Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 05:56

kiwiwitje schreef:
Neem eens contact op met Linda Gielen van diertandheelkunde bergeijk. Ze kunnen nog best veel met die jonge tandjes aan begeleiding. Niet iedere DA heeft daar het juiste zicht op. En als ze te ver weg zit adviseert ze je zo naar iemand in jouw buurt. Je kan ook foto’s/filmpjes sturen. :)

Dankjewel voor de tip! Ik ga contact met haar zoeken. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 07:10

dierenfan schreef:
K94dogs is hier favoriet. Paardenkophuid, kamelenkophuid en rollen runderkophuid die rollen zijn goed stevig gerold! Ik pak altijd iets erbij aan mix dozen zodat verzendkosten vervallen. Prachtig spul ook de runderoren zijn erg goed van hun.

Ik vind hun kwaliteit juist erg meh. Haha. Maar ze hebben vaak wel van die stevige dikke harde rollen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 07:46

dierenfan schreef:
Volgende week woensdag middag wordt Gabber geröntgend op heupen en ellebogen met beoordeling door orthopeed. Ik ben die onzekerheid beu en wordt bijna paranoia. Hij is flexibel, nooit stijf maar wel onzuiver tot mank. Wil gewoon nu weten of het enkel groeipijnen zijn en zo niet dan zo vlot mogelijk verdere actie. Nog even spannend dus maar daarna duidelijkheid! Het ging een periode absoluut stukken beter maar inmiddels afgelopen week de pijnstilling op gehoogd en beweging blijf ik maar verminderen. Hij blijft ook zichtbaar vlot groeien dus kan mezelf gek maken om niets maar dat weet ik dus graag!

Als je dan bezig bent zou ik gelijk alles meenemen eerlijk gezegd, dan heb je het beeld compleet en weet je wat je kunt verwachten in de toekomst of wat juist nu al goed zit.

dierenfan

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 05:16

Gisteren de röntgenfoto's laten maken. Natuurlijk eerst lopend beeld laten zien, toen alles bevoelen. Dat hij werkelijk op alles reageerde was hoopvol maar de dierenarts had aan de hand van het totaal beeld absoluut door waarom ik foto's wou. Ze vroeg of alles mocht en natuurlijk mocht dat. Gabber geeft nog net geen licht nu haha.
Haar eind conclusie is dat de heupkommen wat vlak zijn maarrrrr dat dit op deze leeftijd en gezien hoe los alles zit momenteel eigenlijk nog weinig/niets zegt maar een aandachtspunt. Echter verder giga giga veel groeipijnen maar geen afwijkingen in haar ogen. De orthopeed gaat het in de komende dagen beoordelen.
Wij hadden 2 uur niets te doen dan giga zenuwachtig zijn dus maar een dierenwinkel opgezocht. Meneer kan de komende dagen knagend herstellen. Kon hij toch al maar nu nog beter en tja 30 speeltjes dus 31 kan ook. Nog half duf is de foto genomen.
Afbeelding

Al met al voorzichtig positief. Hij staat nu op onsior pijnstilling en flexadin supplement. Ga vandaag bellen naar een doghydro centrum voor fysio en infrarood behandelingen. Hopelijk kunnen ze op redelijke termijn plaats hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 10:55

Toch wel positief. Hoewel groeipijn rot is natuurlijk. En HD hoeft geen probleem te zijn. Met goede bespiering hebben de meeste honden weinig last.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 10:57

Wat goed dat je het hebt laten controleren dierenfan. Fijne uitslag lijkt me! Al is die flinke groeipijn hartstikke rot. Je bent goed bezig :+:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 11:00

kiwiwitje schreef:
Toch wel positief. Hoewel groeipijn rot is natuurlijk. En HD hoeft geen probleem te zijn. Met goede bespiering hebben de meeste honden weinig last.

HD ben ik ook minst bang voor. De ergste hier hebben ze niet eens HD E aan kunnen hangen en is probleemloos qua heupen oud geworden. Als de orthopeed hetzelfde zegt ben ik super blij!! Hij wordt toch niet gek belast hier. Wel flink belast als dat kan maar geen buitensporige activiteiten zoals behendigheid enz. Mogelijk wel speuren dat gaat echt trekken.

Groeipijn is echt afschuwelijk. Gun hem zo anders qua opgroeien!! Gelukkig kunnen we wel gewoon wat dingen met wat aanpassingen ondernemen. Hem in een trekkar zetten is ook geen optie (ivm mijn gezondheid). Maar we komen er wel. Nu in elk geval duidelijkheid

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:06

Dinsdag start Gabber met infrarood en hydrotherapie. Ben benieuwd! Hij is verzot op water en ligt in elke waterplas dus gaat hier absoluut plezier in hebben

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:33

Vervelend dierenfan. Is natuurlijk wel een dingetje bij de DH. Hoop dat hij snel beter is!

