Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:11

easygoing schreef:
Regionale zenders zijn ook zeker van belang, eigenlijk is alles van belang zolang er mensen maar alert gemaakt worden.
Hoe denkt het baasje van Beans hierover? En zijn er nog programma suggesties?

uh.. op rtvoost is altijd het programma "En dan nog even dit". Hier hebben ze wel vaker aparte of bijzondere onderwerpen. Of gewoon bij het rtvoost journaal? Er kijken dan misschien wel geen duizenden mensen naar, maar elk mens dat van de vermissing weet is er weer 1 meer he ;)

easygoing

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:13

Oke dat is idd een goeie, laten we even het antwoord van het baasje van Beans afwachten en dan kijken of iemand een lijst wil samenstellen met alle mogelijke programma's en de suggesties die gegeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:33

marleen_usar schreef:
Ze is vuil, vermagerd en loopt moeizaam.

yvette_alert schreef:
Reactie voor op de site.

HvN wordt wekelijks benaderd met dit soort verzoeken, ze kunnen er wel een heel programma mee vullen maar dat is niet de insteek van het programma.

Overigens ze was toen ik haar zag idd vuil, vermagerd kan ik niet over oordelen maar ze was wel nog zeer rap weg!

De 23ste vond Kaylee haar schuilplekjes en heb ik Niek ook wat haren van beans gegeven die er in de schuilplaats lagen, ook vonden we een vrijwel geheel opgegeten duif en hondenpoep met vogelbotjes er in. Toen is er dus nog gegeten. Vrijwel elke hond kan duiven vangen en daar op in leven blijven, ook bijvoorbeeld paardepoep kan een hond lange tijd in leven houden.

Natuurlijk kan uitputting als de hond maar blijft vluchten fataal worden net als verkeer of iets verkeerds eten zoals een vergiftigde muis. Er zijn echter genoeg voorbeelden van honden die 9 maanden zwierven en toch nog heel huids terug kwamen, echter ook honden waar 4 wkn naar werd gezocht en die dan toch op dag 1 al omgekomen waren. Kortom we weten het niet of beans nog leeft maar hopeloos hoeft het nog niet te zijn. En melding zou wel erg prettig zijn... vooral voor Niek!

De vraag was of de paragnosten/dierentolken met iets concreets kwamen. Ja dat komen ze constant! Soms tot aan de plaatsnamen en de locatie in het dorp aan toe.

Voor wie het leuk vind om te lezen hoe paragnosten soms een doorbraak kunnen betekenen... hier een verhaal over een vermiste pup die dank zij een paragnost werd gevonden: http://www.alerthondentraining.nl/index ... =4013#4013

Natuurlijk zijn er ook zoekactie die niet leiden tot het vinden van het vermiste dier. Soms kan er niet gezocht worden omdat er geen goede geurbron is, soms zijn de weersomstandigheden zo dat sporen snel verdwijnen, ook de ondergrond maakt uit, hoeveel een gebied betreden worden en hoe oud de meldingen zijn. Op meldingen van 'ik heb de hond vorige week gezien' kun je geen speurhond inzetten, hooguit om uit te zoeken of de hond nog in een bepaald gebied zit. Maar dan moet dat gebied niet te groot zijn. En ook speurhonden en hun geleiders kunnen er een keer naast zitten al is er dan vaak wel een verklaring te vinden.. ik heb eens een hele houtopslag van een paar kuub leeg laten pakken omdat de hond aangaf dat de vermiste slang daar zou zitten. Die zat er echter niet... Bleek ik een vervelling te hebben die in het zakje was gedaan waar een dode muis in had gezeten.. tja raden welke lucht Kaylee & Sil hadden geroken. ;-S. Die slang vonden we daarna snel toen we het probleem met de geurbron hadden opgelost. Onlangs moet ik weer een slang zoeken en gaf de hond aan hij zit in de hout opslag, dit keer een mega opslag... ehum tja dan ga je wel twijfelen. Ik heb er voor gekozen om de houtopslag niet leeg te laten pakken en te zeggen ik vermoed dat hij hier zit maar hij is niet giftig en niet groot dus wacht het maar ff af... 2 dagen later kroop hij uit het hout.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:39

Super dat er een reactie is van Yvette maar als het gaat om tv programma's benaderen hoor ik liever een reactie van het baasje van Beans. Ook al krijgen ze bij bv HvN dagelijks dit soort oproepen en zijn ze er minder happig op om het uit te zenden lijkt het mij sowieso de moeite waard om toch te proberen door de selectie te komen maar nogmaals wil ik daar wel groen licht voor hebben van Niek.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:13

