dierenfan schreef:Hoe gaat het met iedereen? Ik heb inmiddels een Duitse herdershond ipv een puppy. Mensen gaan weer automatisch ruimte maken als ze Gabber zien. Hij negeert mensen gelukkig netjes maar ach makkelijk dat we zoveel loopruimte hebben. Dit weet je als je aan dit soort honden begint natuurlijk.
Hij is nog steeds een hele makkelijke en relaxte hond. Gaat natuurlijk wel wat meer uitproberen dus katten opjagen, brood jatten, paardenpoep eten...alles wat hij niet meer deed gaat hij toch weer uit proberen. Echter even er bovenop zitten en duidelijk 'nee' geven werkt tot nu toe prima!
Inmiddels terug naar 20 kg pijnstilling terwijl hij richting de 30 kg gaat dus langzaam afbouwen. Nu zelf 2 weken vakantie dus we gaan de komende tijd rustig maar veel ondernemen. 4 oktober wordt hij 6 maanden ik hoop van harte dat z'n explosieve groei stopt. Hij mag gerust heel groot worden maar liever in 18 maanden en niet in 8 maanden tijd![]()
[ Afbeelding ]
Wat fijn dat het alsmaar beter gaat! Hopelijk zo verder tot het helemaal gepasseerd is!
Geniet van je komende vakantie alvast!
Bielsje schreef:Zo dan, die begint ineens flink hond te worden. Fijn dat het nu beter lijkt te gaan met de groeipijn!
Chef gaat verhuizen... Met ons erbij bedoel ik dan![]()
Ik denk dat hij er heel blij van gaat worden, lekker op het "platteland" met een erf om te bewaken zoals het hoort volgens hem. De voorbereidingen zijn dan weer niet geweldig, not amused dat zijn bench weg werd gehaald en dat we maar spullen bleven verplaatsen
![]()
Snachts ligt hij nu voor de trap en soms gaat hij met zijn voorpoten op de 4de tree staan bedenken of hij wel of niet naar boven zal proberen te gaan, straks slapen we beneden... Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren![]()
En milestone vandaag. We hadden een begrafenis dus Chef ging niet naar de zaak én moest voor het eerst lang (6 uur) alleen thuis blijven... Bij iedere camera check was het stil gelukkig en toen we thuiskwamen, kwam meneer slaapdronken aanwaggelen
Oeh dat klinkt wel als een droomtoekomst voor Chef zeg!
Die zal wel heel gelukkig zijn eens de zure appel verteerd is

xRaisin schreef:Hoi, het leek me leuk om hier ook af en toe mee te kletsen. Ik ben er misschien wat laat bij, want we hebben onze pup alweer twee maanden in huis. Maar hij blijft voorlopig nog wel een puppy met zijn 16 weken. Zijn naam is Koda en het is een kooikerhondje gekruist met een toller.
[ Afbeelding ]
En misschien ook nog leuk een plaatje te delen van toen hij 8 weken oud was, hij groeit zo hard!
[ Afbeelding ]
@dierenfan,
Wow, 30 kilo al! Dat is een flinke jongen inderdaad! Maar ook zeker een knapperd, wat een leuke foto!
@Bielsje
Ooh wat heerlijk dat jullie in het buitengebied gaan wonen, veel succes met de verhuizing! En wat fijn dat hij zo goed alleen thuis kon blijven. Wel een minder leuke oorzaak, veel sterkte!
Wat een immens goed gelukte combinatie zeg!

Echt wel interesssant!
Fokken die mensen vaker/met een doel deze combinatie?
Ik zou heel graag foto's zien als hij volwassen is, ben super benieuwd hoe hij gaat uitgroeien!