Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:32

FlyAway schreef:
Onze katten verdienen het om lekker buiten te mogen lopen vind ik. Ze zitten `s morgens voor de deur te roepen tot ze naar buiten mogen. (Voor de duidelijkheid, bij onze katten zie ik dit zo, het is dus geen oordeel over katten in z`n algemeenheid) Ik zou ze dat niet willen ontzeggen, want ze hebben het zichtbaar nodig. Een kat is imho ook gewoon een echt buitendier. Het schept wel de verantwoording als je je kat naar buiten laat, dat dat ook op een veilige manier kan en dat je er zoveel mogelijk voor zorgt dat hij een ander niet tot last is. In ons geval is dat tot last zijn geen enkel probleem. Maar de veiligheid is wel belangrijk. Wij hebben er dus voor gezorgd dat ze keurig op ons terrein blijven en dat gaat uitstekend.

We kregen alleen wat klachten van de tijgers dat dat witte spul echt niet fijn was om in te lopen en dat we het veel te lang hebben laten liggen :D Het gemok was niet van de lucht hier....

Het is maar net waar je woont. Bij ons zijn weilanden achter het huis. Dus daar rennen ze in, de 'grote' weg is behoorlijk ver, zeker wel een 2 km en dan ook nog met sloten en dergelijke. Verder laat iedereen hier zijn kat buiten, dus dan is het geven en nemen.
Ze steken de weg eigenlijk nooit over en mijn 'onhandige en trage' kat ligt graag in de tuin. Terwijl de andere altijd achter in de weilanden zit en nog nooit de weg over is geweest. Het risico is hier erg laag. Een dorpsgemeenschap en er is hier nog nooit een kat van de weg geschraapt.
Kijk als ik naast een 80 km weg zou wonen, dan liepen mijn katten ook niet los. Maar ik zou dan ook geen katten hebben, denk ik. Puur omdat ik ze dan niet kan bieden, waarvan ik denk dat ze het nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:35

Adil18 schreef:
Sidera schreef:
Overlast..? Ik kan me maar 1 ding bedenken en dat is als katten hun behoeftes doen in andermans tuin..
Maar mijn kat doet zijn behoefte in de kattenbak (en ik denk niet buiten anders zou hij wel erg vaak zijn behoefte doen)
Maar zeker weten kan je niet.

Wat voor overlast is er nog meer dan?

Er liep laatst nog een topic van iemand hier op bokt. Er drong telkens een kater in haar huis die de boel dann markeerde. Ook heeft deze kat haar hond verwond en de TS had zelf ook een mooie kras op d'r vinger.

De buren van mijn vriend hebben een super agressieve king-kong-kater die hun katten aanvalt en telkens het voer van die twee op eet (kattenluikje in de garagedeur, daar kruipt hij dan in, jaagt de andere twee weg en vreet alles op).

En PG noemt ook een hoop zaken op...

Dat kan ook niet, men moet katers castreren voor ze uberhaupt sproeien. Als mijn katten zoveel overlast veroorzaakten, zou ik er ook iets aan doen. Doen ze dat niet, mogen ze gewoon buiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:37

edit: nvm. Kan ni meer verwijderen
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-01-10 00:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:39

FlyAway schreef:
Oh, sorry zie het nu. Maar bij jullie mag het dus nog wel begrijp ik. Weet jij dan misschien of het in Nederland nog wel mag? Het knaagt nu een beetje :D

Goede vraag, ik meende wel....Tot 31 januari als ik het goed heb, maar dan mag er niet meer op alles geschoten worden, zo sluit bijv. de jacht op fazanten hanen op 31/12, voor de hennen pas op 31/01. Konijnen en houtduiven mogen tot die tijd ook nog geschoten worden, tenzij een provincie anders besluit wat nu het geval is zoals Mindim aangeeft i.v.m. het weer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:42

Mindim schreef:
Dat kan ook niet, men moet katers castreren voor ze uberhaupt sproeien. Als mijn katten zoveel overlast veroorzaakten, zou ik er ook iets aan doen. Doen ze dat niet, mogen ze gewoon buiten.