Ik ken ook een hond die twee jaar gezworven heeft en zichzelf prima in leven kon houden, die is uiteindelijk weer bij haar oorspronkelijke baasje terecht gekomen, ze kan hem nooit meer bij kleine dieren laten want hij eet alles op, lijkt me logisch, maar de hond is weer teruggevonden en dat na twee jaar! Dus we blijven hopen!!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:38

is er ook al iemand actief bezig geweest op WKW
een duitse hyves met groepen waar je je bij aan kan sluiten
misschien in de streekgroepen ,de hondengroepen ,de tierschutzgroepen handig wat te zetten
er zijn ook Nederlanders groepen van de grenstreken

ik ben er lid ,als er iemand is met veel tijd en duits beheersend daar aan de gang wil
stuur dan maar per PB je email ,ik nodig je dan uit en je bent binnen (je komt daar alleen in als je iemand kent zeg maar ) aanmelding is kostenloos
ik zelf kan dit niet overnemen omdat het mij aan de tijd ontbreekt daarvoor

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:07

Geen bericht is vaak goed bericht, maar vind het toch wat te stil zo :=

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:38

Ik ben ook erg benieuwd of er al (goed) nieuws is? Hoop het zó! Steek iedere dag nog kaarsje aan voor zowel Beans als Niek, in de hoop dat ze veilig terug komt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:45

Lijkt me heel erg sterk :P Denk dat wanneer er goed nieuws zou zijn, er hier wel een pagina grote reactie op zou komen te staan!?! :j

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:50

Het is idd erg rustig hier! Vandaag is het hier wel erg slecht weer, dus ik hoop dat Beans nu ergens in een oude schuur lekker in het hooi kan liggen ofzo..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:40

Kentaro schreef:
Lijkt me heel erg sterk :P Denk dat wanneer er goed nieuws zou zijn, er hier wel een pagina grote reactie op zou komen te staan!?! :j

Ja, is tuurlijk ook zo... zat zo te hopen, liet me ff gaan.... :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:54

Er is natuurlijk ook geen zoeken meer aan, wanneer er geen aanwijzingen meer binnen komen!?!
Had stiekem al de hoop dat als er bekendheid aan zou worden gegeven op t.v. dat er misschien iemand met geld voor een helicopter zou kunnen zorgen :o :P

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:59

Leonoor schreef:
Twee jongens met een helicopter kijken naar haar uit.

Groetjes
Niek

Als je ietsie had teruggelezen had je dit geweten ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:04

Ik wist wel dat ze héél veel had ingezet, maar dat ook al }:0 :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

Jammer genoeg door dit weer zie ik de ene na de andere flyer verdwijnen |( .
Ben nog wel langs Ria's Eetcafe geweest in Mander daar hangt de flyer aan de binnenkant deur en blijft daar nu ook gewoon nog hangen nu ze weten dat Beans nog niet gevonden is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:49

zigranta schreef:
Jammer genoeg door dit weer zie ik de ene na de andere flyer verdwijnen |( .
Ben nog wel langs Ria's Eetcafe geweest in Mander daar hangt de flyer aan de binnenkant deur en blijft daar nu ook gewoon nog hangen nu ze weten dat Beans nog niet gevonden is.

Heb tot nu toe ook alleen maar een flyer bij de Tierarztpraxis van Katrin en Arno in Uelsen gezien...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:29

Bah... vind het eng stil hier!! ;(
Hoop snel op een update..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:53

Ik krijg de rillingen van de stilte hier brrr.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:54

Ik ook, maar wat doe je eraan?
Zolang er geen nieuwe melding is valt er weinig gericht te zoeken.
En ik denk dat Niek zelf het contact met de dierenasielen onderhoud.
Mocht er toch nog een zoekactie komen wil ik nog steeds wel helpen,maar ik ben niet degene die dit opstart.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:57

hopen dat ze snel weer iets horen over de verblijfplaats of dat ze gezien is.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:02

Weet iemand of je op de duitse wc hokjes langs de snelweg wat op mag plakken?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:24

ze zijn vandaag de hele dag aan het zoeken nav een tip van een paragnoste.
Hopelijk eind van de dag een update...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:48

Het zou geweldig zijn als ze Beans vandaag zouden vinden.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:48

Lieve beans, kom op asjeblieft laat je vandaag pakken *\o/*, kom op jongen!
Beans ik ga heel erg hard voor je duimen +:)+

GO BEANS!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:53

hihi heleneDas, Beans is een dame.
Ik hoop ook dat ze zich vandaag laat vangen, het duurt veel te lang...