Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:34

@africanlady: sterkte en succes, hopelijk knapt Leslie snel weer op!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:42

Beterschap voor Leslie!

Bij mij is vandaag het laatste cadeautje bezorgd, dus ik kan binnenkort gaan beginnen met inpakken en de hints bedenken. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:43

Lastige keus africanlady, maar denk wel een goede beslissing ja. Hier ook eentje die al meteen bij de 1e loopsheid een nare schijnzwangerschap had. Voor niemand en zeker haarzelf niet, wilden we daar geen herhaling van. En dat bultje was echt een 'vast' bultje zeg maar? Misschien een reactie op de schijnzwangerschap, omdat het lichaam wat van slag is nu. Maar als het iets is wat weggehaald kan worden, altijd verstandig idd als ze dan toch sowieso al onder narcose zou gaan! Succes!

--

Leuk om te zien hoe ver een aantal ook al zijn!

Ik moet ook echt eens even gaan bedenken wat ik nu concreet met de hint(s) ga doen.
Dan kan de doos bij ons ook dicht erna, want ik heb vandaag het laatste item ingepakt en erbij gedaan. :j

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:56

Wel meegelezen, nog geen tijd gehad om te reageren.

Waar komt jou hond vandaan
Floyd komt oorspronkelijk uit Frankrijk, is via via via via via :(:) bij een stichting die border collies herplaatst terecht gekomen, wij hebben hem daar vandaan.

Als je vandaag €1000,- kreeg om helemaal uit te geven aan je hond(en), wat zou je dan kopen?
Afgezien van nog meer speelgoed en snacks (waar ie echt al wel zat van heeft maar je kan nooit teveel hebben toch) zou ik nog een hondenstretcher voor buiten willen. Heb hier tijdje geleden hele mooie van gezien die van oude spanbanden zijn gemaakt. Rest zou ik gebruiken voor (speur)lessen.
Oh en gewoon voor de heb, een biothane halsband+bijpassende lijn in nog wat andere kleurtjes O:)

Als je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?
Een corgi, field trial labrador of kortharige schotse collie :j

Welke dieren heb je nog buiten jou hond(en)? En hoe denkt jou hond(en) erover?
Heb nog vier pony's, niet aan huis, Floyd heeft ze ook nog niet ontmoet.

AfricanLady, sterkte en succes!! Hopelijk is ze snel weer de oude

**negeert het bericht van Kim, daar verkopen ze teveel leuke dingen**

Mijn pakket is ook zo goed als klaar, paar mooie aanbiedingen kunnen scoren dus erg blij mee *\o/*

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:02

AfricanLady Sterkte en succes, hopelijk knapt Leslie snel weer op.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:17

Gaat nu googelen op beestenboel <<) :=

Succes volgende week met leslie! Hopelijk knapt ze snel ervan op!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:59

Suusw schreef:
*

Dat is mij dus niet gelukt :') , maar ik had als excuus dat ik nog wat moest hebben voor mijn lootje. En toen kwam er per ongeluk ook wat voor mijn eigen woefjes in de winkel mand terecht O:) .

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:29

Sharani schreef:
Suusw schreef:
*

Dat is mij dus niet gelukt :') , maar ik had als excuus dat ik nog wat moest hebben voor mijn lootje. En toen kwam er per ongeluk ook wat voor mijn eigen woefjes in de winkel mand terecht O:) .

Hahaha goed bezig!
Wat is er extra blijven plakken voor je woefjes?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:52

Afbeelding
Mijn honden maken mij arm {:)-:(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:52

candalisa schreef:
[ [url=m/jrIknA.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 05:35

candalisa schreef:

Ik weet niet of ik hem hier al eens gedeeld had of niet, maar die van mij, mij ook. :')

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:28

Hey allemaal!

