Reactie voor op de site.
HvN wordt wekelijks benaderd met dit soort verzoeken, ze kunnen er wel een heel programma mee vullen maar dat is niet de insteek van het programma.
Overigens ze was toen ik haar zag idd vuil, vermagerd kan ik niet over oordelen maar ze was wel nog zeer rap weg!
De 23ste vond Kaylee haar schuilplekjes en heb ik Niek ook wat haren van beans gegeven die er in de schuilplaats lagen, ook vonden we een vrijwel geheel opgegeten duif en hondenpoep met vogelbotjes er in. Toen is er dus nog gegeten. Vrijwel elke hond kan duiven vangen en daar op in leven blijven, ook bijvoorbeeld paardepoep kan een hond lange tijd in leven houden.
Natuurlijk kan uitputting als de hond maar blijft vluchten fataal worden net als verkeer of iets verkeerds eten zoals een vergiftigde muis. Er zijn echter genoeg voorbeelden van honden die 9 maanden zwierven en toch nog heel huids terug kwamen, echter ook honden waar 4 wkn naar werd gezocht en die dan toch op dag 1 al omgekomen waren. Kortom we weten het niet of beans nog leeft maar hopeloos hoeft het nog niet te zijn. En melding zou wel erg prettig zijn... vooral voor Niek!
De vraag was of de paragnosten/dierentolken met iets concreets kwamen. Ja dat komen ze constant! Soms tot aan de plaatsnamen en de locatie in het dorp aan toe.
Voor wie het leuk vind om te lezen hoe paragnosten soms een doorbraak kunnen betekenen... hier een verhaal over een vermiste pup die dank zij een paragnost werd gevonden:
http://www.alerthondentraining.nl/index ... =4013#4013Natuurlijk zijn er ook zoekactie die niet leiden tot het vinden van het vermiste dier. Soms kan er niet gezocht worden omdat er geen goede geurbron is, soms zijn de weersomstandigheden zo dat sporen snel verdwijnen, ook de ondergrond maakt uit, hoeveel een gebied betreden worden en hoe oud de meldingen zijn. Op meldingen van 'ik heb de hond vorige week gezien' kun je geen speurhond inzetten, hooguit om uit te zoeken of de hond nog in een bepaald gebied zit. Maar dan moet dat gebied niet te groot zijn. En ook speurhonden en hun geleiders kunnen er een keer naast zitten al is er dan vaak wel een verklaring te vinden.. ik heb eens een hele houtopslag van een paar kuub leeg laten pakken omdat de hond aangaf dat de vermiste slang daar zou zitten. Die zat er echter niet... Bleek ik een vervelling te hebben die in het zakje was gedaan waar een dode muis in had gezeten.. tja raden welke lucht Kaylee & Sil hadden geroken. ;-S. Die slang vonden we daarna snel toen we het probleem met de geurbron hadden opgelost. Onlangs moet ik weer een slang zoeken en gaf de hond aan hij zit in de hout opslag, dit keer een mega opslag... ehum tja dan ga je wel twijfelen. Ik heb er voor gekozen om de houtopslag niet leeg te laten pakken en te zeggen ik vermoed dat hij hier zit maar hij is niet giftig en niet groot dus wacht het maar ff af... 2 dagen later kroop hij uit het hout.