Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:16

moonsparkle schreef:
Ik heb een tijd in een pension stage gelopen en daar waren toch de lab's vaak diegene met(ik wil het niet gedragsproblemen noemen want het komt vast mede dankzij opvoeding) aparte karakters dan maar?

Ze kennen hun grensen vaak niet omdat ze die niet hebben geleerd, omdat de eigenaar overal te horen krijgt dat de Labrador zo'n makkelijk hondje is. Je hoeft er dus niet veel mee te doen.
Klinklare onzin :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:22

Nikki__ schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb een tijd in een pension stage gelopen en daar waren toch de lab's vaak diegene met(ik wil het niet gedragsproblemen noemen want het komt vast mede dankzij opvoeding) aparte karakters dan maar?

Ze kennen hun grensen vaak niet omdat ze die niet hebben geleerd, omdat de eigenaar overal te horen krijgt dat de Labrador zo'n makkelijk hondje is. Je hoeft er dus niet veel mee te doen.
Klinklare onzin :)

Hahahah Nikki, ze zullen vast mijn post gelezen hebben hier op bokt! :P
Het is inderdaad erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die echt geloven dat een hodn zichzelf opvoed en dat je er geen tijd in hoeft te steken. Ben eigenlijk van mening dat als je een hond koopt dat je, ongeacht hoeveel ervaring je hebt, verplicht bent om met de hond een beginnerscursus te volgen. Heb je deze al, dan kanje vrijstelling krijgen, maar elke honden eigenaar moet op zn minst 1x een hondencursus gevolgd hebben. Want er zijn mensen die werkelijk denken dat kleine hondjes geen beweging buitenshuis nodig hebben omdat ze in huis al genoeg lopen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:32

Ik bedoelde met die opmerking ook meer dat aan sommige mensen zelfs geen relatief makkelijk ras besteed is. Hoewel een lab nu ook niet perce makkelijk is, is hij vaak wel makkelijker dan veel andere rassen. Een lab is imo wel een hond die je als je een beetje goed luisterd naar je trainer goed als eerste hond kan kiezen, als je hem daarnaast tenminste voldoende beweging geeft.

De hond van onze buren is trouwens inderdaad ook bruin, die plaat heeft ie wel voor zijn kop inderdaad, het lijkt soms wel of hij gewoon geen pijn voelt. Maar dat is natuurlijk handig als je in ijskoud water moet springen. Energie voor 10 heeft ie ook, onze trainer noemde de retrievers (labrador, golden en flatcoat in onze groep) ook niet voor niets de stuiterballen :D.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 01:00

|o Jeee, wat laat die Martin Gaus zich kennen bij Pauw en Witteman........ *jaloers ofzo??*
Hoe bedoel je verdraaien van de feiten....alleen maar negatieve verhalen en beelden... -:(-

maXcomX

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 05:55

Ja ik heb het ook gezien. Beetje zielig was het wel. Met name het shot dat ie "psst" deed, zonder aanleiding. Als ik hond was had ie nu een kortere neus. Hij snapt niet dat je de gemoedstoestand kunt doorbreken met een "pst", om de aandacht op de baas te richten, niet om een hond aan het schrikken te maken. Zal de leeftijd zijn.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:55

ik heb het niet gezien, maar ben ook niet van alles gecharmeerd van cecar doet.
Jammer dat ik het interview gemist heb, zijn vast wel collega's die het wel gezien hebben.
Ik heb gisteren weer gekeken naar een aflevering van Cecar, tja, word er nog steeds niet enthousiast van.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:57

Meneer Gaus zat er wee lekker arrogant bij vond ik. En dan nog opmerkingen als "Mijn vriend Cesar"...
Beetje jaloers martin? Bang dat je zieltjes aan het verliezen bent? En waarom had je een hond van je zoon mee en niet eentje van jezelf? Kijk ik ben echt helemaal voor serieus kitiek op iemand, op die manier kan iemand dat als opbouwend meenemen in zijn eigen beoordeling, maar nu vond ik het dus echt zo van omdat een arme mexicaan het voor elkaar heeft gekregen om een bedrijf op te zetten met een mogelijke opbrengst van 100 miljoen, laten we dat hem dan maar even neerhalen.
Het had eerlijker geweest als ze hem hadden uitgenodigd zodat hij zichzelf kon verweren. Maar ik had werkelijk het gevoel dat veel dingen uit zijn verband werden getrokken. En Martin gaf niet 1 keer een opmerking over wat Cesar in zijn ogen wel goed deed. Dus voor mij kwam het echt over als een hond die kwaad was omdat een andere hond met ZIJN bot wegliep.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:47

