Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:27

Thincla schreef:
(Nog een vraagje :P) ons konijn is laatst gecastreerd dus hijzit nu binnen eerst was hij buiten. Het is nu ongeveer 2 weken later en er ligt dus sneeuw dus we hebben hem even op het sneeuw laten lopen. Dit vondt hij heel leuk dus willen we dit morgen weer doen maar is dit goed voor hem ofniet?

Ik zou hem niet meer buiten laten. Van een binnentemperatuur naar buiten met deze temperaturen is nogal een verschil.
Ik heb de regel, eenmaal binnen in de winter is weer naar buiten in het voorjaar.

millennium

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:41

Thincla: zou het ook niet doen. Ook wij hebben nu al 3 weken een koppeltje binnen zitten ivm abcessen bij de voedster welke open- en schoongehouden moesten worden. Echter blijft dit koppeltje nu ook binnen tot het voorjaar. Wanneer de nachttemperatuur zo rond de 12-15 graden wordt bouwen we het naar buiten gaan weer langzaam op.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:55

Mindim schreef:
Ik geef hier bakjes water, ververs nu 2 a drie maal daags als het water bevroren is. Blijven ze tenminste niet met hun snuit aan het ijzer plakken.

krijgen ze dan geen diarree?
Ik weet dat mijn vorige konijnen van potjes water enorm veel diarree kregen, dus blijf bij flessen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:56

Mijn water was nog niet bevroren vanmorgen???????????? Vaag.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 02:11

Bij mij was ook nog niks bevroren.. Ik heb vandaag de hokken half vol met stro gepropt :P Vonden de nijnen wel leuk en lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:15

sayenti schreef:
Mindim schreef:
Ik geef hier bakjes water, ververs nu 2 a drie maal daags als het water bevroren is. Blijven ze tenminste niet met hun snuit aan het ijzer plakken.

krijgen ze dan geen diarree?
Ik weet dat mijn vorige konijnen van potjes water enorm veel diarree kregen, dus blijf bij flessen.

Diarree? Nee hoor, het is maar wat ze gewend zijn. Die van mij drinken altijd uit bakken. In de zomer is het handig, want dan heb ik altijd genoeg, ook als ik een dagje weg ga en in de winter bevriest het minder snel. Maar goed, die van mij zitten een grote ren, waarbij er genoeg ruimte is voor een drinkbak (onderkant emmer). Als je konijn in een hok zit, dan is een drinkfles misschien beter ivm met weinig ruimte.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:22

Een vraag voor de konijnenkenners:
Na de castratie van mijn konijn, wat is dan de beste bodembedekking voor hem? De cavia's zette ik altijd op handdoeken tot de vruchtbaarheidstijd voorbij was, ik weet niet of dit met konijnen ook mogelijk is? Stro lijkt me niet zo'n strak plan (al heb ik zacht stro) en zaagsel ook niet echt.

Mijn dwergje heeft ook een bakje water. Waarom zouden ze daar diaree van krijgen?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:36

Gooien jullie konijnen het bakje dan niet om? Heb al veel bakjes geprobeerd maar die van mij krijgen hem altijd om of ze gaan er midden in zitten en plassen en poepen in het waterbakje. Hier maar flesjes, hok en ren staan tegen het huis aan dus gelukkig niet zo gauw bevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:40

Laura_x_ schreef:
Een vraag voor de konijnenkenners:
Na de castratie van mijn konijn, wat is dan de beste bodembedekking voor hem? De cavia's zette ik altijd op handdoeken tot de vruchtbaarheidstijd voorbij was, ik weet niet of dit met konijnen ook mogelijk is? Stro lijkt me niet zo'n strak plan (al heb ik zacht stro) en zaagsel ook niet echt.

Mijn dwergje heeft ook een bakje water. Waarom zouden ze daar diaree van krijgen?

Op kranten en misschien een zacht hoekje met een handdoek. Die van mij gaan met de handdoek in de weer en geven echter weinig om 'zachte' hoekjes :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-12 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:41

daffieduck83 schreef:
Gooien jullie konijnen het bakje dan niet om? Heb al veel bakjes geprobeerd maar die van mij krijgen hem altijd om of ze gaan er midden in zitten en plassen en poepen in het waterbakje. Hier maar flesjes, hok en ren staan tegen het huis aan dus gelukkig niet zo gauw bevroren.

In mijn drinkbakken zit 2 liter water. Ze hebben de onderkant van zo'n flexibele emmer, met een diameter van een dikke 30 cm. En daar gaan ze echt niet inzitten, het zijn geen waterratten hier.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:01

Is kranten niet te koud? Dan kunnen ze toch nergens lekker liggen? De castratie staat gepland! :D
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 07-12-12 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:07

Hou je hem buiten dan na castratie?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:18

Hij zit nu binnen en blijft binnen :) Hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:33

Dan is dat niet te koud. Mijn konijnen liggen op tegels buiten, ze kunnen naar binnen op het stro, maar dat doen ze niet. Ze zoeken niet als honden en katten perse een zacht plekje (mandje) op.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:43

Laura_x_ schreef:

Omdat je het over kou had.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:52

Mindim schreef:
Dan is dat niet te koud. Mijn konijnen liggen op tegels buiten, ze kunnen naar binnen op het stro, maar dat doen ze niet. Ze zoeken niet als honden en katten perse een zacht plekje (mandje) op.

Doet mijn hond ook niet, die gaat met dit weer gewoon in de sneeuw buiten op het gras liggen... Stom beest haha...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Floortje is in de berg aan het graven en Roosje rend in het rond, ze zijn echt helemaal enthousiast. Erg leuk om te zien. Ik zit met de laptop op schoot in de sere voor het raam te kijken. Ik denk dat konijnen buiten zijn toch het leukst vinden, dus wie weet gaan ze komende winter toch niet op me kamer. Ik heb een extra dikke laag zaagsel en stro in het nachthok maar ze lijken het niet koud te hebben.

Oh, de één eet ook van het sneeuw, is dat normaal

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:52

Denise1984 schreef:
Laura_x_ schreef:

Omdat je het over kou had.

Zijn kranten niet 'kil'? Hij kan dan nergens lekker liggen. Misschien dat ik zijn hok voor de helft met kranten en de helft met handdoeken doe.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:29

Voert er iemand van jullie Kasper Faunafood konijnen (hobby) korrel?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:38

Van het voorjaar mag nijn naar buiten, ik heb dit hok voor haar: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... back/93765 afmeting 1. Dus ik vind het best krap en dacht er aan om van die hekken er om heen te zetten zodat ze een grotere ren heeft. Ik ben alleen erg bang dat ze er overheen gaat springen. Ze is een kruising tussen een franse hangoor en een wilde haas (haar mams was ontsnapt) dus hoe kan ik dat dan voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:59

Wat je kunt doen is gaaspanelen halen bij de gamma. Deze zijn 1 meter hoog en 1.60 lang dacht ik.
Of anders een fruitnet over de ren spannen.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:53

Eerste slachtoffer is al gevallen ;)
Afbeelding

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:05

GENIAAALL HAHAHAHAHAHA

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:29

Ik zag net dat mijn konijn met zn achterpootje iets hoger loopt dan met zijn andere achterpoot is dit iets ergs?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:36

Hahahaahahahha snow bunny