geweldig een leonberger.
Op deze foto van Mika ligt een jonge Leonberger pup Odin...toen nog een klein pupje even groot als mika maar ondertussen een beer geworden en zooo lief.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Quir schreef:Svensk Stövare is denk ik ook wel een bijzonder hondenras, we hebben ze zelf niet, maar je ziet ze hier erg veel.
[ Afbeelding ]
Zijn echte jachthonden en worden met een zender om de nek het bos ingestuurd om beesten op te sporen (vooral elanden), met de zender kan de jager volgen waar de hond is.
Op dit moment worden ze wel steeds minder ingezet en gaan jagers zonder de honden op jacht, omdat er steeds meer wolven komen (en allelujah dankzij de EU mag er niet meer op de wolf gejaagd worden, heel fijn. Niet dus!!) en deze de honden pakken. Als je dus ook op Stövare googled (Finsk of Svensk) zie je een groot deel gedode dieren door de wolven...
Zweden zit toch niet in de EU? Of maakt dat niet uit? Ik ben wel blij met het verbod om op wolven te schieten. Maar er moet natuurlijk wel OOK gekeken worden hoe overlast kan worden voorkomen.
XLeandrosX schreef:Koia schreef:Kruisingen zijn niet bijzonder?![]()
Komt niet zo leuk over in je OP TS.
nog iemand met een american akita? dat vind ik wel mooie beesten.
Ik vind dat sommige mensen hier een beetje naast hun schoenen lopen met hun so called 'bijzondere hond'. Van de meeste hier zie je er op iedere straathoek minstens 10.
Er wordt volgens mij niet bedoeld dat kruisingen niet bijzonder zijn of leuk, lief, of wat dan ook, maar volgens mij is dit topic bedoelt om mensen de diversiteit van rashonden te laten zien.
aikon schreef:Ik kan met mijn dames niet achter blijven.
Duzzzzzzzzzzzzz hier zijn ze!!!!!
.....
En Mees een blauwe Keeshond. Hier net 2 maand. (moeder is zwart middelmaat en vader blauw grotemaat)
Haarbal schreef:Leuk zeg! Wij hadden een blonde Hovawart teef uit Duitsland, helaas is ze maar 9 geworden. Maar wat een karakter, niet stuk te krijgen! Lief voor het gezin, waaks, superslim, actief en altijd wel in voor een spelletje. Maar in huis was ze heerlijk rustig, wij wonen gewoon in een woonwijk. Ik moet wel zeggen dat ze veel in de tuin was, en elke dag minimaal 2 uur mee ging fietsen. Mocht er ooit nog weer een hond komen, dan komt er weer een blonde Hova!
essiesilly schreef:hier in de buurt helaas niet zo n lieve hovawart :S (ligt ook veel aan de baas hoor)
weer mooie foto s komen er voorbij
Kentaro schreef:OH dat koppie!!! Beetje een uitgeplozen Taro (de rooie)....![]()
Nikass schreef:Zweden is wolf vrij geweest. (quir)
Door toedoen van de mens ja, vroeger liepen er natuurlijk veel wolven. Het is de mens die op het territorium van de wolf is gaan wonen en niet andersom. Maar ik begrijp best dat het een porbleem is hoor en ik ben er ook voor om daar een gestructureerde oplossing voor te zoeken. Maar de jacht openen en zorgen dat Zweden weer wolfvrij wordt is imo de slechtste optie.