Magrathea schreef:Knap dat door de computer heen kan worden gezien dat ik geen verstand heb van honden
Toevallig denk ik verder dan "hond pakt kat". Een hond pakt namelijk meestal geen kat puur omdat het een kat is, maar omdat hij een onverwachte beweging ziet, iets raars ruikt, een levend beest langs ziet rennen, dat idee. Iets dat hem niet zint, anders pakt hij hem niet. Dus als ik weet dat mijn hond katten pakt neem ik mijn verantwoordelijkheid en leer ik mijn hond dat hij het niet in zijn hoofd moet halen om achter welk levend wezen dan ook aan te gaan. Blaffen, prima, dat is waaksheid, maar pakken doet ie maar ergens anders. Want ik wil ook niet dat ie een zwerfkat pakt, of iemands per ongeluk ontsnapte konijn dat mijn tuin in is gehopt, of wat dan ook.
Enneh, Mywishmax, ik denk niet dat je hond ineens naar de overkapping voor je schuur teleporteert, wel? Ze zeggen niet voor niets "een kat in het nauw maakt rare sprongen"
Dat zou inderdaad ideaal zijn. Ik denk alleen dat het niet geheel klopt wat je zegt.
Als mijn hond een hond zou zien weg rennen in onze tuin zou hij er speels achteraan rennen. Maar ziet hij een ree, die groter is dan hij, gaat hij er wel achteraan met de intentie te doden.
Ik heb nu eenmaal een hond die behoort tot de oertypen en ik betwijfel het of ik het er ooit uit ga trainen dat hij jaagt. Blaffen doet hij dan weer niet
Ik zou het verschrikkelijk vinden als hij een beest pakt, maar ik vind het ook verschrikkelijk om hem binnen te houden terwijl ik een fantastische tuin heb waarin we maatregelen genomen hebben voor de hond. Als er een beest niet snel genoeg weg is, dan is dat dier waarschijnlijk de pineut.
Ik zal medeleven tonen maar ik ben toch echt niet aansprakelijk. En om dan te stellen dat mijn hond dan ook een gevaar is voor kinderen is echt belachelijk.
Mijne zit nog het liefst de hele dag tussen peuters, liggend, op zijn rug. Volgens mij is dat zijn droomwens zelfs.
Ik was degene die in het forum een zaak postte.
Degene die 2 honden in de tuin heeft en een kat hadden doodgebeten op eigen terrein. De eigenaar van de kat heeft het zo ver gekregen dat ze nu alleen met muilkorf in de tuin mogen komen.
Echt belachelijk. Omdat je zo nodig je kat buiten wil moeten andere mensen hun beesten maar inpakken of opsluiten
Prima dat je overstuur bent, tuurlijk. Maar neem dan ook de verantwoordelijkheid over je dier als er een keer WEL wat gebeurt als lieve Minoezesnoes buiten rondstruint en een keer een verkeerde keuze maakt.

.....