ik snap gewoon weg werkelijk niet als je een huisdier neemt en je houdt ervan dat je dan uberhaupt al wil dat die dieren "ergens" rondlopen,en dat je kan slapen als ie niet thuis komt,god weet of ie ergens in een ingegraven buis ligt te creperen,of halfdood,dat wíl je toch gewoon niet..
mijn katten zijn niet buiten als ik niet thuis ben, ook in de nachten zijn ze binnen, dus ik hoef er niet wakker van te liggen. Ik ken hun ritme en weet precies wanneer er iets loos is, gelukkig is dat in de 14 jaren dat ze oud zijn nog nooit gebeurden nee ik zeg dat áls IK mijn HONDEN op straat zou gooien dat ik dan WEL als gestoord en als dierenbeul uitgemaakt zou worden,alleen zie ik geen verschil tussen hond of kat....of welk huisdier ook...
Dat komt er dus gewoon op neer, dat je iemand die zijn katten buiten gooit, gewoon gestoord en een dierenbeul vinddus waarom ben je wel een gestoordeling als je een hond/konijn/cavia/slang/papagaai los laat lopen,en niet als je een kat los laat lopen,vertel mij het verschil...
Ik heb die mensen nooit gestoordelingen genoemd, een papagaai gaat waarschijnlijk dood buiten, want die kan geen voedsel vinden, een slang lijkt me gevaarlijk buiten en ook die overleeft deze temperaturen niet. Een konijn zou zich misschien redden totdat ie gepakt wordt door een buizerd en een cavia redt het niet. Katten komen naar huis en als je ze op bepaalde uren buiten laat, zie ik het probleem niet. Laat ik wel zeggen dat ik het ene gebied ook minder katvriendelijk vind dan het andereik zie hem nog steeds niet

jou verantwoording ,jij neemt dat beest....ik begrijp de redenatie niet van mensen met huisdieren die ze vrij op straat laten lopen met alle gevaren van dien,en erbij zeggen,dan maar liever jong dood dan heeft ie lekker vrij kunnen lopen...vreselijk....
Dat zou ik nou nooit zeggen en ik ben verantwoordelijk, ik zal die verantwoordelijkheid ook keurig dragen, tot nu toe gaat dat prima, want beiden zijn de 14 gepasseerdecht hoor....snap dat echt niet...
daarnaast tis toch wat als je een gratis dier in huis haalt dan hoef je dus geen verantwoordelijkheid te nemen met bv een dure afzetting??
Dat is generaliseren, als ik een hek van jouw foto zou neerzetten, dan heb ik het met de buren aan de stok, lijkt wel een afzetting van een gevangenis. Mijn hele tuin is vrij dicht, maar de katten gaan erop, erover of er onder door, verder ben ik niet zuinig met geld in dieren steken.ben nu nog verbaasder eigenlijk....dus goedkoop/gratis = geen dure omheining want dan maakt het toch niet uit als ie plat gereden wordt,of dan hoef je niet zo bang te zijn dat hem iets overkomt,was toch gratis tenslotte..???
Zo, en hoe durf jij dat te bepalen, je scheert iedereen over een kam en ik vind dit een zeer kortzichtige en kinderachtige uithaal naar mensen die je niet kent en waarvan je de situatie niet kent. Ik zou nooit zo denken.welk dier dan ook,als we dat zo zouden vrij laten als een kat,zou nooit door de maatschappij geaccepteerd worden,en van katten moeten we maar alles goed ,normaal en leuk vinden???
Hopelijk heb je daar in duitsland daar minder last van en willen ze de regels wat aanpassen.

maar nogmaals,ik ben heel zuinig op mijn dieren,alles is hier zo afgezet dat er geen enkel dier weg kan lopen,en is het niet goed,dan wordt er vandaag nog iets aan gedaan dat het wel zo is dat er geen dier af kan...dat is nl mijn plicht tegenover de dieren die IK genomen heb,zij hebben er niet voor gekozen om hier te komen wonen,ik wel.....
Ik ben zeer zuinig op mijn dieren, mijn hond kan los in de tuin en er wordt veel aandacht aan geschonken en veel mee uit gegaan, ik heb een projectpaard uit een klote situatie gehaald en weer opgeknapt, voor beide paarden goede huisvesting met veel voerbeurten en heel veel weidegang, mijn konijnen hebben een buitenren van een 70m2, kosten nog moiete wordt voor mijn dieren bespaard. Mijn katten kunnen binnen en buiten naar believen, behalve tijdens het uitvlieg en jachtseizoen, ze krijgen eten , drinken, medische zorg en veel liefde en aandacht. Vanochtend nog met een oppaskonijn naar de da geweest en ik denk dat ie bij mij beland, dus breek me de bek niet open over zuinigheid op mijn dieren. Ga je daar aan twijfelen, heb je aan mij een verkeerde en dat gebaseerd omdat mijn katten een paar uurtjes in de wei hobbelen.