Misschien hebben we volgende week al een nieuw maatje in huis! Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chaos schreef:Over dat bijten:
Ik heb een Ragdoll die ook kan bijten, en flink ook. Vooral als ik hem geen aandacht geef en hij dat op dat moment toch echt wel wil. Eerst duw ik hem weg komt hij dan terug (meestal wel, als je gecorrigeerd word moet je boos terug doen natuurlijk) en dan pak ik hem op en gooi ik hem een flink eind de gang in.
Volgens mij hebben die raggies dat nodig, alhoewel Sky soms net zo hard terug komt..
heeft het nog overleefd ook) maar toen waren we de kat vergeten
Arm beest
En een hamster dichtgeniet, daar krijg ik een heeel vreemd beeld bij 
1 HTK die woont bij mijn moeder, maar is nog steeds de allerliefste Poes! Genaamd 

purny schreef:Ik heb per ongeluk wat Advocate op mijn vinger laten komen toen ik de Mont een pipetje toediende. Heb mijn handen wel heel goed gewassen maar is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
SAKKIA schreef:Nee daar heeft het dan weer niks mee te maken! Hij doet het echt alleen als hij boos is omdat hij iets niet mag of op zijn plek gezet is.
Misschien dat ik eens een filmpje kan makenHij houdt ook echt vast en begint dan zeg maar te kluiven en soms met zijn achterbenen te trappen.......
Hij heeft natuurlijk een ontzettend slechte start gehad en was met 3 weken al bij zijn moeder wegHet was een opvangkitten vanuit het asiel en kwam zodoende bij mijn ouders terecht. Daar is hij met twee andere kittens opgegroeid, maar dus wel zonder moeder.
Dit verklaard soms wel zijn onopgevoede gedrag. Maar dit gaat nu gewoon te ver, want het doet pijn en mijn handen zien er ondertussen aardig gehavend uit
} Tegenwoordig krijgt hij van mij gewoonweg een tik op zijn neus zodat hij loslaat want het doet zeer en daarbij wil ik graag de baas over hem blijven.Moet er niet aan denken dat ik straks in mijn huis moet rondsluipen omdat ik meneer zijn prooi ben!! Hem met water bespuiten zal niet helpen hij vind water geweldig! Voor de rest is het een heerlijk dier,zit geen kwaad in en is knuffelig,dus ik blijf hopen dat dit een fase is waar hij door heen moet {even zijn rang weten,en die is echttttttttt wel lager dan mij als het me gaat lukken 

maar hij bedacht zich en heeft een speeltje opgehaald uit de bijkeuken
. En Purny die vlovrij blijft voorlopig, Hobbes die niet kan wachten op de nieuwe huisgenoot, net als Joolien met een beetje geluk
, en dan nog alle zieke poezels
.
.
. Fingers crossed dat dat zo blijft...
Nadeel van dit voer is dat het flink aanzet. Heel goed voor Miss Poes, die weegt nog maar 2½ kilo ipv 3½ een jaar geleden, maar Abeltje wordt veel te dik. Om te zorgen dat hij wel genoeg andere voedingsstoffen binnen krijgt moet hij sowieso apart bijgevoerd worden. Ingewikkeld, hoor, twee zo verschillende katten
.
.
Wat een geluk...
, dat komt best vaak voor bij katten. De rest van haar lijfje is ook een beetje aan het verslijten, dus zodra ze pijn krijgt of zich duidelijk niet meer happy voelt, dan mag ze gaan, dan modderen we niet door. We weten niet precies hoe oud ze is of hoe ze voorheen leefde, dat is bij wat oudere asielkatten altijd moeilijk in te schatten, maar ze doet het nu nog relatief goed
. Gwen schreef:Ze heeft inderdaad een te snel werkende schildklier, dat komt best vaak voor bij katten.
. Staart kaal geschoren om de bloeddruk te meten, keeltje kaal om bloed te prikken...
Is wel weer gelukt, hoor. 

Gwen schreef:Dat hoor je idd niet vaak! Had hij een ontsteking of zoiets dat hij Rimadyl kreeg?