Mijn situatie:
Ik leef samen met mijn vriend in een kleine eengezinswoning met een redelijk diepe en afgesloten tuin aan de achterkant. We hebben al 1 (rasloze) hond, Lucan. In het verleden hebben we heel wat met het te stellen gehad maar inmiddels is het een hele leuke, sociale en stabiele vent. Vandaar dat het ook begint te kriebelen om er een nieuw maatje bij te nemen, voor zowel mijzelf als voor Lucan. Verder is het belangrijk om te weten ik 2 konijnen heb die vrij in huis rondlopen. De hond hoeft geen goede vriendjes hiermee te worden en ik laat ze ook niet zonder toezicht bij elkaar. Ik wil echter ook geen hond dat van nature sterk gefixeerd is op konijnen. De honden zullen 4x per week 1 dagdeel alleen moeten zijn, ze verblijven dan in de tuin of bijkeuken. Als ik thuis ben hebben ze toegang tot het hele huis maar momenteel is het zo dat Lucan vrij veel tijd buiten doorbrengt. De honden kunnen rekenen op minstens 4x wandelen op een dag waarvan 2 wandelingen minstens een uur duren. Verder vind ik het heerlijk om in mijn vrije tijd de auto te pakken en met de honden een stuk bos op te zoeken. Ook zullen ze regelmatig mee gaan naar de pony's, het is een half uurtje lopen vanuit mijn huis dus ik combineer een bezoekje aan de pony's regelmatig met een lange wandeling. Ik onderneem dus graag dingen met mijn honden, vind het ook zeker leuk om te trainen maar ik ben niet iemand die fanatiek met haar honden een sport wil gaan beoefenen.
Qua ras sta ik nog heel erg open voor ideeën. Ik val echter niet op dogachtigen en windhonden lijken met sowieso niet handig met oog op mijn konijnen. Verder wil ik niet zo'n klein hondje, middelgroot is prima maar het mag ook groter zijn. Zo, dit is een hele lap tekst geworden, ik ben benieuwd naar jullie suggesties en mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag!