Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:00

Hier heb ik zelf 1 kat, die woont bij mijn moeder wegens te gehecht geraakt aan de 2 andere katten die mama heeft.
Mioux heb ik vanaf 6 weken uit t asiel gehaald, kruising pers oosterse korthaar en is zwart met oranje oogjes. Mioux is nu ongeveer 6 jaar.Miouxje is klein en weegt 3kg.
Afbeelding
Nada is van me moeder ook rond 6 weken gekregen uit asiel, veel littekens ooit mishandeld en mogelijk in prikkeldraad gezeten en is nu 9 jaar ongeveer en een enorme grote poes van 8 kg! Ook zijn haar voorpootjes erg kort.
Afbeelding
Bodo is ook van me mams wederom rond 8 weken uit asiel gehaald, ooit als enorme schichtige kat uit t asiel gehaald toen hij mini was. Zo bang mogelijk ooit mishandeld, kroop zo een hele dag in je sokkenla en kon je m niet meer vinden. Bodo is rond 8 jaar ongeveer en 6kg.
Afbeelding
Ondertussen zijn alle katten echte slijmerds en komen ze hun aaitjes en alles halen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:09

HLPhoto schreef:

Hahahahahahahaha..... Zie het Jack zo doen a.s. maandag!
ben blij dat ik a.s. maandag geen afspraken op het werk heb, want vind het spannend, dus heel productief zal ik wel niet zijn.

Leuke katten Mioux :j

Even een bijt-update. Hij heeft het gisteren nog twee keer gedaan, maar na afspraffen. In het nekvel vastpakken en op de grond zetten, daar nog even vasthouden en met de stem nogmaals duidelijk maken dat ik er niet van gediend was. Het bleef nu bij 1 keer aanvallen en niet na afstraffen het nog een keer proberen.
Hij heeft de hele avond lekker bij me op schoot liggen knorren :+:

Smee__

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:03

Hahaha dat plaatje, dat zal mijn kat vast ook gedacht hebben :D Die van mij is ook zo'n monster, toen we hem op kwamen halen vroeg de dierenarts of ik hem wilde pakken want hij wilde niet nog meer krassen op zijn armen :=

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:05

Smee__ schreef:
Hahaha dat plaatje, dat zal mijn kat vast ook gedacht hebben :D Die van mij is ook zo'n monster, toen we hem op kwamen halen vroeg de dierenarts of ik hem wilde pakken want hij wilde niet nog meer krassen op zijn armen :=
Lol :-) M'n kater was vooral knetterdronken. Was ook wel grappig, hij kreeg de verdovingsspuit, raakte in paniek, auw, pijn voel me raar, rennen rennen rennen, want ja, ik moet hier weg, en... plof. _O-

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:38

Wat doen jullie eigenlijk met 'liefdesbeetjes'? Poes Lee doet het niet (die geeft likjes en duwt haar koppie bijna dwars door je heen). Yoko daarentegen :roll: ... Ligt ze heerlijk bij je te kroelen en als je dan even niet oplet knabbelt ze in je neus, wenkbrauw of wang... Dat is niet zo fijn dus iemand toevallig oplossingen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:44

Rytir schreef:
Wat doen jullie eigenlijk met 'liefdesbeetjes'? Poes Lee doet het niet (die geeft likjes en duwt haar koppie bijna dwars door je heen). Yoko daarentegen :roll: ... Ligt ze heerlijk bij je te kroelen en als je dan even niet oplet knabbelt ze in je neus, wenkbrauw of wang... Dat is niet zo fijn dus iemand toevallig oplossingen?

die laat ik toe. knijp soms gewoon zachtjes terug :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:21

die foto echt lol!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:45

HLPhoto schreef:

:')

Toen Abeltje 'geholpen' werd toen hij 6 maanden was lukte het de dierenarts en zijn assistente nét om voldoende verdoving toe te dienen, daarna spoot meneer er als een haas van tussen, bovenop de kast :D . Verdoving eenmaal ingewerkt konden ze hem eraf halen en alsnog 'tsjakka' }> .

Ondanks alles geeft hij nog steeds af en toe liefdesbeetjes en veel harde kopjes. Die eerste bestraf ik nooit, als het een beetje te enthousiast wordt trek ik mijn hand gewoon zachtjes weg. Je benen aanvallen heeft hij ook een handje van, of je nou wel of niet een lange broek aan hebt. Dat doet hij vooral bij begroetingen, dan strijkt hij eerst hard langs je benen om er meteen in te gaan hangen terwijl hij met zijn staart zwiept. Dan kwêk ik een keer heel duidelijk 'Ábeltje -:(- ', waarna hij meestal ophoudt. In huis doet hij dat ook wel eens, meestal 's avonds als hij actief is. Hij krabt dan ook aan de stoel en hangt in de plissé. De plantenspuit en de buitendeur :wave: is dan doorgaans wat er op volgt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:22

Rytir schreef:

Een kat van m'n schoonmoeder doet het ook, soms met voeren dan pakt ze met beide voorpootjes je been heel zachtjes vast en bijt ze heel zachtjes in je been :') Vind het niet erg :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:27

Mijn kat die wast me echt af en toe. Echt slikken en van die hele korte snelle beetjes achter elkaar.

Echt zo zegmaar, en dan op m'n arm of op m'n neus :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:29

Haha, been of arm zou ik ook niet zo erg vinden! Ze bijt alleen net op de verkeerde plekjes (neusvleugels of dat dunne plekje bij je wenkbrauwen) en dan net iets te hard. Eigenlijk is mijn primaire reactie dan 'AAAAAUW en wegwezen...' Vindt het alleen zo sneu om haar te 'straffen' op welke manier dan ook terwijl ze iets heel liefs doet...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:33

Inderdaad, het is heel sociaal bedoelt natuurlijk, maar mijn oogleden zijn er niet zo van gediend om geschuurd te worden :+ En af en toe moet ik hem echt wegduwen, anders gaat ie zo een uur door := Maar het is heel sneu, hij is eigenlijk gewoon een beetje eenzaam :(:) Voorheen had ie nog z'n mams of onze andere kat maar die zijn inmiddels overleden. :(

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:34

Dat doet Miss Poes ook, Smee, dat is echt zó'n lief beestje <3 .
Van haar nieuwe vlees vindt ze vooral de saus lekker, zoals ik al vreesde, mevrouwtje Kieskeurig := . Gelukkig heeft ze vannacht niet overgegeven en was ze ook weer een stuk rustiger. Pas rond 6.40u ging 'haar alarm' weer af op volle sterkte, MWAUAUAUWWW, AANDACHT!!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:25

Vanochtend met Gizmo naar de dierenarts geweest, hij deed hij weer super, wat is hij toch altijd braaf en lief.
Bloedruk en hartslag zijn gemeten en het bleek dat Gizmo een veel maar dan ook echt veeeeeeeeeeeeeeeel te hoge bloeddruk en hartslag had. Wat veel symptomen dus kan verklaren. Het tumor verhaal is nu een beetje van de baan dus.
Zijn bloed is geprikt om de werking van zijn schildklier te controleren, welke als deze niet meer goed werkt dus de veroorzaker kan zijn van de te hoge bloeddruk. Als dit het dan is, dan zou het betekenen dat met speciaal voer dit dus al op te lossen is. Zo niet dan nog is de bloeddruk te behandelen door pilletjes. Al zullen we er dan niet snel achter komen wat de oorzaak is.
Maar al met al dus eigenlijk wat mij betreft wel redelijk positief nieuws, aangezien het iets is waar we iets aan kunnen doen, in tegenstelling tot een tumor in zijn lijf...
Hopelijk morgen de uitslag van de bloedtest en dan dus even verder kijken.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:08

Het probleem van te snelwerkende schildklier en de veel te hoge bloeddruk heeft Miss Poes ook, Saszie. Voor dat laatste krijgt ze nu Amlodipine-emulsie, in het bekje te spuiten, maar nu was de druk juist weer te laag, dus wat minderen met de Amlodipine.

Dat schildkliervoer van Hills werkte bij haar supergoed, de waarde was binnen 6 weken weer perfect :j . Alleen vond ze het niet lekker, en nu moet ze dus sowieso ander voer tegen nierfalen. Ze krijgt nu Felimazole-dragées om de schildklierwaarde te herstellen, of dat aanslaat hoor ik maandag of dinsdag.

Hopelijk houdt die tumor zich netjes gedeisd bij jullie kattenbeest :) .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:17

Klinkt toch een stuk hoopvoller, Saszie. Dat zijn dingen die met medicijnen nog wel onder controle te houden zijn i.t.t een tumor. Hopelijk kan je nog een tijd van Gizmo genieten!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:19

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:36

Paan schreef:
He mede katten eigenaren. Misschien kunnen jullie mij helpen: [BB] Gezocht: hersenkrakers voor kat

Nope. Sorry...
Onze Lola, die nu beter naar Poody luistert, speelt met de meest simpele dingen die er maar zijn.
Kattentunnel gekocht, zak met speeltjes, dure kattenkrabton: hardstikke voor niks! _O-

Madam wordt wild van veters aan schoenen, hengsels aan tassen, veertjes uit kussens, dwarrelend papiertje in de lucht, simpele dingen.
Dingen waarvan ik dus niet had verwacht dat het leuk kon zijn, blijkt voor lange tijd lol te geven.
Tja, ligt aan de kat dus...
Sterkte met je zoektocht! ;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:05

Helaas, Paan, die van ons gebruiken ook dat wat níet voor katten bedoeld is :)) .

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:31

Haha wat een vol topic :P leuk vooral :)
Ook hier in huis leven 3van die monster,
Wij hebben 3 Noorse boskatten. (Geen kruisig, echt vol Noorse boskat :P)
Thomas is onze (ex) kater van 13 volgensmij haha
Shara onze poes (ook geholpen wegens gezondheid van haar. 11jaar
En bayla poes (niet geholpen) van 8ofzo,

Mijn moeder is er ooit mee begonnen met fokken enzo, maar na 3nestjes zijn we gestopt omdat het met de gezondheid van onze kater niet zo goed ging en wij de gezondheid veel belangrijker. Dus ze zijn er nu gewoon lekker voor ons en niet meer voor nestjes..

Ze zitten bij ons overdag in een kennel buiten en s'avonds komen ze lekker binnen :)

Staan val alle 3 een foto in m'n profiel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:44

Vanmiddag kijken bij de sphynx in het asiel!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:43

Spannend, Joolien!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:40

Leuk Jolien, ik ben benieuwd....

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:40

Spannend Joolien, ik hoop dat het wat wordt!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:46

Joolien schreef:
4EverHobbes schreef:
Leuk Joolien!! Ben benieuwd naar foto's.
Nieuwe kat zal Fritz zijn plaats niet innemen maar verzacht wel een beetje de pijn hoop ik voor je.

Natuurlijk zal hij nooit Fritz zijn plaats in nemen, maar het zal fijn zijn als het niet meer zo stil is in huis... :D

Nou he? Die stilte is echt erg.
Ik hoop dat het een mooie vervanger is! :j