lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:07

Okee, weer een spannende dag dus (wat eigenlijk elke dag al is). Veel succes morgen! Fijn dat ze, vooral nu, zo'n knuffelkont is :)
*hoe gaat het met Gambitje?*

tina

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:09

duim voor je morgen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 00:11

haha Kiwiko, nee die knuffel ik ook heel veel.... :j

ik heb 2 handen :j

dus 1 naast me ,die ik kriebel ,en kimmie op mijn buik :D

ik kom eigenlijk nog 3 handen te kort... :D

(ben nu al nerveus voor morgenochtend...zijn niet echt leuke gesprekken die je steeds moet voeren,op je beste duits...ook zoiets..leg het ff uit in steenkolen duits..zucht... ,nou ja,heb het voor kimmie wel over)

met gambit gaat het wel,vind zijn koker nog wel dik,maar hij eet,geen koorts,en loopt goed....maar ja,das ook een kwestie van tijd,ook daarvan weet ik dat het zomaar fout kan gaan...

niet leuk allemaal...zie dit jaar erg somber in....

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:22

We vonden het in ons Duitslandtopic vorig jaar al zo slecht gaan en we hoopte dat dit jaar beter zou worden,..
:n
In ieder geval sterkte voor morgenvroeg.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:47

Goedemorgen! :)

Femke, ontzettend veel sterkte straks, ik zal aan jullie denken meis! :*

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:56

Heel veel sterkte straks !
Houd ons op de hoogte ! :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:24

Succes straks

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:26

Succes! Ik hoop vanavond wat positiefs te lezen!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:12

Ik hoop dat je vandaag wat meer te weten komt over de toestand van Kimmie's nieren. Het is ook die onzekerheid wat slopend is, misschien wordt het straks wat duidelijker en dat er misschien toch nog iets aan valt te doen.
Je camera maakt in ieder geval overuren, mooie herinneringen voor als ze er niet meer is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:23

Succes straks bij de da!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:25

Ik wacht ook weer in spanning af wat de nieuwe update zal zijn.
*duim duim duim*

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:25

Succes straks!! :*

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:54

Heel veel succes straks!!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:11

Ik ben benieuwd! Sterkte meis!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:19

Zonder een oordeel te willen vellen over welke beslissing dan ook kan ik mij beide "kanten" voorstellen op bokt.

Aan de ene kant: je hebt hier te maken met een doodziek hondje, dat nooit en te nimmer meer beter zal worden. Genezing is uitgesloten, en het is onzeker hoe lang het leven nog zal duren. Logisch dat er een deel van de bokkers is die zegt: Laat het diertje toch inslapen, zeker op een moment dat ze nog niet (erg) lijdt. Er zijn gewoon een flink aantal mensen dat vindt, dat je een dier in moet laten slapen vóórdat het leven niet meer dierwaardig is, en het een hoopje ellende wordt, gekweld door immense pijnen en alleen nog maar kan liggen. Is te begrijpen, toch? Moet je respect voor kunnen hebben.

Aan de andere kant: je ziet hier duidelijk een hondje, dat weliswaar doodziek is, dat nooit en te nimmer meer beter zal worden, genezing is uitgesloten, maar dat 200% van het leven geniet! Misschien JUIST omdat het diertje weet dat het nooit oud zal worden, het leven leeft zoals het hoort - volledig, uitbundig en alles er uit haalt wat er uit te halen is. Tekenen van pijn zijn er niet, zelfs dierenartsen staan voor een raadsel want feitelijk zouden er allerlei symptomen moeten zijn bij deze ziekte, die er niet zijn! Sterker nog, zou je niet wéten dat Kimmie ziek is, dan zou je kunnen denken dat ze gewoon gezond is. Dat je als eigenaar vervolgens zegt: Een hondje dat nog zó geniet van het leven, laat ik nú nog niet inslapen, is te begrijpen, toch? Moet je respect voor kunnen hebben.

En zo is er voor beide kanten van het verhaal iets te zeggen. Aan de ene kant de snelle, misschien gemakkelijke uitweg, diervriendelijk en pijnloos. En aan de andere kant het verlengen van het leven met alle mogelijke middelen, voor zover de wetenschap en beurs reikt, om vervolgens alsnog voor de moeilijke beslissing komen te staan om het leven te eindigen via de diervriendelijke en pijnloze dood.

