Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:23

MarijeR schreef:
Sorry voor wie mij getrokken heeft, ik ben tot nu toe nog niet aan alle vragen toegekomen.
Na bijna een maand in het ziekenhuis mag ik vanmiddag eindelijk naar huis en kan dan mijn honden weer zien.
Mijn god wat heb ik ze gemist…
Ze zullen nog een tijdje bij mijn vader in huis blijven maar hij komt ze dagelijks wel even langsbrengen <3

Met een paar dagen zal ik ook weer wat aktiever zijn in het topic.

Marije gaat het nu wel met je?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:31

EDIT:
MarijeR
Even helemaal overheen gelezen, maar dat klinkt heftig zeg! Hopelijk is alles idd nu weer een beetje goed met je? Kan me voorstellen dat je ook wel heel blij bent weer thuis te zijn nu? Veel beterschap gewenst!!

---

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)

Arya heeft het eerste jaar brok gehad maar eet sindsdien (bijna 2,5 jaar nu) volledig rauw vlees en zo natuurlijk mogelijk zonder toevoegingen in het vlees zelf. Qua diersoorten is het afwisselend, maar in de basis is het hier altijd wel: Paard, Hert, Lam, Konijn, Eend, Wild en/of Fazant, Zalm, Pens/Rund. Daar komt soms nog een diersoort bij of wordt iets een keer afgewisseld. Hier gaat er ongeveer 680g vlees doorheen elke dag. Ik koop alles tegenwoordig voor bijna 3 maanden in - hebben extra een grotere vriezer bij gekocht voor Arya's vlees. Alles voor je dieren he :j :') <3

Toevoegingen/aanvullingen/supplementen zoals groenten/fruit mixen, rauw ei, kefir, superfoods, schapenvet, veendrenkstof, bokashi & andere supplementen (welke verschilt soms per periodes binnen een jaar maar bv. momenteel de PUUR tranquil poeder en de fast feet poeder van fastdog bv) voeg ik dan zelf nog toe.

Zo zien de maaltijden er dan soms uit - ik neem niet altijd de tijd om het 'netjes' te doen hoor, meestal kwak ik het er gewoon in (zoals bij sommige ook te zien is hahaha maar gemak dient de mens he) en dan ben ik ook echt zo klaar met preppen. Niet alle feeders staan hier op ook hihi. Het hoeft in ieder geval echt niet tijdrovend te zijn namelijk :j
Afbeelding

De voer beurten zelf krijgt ze dus ook niet in een normale voerbak. Alles wordt gevoerd in verschillende slowfeeders en/of voer vullers :j

Ook ben ik, maar had ik al eens verteld, gek van food enrichment. Als ze dan tussendoor eens wat extra's krijgt in een vuller of van een lik mat e.d, dan gebruik ik daar soms ook gewoon rauw vlees voor, maar meestal blik voer (van E&C of Terra Canis bv) of gestoomde kvv worsten, aangevuld met hondenpindakaas, kefir, gedroogde snacks, dat soort dingen. Heb ook altijd wel een vuller of likmat ofzo klaar liggen in de vriezer, net als gevulde molds waar smoofl mixen in zitten of gepureerd fruit of groenten met laagjes kefir/griekse yoghurt bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:14

candalisa schreef:
Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)

Hier zijn het echt alles eters behalve brok dat voer ik niet. Verder vlees van meerdere smaakjes maar soms ook gewoon vlees van de slager (rauwe kippevleugels kippen levers en hartjes) alle fruit en groente soorten die ze mogen vinden ze lekker vooral banaan.
Frietjes krijgen ze soms als wij klaar zijn maar wel minimaal.

[ [url=m/gpi0ng.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pqqCeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eglD6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast hebben ze ook een andere gevarieerde eetpatroon waar ik minder blij mee ben namelijk alles wat plastic is, kabels en koperdraad zijn toch wel favorite _-:(
[ [url=m/rlbz7a.png]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg hier gewoon zelf honger van :j Wat een feestmaaltijden!

Lugea: Hier is dat ook Lilly haar moto, zolang het eenrichtingsverkeer richting haar zelf is :')

KimD: Jeetje, wat een hoeveelheid!

Veel beterschap Marije!

cursebreaker schreef:
EDIT:
MarijeR
Even helemaal overheen gelezen, maar dat klinkt heftig zeg! Hopelijk is alles idd nu weer een beetje goed met je? Kan me voorstellen dat je ook wel heel blij bent weer thuis te zijn nu? Veel beterschap gewenst!!