De kleine duitser hier is al bijna 6 maanden. Weegt zon 16 kilo en ben echt erg blij met haar ontwikkeling. Ze is een "handful" maar heeft een erg grappig karakter. En super bouw en beweging. Als ik zie met wat voor gemak ze over het veld draaft kan ik niet wachten tot volgend jaar als we weer gaan hoeden met de kudde :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 00:12

dierenfan schreef:
Gisteren de röntgenfoto's laten maken. Natuurlijk eerst lopend beeld laten zien, toen alles bevoelen. Dat hij werkelijk op alles reageerde was hoopvol maar de dierenarts had aan de hand van het totaal beeld absoluut door waarom ik foto's wou. Ze vroeg of alles mocht en natuurlijk mocht dat. Gabber geeft nog net geen licht nu haha.
Haar eind conclusie is dat de heupkommen wat vlak zijn maarrrrr dat dit op deze leeftijd en gezien hoe los alles zit momenteel eigenlijk nog weinig/niets zegt maar een aandachtspunt. Echter verder giga giga veel groeipijnen maar geen afwijkingen in haar ogen. De orthopeed gaat het in de komende dagen beoordelen.
Wij hadden 2 uur niets te doen dan giga zenuwachtig zijn dus maar een dierenwinkel opgezocht. Meneer kan de komende dagen knagend herstellen. Kon hij toch al maar nu nog beter en tja 30 speeltjes dus 31 kan ook. Nog half duf is de foto genomen.
[ Afbeelding ]

Al met al voorzichtig positief. Hij staat nu op onsior pijnstilling en flexadin supplement. Ga vandaag bellen naar een doghydro centrum voor fysio en infrarood behandelingen. Hopelijk kunnen ze op redelijke termijn plaats hebben.

Dat is toch goed nieuws, ondanks de groeipijnen die echt oliebol zijn. Hopelijk is dat snel voorbij en kun je weer meer met hem doen!

Nynkster schreef:
Vervelend dierenfan. Is natuurlijk wel een dingetje bij de DH. Hoop dat hij snel beter is!

De kleine duitser hier is al bijna 6 maanden. Weegt zon 16 kilo en ben echt erg blij met haar ontwikkeling. Ze is een "handful" maar heeft een erg grappig karakter. En super bouw en beweging. Als ik zie met wat voor gemak ze over het veld draaft kan ik niet wachten tot volgend jaar als we weer gaan hoeden met de kudde :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een knap meisje <3

Vandaag heeft Snuf zijn eerste cursus goed afgerond! Zijn “begrenzen” heeft nog wat oefening nodig (zijn we ook mee bezig en gaat thuis echt veel beter dan op locatie), maar heel blij met hoe hij ontwikkeld. Heel jammer dat ik er vandaag niet bij was vanwege evenement van werk (wat ook heel leuk was :D ), vanaf volgende week begint de volgende cursus. We twijfelen nog wat we met hem na de 4 standaard cursussen willen doen, is ook kijken wat bij hem past. Maar we twijfelen nog tussen speuren, pakwerk en agility. En mijn vriend wil graag met hem gaan hardlopen en daar wedstrijden mee doen, maar dat is alles nog toekomstmuziek. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 07:27

Nynskter wat een leuke puber!!! Ben benieuwd wat deze gaat doen met de kudde.
Knap van Snuf! Gefeliciteerd!
Hier volgen we gelukkig geen cursus. Gelukkig ivm zijn groeipijnen.

Omdat voorlopig weinig kan starten we dinsdag met hydrotherapie en infrarood therapie. Tenminste intake dinsdag en dan behandeling maar kan nog aangepast worden.
Tzt wil ik gaan speuren maar of ik dat zelf uit ga vogelen of het officieel met training ga doen weet ik nog niet. Hoopers staat ook als idee en dan zonder begeleiding. Heb dat lang gedaan dus red ik mezelf wel mee. Mag gelukkig bij de boer waar de paarden staan dus prima de ruimte er voor.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 07:32

Ik vind het zo'n knapperd Nynkster <3 Echt fan van d'r!
Kaitlyn, wat goed, gefeliciteerd!