De katten van mijn vriend zijn allebei op zeer vroege leeftijd gecasteerd. Ze zijn nu 11 jaar. Ze hebben nooit gesproeit, en sinds de komst van de kater (anderhalf jaar geleden) van de buren begon er eerst een en later ook de ander te sproeien. Ook in huis. Hun katten zijn nu permanent buiten. Loopt goed, de beesten zijn super gezond en happy. En ook hier geen overlast, maar mijn vriend woont net als jij best wel vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:44

Jacht op haas en fazant hen mag hier tot 31 december op de rest tot 31 januari, patrijzen mogen niet bejaagd worden. Ik zou zelf graag met een roofvogel gaan jagen.
Weer on topic sorry.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-10 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:46

Mindim schreef:
Jacht op haas en fazant hen mag hier tot 31 december op de rest tot 31 januari, patrijzen mogen niet bejaagd worden.

Zoals gezegd: Tenzij de provincie anders besluit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:47

Adil18 schreef:
Mindim schreef:
Jacht op haas en fazant hen mag hier tot 31 december op de rest tot 31 januari, patrijzen mogen niet bejaagd worden.

Zoals gezegd: Tenzij de provincie anders besluit ;)

Idd, ze zullen het verbod wel weer opheffen, want het sneeuwdek verdwijnt als het goed is vrij rap.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:05

Waar ik eerst woonde had ik alleen weiland achter mijn huis en woonde ik in een super klein rustig dorpje in the middle of nowhere. Daar kwamen mijn katten altijd buiten, want daar kon nagenoeg niks gebeuren. Veiligere plek voor katten kun je niet vinden.
Maar ik ben nu verhuisd en woon op zich in een rustige buurt, alleen tussen mijn huis en een 80km weg buiten het dorp zit alleen een voetbalveld, ik dacht dat het wel wat mee zou vallen, maar na 2 maanden dat ik hier woonde is een van mijn katten daar doodgereden en de ander kwam thuis met een gebroken pootje. (Waren altijd samen)
Ik heb vrij vlot weer een kitten erbij genomen, omdat de overgebleven kat de andere echt heel erg miste. (At niet meer enzo). En ik was er zelf ook best wel een tijdje even down van. T was echt een actieve buiten kat, ik had m hier net een paar dagen en eerst even binnen gehouden vanwege het verhuizen, dat ze in ieder geval door hadden dat we voortaan hier woonden, maar die zocht gewoon zelf een weg naar buiten. Ik vind het doodzonde dat ze niet gewoon veilig buiten kunnen lopen... Ze horen gewoon buiten. (hoewel mijn overgebleven kat eigenlijk liever binnen zit, die heb ik met pijn en moeite, toen ie nog jong was, naar buiten weten te krijgen :+ en die is nog steeds niet zo van het buiten zijn.)

Ik heb nu een jonge kitten erbij sinds een paar weken. Met opzet gekozen voor een raskat die ik in eigen huis en tuin wil houden. Nu heb ik ook meteen een goed excuus om mijn tuin dit voorjaar klaar te maken voor de katten. Ik wil perse dat ze straks naar buiten kunnen, maar ik wil niet nog een keer een kat onder de auto hebben. Dat heb ik nu vaak genoeg mee gemaakt.
Mijn ouders hebben ook katten op de boerderij, die zijn alleen maar buiten en komen helemaal niet binnen, alleen in de stal. Zij wonen naast een doorgaande weg waar 80 toegestaan is maar meestal harder gereden wordt. In de tijd dat ze er nu wonen (10 jaar) zijn er zeker 7 katten onder de auto gekomen... Waarvan twee toen ik er nog woonde en waarmee ik echt een speciale band had en dat is echt niet leuk. Een van de twee heb ik zelf van de weg mogen halen, die had op dat moment ook nog net kittens van net 8 weken oud. Dat is echt wrang.

Maar ja, toch horen ze gewoon naar buiten te kunnen. Dan maar in een afgesloten tuin...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:14

kimmie261 schreef:
overigens bij een schutting naar binnen toe schuine lijnen spannen,en een kat komt er niet meer uit..

zo bedoel ik dus:
Afbeelding

kleine moeite lijkt mij...

Jammer alleen dat dit niet werkt voor een beetje een handige kat , die gaat gewoon tussen de draden door :)

O , maar dan span je toch fijn gaas ertussen !

