hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:31

Sancha schreef:
Telegraaf...sensatiezoekers...meer zijn ze niet daar!

ja ja

DaphneR93

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:33

Helaas voor die hond die dood gebeten is hebben ze de 'sensatie' wel gevonden.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:33

Sancha schreef:

waarom? Toch niet omdat ze verslag doen van iets wat gebeurd is mag ik hopen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:44

Televaag is inderdaad een sensatiekrant. Maar dat neemt niet weg dat ik medelijden heb met de eigenaar van de Westy!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:05

Sancha schreef:

Natuurlijk. Het is allemaal bijelkaar verzonnen voor een goed verhaal. Zowel deze kop als de Westy uit mijn verhaal (de Westy's zijn wel aan de beurt zeg... |( ) .... Als het de labrador was geweest van de buren had ik hier niks neergezet en was het vast ook niet in de telegraaf komen te staan... :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:13

Weet je al wat de eigenaren nu gaan doen?
Of gaat het artikel in de Telegraaf inderdaad over de hond uit beginpost en is die nu in beslag genomen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:13

trisca het is veels te evaak voorgekomen dat de telegraaf spreekt van een pitbull, terwijl het eigenlijk om een boxer of een ander ras ging
zo worden mensen onnodig bang gemaakt voor de pitbull

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

Dit was gewoon een pitbull en de Telegraaf heeft het persbericht van een plaatselijke Limburgse krant gewoon overgenomen. En de Telegraaf heeft idd wel eens verkeerde rassen genoemd en dat ook weer herroepen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:19

slimmerik schreef:
Dit was gewoon een pitbull en de Telegraaf heeft het persbericht van een plaatselijke Limburgse krant gewoon overgenomen. En de Telegraaf heeft idd wel eens verkeerde rassen genoemd en dat ook weer herroepen.

ik heb nog nooit een rectificatie gelezen van de telegraaf dat ze het fout hadden qua ras hoor

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:20

Ik denk zoiezo dat het vaak gaat om niet raszuivere honden LimaMambo, ze kunnen beter over een type hond spreken dan over een ras. Het zal vast geen labrador zijn geweest, maar b.v. een Staffort, pitbull, Bulldog en noem ze maar op vallen helaas voor de meeste mensen in hetzelfde hokje. Dat ben ik helemaal met je eens :(:)

@fargo; ze laten de uitslagen berusten en nemen na de vakantie een beslissing. Het artikel gaat niet over de hond uit de OP, door de familie relatie (die trouwens toch duidelijk een deuk heeft opgelopen) is er geen aangifte gedaan

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:25

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:26

Het zou ook vreemd zijn als de familierelatie geen deuk zou hebben opgelopen... Maar vervelend is het wel!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:36

Inderdaad....

De schade (voor zoverre het financieel te benoemen is natuurlijk) ligt bij de verzekering. Afgelopen week was ik zelf jarig en werden wij "belast" met de verstoorde balans (laat ik het zo maar netjes zeggen) binnen de familie. Raar genoeg is het de kant van de schoonfamilie die zo raar doet en niet de kant van de gestorven pup. (al is het raar kwa situatie en minder als je kijkt naar karakter)..

Ik heb geen idee of schoonmoeder nog ooit in 1 kamer zal zitten met mijn vader.. := ( en de hond is van mijn zwager en de pup van mijn zusje, moet je naagaan... :roll: )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:39

Pijnlijk :(:)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:42

yep en ik zou niet weten wat ik eraan moet/ zou kunnen doen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:43

Aangezien je al aangeeft dat het probleem meer in het karakter van de betrokkenen zit, vrees ik dat er weinig is dat je kunt doen, behalve je feestjes voortaan gescheiden geven. Maar ja, dat is ook geen leuke optie!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:48

Sommige momenten vind ik verhuizen naar Amerika wel een optie, jeetje wat een geestelijke belasting voor iemand die er geheel buiten staat... :o

Helemaal dat via jou verwijten naar de andere gooien die dus ook familie is... Ben er gewoon ziek van....

Het vergeten weet ik ook niet of dat erin zit, want schoonmoeders kan snel oordelen maar moeilijk vergeten... Zo wilde ze op ons huwelijk ook de gastenlijst goedkeuren want als die, die en die kwamen was ze er niet bij.... sommige mensen zijn gewoon sociaal wat moeilijk....

ben blij dat mijn man meer het karakter van mijn schoonvader heeft... _/-\o_ ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:50

Ach, je hebt het wel te stellen daar :(:) Echt een schoonmoeder from hell dus :\

Kun jij niet aangeven dat je er verder niets mee te maken wilt hebben wat zij van elkaar vinden? Dat is moeilijk, snap ik, maar dit is ook niet echt een optie, om zo de sandwich tussen twee families te zijn!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:52

Pff wat een gedoe, terwijl je er vanaf het begin heel zorgvuldig mee om bent gegaan.
Naja ik zou er even de balen van hebben ook hoor.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:56

Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar ik kon net zo goed tegen een boom praten... Als ze eenmaal begint met verwijten en als.. dan... moet ik 20 keer haar naam roepen om er uberhaupt wat tussen te krijgen...