Ik ben op dit moment in Hawaii dus ik lees niet erg veel mee momenteel. Van thuis kreeg ik te horen dat er een leuke kaart in de brievenbus zat }>

Afbeelding

Afbeelding

Zo leuk! :D Uiteraard zijn we super benieuwd :):)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:50

Haha, geweldig KimD _O- . Nu voel ik me wat minder schuldig over de extra aankopen voor mijn hondjes :') . Die van mij hebben maar een paar speeltjes. Mijn vorige hond sloopte alles binnen een paar minuten, dus die had een kong en een jacht dummy en verder niets. Wist niet eens dat er zoveel leuks bestond.

Wat een leuke spulletjes Candalisa <3 . Die kerstboom en die kerst trein heb ik ook nog over getwijfeld.

Cursebreaker: de mok met marshmallows die Candalisa ook heeft en een egel burrow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:34

candalisa schreef:

Wat ontzettend leuk zeg <3 Je moet het zo zien: Ze zijn jou vast heel erg dankbaar :D

KimD: Ook al zo een super leuk filmpje!

Ik denk te weten wie mijn SS is. Ben benieuwd of ik zo vroeg al juist ben :D Tijd zal het leren :D

Nieuwe vraag!

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)

Lilly krijgt geen eten… Dit klinkt nu echt heel erg fout :') Maar Lilly is een soort van scharrelhond. We zijn naar de boerderij verhuist 4 jaar terug en toen kregen wij problemen met gaar gewicht. Ze bleef dikker en dikker worden. Op een gegeven moment was ze van 11 naar 13 kilo gegaan. Bijna 20% te veel en voor een kleine hond is dat fors. Ander eten, dieëteten, maagvulling, maar ze bleef verdikken en werd luier. Langzaam de brokken gaan afbouwen tot ze stopte met dikker te worden en dat waren dus geen brokken meer. Ik de tussentijd hebben we natuurlijk gekeken hoe dat kwam. Als ze buitenloopt gaat ze alles af. De kippen voor granen die naast de ren liggen, de konijnen om te zien of er brokjes zijn gevallen, bij de schapen gaat ze snuisteren in het hooi om de restjes hakselmais er tussen uit te halen, als we melken staat ze elke druppel die niet in de emmer valt op te likken en ga zo door. Die hond scharrelt dus op een dag alles zelf samen. Ze weegt nu 12 kilo en nu bouwen wij weer op met een beetje vers.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:25

Heerlijk, al die verwende honden met bergen speelgoed.

Ik heb gisteren (waarschijnlijk) de laatste dingetjes voor m'n pakket besteld. Duurt wel echt veel te lang zo voor het tijd is om te gaan versturen. Kan dus zomaar zijn dat ik nog eens wat extras toevoeg.

Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc)
Sam eet altijd brokken, nu nog royal canin puppy maar hij mag binnenkort over naar de volwassen variant, met een pompje duo dog voor de vacht er overheen (tenzij hij z'n maaltijd in bijvoorbeeld de snuffelmat krijgt, geeft zo'n bende). Daarnaast krijgt hij regelmatig nog een (honden)snack en gebruiken we kleine stukjes frolic brokjes als beloningssnoepjes. Hij krijgt in principe geen "mensen eten"
Laatst bijgewerkt door Anna_98 op 28-10-22 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:30

Mulan krijgt Wolf of Wilderness brok en Animonda natvoer erbij. Verder af en toe koekjes en regelmatig kluifspul :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:54

Freek eet momenteel brokken van de dierenarts en verder mag die op dit moment ook helemaal niks. Echt súper jammer, maar eerst moeten zijn darmen weer op orde zijn.