---

Arya heeft het eerste jaar brok gehad maar eet sindsdien (bijna 2,5 jaar nu) volledig rauw vlees en zo natuurlijk mogelijk zonder toevoegingen in het vlees zelf. Qua diersoorten is het afwisselend, maar in de basis is het hier altijd wel: Paard, Hert, Lam, Konijn, Eend, Wild en/of Fazant, Zalm, Pens/Rund. Daar komt soms nog een diersoort bij of wordt iets een keer afgewisseld. Hier gaat er ongeveer 680g vlees doorheen elke dag. Ik koop alles tegenwoordig voor bijna 3 maanden in - hebben extra een grotere vriezer bij gekocht voor Arya's vlees. Alles voor je dieren he :j :') <3

Toevoegingen/aanvullingen/supplementen zoals groenten/fruit mixen, rauw ei, kefir, superfoods, schapenvet, veendrenkstof, bokashi & andere supplementen (welke verschilt soms per periodes binnen een jaar maar bv. momenteel de PUUR tranquil poeder en de fast feet poeder van fastdog bv) voeg ik dan zelf nog toe.

Zo zien de maaltijden er dan soms uit - ik neem niet altijd de tijd om het 'netjes' te doen hoor, meestal kwak ik het er gewoon in (zoals bij sommige ook te zien is hahaha maar gemak dient de mens he) en dan ben ik ook echt zo klaar met preppen. Niet alle feeders staan hier op ook hihi. Het hoeft in ieder geval echt niet tijdrovend te zijn namelijk :j
[ [url=m/y6DVGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De voer beurten zelf krijgt ze dus ook niet in een normale voerbak. Alles wordt gevoerd in verschillende slowfeeders en/of voer vullers :j

Ook ben ik, maar had ik al eens verteld, gek van food enrichment. Als ze dan tussendoor eens wat extra's krijgt in een vuller of van een lik mat e.d, dan gebruik ik daar soms ook gewoon rauw vlees voor, maar meestal blik voer (van E&C of Terra Canis bv) of gestoomde kvv worsten, aangevuld met hondenpindakaas, kefir, gedroogde snacks, dat soort dingen. Heb ook altijd wel een vuller of likmat ofzo klaar liggen in de vriezer, net als gevulde molds waar smoofl mixen in zitten of gepureerd fruit of groenten met laagjes kefir/griekse yoghurt bv.

Ook al zo mooi <3 Ik kan die energie zelfs niet opbrengen voor mijn eigen eten :')

cursebreaker

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:16

Voor mijn eigen eten breng ik die energie ook niet op :')
Ik zorg veel veel veeeel beter voor de dieren (&kind) als dat ik voor mezelf zorg :=

Maar goed, ik maak het zeker niet altijd 'netjes' op, vaak kwak ik het gewoon snel in de Feeder die ik als eerste te pakken krijg hoor hahaha. Vlees snijd ik telkens vooruit voor 3 voerbeurten en dat is ook altijd zo gepiept. En de porties hoef ik dan maar telkens in de bak te gooien met de supplementen/toevoegingen en klaar :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:39

Wow Cursebreaker en Candalisa, er gaat hier een wereld voor me open. Wat leuk om ze zo te voeren!

Freddy en Limbo eten farm food brok. Heb ook een tijd kvv gevoerd, maar door ruimtegebrek in de vriezer en een partner die er slordig mee omging daarvan afgestapt.

Ze krijgen niets van tafel met uitzondering van heel soms kaas.

Verder honden snacks, maar wel met mate vanwege Freddy’s aanleg voor overgewicht.

Luna2006 schreef:
[ [url=m/iX8sqv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bibi <3 , sorry even off topic :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:57

Volgens mij hadden we deze vraag nog niet gehad:

Waar loop je het liefst met je hond en wat is jullie favoriete seizoen?

Ik loop het liefst in het bos in de herfst. Ik vind het zo mooi al die bladeren.

Als je het aan Freek vraagt dan is die het liefst in een waterrijke omgeving en mag het niet te warm zijn :=

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:43

Ohh lastige, want ik heb niet perse een absolute favoriete wandelplek, al hebben we wel vaste plekken waar we vaker naar terugkeren, waar we genieten - specifieke routes/rondjes ook die we dan vaker lopen omdat het gewoon zulke magische plekjes bevat waar ik dan echt mezelf even in een andere wereld kan wanen hihi.