Werkt ook weer even , maar dan "klimmen" ze gewoon via het gaas naar buiten :P

Wat je ook bedenkt , een kat is handig hoor :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:23

pmarena schreef:
Jammer alleen dat dit niet werkt voor een beetje een handige kat , die gaat gewoon tussen de draden door :)

O , maar dan span je toch fijn gaas ertussen !

Werkt ook weer even , maar dan "klimmen" ze gewoon via het gaas naar buiten :P

Wat je ook bedenkt , een kat is handig hoor :D

Je hebt ook kattenvolleires, daar komen ze echt niet uit....Of gebruik gewoon een buitenvoillere van vogels voor je kat...! :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:29

Mijn katten blijven ook binnen...hetzelfde verhaal als TS.
Vind ook niet dat je paarden met katten kan vergelijken :?
Mijn vorige kat is met 9 maanden voor huis doodgereden kan je zeggen dat ik stond te gillen van het janken.....wil dat echt niet nog een keer meemaken. En die van mij zijn gelukkig.....als ze op het balkon kunnen (in de zomer) vinden ze dat even leuk maar als ik weer binnen lopen ze snel weer achter mij aan :D ...
Denk als je katten niet anders gewent zijn en geen kwaad kan als ze binnen blijven (mits goede verzorging/eten/speeltjes etc). Wat anders is als je een kat hebt die voorheen buiten kwam en nu ineens niet meer....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:33

span je er gaas en 3 stroomdraadjes tussen :D

faline waarom heb je in hemelsnaam een huisdier genomen die je met pijn en moeite naar buiten werkt,terwijl dat dier dat helemaal niet wil..??? :o? :?

ik snap dat niet hoor...zie me al hier de honden gewoon de weg opjagen,en ja hoor :j weet wel zeker zijn er een paar die zouden het heeerlijk vinden lekker buiten struinen,maar waarom zou ik dan gestoord zijn en een dierenbeul,en is iemand met katten dat niet??

een hond is ook een jager en denk dat vele honden een heerlijk loslopend hondenleven prefereren boven een dag in een bench zitten....

en over het kat vangen als die schade aan je bezittingen toebrengen,dan moet je dat beest wel kunnen vangen....

ik heb een oldtimer die stond voorheen bij ons in een grote schuur,en ik zag de honden daar zenuwachtig omheen rennen,toen ik de klep open deed zat er een kat IN mijn motor tussen de draden enz...

ja ja ga die maar vangen,honden weggedaan en dan,nou ja,beest in paniek natuurlijk gaat via al die draden met geweld naar buiten,en rent volle gas de schuur uit,bij wie mag ik nu de schade verhalen dan???

beest was zwart van kleur,en ws van niemand als men hoort dat er 300 euro schade was....
nee nee,je kan natuurlijk niet van mensen verwachten dat ze altijd een kat kunnen vangen en daarnaast nog ff naar de da kunnen gaan met zo'n beest (zou hier al begod niet weten waar ik een kat in moet stoppen al zou ik hem vangen,of iedereen moet maar verplicht een kattenmand kopen omdat je iemand anders huisdier naar een dierenarts moet brengen?).

en dat iemand vind dat zijn katten buitendieren zijn prima,maar wel in eigen tuin dan... :) ,ik hoef ze hier echt niet,dan neem ik zelf wel een kat...

MamboBeach

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:36

Wat hebben de mensen hier al enorme schade opgelopen zeg van katten. Nog nooit meegemaakt... Apart zeg.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:39

Wij hebben inmiddels 2 gecastreerde katers van 7 maanden. Die laat ik elke dag een paar uur naar buiten (als ik aan het werk ben), maar rond 5 uur gaat het luikje dicht en zijn ze dus binnen. Van mij hoeven ze niet 24 uur naar buiten en zelf vinden ze het veel te gezellig om buiten te zijn als wij thuis zijn. Ze staan echt al op mij te wachten als ik thuis kom. Ook heb ik bij de buren gemeld, dat als ze overlast hebben dat ze het dan moeten zeggen, want dan houden wij ze gewoon binnen. De andere buren hebben zelf 2 katten, dus daar houd ik minder rekening mee. Gelukkig hebben wij niet echt een drukke weg bij huis, zou er niet aan moeten denken dat er 1 wordt doorgereden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:47

MB ja en toch gebeurd het,zoals ik in mijn eerste post zei,dat ik echt wel overlast heb van die beesten...en schade...

en heb ik pas 2 dingen vermeldt een volgezeken en gescheten tuin en een kapotte bedrading in een auto...

heb ook nog ergens gewoond waar er zo'n meute smerige zwerfkatten rondliep...die elke avond op mijn auto sprongen en daarop knokten enz...is niet fijn voor de lak hoor,maar ach zijn katten dus je moet het maar leuk vinden...

maar ben ik inmiddels wel overuit,als je daar wat van zegt ben je maar 1 grote seikerd ...toch??

