Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 16:44

dierenfan schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Ik heb inmiddels een Duitse herdershond ipv een puppy. Mensen gaan weer automatisch ruimte maken als ze Gabber zien. Hij negeert mensen gelukkig netjes maar ach makkelijk dat we zoveel loopruimte hebben. Dit weet je als je aan dit soort honden begint natuurlijk.
Hij is nog steeds een hele makkelijke en relaxte hond. Gaat natuurlijk wel wat meer uitproberen dus katten opjagen, brood jatten, paardenpoep eten...alles wat hij niet meer deed gaat hij toch weer uit proberen. Echter even er bovenop zitten en duidelijk 'nee' geven werkt tot nu toe prima!
Inmiddels terug naar 20 kg pijnstilling terwijl hij richting de 30 kg gaat dus langzaam afbouwen. Nu zelf 2 weken vakantie dus we gaan de komende tijd rustig maar veel ondernemen. 4 oktober wordt hij 6 maanden ik hoop van harte dat z'n explosieve groei stopt. Hij mag gerust heel groot worden maar liever in 18 maanden en niet in 8 maanden tijd ;)

[ Afbeelding ]

Wat fijn dat het alsmaar beter gaat! Hopelijk zo verder tot het helemaal gepasseerd is!
Geniet van je komende vakantie alvast!

Bielsje schreef:
Zo dan, die begint ineens flink hond te worden <3 . Fijn dat het nu beter lijkt te gaan met de groeipijn!

Chef gaat verhuizen... Met ons erbij bedoel ik dan :Y)
Ik denk dat hij er heel blij van gaat worden, lekker op het "platteland" met een erf om te bewaken zoals het hoort volgens hem :+. De voorbereidingen zijn dan weer niet geweldig, not amused dat zijn bench weg werd gehaald en dat we maar spullen bleven verplaatsen :')

Snachts ligt hij nu voor de trap en soms gaat hij met zijn voorpoten op de 4de tree staan bedenken of hij wel of niet naar boven zal proberen te gaan, straks slapen we beneden... Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren :Y)

En milestone vandaag. We hadden een begrafenis dus Chef ging niet naar de zaak én moest voor het eerst lang (6 uur) alleen thuis blijven... Bij iedere camera check was het stil gelukkig en toen we thuiskwamen, kwam meneer slaapdronken aanwaggelen _O-

Oeh dat klinkt wel als een droomtoekomst voor Chef zeg!
Die zal wel heel gelukkig zijn eens de zure appel verteerd is :=

xRaisin schreef:
Hoi, het leek me leuk om hier ook af en toe mee te kletsen. Ik ben er misschien wat laat bij, want we hebben onze pup alweer twee maanden in huis. Maar hij blijft voorlopig nog wel een puppy met zijn 16 weken <3 . Zijn naam is Koda en het is een kooikerhondje gekruist met een toller.

[ Afbeelding ]

En misschien ook nog leuk een plaatje te delen van toen hij 8 weken oud was, hij groeit zo hard!

[ Afbeelding ]

@dierenfan,
Wow, 30 kilo al! Dat is een flinke jongen inderdaad! Maar ook zeker een knapperd, wat een leuke foto!

@Bielsje
Ooh wat heerlijk dat jullie in het buitengebied gaan wonen, veel succes met de verhuizing! En wat fijn dat hij zo goed alleen thuis kon blijven. Wel een minder leuke oorzaak, veel sterkte!

Wat een immens goed gelukte combinatie zeg! <3
Echt wel interesssant!
Fokken die mensen vaker/met een doel deze combinatie?
Ik zou heel graag foto's zien als hij volwassen is, ben super benieuwd hoe hij gaat uitgroeien!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 16:49

Chef krijgt het goed in jullie nieuw huis. Alvast veel plezier!

Koda is inderdaad goed gelukt. Leuke uitstraling! Hebben jullie plannen met haar?

Kimi gaat goed. Heerlijke hond is het. Nu 2 lessen puppycursus gehad en leuke is dat we enkel dezelfde type hond in de groep hebben. Vind ikzelf erg leuk!
Kimi is alleen langzaam meer bruin wit dan zwart wit :')

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:36

We zijn op vakantie en lopen letterlijk huidje uit het bos/de heide op. Kilometers uitgestrekt gebied bij Weert (weerterbergen). Prachtig wandelen hier. Gelijk de eerste dag waren ze al 2 uur alleen. Vandaag 2x 2 a 3 uur alleen geweest. Hij vind het allemaal wel best. Tussendoor heerlijk rond struinen in het bos, lekker veel knagen en natuurlijk slapen slapen slapen haha.
We hebben nu een verplaatsbare omheining mee voor het eerst. Ze blijven er keurig achter ondanks dat hier veel katten rond lopen. Dat zijn ze natuurlijk op de boerderij ook gewend maar toch fijn dat het ook hier zo goed kan.