Heides ben ik bv. ook echt gek van. We hebben geboft met de Brunssummerheide hier als achtertuin, 10min verderop in DL ligt de Tevener Heide en 20min verderop in Maasmechelen ligt Nationaalpark Hoge Kempen met de Mechelse heide. Alle 3 heel verschillende gebieden. En dan hebben we daarnaast uiteraard het mooie Limburgse Heuvelland zelf nog 15-20min verderop, veel groen/buitengebied in de directe omgeving hier met ook veel losloop mogelijkheden... Verschillende bos gebieden ook, kan ook heel divers zijn hier met de heuveltjes en routes - ik houd zo van het bos!. Wij hebben hier gewoon teveel mogelijkheden en keuzes om echt te 'pinpointen' wat favoriet is hihi. We komen ook niet uitgewandeld. Je kunt oneindig andere routes blijven lopen in deze omgeving met zoveel diverse soorten uitzichten e.d.

Ook ontdek ik graag andere plekken buiten ons Zuid-Limburg om. Ik heb deze zomer intens genoten van Boswachterij Westenschouwen, wat was het daar mooi! En verschillende stranden rondom Ouddorp gezien, wat ook echt heerlijk was. Ook zijn we regelmatig in Flevoland/Zeewolde te vinden, waar ik het ook prachtig vind. Loonse/Drunense duinen is so far ook heel goed bevallen en wil ik graag nog meer ontdekken. Ook wil ik nog eens terug naar de Meinweg bovenin Limburg, ook een mooi gebied. En ik sta te trappelen om meer de bossen in DL en de Belgische Ardennen te bezoeken, dat staat voor komend jaar op de agenda. Dat is vanuit ons hier allemaal heel goed te doen qua afstanden!

Absoluut favoriet seizoen voor mij is Herfst en ik denk voor Arya ook.
Vaker regen, alles wat van de bomen valt e.d. zorgt dan echt voor meer leuke knuffelmogelijkheden. Toen ze jonger was vond ze het fantastisch om ook met de vliegende blaadjes te spelen bv, te schattig haha. Ik persoonlijk vind er zoveel om van te houden in de herfst. Ik houd echt van de prachtige herfst kleuren in de natuur, het feit dat het meestal wat rustiger wordt qua wandelaars omdat er ook vaker wat slechter weer is. Het knisperen van de blaadjes als je loopt... <3 Maar ook het gezellig binnen zitten met een kop thee en een boek erbij op een regenachtige/winderige herfstdag en je hoort de bladeren vliegen buiten, love it.

--

Vanochtend zijn wij de dag gestart met een kortere wandeling aan de andere kant van de Brunssummerheide. Ik woon aan de kant waar het losloop gebied zit en de grootste/bekendste ingang, dus daar is het vaak wel drukker. De kant waar ik nu geparkeerd heb, is een stuk rustiger en ook qua uitzicht weer anders dus het was weer genieten.

Vandaag ook heel erg rustig aan gedaan. Arya kreeg de mogelijkheid om veel meer als normaal te mogen beslissen waar we naartoe gaan - op langere routes e.d. is dat gewoon geen doen, dan volgen we gewoon de route haha. Maar vandaag mocht zij beslissen grotendeels en dat is zo leuk <3 Ook zoveel laten snuffelen en zolang laten snuffelen als ze wilde. Gewoon alles heel relaxed, onbezorgd, onbegrensd (tot een bepaald punt natuurlijk haha) en gewoon lekker intens genieten van het samenzijn en de natuur. Het water had ze ook al snel gespot haha. Daar leeft ze ook echt voor, spelen in de waterplassen en beekjes en meertjes <3

D'r pret bek zegt genoeg denk ik:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:01

Hoooooi! :wave:

Ik kruip onder mijn steen vandaan.. Helaas door persoonlijke omstandigheden de afgelopen weken niet in staat geweest het topic te volgen en te posten. Beheer (Kim) was/is op de hoogte en als het goed is mijn Santa ook ;) . Dit weekend even een bijleespost maken met alle vragen die er gesteld zijn :)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:13

