Nickeltje schreef:Vrijdag werd er een heel jong konijntje gebracht (dag of 5 oud waarschijnlijk) en mensen hadden naar de grote dierenkliniek Lingehoeve gebeld wat ze er mee moesten doen.
Het antwoord was dat als ze het zelf op wilden voeden, een of twee keer per dag wat koffiemeld met water voldoende moest zijn, van andere meld wisten ze niks.
En ze hebben die mensen dan wel gelukkig het nummer van onze opvang gegeven en die hebben het konijntje bij ons gebracht.
Toch weer een enorme teleurstelling dat de dierenartsen van dergelijk grote kliniek dan weer met zulke adviezen komt, terwijl ze de KMR en Royal Canin melkpoeders die wij gebruiken ook verkopen...
Daar moet wel bij worden gezegd dat er op de opleiding (diergeneeskunde) zeer weinig aandacht wordt besteed aan "wildlife", tegenwoordig wordt er meer aandacht aan besteed, maar nog steeds heel weinig. Natuurlijk hoor je jezelf erna veel bij te scholen, maar dierenartsen hebben over het algemeen in NL weinig kennis over wilde dieren. Jammer is dat. Ik heb ook wel eens de dierenarts gebeld over een probleem met een wilde vogel, maar kwam toch weer uit bij de dierenbescherming. Zij konden mij beter helpen.
Hoe ging het radio optreden? Wel heel leuk hoor, wat waardering voor al dat zware werk. Doen jullie eigenlijk alles echt zelf (jouw moeder en jezelf) of zijn er ook veel vrijwilligers? Dat moet toch wel?! Ook echt 16 konijntjes aan de fles, ik heb iemand het eens zien doen met 2 konijntjes en dat kostte al heel veel tijd. Echt petje af!