Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:42

Kwam hem tegen op fb. Vond hem wel leuk voor hier :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 23:41

Ik ben vandaag met mijn konijntje naar de dierenarts geweest, ze heeft koorts en longontsteking :( heb antibiotica mee gekregen....

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:44

Iemand hier nog belangstelling voor een lief geholpen koppeltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:36

Dess schreef:
Ik ben vandaag met mijn konijntje naar de dierenarts geweest, ze heeft koorts en longontsteking :( heb antibiotica mee gekregen....

Houdt het goed in de gaten, met een longontsteking kan het heel snel gebeurd zijn. Heb je enrofloxoral mee gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:37

Cynthiaaapje schreef:
Iemand hier nog belangstelling voor een lief geholpen koppeltje?

Nou, ik woon bij je om de hoek, maar ik zie dat het binnenkonijntjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:11

Tjah ik moet eigenlijk dit jaar ook nog 2 rammetjes gecastreerd hebben. Maar wil absoluut geen konijnen binnen tot volgend voorjaar. Hebben we geeneens plek voor.

En dan nog op zoek voor een plekje voor het andere rammetje. En dan opzoek naar een nieuwe voedster.

Wou eerst alle konijnen wegdoen. Maar toch besloten om er 3 te houden. En nog een voedster erbij te zoeken.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 10:49

Mindim schreef:
Dess schreef:

Houdt het goed in de gaten, met een longontsteking kan het heel snel gebeurd zijn. Heb je enrofloxoral mee gekregen?

Js heb enrofloxoral gekregen ja.. Bedoel je dat ze nu snel dood kan gaan? Hij wou haar over tien dagen weer zien

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:16

Ze zitten nu nog binnen ja, ook omdat Cloë geknipt is.

Mindim, waar woon je?

Ik heb een casita 120cm er bij te koop. En ze zijn zindelijk.

Love_Western, Ollie is vrij gemakkelijk te koppelen, maar Cloë is niet altijd even gemakkelijk.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:20

love_western schreef:
Tjah ik moet eigenlijk dit jaar ook nog 2 rammetjes gecastreerd hebben. Maar wil absoluut geen konijnen binnen tot volgend voorjaar. Hebben we geeneens plek voor.

En dan nog op zoek voor een plekje voor het andere rammetje. En dan opzoek naar een nieuwe voedster.

Wou eerst alle konijnen wegdoen. Maar toch besloten om er 3 te houden. En nog een voedster erbij te zoeken.

Dus je wilt 2 gecastreerde rammen en 1 voedster?
Of één gecastreerde ram en twee voedsters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:44

Pff om half 10 fles ontdooit ,kom ik checken is de tuit bevroren. Ben genezen en zet een bakje neer , arme zielen vlogen erop af.

Maar konijn bij mijn ouders wordt feller , hij is van mei dit jaar (als ik me niet vergis) en tot op heden geen balletjes. Is castreren in deze tijd mogelijk? , binnen zitten is geen optie namelijk maar de DA kan het moeilijk buiten doen. Hij heeft mijn moeder al meerdere keren gepakt en wil niet dat hij gevaarlijker wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:20

Laptopmuis schreef:
love_western schreef:

Dus je wilt 2 gecastreerde rammen en 1 voedster?
Of één gecastreerde ram en twee voedsters?

Nee, denk dat je verkeerd lees. Ik wil 3 konijnen houden van de 4. En dan nog een voedster erbij. 6 konijnen is voor mij gewoon te veel. Dus vandaar 1 ram weg. En voedster erbij. Zodat het aantal 4 blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:23

Dess schreef:
Js heb enrofloxoral gekregen ja.. Bedoel je dat ze nu snel dood kan gaan? Hij wou haar over tien dagen weer zien

Hoeft niet hoor, maar houd haar erg goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:24

Cynthiaaapje schreef:
Ze zitten nu nog binnen ja, ook omdat Cloë geknipt is.

Mindim, waar woon je?

Ik heb een casita 120cm er bij te koop. En ze zijn zindelijk.

Love_Western, Ollie is vrij gemakkelijk te koppelen, maar Cloë is niet altijd even gemakkelijk.

Holwierde

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 12:31

Mindim schreef:
Dess schreef:

Hoeft niet hoor, maar houd haar erg goed in de gaten.

Kan het kloppen dat ze van de enrofloxoral heel moe kan worden? Ze ligt de hele dag al in een hoekje en eet niet. Ze heeft wel paar hapjes appel gegeten..

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 12:36

Ze is nu een broodje aan het eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:38

Ze heeft een longntsteking, dus kan ze benauwd zijn en sneller moe. Dat ze niet eet, daar moet je echt mee oppassen, dat is niet goed.
Misschien kan je olvarit wortel halen en met een spuitje dwangvoeren. Als de darmen stil gaan liggen is het afgelopen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:50

Dat is idd erg dicht bij Mindim!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:33

love_western schreef:

Even een vraagje waarom zouden de konijnen dan binnen moeten tot volgend voorjaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:58

Zet jij binnenkonijnen dan nog gewoon naar buiten nu Faniek? Ik zet persoonlijk na ziekte en wonen hier in de woonkamer niet een konijn naar buiten, terwijl het vriest dat het kraakt.

Buitenkonijnen zou ik niet in huis nemen, ook niet na een castratie.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:28

Ik zou ze nu ook niet zomaar buiten zetten nee. Cloë is net weer geknipt en ookal zou ze dat niet zijn, ze hebben nu een binnenvacht en geen buitenvacht. Lijkt me niet goed.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:32

Mindim schreef:
Zet jij binnenkonijnen dan nog gewoon naar buiten nu Faniek? Ik zet persoonlijk na ziekte en wonen hier in de woonkamer niet een konijn naar buiten, terwijl het vriest dat het kraakt.

Buitenkonijnen zou ik niet in huis nemen, ook niet na een castratie.

Ik niet, maar ik heb het idee dat ze, ze voor de castratie binnen wil halen en dat is in principe niet nodig.
Anders konden we de hele winter niet castreren :) Hier is het gecastreerd worden en na het goed bij komen weer naar buiten, geen probleem jaar in jaar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:13

Faniek dat is geruststellend , hebben ze geen last van de warmteschommeling dan? Als meneer zijn ballen er zijn dan kan hij dus wel gecastreerd worden ~~}>

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:18

TM als hij van mei is zitten zn ballen er al, hij heeft ze denk ik alleen ingetrokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:01

takkie_muis schreef:
Faniek dat is geruststellend , hebben ze geen last van de warmteschommeling dan? Als meneer zijn ballen er zijn dan kan hij dus wel gecastreerd worden ~~}>

Persoonlijk zou ik het net zo doen als bij een paard. In het vroege voorjaar, weinig kans op vliegen, geen vorst en minder nattigheid. Dan hoef je een konijn heus niet naar binnen te halen. Ik zou er zelf niet voor kiezen om het bijvoorbeeld nu te doen, als het buiten vriest en ze zitten op zaagsel of vlas of iets dergelijks. Dan zou ik kiezen voor het voorjaar, dat ze ook lekker op droog en schoon gras kunnen hobbelen.

Het dagje dat ze onder narcose zijn geeft niet zoveel voor warmteschommelingen, laat je het diertje weer helemaal opknappen binnenshuis, dan kan ie niet meer naar buiten.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:30

Jeej nijn krijgt een vriendje :D
Alleen nu komt het, mijn moeder vind de opvang in Spijkenisse te ver rijden. Dan moet ik een Ram halen hier in de buurt, bij de opvang in Kattendijke. Maar die hebben geen gecastreerde rammetjes zitten.. en ik heb geen ruimte voor 2 kooien in huis, hoe moet ik dit nu oplossen D: