Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes__ schreef:Misschien is wild een idee? Hert, fazant. Persoonlijk zou ik gaan voor 5 verschillende vleessoorten + vis.
Charlot schreef:10 kl kippennekken
10kl kippenkarkassen
10kl kippenmagen
5kl rundervlees
5kl runderlever
5k lamshart
5kl makreel
Chubby schreef:Charlot schreef:10 kl kippennekken
10kl kippenkarkassen
10kl kippenmagen
5kl rundervlees
5kl runderlever
5k lamshart
5kl makreel
Je hebt nu dus 20 kilo vleesbot, 10 kilo spiervlees (incl makreel, zonder graat neem ik aan?) en 20 kilo orgaanvlees, verdeeld over 3 diersoorten. Dat is allereerst niet de juiste verhouding en ten tweede zijn het onvoldoende diersoorten.
Voor het goed doen zou je 20 kilo vleesbot en 30 kilo spiervlees moeten bijhalen, dan hoef je niet meer te kijken of je conform de verhoudingen voert en kun je je voorraad opvoeren. Denk dan bijv. aan eendenfilet, hertenvlees en paard voor spiervlees en bijv. eendennekken, fazantkarkas of konijnenpoten voor vleesbot.
Hier aten ze vanmorgen en vanavond flink bevleesd kipkarkas. De hond lijkt wat meer behoefte te hebben aan vleesbot de laatste tijd, gezien haar ontlasting (erg donker en wat dunnig)..
Charlot schreef:Charlot schreef:10 kl kippennekken
10kl kippenkarkassen
10kl kippenmagen
5kl rundervlees
5kl runderlever
5k lamshart
5kl makreel
ik heb nu 15 kl spiervlees.. Maar idd ik heb teveel vleesbot. maar dat heeft niet. ik koop als er wat vleesbot op is terug was spiervlees
wat hebben jullie dan allemaal in jullie diepvries zitten??
darwin schreef:Heeft er nog iemand een antwoord op mijn vraag hierboven, ben daar namelijk erg benieuwd naar.
darwin schreef:Waarom moeten er zoveel verschillende vleessoorten in zitten, als je ze heel hun leven brok voert krijgen ze toch ook eenzijdige voeding en worden ze ook oud of zie ik dat verkeerd ?
Hier hebben ze vanmorgen een halve rodiburger gehad, vanmiddag een kipkluifje en vanavond carnibest compleet.
darwin schreef:oke, en in brokken zitten natuurlijk al die vitaminen en mineralen toegevoegd, en maakt het dus niet uit dat je je hond jaren dezelfde smaak voert.
Ik geef voornamelijk KVV en als tussendoortje krijgen ze een kippenvleugeltje of een kippenlevertje en af en toe een hamburger Rodi lamshart, is dat dan wel gevarieerd genoeg ?
Ik zie me hier echt niet met karkassen rondsjouwen, vind dat niet zo smakelijk om eerlijk te zijn.
Ik wil wel natuurlijk voeren, maar tot een bepaald nivo