Afbeelding

Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:59

Little_Gift schreef:
Wat een immens goed gelukte combinatie zeg! <3
Echt wel interesssant!
Fokken die mensen vaker/met een doel deze combinatie?
Ik zou heel graag foto's zien als hij volwassen is, ben super benieuwd hoe hij gaat uitgroeien!

Hij komt van een fokker die normaalgesproken kooikerhondjes fokt, maar een van hun teefjes voldoet niet aan de ras standaard (was wat aan de grote kant en had geen oorbellen, uiteraard wel gewoon gezond en vrij van erfelijke ziekten). Dus hebben ze buiten het ras gekeken naar wat zij vonden dat een goede aanvulling zou zijn op hun kooiker en kwamen op de toller uit. Ze hebben deze combinatie 3 x gefokt en er zijn hele fijne honden uit gekomen. Zelf ook nog contact gehad met iemand die een volle zus heeft van een eerder nestje.

Wel heb ik begrepen dat dit het laatste nestje was van dit teefje, dus of ze deze kruising nog een keer gaan fokken durf ik niet te zeggen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe hij dalijk volwassen is. Heb al wel wat foto's van eerdere nestje gezien en die zijn erg leuk geworden <3

Shaya_ schreef:
Chef krijgt het goed in jullie nieuw huis. Alvast veel plezier!

Koda is inderdaad goed gelukt. Leuke uitstraling! Hebben jullie plannen met haar?

Kimi gaat goed. Heerlijke hond is het. Nu 2 lessen puppycursus gehad en leuke is dat we enkel dezelfde type hond in de groep hebben. Vind ikzelf erg leuk!
Kimi is alleen langzaam meer bruin wit dan zwart wit :')

[ Afbeelding ]

Dankjewel! Voornamelijk heel veel boswandelingen, wij wonen direct aan het bos en kunnen eindeloos wandelen. Leuk om dat straks met Koda te doen. Ook zijn we aangesloten bij een hondenschool voor de puppycursus. Het lijkt me ook leuk om in de toekomst verschillende takken van sport uit te proberen, maar geen echte sport- of werkambities.

Kimi is ook knap <3 . Fijn dat de puppycursus goed gaat!

@dierenfan
Ooh heerlijk, fijne vakantie met de honden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:31

Net 34 kg vlees in huis gehaald dusss voor over 34 dagen is deze vraag. Gab is nu 6 maanden en 3 dagen jong maar al wel 31,3 kg. Als hij op dit vlees idd rustiger groeit vraag ik me af welke reus ik gekocht heb haha. Een grote vriendelijke reus in elk geval!
Maar begin november wil ik (grotendeels) over op brok. Farmina dus. Nu weer de twijfel pup of volwassen brok? Volwassen brok is ietsjes lager in calcium.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 19:31

dierenfan schreef:
Net 34 kg vlees in huis gehaald dusss voor over 34 dagen is deze vraag. Gab is nu 6 maanden en 3 dagen jong maar al wel 31,3 kg. Als hij op dit vlees idd rustiger groeit vraag ik me af welke reus ik gekocht heb haha. Een grote vriendelijke reus in elk geval!
Maar begin november wil ik (grotendeels) over op brok. Farmina dus. Nu weer de twijfel pup of volwassen brok? Volwassen brok is ietsjes lager in calcium.

[ Afbeelding ]

Ik ga dan hier meestal al over op volwassen voer. Meestal staan ze hier tot max een maand of 6 op puppy.
Maar indd wel met varianten die geschikt zijn ook mbt calcium/fosfor.
Farmina hier ook tevreden over

dierenfan

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Volgende week woensdag middag wordt Gabber geröntgend op heupen en ellebogen met beoordeling door orthopeed. Ik ben die onzekerheid beu en wordt bijna paranoia. Hij is flexibel, nooit stijf maar wel onzuiver tot mank. Wil gewoon nu weten of het enkel groeipijnen zijn en zo niet dan zo vlot mogelijk verdere actie. Nog even spannend dus maar daarna duidelijkheid! Het ging een periode absoluut stukken beter maar inmiddels afgelopen week de pijnstilling op gehoogd en beweging blijf ik maar verminderen. Hij blijft ook zichtbaar vlot groeien dus kan mezelf gek maken om niets maar dat weet ik dus graag!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Wij hebben een ras met een volwassen schofthoogte van 65-70cm en die groeien het eerste jaar ook hard. Wij voeren puppy KVV tot minimaal 9 maanden, daarna over op voer voor volwassen honden. Onze ervaring is dat ze tot negen maanden echt nog flink de hoogte in kunnen gaan, vandaar dat we tot die tijd puppyvoer voeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Esplendido schreef:
Wij hebben een ras met een volwassen schofthoogte van 65-70cm en die groeien het eerste jaar ook hard. Wij voeren puppy KVV tot minimaal 9 maanden, daarna over op voer voor volwassen honden. Onze ervaring is dat ze tot negen maanden echt nog flink de hoogte in kunnen gaan, vandaar dat we tot die tijd puppyvoer voeren.

