Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Macs schreef:Liedje89 ik herken het wel, maar ik denk dat een hond die geen leiding heeft nog ongelukkiger is dan een hond die wel op schoot mag.
. 

Is beter voor je hart en je bloeddruk en zo

Is alleen niet van Gaus, maar van ene Kelenda? 
! 
die ervaring deel ik 

LecyTinker schreef:Nikki, ik denk dat je het verkeerd leest, of misschien formuleer ik het niet zo goed.
Labradors hebben net zoveel recht als elk ander dier op een goede opvoeding, goede omgang en iemand met kennis. Maar een labrador is een betere keuze voor iemand met een zachtere instelling.
Niet elke labrador, maar over het algemeen is een labrador een makkelijkere hond in de omgang. dat wil niet zeggen dat een labrador niet uitgelaten moet worden, of geen eten nodig heeft of liefde of iemand met kennis. Het betekend alleen dat een labrador in het algemeen een eigenaar minder snel zal uittesten als deze gewoon de basis principes op tafel gooit dan een dobberman of rotweiler zou doen.
Dit maakt de hond niet minder, dit maakt het ras alleen makkelijker in omgang.
Normaal gesproken zal je ook veel sneller labradors zien als geleidenhonden dan je een rotweiler of een dobberman zou zien. Waarom? Omdat deze honden in het algemeen een grotere drive hebben om de mens tevreden te stellen. Buiten dat worden de labradors meer gericht gefokt als een huishond dan als een werkhond. En nou kan je misschien vallen over dat ik dat zeg, maar toch is het zo. Labradors zijn over het algemeen meer happy-go-lucky honden dan dat je die zou vinden in bijvoorbeeld rotweilers en dobbermannen. En dat doet NIETS af aan het ras.

Omdat de lab een werkhond is, en niet enkel een huishond. Klopt dus niet wat je zegt 
Dus een Lab is niet dom en zeker niet lui.