Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:13

Oehh er is zoiets iets heeel leuks op ons pad gekomen, een volwassen sphynx die precies op Fritz lijkt. We zijn superenthousiast en gaan snel kijken :D Misschien hebben we volgende week al een nieuw maatje in huis! Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan!

4EverHobbes

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:18

Leuk Joolien!! Ben benieuwd naar foto's.
Nieuwe kat zal Fritz zijn plaats niet innemen maar verzacht wel een beetje de pijn hoop ik voor je.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:19

Over dat bijten:
Ik heb een Ragdoll die ook kan bijten, en flink ook. Vooral als ik hem geen aandacht geef en hij dat op dat moment toch echt wel wil. Eerst duw ik hem weg komt hij dan terug (meestal wel, als je gecorrigeerd word moet je boos terug doen natuurlijk) en dan pak ik hem op en gooi ik hem een flink eind de gang in. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:22

4EverHobbes schreef:
Leuk Joolien!! Ben benieuwd naar foto's.
Nieuwe kat zal Fritz zijn plaats niet innemen maar verzacht wel een beetje de pijn hoop ik voor je.

Natuurlijk zal hij nooit Fritz zijn plaats in nemen, maar het zal fijn zijn als het niet meer zo stil is in huis... :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:12

Chaos schreef:
Over dat bijten:
Ik heb een Ragdoll die ook kan bijten, en flink ook. Vooral als ik hem geen aandacht geef en hij dat op dat moment toch echt wel wil. Eerst duw ik hem weg komt hij dan terug (meestal wel, als je gecorrigeerd word moet je boos terug doen natuurlijk) en dan pak ik hem op en gooi ik hem een flink eind de gang in. :P

Goh dat doe ik ook :+ Volgens mij hebben die raggies dat nodig, alhoewel Sky soms net zo hard terug komt..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:27

als onze kat stout is moet ie in de wc, hij had een keer de hamster gegrepen dus hup even in de wc.
met hamster naar DA (hij werd geopereerd en dichtgeniet :') heeft het nog overleefd ook) maar toen waren we de kat vergeten :o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:31

_O- _O- _O- Arm beest :') En een hamster dichtgeniet, daar krijg ik een heeel vreemd beeld bij :=

Mijn kat is dan wel een simpele kruising maar die wordt ook regelmatig de gang in gezwiept hoor! Maar hij kan deuren openmaken, dat is dan weer jammer :=

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:34

Hallo allemaal!

Allereerst wat een geweldige katten komen hier langs!! Ben zelf ook trotse eigenaresse van 2 :) 1 HTK die woont bij mijn moeder, maar is nog steeds de allerliefste Poes! Genaamd

Pebbles jaar of 8 dacht ik

Afbeelding

en 1 kruising htk-main coon,genaamd
Aagje. Deze boef is inmiddels 1,5 en vanaf kleins af aan bij ons. Aangezien we dachten dat het een poes was hebben we 'm Aagje genoemd (en geen Pluk vd Petteflet). Later bleek dat het een echte kater was, maar z'n naam past goed bij hem, want hij is flink nieuwsgierig :D Afbeelding
toen hij nog wat kleiner was (al ligt hij nog wel eens zo)Afbeelding

Meneer is ontzettend lief, maar kan net als hiervoor ook al genoemd werd door anderen ook best eens onverwacht uit de hoek komen en je grijpen. Dit gaat gelukkig steeds beter !

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:41

Morgen komt de aanstaande echtgenote van Willem bij me wonen :D Ik kan haast niet wachten! Ben zo benieuwd hoe het gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:10

Ik heb per ongeluk wat Advocate op mijn vinger laten komen toen ik de Mont een pipetje toediende. Heb mijn handen wel heel goed gewassen maar is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:05

purny schreef:
Ik heb per ongeluk wat Advocate op mijn vinger laten komen toen ik de Mont een pipetje toediende. Heb mijn handen wel heel goed gewassen maar is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Dat je voorlopig geen vlooien krijgt :D
Volgens mij heb je met handen wassen het al goed gedaan. Zou het verder ook niet weten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:43

@fransje: Dan zit ik goed... geen kans op vlooien, teken en mijten. :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:22

SAKKIA schreef:
Nee daar heeft het dan weer niks mee te maken! Hij doet het echt alleen als hij boos is omdat hij iets niet mag of op zijn plek gezet is.
Misschien dat ik eens een filmpje kan maken :j Hij houdt ook echt vast en begint dan zeg maar te kluiven en soms met zijn achterbenen te trappen.......
Hij heeft natuurlijk een ontzettend slechte start gehad en was met 3 weken al bij zijn moeder weg ;) Het was een opvangkitten vanuit het asiel en kwam zodoende bij mijn ouders terecht. Daar is hij met twee andere kittens opgegroeid, maar dus wel zonder moeder.
Dit verklaard soms wel zijn onopgevoede gedrag. Maar dit gaat nu gewoon te ver, want het doet pijn en mijn handen zien er ondertussen aardig gehavend uit :+

Beer is nu zo'n vijf maanden,heeft geen slechte start gehad maar vertoond precies het zelfde gedrag {ik zie er uit alsof ik mishandeld word momenteel :o } Tegenwoordig krijgt hij van mij gewoonweg een tik op zijn neus zodat hij loslaat want het doet zeer en daarbij wil ik graag de baas over hem blijven.Moet er niet aan denken dat ik straks in mijn huis moet rondsluipen omdat ik meneer zijn prooi ben!! Hem met water bespuiten zal niet helpen hij vind water geweldig! Voor de rest is het een heerlijk dier,zit geen kwaad in en is knuffelig,dus ik blijf hopen dat dit een fase is waar hij door heen moet {even zijn rang weten,en die is echttttttttt wel lager dan mij als het me gaat lukken :D