Gabber zou 60-65 cm schofthoogte moeten krijgen. Hij zit op ruim 60 cm met 6,5 maand. Heb nog kvv voor 2,5 week dan is hij 7 maanden dus en wil ik over stappen. Echter wacht ook de uitslag woensdag even af nu.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

dierenfan schreef:
Volgende week woensdag middag wordt Gabber geröntgend op heupen en ellebogen met beoordeling door orthopeed. Ik ben die onzekerheid beu en wordt bijna paranoia. Hij is flexibel, nooit stijf maar wel onzuiver tot mank. Wil gewoon nu weten of het enkel groeipijnen zijn en zo niet dan zo vlot mogelijk verdere actie. Nog even spannend dus maar daarna duidelijkheid! Het ging een periode absoluut stukken beter maar inmiddels afgelopen week de pijnstilling op gehoogd en beweging blijf ik maar verminderen. Hij blijft ook zichtbaar vlot groeien dus kan mezelf gek maken om niets maar dat weet ik dus graag!

Oh dat lijkt mij ook enorm spannend! Wat vervelend dat hij continue onzuiver/mank loopt. Dat had ik ook willen uitzoeken.
Hopelijk is hij goed op de foto’s!

Snuf groeit hier gestaag door. Weegt nu 32,5 kg, laatste keer met meten zat hij op 60 cm, maar dat is alweer bijna een maand geleden.
Zijn nu een aantal keer in een losloopgebied geweest en dat vind hij helemaal het einde, vooral als er andere herdershonden zijn. Ik weet niet waarom, maar die hebben wel zijn voorkeur. :')

Hij heeft altijd nog enorm pluis bij zijn oren, ik zou het stiekem wel leuk vinden als dat zo blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn vader trouwde vorige week, en hij ging aangekleed mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:46

Ik ga voor jullie duimen dierenfan!

Snuf gaat ook al hard en wat leuk dat pakje

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Ik snap wel dat je er beetje para van wordt, ik ga duimen voor een goede uitslag!

Ica is nu zo'n 20 weken en 20 kg, ik hoop dat het nu toch iets langzamer gaat. Erg druk met wisselen, Chim loopt er nu met regelmaat erg dramatisch bij, al dat bloed op een wit hondje. :+

Vorige week naar Leersum geweest, de fokker had een workshop 'hondvriendelijk bij de dierenarts' georganiseerd, was eigenlijk best leerzaam en zinvol. En erg leuk de fokkers en de broertjes en wat zusjes te zien, Ica was van de teefjes ook wel de grootste maar vooral ook meer bone.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Gabber vind vreemde honden best spannend. Nu kan hij natuurlijk al tijden niet echt onbekommerd spelen. Ik laat hem wel regelmatig (2x per week) met andere/vreemde honden op trekken maar altijd heel kort en beperkt. Zo zijn we vanmorgen naar een bekende geweest waar 5 honden zijn en 3 tussen de 12 en 15 jaar. Hij deed de communicatie onderling keurig en er werd niet echt gespeeld. Na 5 minuten hem apart in de kennel gelegd naast me zodat er weer echt rust was. Voor hem waardevol voor de toekomst vind ik. Hij is wel absoluut de pup/puber met de slechtste conditie ooit die ik gehad heb. Ik wandel nog 2x per dag in rustig tempo zo'n 15 minuten en dat is het wel. Dat werkt natuurlijk ook niet mee qua groeipijnen omdat de bespiering dan ook weg valt. Vandaar dat ik sowieso duidelijkheid wil. Heb ook al 2 fysiotherapeuten benaderd maar die willen geen behandeling geven op deze leeftijd/met deze groeipijnen. Vind ik jammer want ik verwacht juist dat een rustige massage door vak mensen hem enkel maar zouden kunnen helpen. Bovendien weer een ervaring erbij voor hem en gezellig uurtje. Ik hoop dat 1 wel wil helpen na uitslag van röntgenfoto's.