Jemig wat een gel*l bij dat Paul en Witteman. Bij die priester moest ik écht moeite doen om niet in slaap te vallen :+

Maar goed, ben en blijf geen fan van zowel Gaus als Cesar.
Gaus en z'n clikker, terwijl sommige gedragingen gewoon niet weg te werken zijn met de clikker, en Cesar met zijn dominantie theorie... Nah, ik pak wel gewoon van beide een beetje mee en ga daarin m'n eigen weg! :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:08

Sorry hoor.. Maar die Martin Gaus daar word ik echt depressief van :')
Die beelden van die hond die hij op zijn zij wilde leggen.. Die was op het eind toch echt lekker rustig :P
Als je dan die beelden van de vroegere Martin zag, gaf hij bij ieder commando een rukje.. Cesar doet dat tenminste op het GOEDE moment.

Ik wil die Martin Gaus weleens een agressieve pitbull zien aanpakken met zijn clicker ;)
Is hij ineens zijn hand en clicker kwijt :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:09

Nikki, ik denk dat als je gewoon je gezond verstand gebruikt en een beetje moeite doet om je je in hond zijn gedrag te verdiepen, dat je dan niemand zijn theori moet aanhangen maar idd die van jezelf.
Ben niet tegen de klikker manier, maar ben wel tegen de arrogantie van Matin Gaus. Natuurlijk ging hij niet goed praten over Cesar, gaat natuurlijk niet zijn eigen cursissen die nationaal gegeven worden, ondermijnen. Maar ik vind ditwel even iemand de grond in trappen zonder duidelijke reden. en dan zeggen dat hij deze theori 15 jaar geleden ook deed, maar nu verder ontwikkeld was.
Sorry hoor, negatief gedrag negeren bij kinderen, nou meneer Gaus, dan hebben we gelijk de reden gevonden waarom er zo een grote groep kinderen zijn die geen respect meer hebben voor wie of wat dan ook. Denk dat Cesar hard genoeg heeft gewerkt om te hebben wat hij heeft en dan is het gewoon smerig om iemand de grond in te trappen om jezelf op te hemelen. En dan helemaal die opmerking dat Cesar er een show van maakt en dat dat op zich al helemaal verkeerd is. Nou dan vraag ik me af wat Marting Gaus in de jaren 90 aan het doen was dan!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:11

vond het overigens ook erg knap dat hij zo al kon zien aan het uiterlijk van de gasten welke hond bij hun paste. Alleen daarop zou ik al zeggen dat hij echt een media zoeker is!

Ninajojo, moest even in mn broek piesen om je laatste opmerking, hahahaha

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:15

Ik denk dat we er toch wel gevoeglijk van uit kunnen gaan dat Cesar zich niet echt veel aantrekt van een hondentrainertje waar nog niemand buiten The Netherlands ooit van gehoord heeft. (mocht hij al uberhaubt ooit te horen krijgen dat ene zekere Martin Gaus hem niet zo tof vindt) ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:19

Circel schreef:
Ik denk dat we er toch wel gevoeglijk van uit kunnen gaan dat Cesar zich niet echt veel aantrekt van een hondentrainertje waar nog niemand buiten The Netherlands ooit van gehoord heeft. (mocht hij al uberhaubt ooit te horen krijgen dat ene zekere Martin Gaus hem niet zo tof vindt) ;)

Amen! _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:41

Heb gisteren ook de uitzending met Gaus onze eigen hondenfluisteraar gezien _O-
Zei tegen mijn man: let op die gaat Cesar Milan afkraken. Want als je Gaus een beetje kent is er maar 1 God (hij) en 1 leer (de zijne).
De methode van Cesar zou alleen gebaseerd zijn op onderwerping door angst, terwijl ik Cesar verschillende methoden heb zien toepassen met verschillende problemen. Maar met 1 vast onderdeel: het creeren van rust en acceptatie van leiderschap, waarbij soms zijn uitstraling/energie voor sommige honden al voldoende was. Met negatief gedrag negeren en alleen belonen wordt je nog geen leider (en zoals LadyTinker zegt, geldt dat ook voor kinderen, haha) Ik bespeur bij Gaus een grote mate van jaloezie. En dat Kjsst op het eind, zouden de tere hondenzieltjes bang van worden (zoals Gaus dat doet zou je er i.d.d. bang van worden, leuk dat Pauw/Witteman geen enkele reactie vertoonden).
En voor wat betreft de show: Gaus zat er natuurlijk om zijn eigen programma te promoten. Want meeliften op het succes van Cesar, dat wil ie wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:54

Ik heb echt moeten lachen om Gaus. er zijn dingen van Cesar die ik nooit toe zou passen, maar ik hoop ook nooit zo'n agressieve hond te krijgen _O- Ik ben benieuwd hoe Gaus zo'n 'valse' hond zou trainen? Als die je bijt moet je het negeren en als die niet bijt krijgt die een snoepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:08

Wij hebben ook een slechte ervaring met het instituut Gaus.