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:05

MamboBeach schreef:
Wat hebben de mensen hier al enorme schade opgelopen zeg van katten. Nog nooit meegemaakt... Apart zeg.

Wat heb jij een enorm negatieve manier van discussieren zeg... je kan het eigenlijk niet eens een discussie of debat noemen...
Omdat jij het niet hebt meegemaakt gebeurt het ook niet? Nogal kortzichtig.

Voorbeeldje in andere context:
Jij hebt geen dodelijk verkeersongeluk meegemaakt.
Toch sterven en jaarlijks ruim 800 personen in het verkeer...
Is dat dan ook apart?
Dat jij het niet persoonlijk meemaakt, of ervan hoort wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Wij hebben ook weleens schade van de buurtkatten... bv krassen op de motorkap van mijn auto, omdat deze zo lekker ligt volgens de kat van de buren wanneer m'n motor nog warm is.
Sh*t happends... ik ben toevallig een groot kattenliefhebber en die paar kleine krasjes doen me niet zo veel.
Ondanks dat ik de buren makkelijk aansprakelijk zou kunnen stellen... hun kat, hun schade.

Wat ik veel erger vind als kattenliefhebber: :x
De frequent tot pulp gereden katten met darmen over de weg verspreidt of kapot gereden schedels waar ik tegenaan moet kijken.
Vooral als ik me bedenk dat die katten onnodig hebben geleden, omdat de eigenaar te hypocriet was om even een situatie in de tuin te creeëren waarbij de kat lekker naar buiten kon, maar niet de weg hier op had gekunt.Mijn dakterras en balkon van ongever 20m2, de tuin aan een drukke weg van mijn ouders en zelfs de tuin en weilanden van mijn overleden tante van 3Ha waren kat-prof gemaakt nadat haar kat vergiftigd was. Het heeft klauwen met geld gekost... maar je kat is het imo waard. :)
Daar kan ik me wel vreselijk kwaad om maken. Woon je nou in the middle of nowhere, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar 90% van jullie heeft wel een weg of een ander gevaar in de buurt.

En dan gaat er vast gemekker komen, "ik heb geen tuin, mijn kat komt overal uit" bla bla bla :roll:
Dan moet je geen kat nemen...
Je moet of een goed leefgebied bieden binnenshuis, of zorgen dat je kat veilig en verantwoord buiten kan komen.
Net als het feit dat je geen paard moet nemen als je die niet genoeg beweging of weidegang te bieden hebt.
O dat je geen hond moet nemen als je hem niet uit wil laten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:23

c_alsemgeest schreef:
MamboBeach schreef:

Wat heb jij een enorm negatieve manier van discussieren zeg... je kan het eigenlijk niet eens een discussie of debat noemen...

Is dat dan ook apart?
Dat jij het niet persoonlijk meemaakt, of ervan hoort wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Wij hebben ook weleens schade van de buurtkatten... bv krassen op de motorkap van mijn auto, omdat deze zo lekker ligt volgens de kat van de buren wanneer m'n motor nog warm is.
Sh*t happends... ik ben toevallig een groot kattenliefhebber en die paar kleine krasjes doen me niet zo veel.
Ondanks dat ik de buren makkelijk aansprakelijk zou kunnen stellen... hun kat, hun schade.

De frequent tot pulp gereden katten met darmen over de weg verspreidt of kapot gereden schedels waar ik tegenaan moet kijken.
Vooral als ik me bedenk dat die katten onnodig hebben geleden, omdat de eigenaar te hypocriet was om even een situatie in de tuin te creeëren waarbij de kat lekker naar buiten kon, maar niet de weg hier op had gekunt.Mijn dakterras en balkon van ongever 20m2, de tuin aan een drukke weg van mijn ouders en zelfs de tuin en weilanden van mijn overleden tante van 3Ha waren kat-prof gemaakt nadat haar kat vergiftigd was. Het heeft klauwen met geld gekost... maar je kat is het imo waard. :)
Daar kan ik me wel vreselijk kwaad om maken. Woon je nou in the middle of nowhere, kan ik me er iets bij voorstellen.

