Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superrizzo schreef:Ik vind een engelse Cocker ook onwijs leuk !!!
Ik had ook nog gekeken naar een miniatuur labradoodle.
beertje12 schreef:info over wat voor hond wij zoeken:
hond moet lief zijn, geen schrikbarend uiterlijk(moet namelijk in een winkel kunnen liggen).
we willen het liefst een hond die gemiddeld wat ouder als 8 wordt.
sterk (geen hd of ed gevoelig).
we hebben een groot huis op loopafstad van duin en strand.
en de hond het liefst gemmideld/groot
ik hoop dat jullie wat leuks weten
we zijn zelf erg van van een australische sheperd dog
tantjeuh schreef:beertje12 schreef:info over wat voor hond wij zoeken:
hond moet lief zijn, geen schrikbarend uiterlijk(moet namelijk in een winkel kunnen liggen).
we willen het liefst een hond die gemiddeld wat ouder als 8 wordt.
sterk (geen hd of ed gevoelig).
we hebben een groot huis op loopafstad van duin en strand.
en de hond het liefst gemmideld/groot
ik hoop dat jullie wat leuks weten
we zijn zelf erg van van een australische sheperd dog
Misschien ook eens nadenken over wat jullie de hond kunnen bieden? Ga je er mee de sport in? Ga je dagelijks lange wandelingen maken? Wat is jullie 'bewegingsniveau' met de honden (laag-midden-hoog)? Een sheperd is geen benner, besef dat goed. Een sheperd zit op het activiteitsniveau van een border.
Daar wil ik niet mee zeggen dat een border zo'n extreme dingen vraagt (uuuuren wandelen, uuuuren trainen per dag,..), maar ze vragen wel meer dan een gemiddelde hond, én ze vragen op zijn minst wel een degelijk engagement in een sport (gehoorzaamheid/doggydance/agility).
beertje12 schreef:haaii we hadden en berner gekruist met border maar we wandelen zowiezo elke dag al een half uur en s'avonds op het strand ook nog een half uur en we hebben ook een heel groot dakterras waar ze lekker op kunnen ravotten.
studiemiep schreef:Beste allemaal,
Ik ben eruit (na jaren nadenken) ik wil een hondje.
Mijn eisen zijn. KLEIN (max tot ongeveer 5 kilo), met stamboom,hoeft geen kampioenshond te zijn(ik wil de broodfok niet stimuleren)
aanhankelijk (schooyhond), makkelijk in omgang, houd van wandelen (moet 1 uur achter elkaar kunnen lopen, aangezien ik zelf graag wandel). Slim, geen blafhond (een x een blafje is niet erg maar niet zo'n hond die dat constant doet)
Kunnen jullie mij ook vertellen wat de richtprijs van de pups zijn met stamboom.
ik vind zelf de volgende rassen we leuk (puur alleen op uiterlijk, maar zijn ze ook geschikt voor mij dat weet ik dus niet en voordat ik fokkers opbel wil ik graag eerst info van jullie) maar misschien hebben jullie nog meer ideen. Ik ken uiteraard niet alle rassen. Ik ben niet zo'n fan van terriers
-Teckel (al komen daar rugproblemen regelmatig voor)
-Chihuahua
Alvast heel erg bedankt!