Ben je goed bezig om steeds maar met een hond aan de sleep te gaan en al die onderzoeken, prikken en behandelingen te laten ondergaan? Dat is voor een ieder persoonlijk te beantwoorden. Wat telt is dat Femke en Edwin er alles aan doen om de beste keuze te maken voor zichzelf, en Kimmie. Iets waar zíj zich goed bij voelen en waarvan zíj het gevoel bij hebben dat dit ook het beste is voor Kimmie.

Iedereen mag daar het zijne van denken. Maar pas op met wat je zegt, want dingen kunnen hard aankomen op een forum. We zijn niet allemaal hetzelfde en een ieder reageert anders in een bepaalde situatie. Het zou alleen zo fijn zijn om een klein beetje respect voor elkaar te kunnen blijven bewaren.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:29

Heel mooi gezegd Chiva, hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:41

Chiva, dat heb je super gezegd, niets aan toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:45

Wat een verstandige post, Chiva. Ook ik ben het volledig met je wijze woorden eens :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:47

Ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers. Je hebt wijze woorden gepost, Chiva.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:54

Dankjewel voor deze wijze toevoegingen Chiva!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:57

schitterend chiva

Mijn eigen mening laat ik achterwege wat heeft het voor zin om die hier te uiten.
Kimmie weet toch wel waar ze aan toe is en welke beslissing ze moet gaan nemen.

Het is algemeen bekend dat bokt zo hard is en dat is gewoonweg niet leuk dat doet pijn.
Zoals vorig jaar mijn eigen topic ik liet een doodzieke pony knokken voor zijn leven (12% overlevingskans) mijn pb stroomde vol maar niet enkel met opbeurde mails ook heel veel verwijten.
Ik heb toendertijd een juiste beslissing gemaakt en het voelde toen erg goed om te doen.

Kim heeft hier een goed gevoel bij en zal daar later "blij" mee zijn dat ze het zo gedaan heeft

Overigens erg verontrustend dat we al paar uur niks hebben gehoord

sterkte kim met alles en de komende dagen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:37

:) ik was even in afwachting of dit weer een discussie zou worden of ik het wel of niet goed deed ...maar gelukkig niet...

vanmorgen bij de da geweest,en ja...daar kom je niet vrolijker vandaan,als dat je er naar binnen ging,kimmie heeft in ieder geval veel vrienden gemaakt :) dat wel...

die meiden die daar werken zijn gek op haar en ze was erg blij tegen nog wat andere klanten die daar waren,de manneljke dierenarts heeft weer bloed afgenomen,en het naaldje laten zitten,ze is nu thuis en wordt gespoeld...

ze ligt lekker te slapen,en we wachten af wat de bloeduitslagen zeggen...maar heb daar geen illusies meer over,en ook hij heeft wel laten weten dat we echt geen hoop of wat ook meer hoeven te hebben,alleen blijft met het spoelen kimmie voorlopig een fijn leven hebben....

ben een beetje down,niet van het gesprek hoor,die heb ik al 3 x met hem gehad...maar je wil haar niet kwijt en hoopt zo het restantje leven fijn voor haar te maken,aan de andere kant denk je,waar doe je het voor..

het is zo dubbel...maar ja.....

dus geen nieuw nieuws,geen leuk nieuws....ja kimmie heeft veeel aandacht gehad en was erg blij met alle aandacht,dat is dan wel weer leuk voor haar.... :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:40

Hoe zit het met het eigen onderzoekje van de DA? Die vertrouwde het toch niet helemaal, omdat ze zo lang goed bleef.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:41

Kop op meid! Het is gewoon k...u..t, maar kijk naar die kleine en geniet van haar, zoals zij ook nog van haar leventje geniet!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:46

Tegen beter weten in hoop je natuurlijk dat er een wonder zal gebeuren en dat de dierenarts vandaag met de levensreddende oplossing zou komen.
Het spoelen is helaas alleen maar uitstel, maar zolang Kimmie het met spoelen goed doet en er niet onder gaat lijden, tja, ga er voor, zou ik ook doen. Een spuitje is zo gegeven maar is niet meer terug te draaien, met het spoelen kun je WEL stoppen als het voor Kimmie niet meer draaglijk is.
Dialysepatiënten kunnen ook nog een redelijk normaal leven hebben dankzij het spoelen, uiteraard gaat het spoelen van Kimmie op een andere manier dan bij mensen maar het doel is hetzelfde.
Kan ze wel blijven ravotten met die naald, ook als het het waarschijnlijk klein?