[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:20

@Monster_tos

geweldig een leonberger.

Op deze foto van Mika ligt een jonge Leonberger pup Odin...toen nog een klein pupje even groot als mika maar ondertussen een beer geworden en zooo lief.

Afbeelding

Monster_tos

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:11

Jaa ik zag de pup liggen!! Daarom dacht ik ook gelijk even nieuwe foto's plaatsen van onze haarbal :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:23

mijn Tamaskan is om de één of andere reden schijtsbenauwd voor leonbergers _O-
het zal het haar wel zijn maar hij weet echt niet wat hij er mee moet

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:52

Leonbergers zijn echt mooie honden!
Maar kwijlen en ruiven ze niet hard?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:22

Leuke honden komen er voorbij, imo niet allemaal even zeldzaam maar bijzonder is iedere hond :)
Hier mijn Australian Silky Terrier, echt een gevalletje apart :D
Heel lief, rustig maar buiten heel erg aktief. Ik zou niet meer zonder hem willen :o

Afbeelding

Afbeelding

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:29

Van schreef:
mijn Tamaskan is om de één of andere reden schijtsbenauwd voor leonbergers _O-
het zal het haar wel zijn maar hij weet echt niet wat hij er mee moet

Ha ha dat heeft mijn labrador ook!!!!
Als die hem in de verte ziet lopen rent Dex al weg.
Heeft hij trouwens ook met wolfshonden

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:45

Nikass schreef:
Quir schreef:
Svensk Stövare is denk ik ook wel een bijzonder hondenras, we hebben ze zelf niet, maar je ziet ze hier erg veel.

[ Afbeelding ]
Zijn echte jachthonden en worden met een zender om de nek het bos ingestuurd om beesten op te sporen (vooral elanden), met de zender kan de jager volgen waar de hond is.

Op dit moment worden ze wel steeds minder ingezet en gaan jagers zonder de honden op jacht, omdat er steeds meer wolven komen (en allelujah dankzij de EU mag er niet meer op de wolf gejaagd worden, heel fijn. Niet dus!!) en deze de honden pakken. Als je dus ook op Stövare googled (Finsk of Svensk) zie je een groot deel gedode dieren door de wolven...

Zweden zit toch niet in de EU? Of maakt dat niet uit? Ik ben wel blij met het verbod om op wolven te schieten. Maar er moet natuurlijk wel OOK gekeken worden hoe overlast kan worden voorkomen.

Zweden zit wel in de eu.
Als je er woont denk je er wel anders over. Natuurlijk moeten ze niet uitgeroeid worden, maar de wolven die er nu leven horen hier ook niet thuis. Zweden is wolf vrij geweest.

Zweden en inwoners zijn er in ieder geval niet blij mee, maar ze worden hoe dan ook toch afgeschoten. Mijn inziens kan dat dan beter gecontroleerd gaan dmv de jacht.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:18

XLeandrosX schreef:
Koia schreef:
Kruisingen zijn niet bijzonder? :n
Komt niet zo leuk over in je OP TS.

nog iemand met een american akita? dat vind ik wel mooie beesten.

Ik vind dat sommige mensen hier een beetje naast hun schoenen lopen met hun so called 'bijzondere hond'. Van de meeste hier zie je er op iedere straathoek minstens 10.

Er wordt volgens mij niet bedoeld dat kruisingen niet bijzonder zijn of leuk, lief, of wat dan ook, maar volgens mij is dit topic bedoelt om mensen de diversiteit van rashonden te laten zien.

het staat er wel onaardig, want vind maar eens 2 dezelfde kruisingen en de eigenaren zijn er net zo blij mee als met een hond met keurfok stamboom

voor mijn huidige honden, hadden we oa een Schotse Terrier zeer trotse hond
(foto is een andere hond)
Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:31

Zweden is wolf vrij geweest. (quir)

Door toedoen van de mens ja, vroeger liepen er natuurlijk veel wolven. Het is de mens die op het territorium van de wolf is gaan wonen en niet andersom. Maar ik begrijp best dat het een porbleem is hoor en ik ben er ook voor om daar een gestructureerde oplossing voor te zoeken. Maar de jacht openen en zorgen dat Zweden weer wolfvrij wordt is imo de slechtste optie.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:38

aikon schreef:
Ik kan met mijn dames niet achter blijven.
Duzzzzzzzzzzzzz hier zijn ze!!!!!
.....
En Mees een blauwe Keeshond. Hier net 2 maand. (moeder is zwart middelmaat en vader blauw grotemaat)

Wij hebben sinds augustus ook een grijze kees! (wolfsgrijs noemen ze het meestal ;) )

Hier samen met onze Hovawart.

Afbeelding

Wat een mooie rassen komen hier voorbij. Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen hoe de ervaringen zijn van de rassen (druk/rustig etc).

Haarbal schreef:
Leuk zeg! Wij hadden een blonde Hovawart teef uit Duitsland, helaas is ze maar 9 geworden. Maar wat een karakter, niet stuk te krijgen! Lief voor het gezin, waaks, superslim, actief en altijd wel in voor een spelletje. Maar in huis was ze heerlijk rustig, wij wonen gewoon in een woonwijk. Ik moet wel zeggen dat ze veel in de tuin was, en elke dag minimaal 2 uur mee ging fietsen. Mocht er ooit nog weer een hond komen, dan komt er weer een blonde Hova!

@Haarbal, dat bedoel ik ook met 'niet zo geschikt in een rijtjeshuis', als de hond in de tuin kan laten en veel ermee doet kan hij zijn energie kwijt, maar het is echt een karakterhond! Wat je zegt, superlief voor eigen gezin +:)+ We hebben 3 kinderen (0, 2, 4) en hij kan af en toe een beetje lomp zijn, maar is ook super zorgzaam voor ze! En trouwens ook in de opvoeding van onze pup, want hij zorgt er echt wel voor dat de pup niet bij de kinderen komt als hij druk is en geen speeltjes van de kinderen af kan pakken :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:40

hier in de buurt helaas niet zo n lieve hovawart :S (ligt ook veel aan de baas hoor)

weer mooie foto s komen er voorbij *\o/*

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:09

essiesilly schreef:
hier in de buurt helaas niet zo n lieve hovawart :S (ligt ook veel aan de baas hoor)

weer mooie foto s komen er voorbij *\o/*

Ze hebben ook veel uitdaging nodig en ze zijn lief voor eigen gezin, maar niet altijd voor anderen :o Dus echt geen makkelijke honden hoor... ik hoorde dat hier ook 3 in een opvang in de buurt zitten....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:18

Zalig die hovawarts die hier voorbij komen.
Ik heb ook eentje gehad en die is 13 jaar mogen worden.
Ze was wel veel veel veel te dik omdat mijn mama denkt dat je honden gelukkig maakt door ze eten te geven 8)7
Fototje van haar (ze was toen al meer als 10j)
Afbeelding

Hier zie je haar beter, met heel veel extra kilos :(:)
Afbeelding

Hier dan ook nog maar eens mijn lieve tjech
Afbeelding

Samen met het duivelse schepseltje die hier eigenlijk niets te zoeken heeft :=
Afbeelding

Maar jack-russeltjes zijn ook heel bijzonder hoor, ze hebben namelijk altijd het laatste woord >;)
Afbeelding

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:25

Nieuwe foto van één van de kaukazen

Afbeelding

de jongste

Afbeelding

Die ellende met zo'n klein ettertje hebben wij hier ook :D

Afbeelding

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:26

En al die capriolen om hun geliefde ettertje toch maar niet te verpletteren :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:29

Knappe honden komen er weer langs :) Dat de Tsjech zich zo laat doen door een jack russel :P

Mijn koningspoedel zijn eerste keer aan zee :P Niet zo bijzondere (sorry Emma ^^) golden retriever was er ook bij!

