Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:11

Ja, otocinclus affinis.
Maarre Marley; jouw bak is echt vol genoeg haha :D

Als je wel een 1.20 bak vindt, doe er dan ook geen gevoelige vissen in. Dus mooie sterke vissen omdat je toch met vakanties zit.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:22

vuurneon schreef:
Plaatjes kunnen prima in 60 cm lengte :j Siamese algeneter niet, die worden groot en kunnen flink vijandig worden := die plakken ook graag aan de slijmhuid van andere vissen als de bak te klein is.

Ok excuses dan. Heb altijd begrepen dat Molly's en Platy's op 80 cm moeten. Maar lees nu op google dat 60 cm ook kan :o

Siamese algeneter (je hebt 2 soorten) moet geloof ik een meter hebben minimaal. Worden echt groot en druk.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:39

neehee mijn bak is nooit vol genoeg met al die leuke visjes en andere beestjes die er zijn :))

*ik wil mijn hele klas vol met aquaria* <<)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:54

Marley schreef:
Zijn er algeneters te krijgen die wel in een 60 bak zouden kunnen?

Otocinclus affinis of vittatus. Wel een visje met een hoog uitvalpercentage.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:21

_San87_ schreef:
Marley schreef:

:j Zijn erg gevoelig voor stress.

MMIDV

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:23

gevoelig voor stress is niet handig voor mijn aqua.... mijn stuiterbal kinderen maken een visstick nog gestrest :+
leek me wel leuk, zo'n plakker in de bak :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:20

Volgens mijn aquariumwinkel kan een L 144 ook :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:42

Horse_ schreef:
Batlow schreef:
hmmm heb wat rond geneusd, denk dat een meterbak iets te klein is voor malawi... Is even bedenken wat ik er van ga maken :D

Sluierbak? :D Zat van te maken een meterbak. Benieuwd wat je er van gaat maken.

'probleem' is eigenlijk wel dat ik nu maanvissen heb en cory's en bijltjes en nog 2 ancistrussen. Misschien iets van een zuid afrikaanse biotoop ofzo, ik ga in ieder geval veel foto's bekijken om ideeen op te doen! Ik heb nog mooi hout liggen wat lijkt op een boom met takken, daar ga ik mijn riccia om heen binnen en hopen dat dat goed groeit. Het groeit bij mij als kool en hoop dat dat er mooi uit gaat zien. Dat zou wel erg leuk zijn :j

edit:

http://reefbuilders.com/wp-content/gall ... nner-6.jpg

stuk hout ziet er ongeveer net zo uit als links. Deze bak ziet er wel erg mooi uit, denk niet dat ik dat na kan doen _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:47

_San87_ schreef:
Marley schreef:

Pff echt wel! 50 procent gaat bij mij al dood als ik ze erin doe.... -O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:27

volgens mij ben ik de enige die guppen heeft die niet bevallen? er zwemmen mannen bij maar ze zijn de ene keer dikker dan de andere keer en als ze gegeten hebben . Denk ik dat er een op springen staat volgende dag slanker en niets, kersenbuik overgeheveld, liep continu te jagen maar in de andere bak was hij meteen de pineut en zit nu volgens mij achter het filter. Hij had die dag niet in de planning staan dat tie zelf gepakt zou worden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:28

Kan zijn dat de jongen direct worden opgegeten door de andere bewoners van het aquarium..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 01:44

kan maar meestal blijft er dan wel iets over en das wel erg als ze zo veel gegeten worden. maar kersebuik kan het niet zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:42

Bij mij worden baby platys altijd direct verorberd, tenzij ik in de aanslag zit met mijn netje om ze over te zetten. Als ik dat niet doe dan blijft er niks over, dat weet ik zeker!

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:20

Horse_ schreef:
Miran_da schreef:
Hallo

Mag ik me hier ook melden ben ook een bokker met vissen.. :) Heb een juwel 60 cm bak en heb daarin:

- 4 platy's (man & vrouw)
- 2 ballon molly's (man & vrouw)
- 2 albino corydoras (man)
- 1 siamese algeneter goud (man)
- 6 guppen (man)
- 2 kikkertjes

Heb je die al lang en gaat dat goed? Platy's, molly's en siamese algeneter zijn eigenlijk te groot voor dat formaat aqua. :o

nou ik heb nu zeker al een bijna 2 jaar vissen en heb altijd platy's, molly's bij elkaar gehad en die siamese algeneter die doet ook niks hoor bij me vissen en gaat super.. :)

vuurneon schreef:
Plaatjes kunnen prima in 60 cm lengte :j Siamese algeneter niet, die worden groot en kunnen flink vijandig worden := die plakken ook graag aan de slijmhuid van andere vissen als de bak te klein is.