En dan gaat er vast gemekker komen, "ik heb geen tuin, mijn kat komt overal uit" bla bla bla :roll:
Je moet of een goed leefgebied bieden binnenshuis, of zorgen dat je kat veilig en verantwoord buiten kan komen.
Net als het feit dat je geen paard moet nemen als je die niet genoeg beweging of weidegang te bieden hebt.

Ik hoor zoveel verhalen over platgereden katten, om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit in mijn buurt (dus puur persoonlijke ervaringen he) nog nooit een aangereden kat zien liggen. Nu is onze buurt redelijk rustig en de grotere weg ligt een paar straten verder, maar daar komt mijn kat in principe niet. Hij gaat niet verder dan de kerktuin.

Verder is het een voordeel dat iedereen Tijger kent in de buurt, letterlijk iedereen weet dat die rooie slijmerd van ons is :D Dus mocht hij eens zorgen voor overlast dan weet iedereen waar ze dit kunnen verhalen ;) Hebben we ook altijd aangegeven aan alle buren overigens ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:45

Gaas , stroomdraadjes....maakt ook maar korte tijd indruk , als een kat graag op avontuur wil dan hebben ze dat schokje er wel voor over om er tussendoor te glippen , maar loop je wel het risico dat ze niet meer terug durven :P

Gaas kunnen ze ook prima gebruiken om te klimmen. En sowieso zijn altijd nog de "poten" van zo'n schuin naar binnen stekende omheining , een mooi stevig iets om direct naartoe te springen , met een grote klauw zichzelf daar aan vast te haken....even optrekken (puf !) en met een grote grijns zijn ze erover :D

Zo makkelijk is het dus helemaal niet om je tuin zo aan te passen dat de kat er niet uit kan.

Inderdaad moet je dan al snel rondom gaas doen , en dan is het nog oppassen of ze niet ergens een gaatje ertussen weten te drukken , die ettertjes :D

Kan me ook goed voorstellen dat de meeste katten-eigenaren daar geen zin in hebben , om echt een kooi te maken van hun tuin. Om nog maar te zwijgen over de buren die daarover klagen omdat het het "zicht" belemmerd :P

Let wel : ik vind dus ook dat een ander geen last hoeft te hebben van jouw huisdieren (of kinderen , of harde muziek , of....enz) maar om te zeggen dat je ze simpel in de tuin kunt houden dat klopt toch niet helemaal , daar moet je toch wel heel intensief je tuin voor verbouwen...of een ren maken en een goede ren staat ook niet in een uurtje :)

Dus het is nog best een moeilijk "probleem" , en ergens wel logisch dat veel mensen voor hun gratis HTK kat geen honderden euro's uit gaan geven om een kooi voor het dier te maken , of om zelf hun achtertuin 1 grote kooi te maken.

Er zullen dus altijd wel katten los blijven lopen...enige oplossing die je dan kan hebben is in buurtjes bij elkaar wonen waar wel of geen loslopende katten welkom zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:49

Citaat:
ik snap dat niet hoor...zie me al hier de honden gewoon de weg opjagen,en ja hoor weet wel zeker zijn er een paar die zouden het heeerlijk vinden lekker buiten struinen,maar waarom zou ik dan gestoord zijn en een dierenbeul,en is iemand met katten dat niet??

Jij beweert dat mensen die hun katten buiten laten lopen, gestoord zijn en dierenbeulen, begrijp ik dat goed?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:52

Mindim schreef:
Citaat:
ik snap dat niet hoor...zie me al hier de honden gewoon de weg opjagen,en ja hoor weet wel zeker zijn er een paar die zouden het heeerlijk vinden lekker buiten struinen,maar waarom zou ik dan gestoord zijn en een dierenbeul,en is iemand met katten dat niet??

Jij beweert dat mensen die hun katten buiten laten lopen, gestoord zijn en dierenbeulen, begrijp ik dat goed?

Dat haal ik hier ook uit inderdaad :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:53

c_alsemgeest schreef:
MamboBeach schreef:

Is dat dan ook apart?

Hypocriet, scheer niet iedereen over een kam joh, de beschuldigingen richting mensen die hun kat buiten speelt zijn hier niet van de lucht.

En als mijn mening niet met het jouwe strookt, dan mekker ik?
En dan zeg je dat Mambobeach een negatieve manier van discussieren heeft, nou je kan er zelf anders ook wat van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:57

onze 2 kleintjes blijven ook binnen.
wij wonen vlak naast een baan waar ze ook behoorlijk hard rijden, en ik zou het mezelf nooit vergeven moest mijn eerste eigen kat overreden worden

en voor de mensen die nu zeggen : dan had je maar geen kat moeten nemen.

wij wonen nog maar pas in ons nieuw huurhuis, wij woonden eerst in een soort weekendpark, en geloof mij, hadden wij daar nog gewoond hadden de poezen zeker buiten gemogen.
maar nu vind ik het gewoon veel te riskant.
verhuizen wij ooit naar een rustiger plekje dan mogen ze van mij ook gerust buiten.

maar nu we in ons nieuw huis zitten hebben we ook geopteerd om een 2de poesje te nemen(onze kat zijn zusje) zodat hij toch niet alleen hoeft te zitten.
en die 2 deugnieten amuseren zich rot :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:10

Ik heb een perzische kater (ja een echte, met balletjes :P ) van 9 jaar, die komt nooit buiten (zijn hele leven al niet).
Behalve in de zomer, dan mag hij in de tuin, maar alleen als ik in de tuin bezig ben of lig te zonnen.

Het is echt een binnenkat, luiwammes, schootkat en een allemansvriend!
Een grotere knuffelkat bestaat niet, waar ik ben, is hij :Y)
Als hij buiten zou komen zou hij echt niet wereldwijs zijn en wordt zo meegnomen of doodgereden.

Binnen speel en knuffel ik met hem, ook moet ik hem achterna zitten en ik moet zeggen "moet ik je pakken".
Vervolgens moet ik dan wegrennen en hij gaat mij weer "pakken" cq achterna rennen, net een hond :+
Binnen beweging genoeg dus!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-01-10 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:22

ik snap gewoon weg werkelijk niet als je een huisdier neemt en je houdt ervan dat je dan uberhaupt al wil dat die dieren "ergens" rondlopen,en dat je kan slapen als ie niet thuis komt,god weet of ie ergens in een ingegraven buis ligt te creperen,of halfdood,dat wíl je toch gewoon niet..

en nee ik zeg dat áls IK mijn HONDEN op straat zou gooien dat ik dan WEL als gestoord en als dierenbeul uitgemaakt zou worden,alleen zie ik geen verschil tussen hond of kat....of welk huisdier ook...

dus waarom ben je wel een gestoordeling als je een hond/konijn/cavia/slang/papagaai los laat lopen,en niet als je een kat los laat lopen,vertel mij het verschil...

ik zie hem nog steeds niet :)

jou verantwoording ,jij neemt dat beest....ik begrijp de redenatie niet van mensen met huisdieren die ze vrij op straat laten lopen met alle gevaren van dien,en erbij zeggen,dan maar liever jong dood dan heeft ie lekker vrij kunnen lopen...vreselijk....

echt hoor....snap dat echt niet...

daarnaast tis toch wat als je een gratis dier in huis haalt dan hoef je dus geen verantwoordelijkheid te nemen met bv een dure afzetting??

ben nu nog verbaasder eigenlijk....dus goedkoop/gratis = geen dure omheining want dan maakt het toch niet uit als ie plat gereden wordt,of dan hoef je niet zo bang te zijn dat hem iets overkomt,was toch gratis tenslotte..???

welk dier dan ook,als we dat zo zouden vrij laten als een kat,zou nooit door de maatschappij geaccepteerd worden,en van katten moeten we maar alles goed ,normaal en leuk vinden???

:n :n

maar nogmaals,ik ben heel zuinig op mijn dieren,alles is hier zo afgezet dat er geen enkel dier weg kan lopen,en is het niet goed,dan wordt er vandaag nog iets aan gedaan dat het wel zo is dat er geen dier af kan...dat is nl mijn plicht tegenover de dieren die IK genomen heb,zij hebben er niet voor gekozen om hier te komen wonen,ik wel.....