Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:50

Gianti

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:11

Zo iets zou ideaal zijn, maar tralie afstand is 5.5 cm en toch bang dat dat te groot is voor a miniature teckel puppy :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 15:24

Dan zou ik een van de normale kleuren kopen en zelf spuiten. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:54

Of geen metaal maar kunstof, die zijn er wel in het wit.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:20

Gabber mag officieel rustig op gaan bouwen met beweging nog wel ontzettend voorzichtig want het bot kan gemakkelijk terug breken. Het is keurig langs elkaar heen geschoven waardoor de ellepijp nu korter is. Het begin is er dat dit nu zo aan elkaar groeit. Normaal wil men dat natuurlijk juist niet maar in deze kwestie is het noodzakelijk en goed.
Over 5 weken wederom röntgenfoto's plus een hoektand behandeling omdat deze tand veel glazuur mist. Die wordt dan ook op de foto gezet om te zien of de tand inwendig oké is en vervolgens zoiets als gepolijst voor langdurig behoud van deze tand. Hopelijk daarna uit de medische ellende. Komende week woensdag starten we de hydrotherapie terug op

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 16:43

Goed nieuws!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:43

Gianti schreef:
Zo iets zou ideaal zijn, maar tralie afstand is 5.5 cm en toch bang dat dat te groot is voor a miniature teckel puppy :(

Ik heb zelf deze, maar die is niet in wit verkrijgbaar geloof ik.
Je zou hem evt wel wit kunnen overspuiten/aflakken?
https://zooplus.onelink.me/yg8Z/qh729po7

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:19

lor1_1984 schreef:
Gianti schreef:

Absolute aanrader! Heb deze 2x in 100 cm hoogte en 1x in 120 cm hoogte. Echt top kwaliteit maar wel voor binnen haha. 1 ren gebruik ik inmiddels al 10 jaar buiten en dat gaat zeker wel maar deze ziet er niet uit

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:27

Ik heb er één met smalle deur in 70cm hoog en één met een wat bredere deur in 80cm hoog.
Of beide 10cm lager, weet ik niet zeker meer maar voor kleine honden maakt dat toch weinig uit.
De brede deur plus 2 panelen staan in de gang, zodat de voordeur rustig open kan zonder dat met name Mahdutje ineens naar buiten racet.
Ook handig met doorwaaien of als je visite verwacht: voordeur open, hekje dicht.
En met voeren zit Mahdutje daar, kan hij rustig eten zonder lastiggevallen te worden en kan ik gewoon aanrommelen zonder er strak bovenop te moeten blijven zitten. :+

Het smalle deurtje en de andere panelen staan in de achtertuin, dan kunnen de honden altijd (een deel van) de tuin in.
Zo hoef ik me geen zorgen te maken om de openstaande poortdeur of Mahdutje die net wel/net niet tussen de tralies vd brandgang past en hem in een onoplettend moment smeert want YOLO! *\%/*

En 's zomers halveer ik dat stuk vaak, kunnen de cavia's ook buiten spelen als ze willen. :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:11

lor1_1984 schreef:
Gianti schreef:

Ja zo iets zou ik heel graag willen! Maar helaas echt geen tijd om te gaan lakken…

Iemand ervaring met plastic puppy rennen? Zo bang dat gewoon niet stevig genoeg is (teveel reels gezien dat de puppy aan de haal gaat met de ren :’) )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:13

Wij hadden de metalen ren met lange tiewraps aan de poten van het tv-meubel vastgezet en dan nog verbouwde meneertje de hele boel. Allemaal krassen op de vloer daardoor :=
Ik denk dat kunststof net zo goed schuift, maar in ieder geval minder krassen maakt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:19

Ooh damn _O- de pup komt paar dagen nadat we sleutel van nieuw appartement krijgen, zit daar niet op te wachten :’) (al doodenge combi, pup en nieuw huis :’) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:20

Gianti schreef:
lor1_1984 schreef:

Ja zo iets zou ik heel graag willen! Maar helaas echt geen tijd om te gaan lakken…

Iemand ervaring met plastic puppy rennen? Zo bang dat gewoon niet stevig genoeg is (teveel reels gezien dat de puppy aan de haal gaat met de ren :’) )

Je krijgt een Mini Teckel, geen Boerboel. Ik zou me niet direct zorgen maken dat de pup aan de haal gaat met de ren eigenlijk. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:21

Gianti schreef:
Ooh damn _O- de pup komt paar dagen nadat we sleutel van nieuw appartement krijgen, zit daar niet op te wachten :’) (al doodenge combi, pup en nieuw huis :’) )

Neem dan een grote zogenaamde autobench van bijvoorbeeld batabox. Zijn wit, stevig en bodem. Voor zo'n mini pup en klein blijvend hondje is daarin zeeën van veilige ruimte. Gelijk het wit zijn en eventuele vlier beschadigingen opgelost.

Hier is er nog nooit 1 met de ren aan de haal gegaan. Maar ze komen hier ook niet over 50 cm hoogte bijvoorbeeld. Een omheining moet je respect voor hebben. Dat leer ik vanaf dag 1.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 20:39

Een stukje zeil werkt vaak ook of een stukje laminaat over de goeie vloer. Heb ik hier ook

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:41

Moet het perse wit zijn?
In zwart heb je ze zat haha.