Nou die siamese algeneter gaat juist heel goed hoor in me bak maar als ik verhuist ben dan gaan me vriend en ik kijken voor een grotere bak waar ie ingaat.. Maar in me 60cm bak gaat het goed met hem en zit "gelukkig" niet te jagen of wat dan ook in me bak.. :)

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:22

Zal vandaag trouwens ff een paar foto's plaatsen van me bakkie en me visjes.. :)

Ben trouwens bang dat ik een zwangere ballon molly heb gekocht is zooo dik en rond en zwemt soms beetje raar heen en weer.. zal proberen anders klein filmpje ervan te maken als het lukt.. :)

Hoelang duurt dat bij balloon molly's..?? weet iemand dat??

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:37

Lijkt mij zo leuk die levendbarenden. Als ik mijn bestand ooit omgooi komen en zeker plaatjes in. Vind die rode koraalplaty's echt mooi van kleur. Lijkt mij ook zo leuk om een keer jonge visjes te hebben. Ooit 1 x van sluiers gehad maar die waren na een dag weg (opgegeten in filter denk ik). Volgens mij zijn het ook best sterke vissen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:38

Miran_da schreef:
Zal vandaag trouwens ff een paar foto's plaatsen van me bakkie en me visjes.. :)

Ben trouwens bang dat ik een zwangere ballon molly heb gekocht is zooo dik en rond en zwemt soms beetje raar heen en weer.. zal proberen anders klein filmpje ervan te maken als het lukt.. :)

Hoelang duurt dat bij balloon molly's..?? weet iemand dat??

Leuk foto's en filmpje. Heb helaas geen verstand van molly's.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:47

Horse_ schreef:
Lijkt mij zo leuk die levendbarenden. Als ik mijn bestand ooit omgooi komen en zeker plaatjes in. Vind die rode koraalplaty's echt mooi van kleur. Lijkt mij ook zo leuk om een keer jonge visjes te hebben. Ooit 1 x van sluiers gehad maar die waren na een dag weg (opgegeten in filter denk ik). Volgens mij zijn het ook best sterke vissen.

ja ik heb zelf ook een koraalrood platy en 3 verschillende kleurtjes.. Ik hoop ook op jongen en zit er aan te denken om toch die ballon molly apart te gaan zetten in doorstromend guppytank.. Maar weet nog niet zeker

het zijn idd best sterke vissen hoor die platy's :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:50

Meh, ik heb gister mijn aquarium anders ingedeeld, en nu liggen er flink wat garnalen dood op de bodem. -O- Is het dan verstandig om ze er uit te vissen of moet ik ze laten liggen om nog meer stress te voorkomen?

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:08

oeeh daar durf ik niks op te zeggen want heb geen verstand van garnalen..

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:15

Ten allen tijden moet je dooie vissen of garnalen eruit halen.. Dit om natuurlijk verdere ziektes te voorkomen.. Daarnaast vind ik het persoonlijk niet kunnen om je bak anders in te delen waar de vissen/garnalen zelf nog bij zitten..

Dus eruit halen en uit mijn ervaring is dat veel beter..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:24

Ach, ik gooi ook minstens eens dpin de maand weer wat om, het is geen doen om eerst alle dieren er uit te halen. Heb je beesten die de lijkjes opeten en denk je dat ze door de stress zijn omgekomen? Dan zou ik ze laten liggen en de bak even met rust laten. :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:28

Ik haal ze er meestal ook uit, maar er zitten er zoveel in dat het gewoon onmogelijk is. Dan ben ik een uur aan het vissen, en ik ben bang dat dat nog meer stress veroorzaakt.

Ik ben bang dat ze inderdaad door stress zijn omgekomen, maar heb geen idee of ze worden opgegeten. Heb er momenteel alleen vuurgarnalen en een paar jonge algeneters in zitten. Ik denk dat ik ze maar gewoon even met rust laat, en ze er anders vanavond uit vis. :j

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:32

Vissen die dood zijn NOOOIT laten zitten.. Als je wil dat de rest blijft leven moet je ze er zeker uithalen..
Dat ze dood zijn gegaan komt 100% door stress.. Ze worden dan niet zo snel ziek daardoor..
Maar is alsnog beter om ze eruit te halen..

Een tip voor de volgende keer.. Als je vissen eruit haalt en tijdelijk paar dagen in een andere bak houdt kunnen je vissen goed bijkomen en heb je minder kans op dooie..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:36

Ik denk echt niet dat het minder stressvol is als je een uur bezig bent om die beesten allemaal met een netje naar boven te halen als wanneer je om ze heen werkt. Gewoon zorgen voor een bosje planten waar ze zich in kunnen verstoppen. :)