FlyAway schreef:Onze katten verdienen het om lekker buiten te mogen lopen vind ik. Ze zitten `s morgens voor de deur te roepen tot ze naar buiten mogen. (Voor de duidelijkheid, bij onze katten zie ik dit zo, het is dus geen oordeel over katten in z`n algemeenheid) Ik zou ze dat niet willen ontzeggen, want ze hebben het zichtbaar nodig. Een kat is imho ook gewoon een echt buitendier. Het schept wel de verantwoording als je je kat naar buiten laat, dat dat ook op een veilige manier kan en dat je er zoveel mogelijk voor zorgt dat hij een ander niet tot last is. In ons geval is dat tot last zijn geen enkel probleem. Maar de veiligheid is wel belangrijk. Wij hebben er dus voor gezorgd dat ze keurig op ons terrein blijven en dat gaat uitstekend.
We kregen alleen wat klachten van de tijgers dat dat witte spul echt niet fijn was om in te lopen en dat we het veel te lang hebben laten liggenHet gemok was niet van de lucht hier....
Het is maar net waar je woont. Bij ons zijn weilanden achter het huis. Dus daar rennen ze in, de 'grote' weg is behoorlijk ver, zeker wel een 2 km en dan ook nog met sloten en dergelijke. Verder laat iedereen hier zijn kat buiten, dus dan is het geven en nemen.
Ze steken de weg eigenlijk nooit over en mijn 'onhandige en trage' kat ligt graag in de tuin. Terwijl de andere altijd achter in de weilanden zit en nog nooit de weg over is geweest. Het risico is hier erg laag. Een dorpsgemeenschap en er is hier nog nooit een kat van de weg geschraapt.
Kijk als ik naast een 80 km weg zou wonen, dan liepen mijn katten ook niet los. Maar ik zou dan ook geen katten hebben, denk ik. Puur omdat ik ze dan niet kan bieden, waarvan ik denk dat ze het nodig hebben.
Het gemok was niet van de lucht hier....
en die is nog steeds niet zo van het buiten zijn.) 

weet wel zeker zijn er een paar die zouden het heeerlijk vinden lekker buiten struinen,maar waarom zou ik dan gestoord zijn en een dierenbeul,en is iemand met katten dat niet??