Verder kan ik me goed vinden in de posts van assie, ik denk ook niet dat het plan voor morgan zal werken, denk dat ze erg eenzaam wordt als ze haar apart zetten...
En @kaja ik gaf hetzelfde aan en toen kon ik 'oppleuren' ach..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suuskipje schreef:Ik begrijp het best dat ze nakomelingen willen van morgan, nieuw bloed in de lijn
Verder kan ik me goed vinden in de posts van assie, ik denk ook niet dat het plan voor morgan zal werken, denk dat ze erg eenzaam wordt als ze haar apart zetten...
En @kaja ik gaf hetzelfde aan en toen kon ik 'oppleuren' ach..
Suuskipje schreef:@ Mindim
Persoonlijk vind ik het niet acceptabel, neemt niet weg dat ik de keuze ervoor wel kan begrijpen
Suuskipje schreef:Mindim je begrijpt me verkeerd... Ik snap voor hun de keuze om te fokken met morgan. Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben
kikia schreef:Ik weet nu niet meer wat ik moet geloven, want op de site van de orka coalitie staat heel wat anders beschreven. (iets waarin ik meer in geloof eigenlijk.)
http://www.orkacoalitie.nl/2011/12/27/m ... ka-morgan/
Lees en oordeel
JPTinkers schreef:nou ik heb al aantal keren het geluk mogen hebben om tussen de wilde dolfijnen te zwemmen
en moet zeggen die gaan ook niet altijd zachtzinnig met elkaar om
hoeveel onderzoek is er gedaan naar orca's in t wild , 24 uur per dag met onderwaterbeelden 365 dagen per jaar lang?
ik weet niet meer wat ik moet geloven maja we zullen het wel zien uiteindelijk
griebels schreef:heb het filmpje gezien voordat de coalitie erover sprak, zie dat nu pas.
maar in het filmpje zie je duidelijk dat morgan steeds voorop zwemt, wegzwemt nadat ze een beuk krijgt van de andere. DAt gaat niet zachtzinnig. Kijk maar eens goed.
griebels schreef:heb het filmpje gezien voordat de coalitie erover sprak, zie dat nu pas.
maar in het filmpje zie je duidelijk dat morgan steeds voorop zwemt, wegzwemt nadat ze een beuk krijgt van de andere. DAt gaat niet zachtzinnig. Kijk maar eens goed.
Citaat:Recently I wrote a blog post about Morgan the orca (you can read the post here). Morgan has recently been moved to Loro Parque in Spain to join other orcas and to be a performer. Right now her return to the wild looks bleak and her living conditions at Loro Parque are abhorrent. While she has more room to swim at Loro Parque than she did in her tiny tank in the Netherlands, she is constantly bullied and tormented by the other orcas. Orcas have very complex social structures. It is ridiculous to expect the orcas in this situation (who are from very different populations) to just magically get along. Experts warned the Dutch government, who decided against allowing Morgan her freedom, that she would be tormented at Loro Parque. The following video demonstrates the challenges Morgan must face on a daily basis. There are two orcas (Kohanna and Skyla) in this video who constantly chase her around and eventually get hold of her tail and leave a bloody wound