Ik heb buiten een voliere. Daar heb ik ooit een kakariki van iemand in gezet die klem zat. Daar kocht ik een vriendje voor bij, zodat hij niet alleen zat, Floki. De eerste kakariki heb ik terug moeten brengen, want die beet de voeten van mijn vogels af. Floki daarentegen is gebleven.
Ik heb hem al anderhalf jaar, en de laatste 2 maanden is hij ineens heel tam geworden. Als in, uit de hand eten, achter me aan rennen, en naar het gaas vliegen als ik aan kwam.
Nu merkte ik de laatste paar dagen dat hij last had van de kou. Vorige winter was dat ook al en heb ik overwogen hem naar binnen te halen. Maar omdat hij niet tam was leek me dat meer stress dan buiten laten. Maar nu hij zo tam is.. je raad het denk ik al. Dát, in combinatie met het feit dat hoornparkieten en kakariki verre familie van elkaar zijn, heeft mij doen proberen hem naar binnen te halen.
En dat ging goed. En gaat goed. Hij is opgebloeid, is heel rustig en vriendelijk, maakt zich nergens druk om. Is lief naar Kruimel, dreigt niet, doet niks. En Kruimel lijkt sinds vandaag ook wat geïnteresseerd. Ze slapen ook al samen in het grote hok van Kruimel en dat gaat prima. Dus hij heeft gezelschap wat goed gaat

Mag ik jullie voorstellen aan Floki!