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:29

oh, die tjech............ <3 <3 <3

onze japannertjes nog even :D

Afbeelding

Afbeelding

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:57

Heerlijke koppies kentaro, als we Ollie niet hadden, was het vast zo eentje geworden.
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:00

OH dat koppie!!! Beetje een uitgeplozen Taro (de rooie).... :+ :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:00

ik ben voor een herfstreportage op zoek naar een hond die écht op een wolf lijkt, iemand interesse? :D Graag via pb

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:04

Kentaro schreef:
OH dat koppie!!! Beetje een uitgeplozen Taro (de rooie).... :+ :D

Wat ik jou zou willen vragen is of jouw honden heel erg eenkennig zijn? Wij hebben 9 honden en Ollie kan met allemaal wel goed op- schieten, gelukkig, maar er wordt vaak gezegd dat zeker de japanners alleen met eigen soort goed overweg kunnen? Mede daarom hebben we juist voor de Eurasier gekozen, die is absoluut geen vechter.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:09

op die 2e foto lijkt jouw Tjech ontzettend veel op mijn Tamaskan Betadine, dat zal zijn Tjechenbloed wel zijn :P

deze zondag is een tamaskan wandeling in apeldoorn https://www.facebook.com/events/190983794370178/
er zullen een stuk of 10 tamaskans zijn en wrs ook wel andere wolfhonden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:10

Taro kan met héél veel honden het goed vinden. Hij is in het verleden gepakt door een mechelaar en een berner. Honden die daar op lijken moet hij bijna nooit iets van weten, maar dat heeft dus een reden. We hebben vanaf pup verschillende trainingen gedaan en daar ging het super met de andere honden. Nu hij wat ouder is, heeft hij af en toe last van zijn hormonen en kan hij even lekker de player uithangen... :+ Maar dat haalt niet uit wat voor 'n soort de ander dan is. Af en toe gaan we mee met een shiba wandeling. Het is zeker niet zo dat hij het dan met álle andere goed kan vinden. Vooral de akita's vind hij dan minder...
Bij de fokker waar ze vandaan komen hebben ze ook een yorkie, 2 poedels en 2 beagles. Gaat super daar tussen de hondjes! (behalve als de shiba's pups hebben, want dan mag er geen ander in de buurt komen, maar dat geldt ook voor andere shiba teefjes)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:18

lifaya, Kazuo lijkt een beetje op een wolvenwelp :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:27

Nikass schreef:
Zweden is wolf vrij geweest. (quir)

Door toedoen van de mens ja, vroeger liepen er natuurlijk veel wolven. Het is de mens die op het territorium van de wolf is gaan wonen en niet andersom. Maar ik begrijp best dat het een porbleem is hoor en ik ben er ook voor om daar een gestructureerde oplossing voor te zoeken. Maar de jacht openen en zorgen dat Zweden weer wolfvrij wordt is imo de slechtste optie.

Klopt dat het door toedoen van de mens zo gegaan is, maar het grootste probleem is dat er jarenlang niet gejaagd is op wolven en wolven dus niet bang voor de mens zijn. Daar gaan generaties over heen, maar dit kan ook alleen gebeuren wanneer er gejaagd wordt.

Overigens is het helemaaaaaal niet de intentie om Zweden weer wolf vrij te krijgen, integendeel zelfs. Alleen begint de wolf te overheersen en dat willen ze in perken met geregelde jacht (ze mogen echt niet onbeperkt waar dan ook afschieten en je moet speciale licentie behalen om ze af te mogen schieten).

Zo wordt de elanden jacht en beren jacht wél toegestaan. Terwijl van elanden heb je verre van last (en die mogen ze gewoon onbeperkt een week lang afschieten en dat gebeurt ook nog eens op een achterlijke manier... Drijfjacht), wij zitten/wonen in een groot gebied waar jachtrecht op zit (hebben wij dus ook). Het bos zit vol jagers en weken van te voren zijn ze al alle elanden aan het opzoeken.

Beren jacht ook precies zo, dat is dan beperkt. Hier mogen ze 2 beren schieten, terwijl er misschien 5 zijn. Dit jaar is er weer 1 vlak bij ons geschoten, dus de beren verdwijnen zo langzaam aan helemaal en van hen heb je écht geen last. Tenzij ze je wakker maakt in de winterslaap.

Maar wolven...

Edit: Overigens gaat Zweden overleggen en wellicht dat er toch weer gejaagd gaat worden op de wolf. Tegen de EU in dus, gelukkig.