Mijn gehandicapte tante neemt de hond van haar overleden zus in huis.Die overleden zus had de hond van zo'n resceu vereniging uit Spanje.Het had een rotweiler moeten zijn ,maar volgens mij is het een kruising pitbul.Het is een fijn gebouwd hondje niet te groot met enorme kaken.
Maar in huis een vreselijk lief dier.Nu woonde die zus in een grote villa alleen en kwam die hond eigenlijk het huis niet uit.Dus met gevolg zodra je de deur uitkomt heb je en hond die tegen jan en alleman uitvalt.Voornamelijk honden.Nu zit mijn tante in een scoot mobiel dus dat is niet zo handig.
Ze belt naar het instituut Gaus en krijgt dochter Helga aan de telefoon.Ze doet in een kort verlsag het verhaal en vraagt of er ook andere mogelijk heden als de clikker training is want clickeren in een rolstoel met je handen vol is niet handig.
Eigenlijk kwam het antwoord van dochter Gaus er op neer,Dat ze er niet eens aan begonnen, omdat met die Spaanse honden toch niks aan te vangen viel.

De beoordeling werd dus gemaakt op twee telefoon gesprekken, bij de laatste heb ik zelf bij gezeten.

Mij stoorde vooral de beoordeling over d ehond zonder hem gezien te hebben en gelijk van aale spanje afkomstig honden ,daar zullen toch ook best goede honden tussen zitten.

Dus toen ik meneer Gaus gisterenavond hoorde stonden mijn haren gewoon recht.

Zelf ben ik wel een voorstander van Cesar.Hij is vooral hel duidelijk naar de hond toe.En niet alle dingen zou ik van hem over nemen.Maar in grote lijnen heeft hij gelijk.
Maar veel mensen vergeten dat dit vaak extreme probleemhonden zijn die ze laten zien en dat zulke dingen ook vaak om extreme maatregelen vragen.Want je ziet hem toch ook met beloningen werken.En sommige hondjes staan met een paar ksst zo weer onder controlle.

Natuurlijk lieten ze bij witteman de stukjes zien die het ergste waren.
Maar ik zou meneer Gaus wel eens hebben willen bezig zien met die pitbul die ook zijn huisgenoot pakte en zelfs bij cesar ik de roedel nog een hond greep en zelfs daddy.
uiteindelijk is die hond goedgekomen.ga er maar aan staan.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:17

Ik heb het gister helaas niet gezien, maar als ik het zo hoor niks gemist dus straks maar even terug kijken op uitzending gemist.

Ik ben opzich wel fan van Cesar Milan hij heeft goede dingen en ook dingen waar van ik zeg niet mijn ding.
Ik heb zelf een kruising boerenfox jackrussel het is een makkelijk hondje en wil graag voor je werken, het enigste probleem is dat als hij wat ruikt en hij loopt los dat hij er vandoor gaat en dan kan ik bij wijze van spreken op mijn kop gaan staan maar komen doet hij niet dan. Ben er wel druk mee aan het oefenen heb nu een lijn gekocht van +- 15 meter lang en als we dan naar het bos gaan dan roep ik hem bij me en dat gaat prima.
Gister iets minder toen schoot de lijn los en was ik niet meer zo kalm en assertive meneer had ook echt zoiets van doei zie je straks wel weer als je geluk heb.
Als ik in zo'n situatie zit vraag ik me altijd af wat CM zou doen, waarschijnlijk zit hij daar niet in want zijn honden luisteren gewoon :+
Wat zouden jullie doen?

Sorry dat ik zo binnen kom vallen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:18

vraag me ook af wat Gaus doet met een hond als hij zijn snoepjes en klikker vergeten is... Uh, mevrouw, sorry dat hij uw kat heeft opgegeten en mogelijk vanavond uw kind, maar ik kom morgen terug met mijn klikker. In de tussentijd wel zijn negative gedrag negeren. Hem niet laten schrikken met sis geluiden, want alleen een hond die kwispeld is een tevreden hond!
Zie mener Gaus nou ook niet zo snel met een groep van 40 honden off-leash ergens in de heuvels gaan wandelen. Moet je voorstellen hoeveel koekjes hij dan mee zou moeten nemen en zou de hele wandeling op zijn klikker moeten drukken...
Ja meneer gaus is gewoon bang dat er iemand anders op zijn padje loopt... zie echter ook niet bepaald veel honden kwispelen als Gaus ze traint.