En haar weren uit mijn leven wil ik eigenlijk ook niet. Ik wil me niet zo gaan gedragen zoals hun..

nee, ik hoop echt van harte dat het in de loop van de tijd wat berust maar vrees het ergste...

Ze is er ook nog van overtuigd dat ze de hond van de OP zo zonder muilkorf uit kan laten. En als mijn dochter (die gek is op oma) bij haar is en de hond ook, heb ik er dus geen vertrouwen in dat ze mijn wensen respecteerd. Zij is er van overtuigd dat de hond nooit iets zou doen en denkt dus ook gewoon te kunnen doen wat ze wil. En dat het dan mijn kind is en dat ik daar mijn ideeen over heb slaat ze dan volledig in de lucht...

Nee ik vrees dat zolang die hond bij mijn zwager is, de spanning zal blijven omdat ze er toch steeds weer over begint..... zucht...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:02

He getver, dat compliceert de zaak nog behoorlijk ook, ja. Zo'n oma waarvan je zou willen dat ze snapt dat veiligheid vooropstaat.
Zo zie je dus dat een incident dat op zich al erg genoeg is, nog heel veel meer gevolgen heeft dan je vooraf dacht...

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:42

Jeetje wat een vervelende situatie.
Ik denk dat het vanaf internet erg moeilijk in te schatten is of de hond in kwestie nog te vertrouwen is.
Daarvoor moet je toch echt meer weten van het gedrag van de hond en ook wat voor houding hij had op het moment dat hij de pup aanviel, dus via een verhaal op internet is dat echt niet af te lezen.

Hopelijk kom je er uit met je schoonfamilie. Het is erg lastig natuurlijk, het is ook apart dat zij zichzelf er niet in verdiepen, waarom hun hond dit heeft gedaan en wat te doen om het te voorkomen. Als ik het zo lees denk ik dat de hond bij de verkeerde baas zit, maarja daar heb jij helaas weinig aan.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:07

trisca schreef:
Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar ik kon net zo goed tegen een boom praten... Als ze eenmaal begint met verwijten en als.. dan... moet ik 20 keer haar naam roepen om er uberhaupt wat tussen te krijgen...

En haar weren uit mijn leven wil ik eigenlijk ook niet. Ik wil me niet zo gaan gedragen zoals hun..

nee, ik hoop echt van harte dat het in de loop van de tijd wat berust maar vrees het ergste...

Ze is er ook nog van overtuigd dat ze de hond van de OP zo zonder muilkorf uit kan laten. En als mijn dochter (die gek is op oma) bij haar is en de hond ook, heb ik er dus geen vertrouwen in dat ze mijn wensen respecteerd. Zij is er van overtuigd dat de hond nooit iets zou doen en denkt dus ook gewoon te kunnen doen wat ze wil. En dat het dan mijn kind is en dat ik daar mijn ideeen over heb slaat ze dan volledig in de lucht...

Nee ik vrees dat zolang die hond bij mijn zwager is, de spanning zal blijven omdat ze er toch steeds weer over begint..... zucht...

Dan kon schoonmama kiezen: ofwel de hond ofwel mijn dochter. Je gaat toch geen kindje riskeren voor een hond en nog een jaar of 8 in angst zitten elke keer als je dochter bij haar is?
Mijn ouders hebben al 2 rotweilers gehad, doodbrave beesten die nooit iemand iets hebben misdaan, die andere honden en puppies tolereerden en ermee speelden, die kittens knuffelden, .... Maar toch hadden mijn ouders het verstand mijn dochter toen ze klein was er nooit onbewaakt bij te laten, gewoon uit veiligheid. Misschien klinkt het respectloos, maar jou schoonmoeder lijkt me nogal 'dom'. Kom op voor je kinderen, dat recht heb je en klinkt het niet dan botst het maar, maar de veiligheid van je kinderen gaat voor alles.
Ik bedoel het niet verwijtend naar jou!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:53

DaphneR93 schreef:
Dit verhaal staat nu op telegraaf.nl deze hond is hiervoor in beslag genomen.

KERKRADE - Een Pitbull-terriër is door de politie in Kerkrade in beslag genomen, nadat die een West Highland Terriër had doodgebeten.
De moordlustige hond viel ook nog een Maltezer aan, maar die overleefde het. De eigenares van het tweede slachtoffertje probeerde de dieren uit elkaar te halen, maar werd ook gebeten. Zij liep letsel op aan haar armen en benen, dat meldt L1.

De pitbull blijkt te zijn ontsnapt uit een huis aan de Dorotheagracht.

En wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:07

Dat er meer honden zijn die zomaar uitvallen.
Wat is de toegevoegde waarde van jouw post anders? :?