Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
farpz schreef:Ik denk zelf dat je te snel toegegeven hebt met het negeren. (opzich logisch hoor, want je wilt natuurlijk ook niet de hele buurt ongelukkig maken, maar nu heb je jezelf er eigenlijk wel mee te pakken) Mocht je nu (opnieuw) beginnen met het negeren dan duurt het waarschijnlijk veel langer, omdat je tot nu toe steeds toegegeven hebt (door haar bij jullie te laten). Ook wanneer je zei dat ze "een aai afdwong" komt dat bij mij over dat je gewoon toegeeft aan wat zij wil.
Dat ze zich in het dekbed vast pakt en erin knaagt zou ik ook corrigeren. Als je dit gewoon laat wordt het op den duur vaak alleen maar erger en zodra ze dan ook maar een kleinste beetje stress ervaren beginnen ze vaak weer met hun 'tic'.
Voordat je met het pakwerk begint moet je sowieso het appél er goed op hebben zitten, en als ik dit zo lees, lijkt het me dat je daar nog niet aan toe bent. Maar desalniettemin is het goed dat je op zoek gaat naar een IPO club, die je ongetwijfeld verder kunnen helpen met je problemen! Als je in het noorden zat, dan wist ik er wel een paar voor je, maar in Limburg ben ik verder niet bekend, helaas. Misschien zijn er meer bokkers die bij je in de buurt wonen die wat weten? In elk geval heel veel succes!
Bravura schreef:Albert schreef:Mijn vrouw zit in de hondensport en gisteren kregen we de vraag of we deze hond konden hebben:
http://www.dierentehuisarnhem.dierenbes ... nd/5/11133
Een vrijwilliger die ook in de sport zit heeft er wat bijtwerk op het mouwtje mee gedaan en dat pakt ze goed op.
Zelf hebben we geen plaats en ook geen tijd maar misschien ziet hier iemand er een uitdaging in.
Ik reageer even hierop aangezien ik gister de vrouw van Albert benaderde over deze hond. Ik ken het hondje van dit asiel en het is een pittige tante. Ze was 6 maanden toen ze gevonden werd aan de boom. Ze kende een mouw kennelijk al, aangezien ze zelf initiatief nam (toen was er nog geen sprake van een mouwtje maar een doek die iemand vast had waar ze zich op fixeerde)...zo jong al..., daar hoeft men de mensen die toen een mouw hebben gepakt niets in te verwijten, slechts de voormalige eigenaar die een pup al zo traint en dan aan een boom knupt en achter laat.Bij een asiel willen ze natuurlijk wel weten wat voor hond het is als ze zo reageren, voor het naar een gezinnetje zou gaan waar later zou blijken dat het dier daar niet thuis hoort.
Het is een hond die nog eea moet leren, maar absoluut een hond die wil werken. Zou fijn zijn als het hondje bij een baasje zou komen die met het karakter om kan gaan. Het dier is aan een boom aangetroffen dus heeft geen papieren er bij en het is een teef. Hier is het algemeen bekend dat men voor de sport vaak liever een reu heeft. Het asiel zoekt een zeer goede baas voor de hond en doet haar niet zomaar naar iedereen weg, het moet wel iemand zijn die met een dergelijke hond om weet te gaan. Albert berichtte mij dat hij het hier had neer gezet, en ik hoop dat er iemand is die de hond een goed en juist tehuis kan bieden.
Caesar schreef:@fjordowner18; zie dat je in Zoelen woont. Train je bij HSV in Tiel?
Ik heb daar ook gezeten met mijn DH maar dat ging ook niet. Hond werd super irritant van het wachten en de grote, dicht op elkaar zittende groepen. Ging ook uitvallen. Ben toen gestopt.
In zoelen zit ook een IPO club; misschien wist je dat al?
Caesar schreef:Ok, in druten zit er ook eentje. Daar trainen ze ook doordeweeks dacht ik. Ik zat bij de jonge honden maar was nog een groep van 12, veel te veel.
Antheman schreef:Wat is sportspeuren?
Zie dat we dezelfde hondenschool kennen
Ivon schreef:Antheman schreef:Wat is sportspeuren?
Zie dat we dezelfde hondenschool kennen
Hihi, dan weet ik al over welke Kees het gaat![]()
Bij het sportspeuren loop je eerst een spoor uit (je leert het eerst door flink het gras kapot te trappen en dat doe je dan steeds minder), daarna moet de hond dat spoor .volgen (en loop je er als eigenaar gewoon achteraan). Als het spoor goed gevolgd wordt, worden er ook " voorwerpen" op het spoor geplaatst die de hond moet verwijzen (door erbij te liggen/staan/zitten of naar de baas apporteren). Dit soort speuren (volgen van een spoor) wordt bij IPO gedaan en ook als tak van sport bij de FHN (vandaar het "sport"speuren). Je spoort er geen mensen mee op en de honden moeten ook met hun neus over de grond lopen.
Ivon schreef:Hah, nou eigenlijk moeten ze het ook niet op zicht doen hoor en als het ware met hun neus in de grond verdwijnen (maar met hoog gras of sneeuw vinden sommige honden het wel handig om het op zicht te doen).
@Antheman: wat jij doet noemen de meeste sportspeurders "praktijkspeuren" (ik weet niet of ik dat vanuit alle sportspeurders mag zeggen trouwens), maar jouw hond zal waarschijnlijk ook niet met zijn neus in de grond lopen, maar de geur uit de lucht opsnuiven (toch?).
joyce2 schreef:Dat heet zelfs echt praktijkspeuren Ivon! Een goede kennis van mij geeft daar lessen in en heeft er een boek over geschreven: http://speurhond.nl/
Het lijkt me ook ontzettend leuk om te doen, maar op dit moment is het niet verstandig om naast het sportspeuren ook nog daarmee te gaan beginnen.
joyce2 schreef:Ja klopt, het is gekkenhuis daar! Hij heeft inmiddels door heel het land instructeurs zitten die door hem zijn opgeleid, zodat er meer mensen op "zijn manier" kunnen gaan speuren en de wachttijden minder lang worden.