Maar het allerliefst zou hij alles mee eten. Soms zit hij eerder aan tafel dan wij :=

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:56

Mooie tafel!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:06

Melle krijgt brokken van Carnilove waarbij we wisselen van smaak. Daarnaast krijgt hij af en toe wat natvoer van Carnilove, Wolf of Wilderniss of een ander merk. Verder uiteraard ook met enige regelmaat botjes/snacks en een stukje van mijn eten. Melle is van het motto “Eerlijk zullen we alles delen”. :')

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:06

Gelukkig hou ik niet van kerst dus blijft een kerstspeelgoed uitgave mij bespaard anders was de hele kerstbonus daaraan gesneuveld denk ik :')

Eve heeft op WoW gestaan toen ze pup was, maar ze bleef elk rondje ontlasten dus voor haar geen ideale brok, toen heel veel gerommeld en uiteindelijk is er granenallergie vastgesteld en staat ze sindsdien op vlees omdat graanvrije brok niet eens aangekeken werd := , ze komen het thuis leveren en ze ziet er goed uit maar zij vind het vooral lekker en dat is het enige wat telt ongeacht wat het uiteindelijke prijskaartje er voor is :o

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:08

Hier zijn het echt alles eters behalve brok dat voer ik niet. Verder vlees van meerdere smaakjes maar soms ook gewoon vlees van de slager (rauwe kippevleugels kippen levers en hartjes) alle fruit en groente soorten die ze mogen vinden ze lekker vooral banaan.
Frietjes krijgen ze soms als wij klaar zijn maar wel minimaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben ze ook een andere gevarieerde eetpatroon waar ik minder blij mee ben namelijk alles wat plastic is, kabels en koperdraad zijn toch wel favorite _-:(
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 11:09

Citaat:
Wat eet jou hond (brokken, vers, zo van die borden vol met groenten, fruit en stukjes vlees, mee van tafel etc

Al onze honden staan op volledig vlees, we hebben dan ook de nodige vriesruimte. Er gaat momenteel 3,2kg per dag aan vlees doorheen. :') Gelukkig word het aan huis geleverd en hoeven we het alleen maar zelf in te ruimen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:18

Welke dieren heb je nog buiten jou hond(en)? En hoe denkt jou hond(en) erover?
We hebben nog 2 kittens, Kippetjes, ganzen en een hele kudde minipaarden. Billy heeft er niet zoveel interesse in. Die negeert de paarden eigenlijk volledig. De katten vind die leuk om achter te jagen.

Cody is helemaal gek op andere dieren!

Afbeelding

Afbeelding

Billy krijgt vers vlees, Cody doen we 50/50. 50% vers vlees en 50% brok. Enkel op vers leverde hij teveel in qua energy level vonden wij. was ook een te grote hoeveelheid dat hij moest krijgen en dat vond ik niet zo ideaal voor zijn maag.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:21

Sorry voor wie mij getrokken heeft, ik ben tot nu toe nog niet aan alle vragen toegekomen.
Na bijna een maand in het ziekenhuis mag ik vanmiddag eindelijk naar huis en kan dan mijn honden weer zien.
Mijn god wat heb ik ze gemist…
Ze zullen nog een tijdje bij mijn vader in huis blijven maar hij komt ze dagelijks wel even langsbrengen <3

Met een paar dagen zal ik ook weer wat aktiever zijn in het topic.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:22

Racky eet brokken. Bij ons staat er gewoon een bakje brokken ter beschikking de hele dag. Racky is namelijk geen hond die je een bak brokken voorschotelt en dat hij het direct opeet. Er zijn dagen dat hij ook helemaal niet van de brokken eet. Maar hij krijgt tussendoor ook snoepjes dus die dagen zit hij sowieso niet zonder gegeten te hebben :).

De eerste 3 jaar dat ik hem had was het een heel gedoe mbt eten. Elke week moest ik ander voer proberen omdat hij gewoon niet meer wou eten. Zelfs natvoer niet meer na het 1 dag wel gegeten te hebben. Ben zo blij dat hij dit niet meer doet. Maar sinds hij bij mijn ouders woont heeft hij ook geen keuze... Toen leefde onze andere poedel ook nog en at het Chinese naakthondje ook brokken. Dus als racky niet at aten de anderen het voer op. :+ denk dat da de doorslag gegeven heeft.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-10-22 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt