Ze is zo cute. Over t algemeen ook super lief. Soms sneuvelt er nog wel eens een mandje of wat speelgoed
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
waar blijft de tijd!
met op dr tijd dondermuisstreken
maar op die oogjes kunnen we niet boos worden ze weet ons precies te bespelen
ze 'steelt' sinds een week MIJN sokken steeds
en vind ze ondergekwijld terug 

kiwiwitje schreef:Inmiddels de draak hier alweer ruim 6 maanden. Haar oren zijn alleen een tikje eigenwijs helaas.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Als de katten in een dolle bui zijn, wil ze er nog wel eens achteraan vliegen. Vandaar de riem op sommige foto’s![]()
Want die domme katten van mij.. meppen dus niet terug naar dit meisje…![]()
Naar de rest met liefde als t ze niet zint..
Bielsje schreef:Ah, wat een guppie![]()
Wij zijn druk bezig met het huis verkoopklaar maken, wat betekend dat al mijn paardenspullen even plaats moesten maken. Chef laat geen stress zien maar wilde ineens minder graag eten en besloot een paar keer pas rond 4en aan zijn ontbijt te beginnen. Dierenarts kon niets raars vinden, 2 dagen later heeft hij 6x gepoept en nu is hij weer de oude![]()
Maar, spullen die uit huis gaan is niet leuk. Dus heeft hij nu 1 taak, zijn spullen beschermen tegen de verhuisdozenSpoiler:
Gaat nog wat worden als al zijn spullen eruit moeten voor bezichtigingen...
[ Afbeelding ]
hier krijgt de hond al storing als ik de hoezen van zijn kussens afhaal om te wassen. Succes met de verhuizing! MissYvette4u schreef:Oef wat is ze knap en al zo groot, Kiwiwitjewaar blijft de tijd!
Guinness denkt vast "ik blijf lekkah proberen, ooit willen ze vast met me spelen"![]()
Onze Yara Dondermuis is ondertussen ook alweer 6 maanden oud, vreselijk lief, knetter op onze stud Elmomet op dr tijd dondermuisstreken
maar op die oogjes kunnen we niet boos worden ze weet ons precies te bespelen
ze 'steelt' sinds een week MIJN sokken steeds
en vind ze ondergekwijld terug
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Grappig wat ze telkens weer kunnen verzinnen
Miepmiept schreef:Hier ook eigenwijze oren, maar ik zie het niet zo zitten om ze de lucht in te plakken. Ze is vijf maanden geweest en zo'n 22 kilo. Lief & pienter ding is het nog steeds.
[ Afbeelding ]
) Hij kan het wel normaal ophouden en hoeft ook niet vaker dan normaal te poepen. Meestal houdt dit 1 dag aan en dan is het weer normaal.
Snap dat zwemmen hem goed deed, is een hele andere belasting natuurlijk.
veel meer dan die 300 gram van jou. Maar hij doet het er goed op, dus we laten het zo.
cursebreaker schreef:Ik gok dan inderdaad zomaar, dat dit soort snacks gewoon wat te heftig zijn om zo in ene te verwerken. Wij haalden dat soort snacks - iig de grotere kophuiden - dan inderdaad weg na een X tijd. Zo'n behaard oor, zeker van rund, is ook best groot en veel. Die zou ik ook overwegen dan idd tussentijds weg te halen. Snacks met vacht/haar zijn super goed voor ze, maar kunnen inderdaad wel best veel zijn om te verwerken qua spijsvertering, zeker bij jonge honden. Gezien het bij dat kalf been niet gebeurd, lijkt me de kans inderdaad kleiner dat het een overgevoeligheid is voor rund in 't algemeen. Ben nu wel benieuwd inderdaad wat er gebeurd als je dat eens probeert
Ik zal het straks eens proberen met kophuid en dan na een kwartiertje weghalen. Is het dan verstandig om dat 1x per dag te geven of zou hij dan ‘s avonds ook een kwartiertje eraan kunnen? Hij ligt zo graag op de bank bij ons met een snack. Lijkt op ons