IK loop het liefst met Pleun op de hei. Daar kan ze lekker los lopen of aan de lange lijn op haar eigen tempo. Ik houd heel erg van de zomer, maar Pleun niet echt. Ze kan in de hitte heel moeilijk de warmte weg krijgen. We doen daarom dus niet veel met haar in de zomer. Ze ligt wel graag als het warm is pal in de zon. De lente is een goed seizoen voor Pleun waar het niet al te warm is en waar het niet al te vaak regent.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:23

Ik voer KVV en zo eens per week een keer brok (maar dat wordt steeds minder vaak). In de KVV wissel ik een aantal merken en diersoorten actief af.
Ik vul aan met groenten en fruit. De groente kook ik (apart van onze eigen groente ivm geen zout) en pureer ik meestal al lust hij het tegenwoordig ook gewoon. En dan vries ik het in porties in. Fruit is meestal seizoensfruit en banaan.
Ook maak ik bottenbouillon en geef ik extra's (schapenvetblokje, omega 3 olie, rauw of gekookt ei, kefir etc.).
We voeren in een slowfeeder, likmat of voerspeeltje. Toen hij 8 weken oud was vloog een gewone voerbak door de kamer met inhoud maar gaf hem een voerspeeltje en alles ging op. :+
De opmaak ben ik niet zo goed in, maar het is functioneel zullen we maar zeggen. :')

Ik hou van afwisseling. We hebben vaste gebieden en hij rent veel op "stal" (groot paddock paradise met veeeeel ren ruimte, een strandje etc.) Maar ik ga ook graag naar bos, strand, hei of de duinen. Hier moeten we een stukje voor rijden maar echt genieten.

We hebben Fitz nog geen vol jaar dus alleen laat voorjaar, zomer en nu herfst meegemaakt waarvan de zomer 2 maanden lappenmand dus dat was drama. :+ Die doe ik graag over haha. Mijn eigen favoriete seizoen is de herfst.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:54

We hebben niet echt een favoriete plek maar houden meer van afwisseling. Ik heb wel een lichte voorkeur voor een stuk polder hier achter het dorp. 5 minuutjes op de fiets en dan kan hij heerlijk (het hele jaar) los mee een rondje op een plek waar nauwelijks auto's en fietsers komen (eigenlijk alleen de boeren die hun vee daar hebben staan), scheelt weer een hoop opletten.
En als we eens ergens anders heen gaan wisselen we ook lekker af tussen het bos, parken, duinen, strand hier in de buurt.
Favoriete seizoen vind ik lastig te zeggen aangezien Sammie pas 9 maanden oud is, maar tot nu toe zijn we blij zo lang het niet regent. Kan me alleen zo voorstellen dat Sam de winter wat minder zal vinden met z'n dunne vacht en korte pootjes :brr: , dus we moeten eigenlijk nog even op zoek naar een goed jasje voor hem

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:02

Hulpsanta Parker is mee naar huis :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:26

Tigress schreef:

[ [url=m/HH2rct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg dat snoetje <3 <3 <3

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:46

Tigress schreef:

[ [url=m/HH2rct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat schattig! <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:37

<3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:31

Tigress, Wat een schatje <3 .

Ik loop het liefst in het bos, maar Freddy loopt 100% zeker het liefst op het strand. Hij was in zijn vorige leven zeehond :)) . Favoriete seizoen is de winter, maar eigenlijk houden we van alle seizoenen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:03

Tigress: Wat een dotje! <3 Ik hoop volgend jaar ook een hulp-Santa te mogen verwelkomen.

Melle en ik hebben beide de voorkeur voor wandelen in het bos. We vinden het heerlijk om door de bossen te struinen en Melle kan dan lekker snuffelen, rennen, spelen, zich verstoppen, … Ik vind het bos op z’n mooist in de herfst, maar heb zelf de voorkeur voor de lente omdat ik echt van het lentezonnetje houd, maar de afgelopen herfstdagen waren ook prachtig.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:13

Mona is een echte zeehond, zij is het liefst op het strand. Lekker door het water (verder dan dat ik zou willen..), en daarna door naar het mulle zand om goed te paneren.
Afbeelding

Ik zelf hou ook van het strand, heerlijk uitwaaien in de winter of juist van de zonsondergang genieten op een zomer avond. Wat dat betreft een perfect match tussen ons!

Een favoriet seizoen hebben we dan ook niet, Mona vermaakt zich in de sneeuw net zo goed als tussen de herfstblaadjes. Ze heeft het wel snel warm, maar met rustig aan doen en een kong-ijsje komen we samen heel ver.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:26

Ik loop het liefst ergens waar het rustig is wij hebben een stuk waar ze van 1 oktober tot 1 mei los mogen lopen en er echt goed overzicht is wie er loopt. Ook ergens waar er water is daar genieten de honden volop van.
Ik vind de herfst wel mooi maar alleen als het droog is maar denk dat ik niet de enige ben. Dus omdat het meestal regent kies ik de lente dan werkt mijn lichaam vaker mee…

De meiden hebben gister een nieuwe mand gekregen zoals je ziet is hij groot genoeg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:24

Leslie krijgt vleesbrok van Dog lovers gold

Toen ik nog gratis met de boot kon ging ik geregeld meerdere keren per maand naar Terschelling of Vlieland

Ik vind het daar vooral in de herfst en voorjaar erg fijn als het lekker rustig is.

Maar verder lekker het bos of het strand

Leslie heeft afgelopen zaterdag een kaartje ontvangen super leuk

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:43

Ze kan nu niet veel verder wandelen dan een klein rondje (ze woont gelukkig in het bos) maar Roos haar lievelingsplekken waren de zandvlaktes de Wolfskuil in Ommen en de Sahara in Ommen. Witzand = beste ooit. :j
Roos haar favoriete seizoen is de zomer, ze kan heerlijk in de zon liggen bakken. Nu ze ouder is vindt ze het wel vaak te warm.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:50

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?
Ik zou op maat gemaakte tuigjes voor ze kopen, met bijpassende riempjes, heel veel speeltjes, snacks, extra lekker voer.... :D

Wat eet jouw hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)
Ronja eet alles dat ze voorgeschoteld krijgt... Cinna eet het liefst brokken, en af en toe wat zacht voer... verder zijn de meisjes dol op worst, kaas en vlees... karbonade vinden ze lekker, een gehaktballetje... of een biefstukje.... :D

we hebben ons vaste rondje dat we lopen... eigenlijk elke dag hetzelfde... daar spreken we ook altijd af met een man, die een hondje heeft waar ze altijd mee spelen....

Ons favoriete seizoen... ik ben zelf gek op de lente en de zomer... de meisjes vinden het vooral belangrijk dat het droog is... maar als er een flink pak sneeuw ligt, dan zijn de meisjes ook wel heel erg blij... ik wat minder... maar het gaat uiteindelijk om hen... :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:21

Wat eet jouw hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)
Vers vlees, mix van soorten en diersoorten. Daarnaast af en toe een aanvulling in de vorm van een eitje, wat schapenvet etc. En verder regelmatig wat te kauwen.
Ik moet zeggen dat ik (nog) niet zo creatief ben met het eten maar zie hier een hoop ideeen voorbij komen!

Leuk om te lezen dat de meesten hier van afwisseling in de wandelingen houden!

Favoriete seizoen is absoluut de lente, heerlijk als het nog niet te warm is maar wel weer langer licht wordt. Al valt de herfst tot nu toe ook heel mooi mee natuurlijk en is het bos nu wel heel erg mooi!
Qua gebieden wisselen wij heel erg af. Hoge Kempen is een favoriet. Om los te lopen gaan wij graag naar de brunssumerheide of naar de leenderheide/leenderbos. Ook komen we graag op het strand.
Mijn favoriete wandelgebied in Nederland is de veluwe. Daar nog niet met Marlo geweest maar daar komt aankomend weekend verandering in!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:16

De meiden hun kerstpakket is binnen ik denk dat ik het erger vind te wachten tot kerst om het te geven dan hun al een aren ze niet blij dat ze hem niet meteen kregen!
Afbeelding
Afbeelding

Gister weer met Emma naar de jumbo geweest wij hebben nu nog 2 gewone kassa’s over en bij beide kassa’s hebben ze koekjes voor haar liggen voor als we komen afrekenen.
Afbeelding
Blij ei …

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:47

Oke, mijn ss vroeg Bo om te kijken welke ze het lekkerst vond van het proeverijtje. Bo was helaas aan de diarree. Ik heb dus even gewacht totdat alles weer in orde is.

Vandaag heb ik de snacks neergelegd.
Bo had erg snel een keuze gemaakt.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is gegaan voor de kip