En zoals ik al eerder zei, ik sta ook niet altijd achter de aanpak van Cesar, maar ik sta wel achter zijn theori. Het punt wat ik van de show vind is dat DIE aanpak wordt gebruikt omdat het de combinatie van het probleem plus de eigenaar, dat de beste aanpak zou zijn. Wanneer Cesar het zelf zou doen, zou hij het waarschijnlijk anders aanpakken. Maar niet iedereen kan een bepaalde techniek onder de knie krijgen, of heeft gewoon niet de tijd om het onder de knie te krijgen en dus komt hij met een oplossing die voor de eigenaar haalbaar is.
Hij zegt ook heel duidelijk dat hij de mensen traint en de honden rehabiliteerd. Dat houd in dat de methode op de situatie (gedrag van de hond) en de eigenaar word afgestemd, niet op de hond zelf.
Zie cesar nou echt niet voor een persoon die op zijn eigen honden een shock band zou zetten.
maar goed, ik zou het van Cesar ook niet accepteren als hij slecht zou praten over iemand in het bijzonder, alleenmaar om zichzelf op te hemelen.
Denk dat ik dat in cesar zijn aanpak zo waardeer, dat hij duidelijk ruimte overlaat voor eigen inbreng. hij zegt dat je alleen dingen uit zijn methode moet overnemen waar je zelf achter staat. Want het gaat om de energie die je hebt en als je dus iets doet waar je niet achter staat, dan zal je energie ook niet goed zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:26

Laura, ik denk dat dat een moeilijk geval is om op afstand te bepalen.
Maar ik geloof absoluut dat als jij kwaad bent, je hond minder snel terug naar jou toe zou komen.
Maar dat is heel makkelijk gezegd, want als mn honden niet luisteren dan ben ik ook altijd kwaad. Ga dan een heel verhaal ophangen tegen ze dat misschien beter een weekje naar een 3e wereld land kunnen gaan en dat ze er dan achter komen hoe een verschrikkelijk luxe leven ze bij mij hebben met hun twee maaltijden op een dag met vers vlees en hun frikandellen als snacks en al hun speelgoed. Dat ze ondankbare nesten zijn, stelletje vewende smurfen.
Tegen die tijd zijn ze al lang weer gaan liggen dutten, trekken zich niets meer aan van mijn uitbarstingen van boosheid. Misschien de eerste twee seconde en daarna negeren ze me straal.
En kan je zeggen, dat is zeker niet een Cesar methode...
Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen, lange lijn gewoon aan hem vast laten zitten wanneer hij los mag rennen, dan kan je hem altijd makkelijker vangen en leren dat naar jou toe komen betekend dat hij knuffels krijgt en mogelijk wat lekkers.
Ik weet niet goed hoe dat op te lossen, want ik heb eigenlijk altijd honden gehad die netjes kwamen, zijn allemaal van pup af aan altijd los gelaten tijdens het wandelen, dus weten niet beter.
Mn beagle die heeft er nog wel een handje van om alles in slow motion te doen, en dan sta ik weer een derde wereldland verhaal op te hangen en tegen het einde van het verhaal is hij meestal wel bij me. En dan ben ik boos op hem, trekt hij een wenkbrauw omhoog en houd ik gelijk weer net zoveel van hem als ik daarvoor deed... Helaas weet hij dat en dat wenkbrauwtje heeft hem al uit heel erg veel benarde posities gered!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:29

Ik lees dit topic al een hele tijd mee, alleen weinig tijd/puf te reageren. Maar zoals jij het hierboven omschrijft LT is echt woord voor woord hoe ik er ook over denk :j

En Martin Gaus.. tja.
:+

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:31

_O- jou derde wereld verhaal ga ik ook eens proberen.

Het punt is hij heeft altijd losgelopen vanaf de 12 weken dat ik hem had en 1 x fluiten of roepen en hij kwam naar me toe. Maar begin vorig jaar is hij een keer achter andere honden aangelopen en die mensen hebben hem aangelijnd en mee genomen, terwijl ik ong 500m achter hun liep en de hond aan het roepen was, ben hem toen een half uur kwijt geweest en mensen waar ik aan gevraagd had of ze hem hadden zien lopen hebben hem uiteindelijk naar me terug gebracht want die mensen die hem mee hadden wilden al met hem in de auto stappen het is dat die andere mensen zeiden dat ik naar hem op zoek was anders was ik hem kwijt geweest.
Sinds die tijd luisterd hij niet meer, en het kan natuurlijk ook aan mij liggen dat ik het vertrouwen niet meer heb en ben daar ook hard mee bezig om dat terug te krijgen.