Ik hoor de ren hier wel schuiven als DJ ligt te rollen in zn mand maar hij heeft gelukkig nog niet bedacht dat hij de hele ren kan verschuiven :D

Goed nieuws van Gabber!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:54

Ik had viltjes onder de ren geplakt (en zo geknipt dat er niets uit stak wat in puppymondjes belandt :)) ) en gelukkig hier nooit aan de gand gehad dat de ren er vandoor ging.

Heerlijk vooruitzicht!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:36

Hier bleef de ren met een volwassen Shih Tzu ook goed op zijn plaats, al stond hij niet echt tegen de panelen op te springen ofzo.
In de gang heb ik hem aan de ene kant met een haak aan de kast bevestigd en de andere kant met een oud halsbandje aan de verwarming, maar meer omdat diezelfde Shih Tzu inmiddels ontdekt heeft dat hij de panelen opzij kan duwen en dan alsnog buiten om me heen liep te klieren wanneer ik de voordeur opende. :')
Moet er natuurlijk wel bij zeggen dat het om ±7,2kg hond gaat, geen mini teckel pupje. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 22:31

Die van ons bleven ook in de ren, op wedstrijd staat een ren om de camper. Maar als puppy zijnde hebben ze er niet lang ingezeten, ze lagen liever in bed. :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:33

Ook hier alleen zwarte panelen voor de puppyren.
Wij hebben er een stevige rubberen mat onder gelegd. Hoeft niet duur te zijn, werkt tegen krassen en de pup heeft er goed grip op. Het leek ons ook wel warm want relatief koude vloer in ons huis. Het ding is makkelijk af te spoelen mocht er een keer een ongelukje zijn.

Wat goed dat Gabber weer wat op mag bouwen! Je bent (onvrijwilliger :+ ) ondertussen waarschijnlijk wel expert op het gebied van hondenpuzzels. Heb je leuke aanraders? Onze Springer Spaniël heeft veel werklust en leert snel, en soms vind ik in de winkel opties die me te makkelijk lijken. Online is er dan juist weer heel veel te vinden, keuzestress :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:16

Ik kan de puzzels van My Intelligent Pets enorm aanbevelen! In veel verschillende niveaus en ook binnen een puzzel eenvoudig op te bouwen qua moeilijkheidsgraad. Ik heb er nu een aantal puzzels van en per puzzel kun je meerdere vaardigheden laten uitvoeren. Heel leuk :j

Ook zou je het boek Hersenwerk kunnen proberen. Hersenwerk doe je vooral met alledaagse dingen en kun je ook makkelijk opbouwen qua niveau en doel. Super leuk om samen mee bezig te zijn!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:28

Bij een hond wie idd wat meer uitdaging leuk vindt, heeft MyIntelligent Pets idd een enorm leuk aanbod. Bij hen kun je ook opbouwen met de puzzels, zodra ze de elementen door hebben.

Maar ook van Nina Ottosson en trixie zijn er hele leuke te krijgen voor moeilijker niveau bv. dat staat er als het goed is ook bij allemaal voor welk niveau.

En idd wat Leo ook zegt, het boek 'Hersenwerk voor honden' kan ook heel leuk zijn. Vaak kun je met dingen wat je zelfs al in huis hebt iets leuks doen ook. En ook zijn er nog wat andere facebook groepen te vinden waar je veel leuke inspiratie op kunt doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:15

Eerlijk is eerlijk ik vind het zooooo stom die spelletjes. Maar ze zijn nu absoluut een uitkomst en fantastisch dat ze bestaan en ik ze kan lenen. Ik ben geen binnen mens en geen stil zitter. Ik ben van de bal op de zeedijk laten liggen. Dan volg commando, een blijf oefening en eens een hier en dan terug sturen om de bal. Bij heel slecht weer de bal/speeltje ergens in huis verstoppen en laat maar zoeken. Samen actief dus. Heb besloten hoopers te gaan doen op dd boerderij waar de paarden staan. Misschien daarnaast nog detectie. Echter qua keuze van dit soort spelletjes laat ik aan anderen over. Mijn terrier wil er absoluut niet aan beginnen en mijn herder lost alles zo op. Ik vind ze allemaal even waardevol en stom. Aan mij heb je niets haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:59

Hoe herstellen kennelijk gaat...dinsdag middag blokje om waar we normaal 10 minuten over doen. 20 minuten over gedaan en Gabber erg moe. Woensdag ochtend herhaald en wat sneller rond maar uren slapen. Woensdag verder niet gelopen vanwege de narcose. Vanmorgen giga druk. Rondje gedaan in amper 10 minuten en 3 denk spelletjes er achteraan plus spelen met knuffels en knagen. Tussen de middag hetzelfde rondje in nog vlotter tempo en meer tijd heb ik niet ivm mijn werk. Einde middag wat groter rondje gedaan en liep hij ook met 2 vingers in de neus. Herstellen op z'n pubers haha. Erg fijn, erg lastig, erg onhandig, mega bewerkelijk maar bovenal onwijs welkom!!! Nu bouwen we komende week niet echt meer verder op. Mogen tot 3x daags 15 minuten denk dat we daar bijna op zitten. Vorige week om deze tijd vol pijnstilling kon hij net aan de straat op en neer. Zo bizar!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Wat fijn dat herstellen zo goed gaat nu! Hopelijk houdt hij deze stijgende lijn vast en zijn jullie binnenkort echt van alle ellende verlost!