cursebreaker schreef:Ik denk dat dat ook even uitproberen is en kijken hoe het gaat. Ik zou dan bijvoorbeeld vanavond geven omdat dat dan een moment is wat hij verwacht en fijn vind, en dan overdag even skippen bv - evt iets kleiners geven als je wat wil aanbieden. Dan kun je meer gericht zien wat het doet even met een lage belasting. Mocht het goed gaan, kun je altijd nog kijken dat je het een volgende keer wel 2x aanbiedt. Heb je bv ook al eens runderlong gegeven? Zoiets zou je dan ook eens kunnen doen om te testen en dat is op zich ook een mooie aanvulling - zou je bv eens een keer bij het voer erbij kunnen geven (want het is hap slik weg haha)

de grote stukken kun je idd na 15 a 20 minuten omruilen zodat hij niet teveel ineens binnenkrijgt, kijken of het dan beter gaat als hij eens een kleinere rund snack eet! 

dierenfan schreef:Een orthopeed heeft gekeken en aangegeven als de mankheid blijft dan CT scan. Niets gezegd over dat er dan op korte termijn operatie komt. Hij krijgt wekelijks fysio, infrarood en hydrotherapie behandeling inmiddels. Dat is gecombineerd en nu 2x gehad en nog 3x sowieso ingepland en dan even bekijken met welke frequentie we verder gaan. Deze zeer! ervaren mensen zijn degenen die nu opereren sowieso afraden. Zij hebben ook de röntgenfoto's bekeken naast de dierenarts en orthopeed en enkel de orthopeed meent heel erg misschien iets te zien. Echter verre van duidelijk en alles vol groeipijnen.
Qua hoeveelheid voeding vind ik lastig omdat ik altijd zeer!! energieke honden heb gehad. Mijn terrier van 19 kg eet al 200 tot 250 gram brok per dag. Vind dus 300 gram voor Gabber zelf zeer weinig maar mager wordt hij nog steeds niet en gal spugen ook niet. Nu 4 dagen brok aan het voeren dus nog wat aan het af tasten.
Karin_deB schreef:@Leo, het is net een stofzuiger, hij eet alles
Tot nu toe geprobeerd: banaan, appel, kaki, komkommer, wortel, aardbei, framboos.
Hij kreeg eerst KVV (vanuit nest), toen even purina brok van de puppy cursus en nu over op Farmina.
Allemaal probleemloos.
Wij gaven eerst deze kauwstokjes
[ Afbeelding ]
Maar hij is eens een middag en avond aan het braken geweest (dacht teveel paardenpoep op) en toen braakte hij ineens zo'n hele stok op. Had hem blijkbaar in zn geheel doorgeslikt![]()
Dus nu heeft hij zo'n grote, denk runderhuid staaf.
En hij krijgt ook soms gepofte konijnenoren en/of kabeljauwhuid maar die zijn nu op.
gelukkig maar, wel zo makkelijk! Super ook lekker vers fruit enzo er bij geven, hoe normaler dat voor hem is hoe beter!
k een goede kophuid of andere gedroogde snack is idd veiliger al blijf ik er nog steeds altijd bij. Een boneguard kan voor de echte gulzigerds ook echt een fijn hulpmiddel zijn! kiwiwitje schreef:dierenfan schreef:Een orthopeed heeft gekeken en aangegeven als de mankheid blijft dan CT scan. Niets gezegd over dat er dan op korte termijn operatie komt. Hij krijgt wekelijks fysio, infrarood en hydrotherapie behandeling inmiddels. Dat is gecombineerd en nu 2x gehad en nog 3x sowieso ingepland en dan even bekijken met welke frequentie we verder gaan. Deze zeer! ervaren mensen zijn degenen die nu opereren sowieso afraden. Zij hebben ook de röntgenfoto's bekeken naast de dierenarts en orthopeed en enkel de orthopeed meent heel erg misschien iets te zien. Echter verre van duidelijk en alles vol groeipijnen.
Qua hoeveelheid voeding vind ik lastig omdat ik altijd zeer!! energieke honden heb gehad. Mijn terrier van 19 kg eet al 200 tot 250 gram brok per dag. Vind dus 300 gram voor Gabber zelf zeer weinig maar mager wordt hij nog steeds niet en gal spugen ook niet. Nu 4 dagen brok aan het voeren dus nog wat aan het af tasten.
Wat staat er op de zak aan richtlijn?