Maar dacht misschien hebben jullie nog tips of trucjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:36

Zie nou de uitzending van Pauw&Witteman. En oh oh wat is het makkelijk om beelden te laten zien van een hond die een trap op moet van Cesar zonder er verder iets bij te vermelden. :n
Zou hetzelfde zijn als er van mij beelden uitgezonden worden als ik de Haflinger die vorig jaar bij ons op stal stond door het weiland schop. Dat diezelfde Haflinger zowat mijn stalgenootje het ziekenhuis heeft getrapt omdat ze mijn paard uit het weiland haalde en meiden bij ons op stal niet meer zonder zweep het weiland indurfden wordt dan natuurlijk niet vermeld. Nee, wat ik doe is slecht, sielugh en dierenmishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:39

Ik heb zelf een reu waarvan zijn oren verstopt zijn als hij andere honden ziet.Nu zijn mijn herders nog jong 6 maanden en 1 een jaar.De teef is 6 maanden dat is geen probleem roepen ,is komen.

Maar de reu vind nogal eens andere dingen intressant .Op de hondewei kon ik dan ook rustig een halfuur wachten voor meneer kwam ,dan was hij uitgespeelt en moe.

Ik heb de oplossing gevonden in een honde fluitje.Ik dacht dat klinkt beter door als mijn stem.
Beetje pavlof effect ,fluiten is komen en koekje krijgen.
Probleem is opgelost.Ik moet alleen mijn fluitje niet vergeten.
Grappig is dat hij nu soms uit de verte al staat te kijken of ik de fluit in mijn mond steek.Blazen is dan al niet meer nodig.

Ik heb het fluiten en koekje eerst in de tuin aangeleerd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:14

ik heb een serieuze vraag. Mijn duitse herder die likt me altijd in mn gezicht. Nou vind ik dat niet zo heel erg, maar hij neemt ALTIJD een stuk haar mee. Hij likt altijd zo tegen de haargrens aan dat wanneer hij zn bek dicht doet hij altijd een stuk haar meeneemt. Ik heb lang haar en draag het eigenlijk altijd vast. maar wanneer hij een lik geeft dan trekt hij altijd wat haren uit mn hoofd. Ik weet dat het hylarisch klinkt, maar is voor mij best wel een beetje pijnlijk. wat zouden jullie doen? Hem niet meer laten likken? dat vind ik zo zielig, want hij bedoeld het zo lief...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:23

Laura, net als bianca fluit ik. Ik krul mijn tong en fluit. Dat is een manier waarop niet veel mensen fluiten en ik kan ze altijd terug roepen. In het begin heb ze geleerd te komen doormiddel van een rauwe frikandel ( die krijgen ze nu nog steeds). Niet echt gezond, maar die dingen ruiken heel heftig blijkbaar en daar doen ze ALLES voor. Voor hondenkoekjes niets. Heb alles geprobeerd, maar de frikandel is DE uitkomst voor mij. In de winkel kijken ze me altijd vreemd aan omdat ik zeker 1x in de week een doos frikandellen kom halen.
Maar goed, bij mij is de link van fluiten en frikandel ook als een bom ingeslagen. Ik denk dat werken met beloningen een erg goed iets is, want voor veel honden gaat gehoorzaamheid toch echt door de maag.
En ik ben ook niet tegen een klikker, als je je hond traint met een klikker, prima, maar het doel van een klikker en een fluitje zijn in dit geval niet hetzelfde. Het fluitje betekend komen, een klikker betekend goed.
Voor mij werkt het fluitje altijd. Thuis op het hof fluit ik ook altijd en dan weten ze dat ze bij me moeten blijven. Maar merk ( en dat is nog maals waarom ik eensterk gevoel bij cesar zijn methode heb) dat ik dat fluitje voor alles kan gebruiken. Mijn gevoel wat ze moeten doen komt schijnbaar goed over via fluiten, want met verschillende toontjes kan ik ze verschillende dingen laten doen als ik het echt zo voel op dat moment. Kan ze laten komen, kan de laten stoppen met wat ze doen, kan ze opzij laten gaat etc.
Dus het is eigenlijk uitzoeken wat voor JOU werkt en meestal werkt het dan ook voor je hond.
Jouw twijfel over of hij wel of niet terug komt kan een hele goede aanleiding zijn waarom je hond niet luisterd. Onzekerheid is voor zowel een hond als paard genoeg reden om niet te luisteren, of hun eigen ding te doen.