Joolien leuk weer een kale donder in huis,niet Fritz maar toch wat om handen hebben is zo goed voor je verdriet. Plaats je foto's als het wat word tussen jullie?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:29

Oh ben blij dat Jack niet de enige is :o
Heb ondertussen al 1 aanval gehad sinds ik thuis ben en heb hem de woonkamer ingeslingerd, sinds ie weer terug is in de keuken ligt ie luid spinnend bij me op schoot! Heb hem nog twee keer moeten corrigeren omdat hij op het aanrecht sprong. Maar ook daarna geen aanval gehad, hij droop boos af :+
Hoop dat ik het hem zo kan leren! Moet hem dus echt harder aanpakken dan mijn principes toe laten.

Haha net op dit moment komt hij schuin op me af poinken met een dikke staart :') maar hij bedacht zich en heeft een speeltje opgehaald uit de bijkeuken :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:45

Haha, die kater Aagje van Loiis in dat doosje :D . En Purny die vlovrij blijft voorlopig, Hobbes die niet kan wachten op de nieuwe huisgenoot, net als Joolien met een beetje geluk :)) , en dan nog alle zieke poezels :(:) .

Ik heb net anderhalf uur bij de dierenarts doorgebracht met Miss Poes voor bloeddrukcontrole, bloedafname en alvast een deel van de uitslag van het geteste bloed.

Waar de boven-bloeddruk eerst tussen de 180-200 zat (onderdruk is niet te meten bij katten), zat die nu rond de 100, dus we moeten nu dagelijks wat minder verlagende emulsie toedienen.
Voor de schildklierwaarde moet het bloed opgestuurd worden, dus daar hoor ik volgende week meer over. De nierwaarden waren helaas wel flink verslechterd zoals ik al vermoedde, dus poes moet nu toch per se op dieetvoer van Hills. Ze is een heel moeilijke eter tegenwoordig, dus ik ben heel benieuwd hoe dat over een week gaat 8-) .

Dat schildkliervoer met smaakgarantie wilde ze al heel gauw niet meer, en ander voer is ook steeds een probleem na een paar keer, maar toen ik net wat nieuw vlees en wat brokjes neerzette at ze dat meteen met smaak op :9 . Fingers crossed dat dat zo blijft... := Nadeel van dit voer is dat het flink aanzet. Heel goed voor Miss Poes, die weegt nog maar 2½ kilo ipv 3½ een jaar geleden, maar Abeltje wordt veel te dik. Om te zorgen dat hij wel genoeg andere voedingsstoffen binnen krijgt moet hij sowieso apart bijgevoerd worden. Ingewikkeld, hoor, twee zo verschillende katten :+ .

Poesie is nu helemaal van de wap na het da-bezoek, ze blijft aan het brullen :(:) .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:55

Ach ik ben vlovrij, zijn de bewoners het op mijn werk ook :D Wat een geluk...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:24

Gwen wat heeft Miss poes met haar schildklier, werkt die te snel?
Verder zit ze ook wel een beete in de lappenmand zo te lezen :(:)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:41

Ze heeft inderdaad een te snel werkende schildklier :j , dat komt best vaak voor bij katten. De rest van haar lijfje is ook een beetje aan het verslijten, dus zodra ze pijn krijgt of zich duidelijk niet meer happy voelt, dan mag ze gaan, dan modderen we niet door. We weten niet precies hoe oud ze is of hoe ze voorheen leefde, dat is bij wat oudere asielkatten altijd moeilijk in te schatten, maar ze doet het nu nog relatief goed :) .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:47

Gwen schreef:
Ze heeft inderdaad een te snel werkende schildklier :j , dat komt best vaak voor bij katten.

Mijn kat had bij een bloedonderzoek een te lage T4 en dat kan duiden op een te traag werkende schildklier. Dat is vrij zeldzaam bij katten. Nu had hij geen symptomen die daar bij horen dus waarschijnlijk kwam dat door de spuit Rymadyl die hij een paar dagen daarvoor gehad had.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:01

Dat hoor je idd niet vaak! Had hij een ontsteking of zoiets dat hij Rimadyl kreeg?

We moesten Missy net nog haar medicatie geven, maar na dat gepluk aan haar lijf bij de DA zag ze dat níet meer zitten. Geef haar eens ongelijk :)) . Staart kaal geschoren om de bloeddruk te meten, keeltje kaal om bloed te prikken... :(:) Is wel weer gelukt, hoor.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 30-11-12 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:04

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:14

Gwen schreef:
Dat hoor je idd niet vaak! Had hij een ontsteking of zoiets dat hij Rimadyl kreeg?

Ja, hij had toen een blaasontsteking door een combinatie van blaasgruis en een te hoge bloedsuikerspiegel. Hij is vrij lastig met pilletjes zeker na een lang ziekteproces met veel medicijnen dus kies ik meestal voor een spuit.
Hij staat trouwens bij de DA bekend als Staatsgevaarlijk en zodra wij komen staat er een legertje gehandschoende assistenten paraat :=

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:30

Afbeelding

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 07:50

:D _/-\o_

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:10

Bwhahahaha die is te leuk!!! :')