die hebben we van schiphol gehaald met een aantal andere hondjes via die stichting. Gaat echt heel netjes: Eerst douane in Roemenië, dan de klm, dan douane schiphol voordat ze mogen. Ook krijgen ze eerst een officieel europees paspoort, worden alle puppy entingen gedaan en na de laatste moeten ze nog 3 week wachten. Ze worden bij een bepaalde bond ingeschreven. contract netjes opgestuurd. Niks aantbetaling, betalen pas op schiphol. Hmmm tja.

Oh fototje bij van onze 2 :)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4351_n.jpg
Links Mayla (Roemeen) Rechts Rouschka (Bulgaar)

Even in link, anders te groot hihi
Laatst bijgewerkt door KarmaWitch op 05-02-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:12

Nog iemand erbij! Wordt hier steeds drukker :D Echt super al die Buitenlandse honden. Had je de twee honden via andere stichtingen Daantje?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:14

Ja, de ene was nogal raar en die van Mayla was echt super :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:19

Bij de dierenarts controle in Griekenland hadden ze haar een jaar oud geschat. Aangekomen in nederland hetzelfde verhaal.

Een jaar later, toen ze in mijn bezit was, moest ze natuurlijk haar prikjes krijgen. De dierenarts schatte haar een jaar oud...
Alleen hadden we haar dus al een jaar. :+

Wat blijkt? Ze is waarschijnlijk op straat geboren en heeft een enorme achterstand opgelopen. Ze heeft nu nog het gebit van een 1 jarige hond, terwijl ze al grijs begint te worden op haar koppie...

Wij schatten haar een jaar of 10.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:22

Grijs koppie zegt niet zoveel hoor. Sommige honden worden enorm vroeg grijs. Mijn Ridgeback werd met 2,5 jaar oud al grijs en niet zo'n beetje ook.
Ik zou aanname's op het gebit sneller vertrouwen dan hoe grijs een hond is. Juist verwaarloosde honden worden vaak ouder geschat op het gebit. Naar wat je schrijft denk ik eerder dat je hond nog jong is maar hoe is ze in de omgang? Is ze speels, kan ze rennen?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:32

Ze is wel minder speels dan toen we haar net hadden. Al heeft ze nog steeds een puppy uitstraling, en kan ze nog steeds als een gek rondjes rennen en spelen.

Bij de dierenarts vorig jaar (mevrouw was hard gevallen met rennen), vroeg de dierenarts hoe oud ze was. (vervangende da) Haar gebit had de ontwikkeling van een hond van ongeveer een jaar, maar wel meer slijtage aan haar gebit dan een hond van 1 jaar (goh..)

We hebben haar sinds 2005

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:38

2005 is nu acht jaar geleden, dan zal tien vrij redelijk zijn. Wist niet dat jullie haar al zo'n tijd hadden. Dan is een schatting van één jaar wel heel erg er naast :D Heeft ze blijkbaar een super gebit.

Ik weet hoe oud ons kleine hondje is maar de dierenarts zei laatst ook dat ze het gebit van een jonge hond had maar wij weten dat ze 13 is.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:40

Leuk al die nieuwe hondjes erbij!
En ook allemaal zo leuk!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:23

njiloj schreef:
Mag ik mezelf ook melden?

Ik heb een griekje. Haar naam is Mambo en ze is naar nederland gekomen via SOS-Strays. Ik heb haar nu 8 jaar.

Ze is met haar puppies naar nederland gevlogen, en ik ging dan ook kijken voor 1 van de pups. Maar mevrouw wist zeker dat zij mee mocht, en dus werd er besloten dat zij ons nieuwe hondje werd.

Geen idee hoe oud ze is.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een zachtaardiger hondje ben ik nog nooit tegengekomen. Ze is heel lief, aanhankelijk, mensgericht en slim. Maar ook eigenwijs en gefocust op eten..

Wat een ontiegelijk lekker smoeltje zeg! <3

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:39

Griekje mambo is ook leuk zeg, ik zou haar ook jonger schatten zo van de foto's. Mijn vorige hond had ook een super gebit, is ook heel lang mooi en goed gebleven. Gismo heeft dat ook, een heel mooi en wit gebit. Maar goed hij is ook nog geen 3 jaar.

@ Daantje, wat grappig dat jullie twee hondjes hebben weten te vinden die zoveel op elkaar lijken! ben wel benieuwd naar meer foto's van de twee.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:37

Mijn hond zijn gebit was een drama toen ik hem kreeg.
Hij krijgt nu altijd extra harde kluifbotten, sindsdien geen last meer van zijn gebit.

BEn benieuwd naar nog meer foto's van de nieuwe honden :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:32

Gis heeft een Antler, maar hij is er niet erg fanatiek mee. Wel krijgt hij regelmatig harde rawhide botten en andere kluifdingen. Ik zit ook te denken aan een koeiendij/ kalfsdij, maar die moet dan buitenblijven, veel te vies haha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:24

Die krijgt mijn hond ook wel eens idd, maar alleen in de zomer. Echt niet dat ik dat geef aan hem in huis :x

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:48

Jonas krijgt geen botten, hij gaat daar van aan de schijt (A) :(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:10

Silver Bolly heb je al eens verse botten geprobeerd? Of geef je hem brok? Dan zouden gerookte botten beter kunnen.

Hier krijgen ze regelmatig wat te kluiven. Van pens staafjes tot verse botten. En kort geleden een zalm kop waar de helft niet mee wist om te gaan!