@dierenfan,
fijn wel dat nu in ieder geval wat dingen zijn uitgesloten, alleen echt rot dat jullie alsnog met die groeipijnen zitten. Hopelijk gaan de therapieën aanvullend nog helpen. Ik heb ook nog een hersen spinsel, en heb je hierover even een pb gedaan. Wie weet kun je daar toch nog iets mee ook.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 12:37

knapperd Nynkster! Hele leuke uitstraling!

dierenfan hopelijk werkt het positief in het water. Super hoe je het oppakt!

Kimi is net 5 maandjes en doet het ontzettend goed! Zindelijkheid bij de baas is nog een dingetje maar komt vast uiteindelijk ook goed. En anders mag de baas blijven dweilen :+

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 15:23

De orthopeed heeft mogelijk toch een tekenen gezien van LPC in 1 voorpoot. Echter hij twijfeld zelf heel erg en mijn dierenarts ziet het ook nu niet. Dus afwachten of hij op die poot onregelmatig blijft dan toch CT scan. Hoewel ik zoiets heb van dan gewoon opereren want dan zal hij het goed gezien hebben. Al snap ik het CT idee ook hoor. Nu hard hopen dat ook dat gewoon groeipijnen/ontsteking is en dat hij over 4 weken al gewoon goed loopt. In elk geval over de andere 3 poten heeft hij dezelfde mening dus dat is al opluchting. Het is ook het einde van de hond niet maar ik weet dat revalidatie best heftig is. Eenmaal revalidatie klaar is het ook wel klaar. Enkel even smak geld dus erg blij dat ik in België zit dat scheelt nu al 100den euro's! Gezien de kwaliteit niet minder is vind ik dit een fijne bijkomstigheid.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 08:55

Och wat sneu toch dat hij zo veel last heeft :(:) wel heel goed dat je dingen bent gaan uitsluiten. Hopelijk kan hij met de hydrotherapie lekker onbelast wat spieropbouw ontwikkelen en valt het uiteindelijk met dat ene voorpoot ook mee.. Echt rot hoor, zo stel je je de puppytijd niet voor.

Wat een toverbal is Snuf zeg! Hij wordt prachtig, en dat oorpluis is mega aandoenlijk :D

Wat een mooie dame heb jij daar ook Nynkster!

Kimi groeit ook hard!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 03:24

Gisteren de eerste behandeling gehad voor Gabber. Eerst fysio die alles na voelde en diverse dingen recht deed zetten. Daarna de infrarood behandeling. Toen dat klaar was rolde meneer zich op op de behandel tafel en ging heerlijk liggen slapen haha. Tafel naar beneden gedaan maar hij lag wel best :D dat is echt Gabber <3

Toch maar geactiveerd en de hydrotherapie in. Meneer deed dat prima. Hij vind water sowieso mega gaaf dus dat was makkelijk.

De komende 4 woensdagen gaan we netjes wekelijks terug. Ze hebben zelfs zeer hoge verwachtingen en dat hij over 3 weken vrij is van pijnstilling. Ik ben benieuwd!!

Inmiddels ook alle röntgenfoto's (12!) Binnen gekregen. Hun hebben daar ook nogal kijk op dus die gaan mooi mee. Een vriendin die er ook goed kijk op heeft kon ook niets geks zien dan idd wat afgeplatte heupkoppen (niet kommen zoals ik dacht te hebben begrepen, ze liggen goed diep ook).

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 06:52

Hopelijk helpt het allemaal voor hem! Hij boft met zijn baas zoals je het oppakt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:27

Over 2 dagen wordt meneer 7 maanden. Hij gaat inmiddels duidelijk vooruit qua lopen/bewegen. 1 poot nog steeds onzuiver maar de andere 3 zijn voor zijn leeftijd prima. Hij loopt zich ook niet meer vast zeg maar dat hij verkrampt. Ik wandel nu 2x 15 a 20 minuten (net hoe vlot we vooruit komen het kan in 15 minuten) en 1x 10 minuten. Ben benieuwd wat de komende behandeling gaat doen (is woensdag)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 17:48

Oh wat fijn!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 18:32

Hij ligt wel lekker zo in een plas :')

Vandaag met Kimi stadsles gehad vanuit de hondenschool. Was onze eerste keer in een centrum en ze heeft me oprecht verbaasd hoe goed dat ze het heeft gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

dierenfan schreef:
https://youtube.com/shorts/rq3vTu37048? ... h-MbvWfGrc

Mijn wolven haha. Het maandelijkse alarm...het is nog wat oefenen voor ze stil blijven

haha, ik stond onder de douche en vroeg me af wat Ica nou van d'r neus zat te maken. Kwartje viel later dat het luchtalarm was. Fijn dat het beter met hem gaat!

Leuk zo'n stads les.