Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:56

maikeltje schreef:
Mossel schreef:
Wauw, echt wauw :')
Hoe mensen een verhaal uit z’n verband kunnen trekken. Ts was de kat pas kwijt toen de DB hem 2 weken geleden begon te voeren. Dat dier had helemaal niet gevoerd hoeven worden want had het prima bij TS.
En Gast4901, echt hoe jij reageert is ronduit belachelijk, als TS daadwerkelijk niks om de kat gaf had ze wel direct een nieuw kitten opgehaald ergens op een boerderij. Hoe jij TS dusdanig aan de schandpaal nagelt vind ik rond uit onbeschoft :n

Dit is al triest genoeg. Die twee afgelopen weken heb ik geen topic van TS gezien “help, mijn kat is kwijt, hebben jullie tips”. Want of de kat er nou wel of niet is, maakt blijkbaar geen moer uit!
Maar nu ze moet dokken omdat ie terecht is, is ze verontwaardigd en heeft de DB het gedaan. :roll:

Is het verplicht een topic te openen als je kat vermist wordt?

Love_Rosie

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:07

Kat was ook niet kwijt, enkel minder thuis/gezien. Daar maak je je niet dotect druk om bij een erfkat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:09

dubbel post
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-01-18 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:09

En wat kan je er aan doen? Ik heb ook een kat gehad die steeds minder vaak thuis kwam en begon te schooien. Ik dacht dat ze bij anderen gevoerd werd, later was ze helemaal weg. Wat kan bokt doen met: help mijn kant komt niet meer thuis :+ :+ :+

Er wordt hier wel een hoop onzin (in mijn ogen) verkondigd. Zolang het niet over jezelf gaat verzin je de meest vreemde verhalen lijkt het haast wel.

Ik zou mijn kat ook niet ophalen in situatie TS. Het is al vaker gebeurd.....je blijft niet de melkkoe vh asiel. Daarbij is het geen huiskat waar je een binding mee hebt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 10:18

Als aanvulling op de moderatoropmerking hierbij van mij het verzoek om geen onbeschofte pb's te sturen. Het topic zelf gaat prima wat mij betreft maar ik heb bijvoorbeeld een pb ontvangen die begon met "Mens je bent een achtelijke trut vol van je zelf ..." Dat is niet netjes en niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-01-18 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, privé communicatie

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:22

Van die bokker heb ik ook ooit zo'n PB ontvangen, zegt meer over de bokker als over ons. In elk geval vind ik dit ook een moeilijke kwestie. Zelf heb ik ook twee stalkatten en twee binnenhuiskatten en daar is inderdaad wel een verschil in. Ik begrijp het standpunt van TS volledig en uit principe zou ik het ook heel moeilijk mee hebben, maar ja, omdat ik dan ook weer een erg emotioneel persoon ben, zou ik de kat wel gaan halen en het betalen maar wel met enorm veel tegenzin.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-01-18 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:23

Dorine92 schreef:
Als aanvulling op de moderatoropmerking hierbij van mij het verzoek om geen onbeschofte pb's te sturen. Het topic zelf gaat prima wat mij betreft maar ik heb bijvoorbeeld een pb ontvangen die begon met "Mens je bent een achtelijke trut vol van je zelf ..." Dat is niet netjes en niet nodig.

ow wauw. wat onbeschoft %)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:23

Cayenne schreef:
Sowieso telt wanneer de kat op een openbare weg loopt en geen identificatie om heeft, ze hem mogen vangen. Dit telt ook wanneer de kat overlast veroorzaakt of verwaarloosd lijkt.
Dus de oplossing is simpel: bandje om en op eigen terrein houden. Als je dat niet kunt zul je met dit risico om moeten leren gaan.

Heb niet het hele topic door gelezen maar dit is wel krom
Mijn kat houd geen bandje om. Tig x geprobeerd maar kreeg steeds een bandje zonder kat in de brievenbus en een kat zonder bandje weer thuis
Neem toch niet aan dat ze random gezonde goed doorvoede katten van de straat mogen plukken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:25

Hé wat een raar verhaal, en wat een rare gedachtegang bij sommige mensen! Hier ook boerderijerfkatten. Naar mijn weten mogen katten gewoon nog vrij rond lopen. Dus als ze hem in jouw straat vangen dan is het toch netjes van het asiel om hem na het chip af lezen weer terug te zetten of even thuis te brengen... Tenzij die zwaar verwaarloosd is ofzo, maar dan snap ik niet dat je hem weer terug mag kopen dus dat zal wel niet aan de hand zijn...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:27

Al iets van het asiel gehoord ts?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:28

ELpatcho schreef:
Hé wat een raar verhaal, en wat een rare gedachtegang bij sommige mensen! Hier ook boerderijerfkatten. Naar mijn weten mogen katten gewoon nog vrij rond lopen. Dus als ze hem in jouw straat vangen dan is het toch netjes van het asiel om hem na het chip af lezen weer terug te zetten of even thuis te brengen... Tenzij die zwaar verwaarloosd is ofzo, maar dan snap ik niet dat je hem weer terug mag kopen dus dat zal wel niet aan de hand zijn...

Precies. Thuisbrengen hoeft niet eens, doe gewoon even een telefoontje van: 'joh sorry, we hebben uw kat meegenomen omdat de buren dachten dat hij van niemand was. Dit is een foutje geweest, zou u misschien uw kat kunnen komen halen?'.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:29

Ik heb het vanaf begin af aan gevolgd en vind dit een interessante discussie! Helaas dat in sommige reacties de emoties de overhand nemen waardoor er minder begrip is voor elkaar. Jammer dat de DB niet zelf hierop kan reageren. Wat ik mij namelijk afvraag, hoever kunnen zij gaan in het ‘opvangen’ van dieren? In dit geval begrijp ik de keuze van TS om de kat niet op te halen. Ik hoop dat de DB en TS er samen uit gaan komen en de kat weer snel naar huis kan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 10:31

speedfiets_2 schreef:

Nee helaas nog niet

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:31

Zonnetje81 schreef:
En wat kan je er aan doen? Ik heb ook een kat gehad die steeds minder vaak thuis kwam en begon te schooien. Ik dacht dat ze bij anderen gevoerd werd, later was ze helemaal weg. Wat kan bokt doen met: help mijn kant komt niet meer thuis :+ :+ :+

Er wordt hier wel een hoop onzin (in mijn ogen) verkondigd. Zolang het niet over jezelf gaat verzin je de meest vreemde verhalen lijkt het haast wel.

Ik zou mijn kat ook niet ophalen in situatie TS. Het is al vaker gebeurd.....je blijft niet de melkkoe vh asiel. Daarbij is het geen huiskat waar je een binding mee hebt.

Als het over mijzelf, nou ja om mijn kat ging, dan was hij direct opgehaald. Wat heeft dat beestje nou aan principes?? Gaat om paar tientjes, je mag dat misschien niet fair vinden maar dat gevecht kan je ook aangaan nadat je de kat hebt opgehaald. Ik kan er werkelijk met m'n pet niet bij dat jullie voor die paar centen het oke vinden dat beestje daar gewoon maar te laten zitten. Ondertussen loopt de rekening alleen maar op. Er zijn wel meer dingen in het leven niet zo eerlijk, deal with it. De dierenambulance/asiel heeft gewoon gedacht dat het een zwerfkat was, beestje ziet er ook niet topfit uit schrijft TS zelf. Doe gewoon niet zo moeilijk en haal dat beestje op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:34

Oh heerlijk, prachttopic dit.

Mensen, we hebben het hier over een boerderij kat. Beest heeft de tijd van zijn leven, alle vrijheid en kan gewoon kat zijn zonder dat het de godgansedag in huis moet zitten 'want hij is duur en straks wordt hij gejat.'

Beest heeft waarschijnlijk een prima en warm plekje in de schuur, geen behoefte aan mensen en doet lekker zijn ding. (oh, en houdt wat muizen en ratten weg waarschijnlijk)

Niet elke kat is een schootkat, niet elke kat is zonder eigenaar en wat de DB heeft gedaan is een beetje overtrokken. Beest is gechipt en al, met gegevens. Ze hadden zelf ook wel de conclusie kunnen trekken dat het beestje uit de omgeving komt en dus geen zwerver is?

(NB: onze boerderijkat was van onze hele buurt zo'n beetje. Die liep rustig op een dag een blok van zo'n 3 kilometer. Maar was ook met regelmaat even onzichtbaar en dan was hij er weer. )

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:39

Zonnetje81 schreef:

Je begrijpt mijn punt niet. De kat was al twee weken weg maar daar maakt niemand zich druk om want het is een erfkat. Ja dat snap ik dus niet! Ik heb ook erfkatten maar als ze bij mij 24 uur of langer weg zijn ga ik echt actie ondernemen. TS is alleen verontwaardigd als het geld gaat kosten. Maar die kat is haar verantwoordelijkheid. Als ze eerder actie had ondernomen dan had het zover niet eens hoeven komen.
Melkkoe van het asiel, werkelijk :')
En met een erfkat heb je niet zo’n band? Wat een bullshit! Ik heb 3 erfkatten, hoezo geen band?
Of worden die zelfs door huiskatliefhebbers gezien als goedkope muizenvanger? En zodra er kosten aan komen is het jammer??
Mijn erfkat kwam laatst thuis met een abces op de kop want ze had gevochten met een andere kat. Had ik dat dan maar niet moeten laten behandelen want “het is maar een erfkat”? Hoef ik geen verantwoording te nemen voor de dieren op mijn terrein?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:41

Dorine92 schreef:
speedfiets_2 schreef:

Nee helaas nog niet

Dat vind ik best shockerend. Komt op mij over als dat het asiel enkel om het geld denkt en niet in hey belang van een dier denkt.

Ts ben je al bezig met vervolgstappen? Ik vermoed dat het asiel nml niks gaat doen en je poes gewoon gaat herplaatsen. IKV al hij niet betaald een ander wellicht wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:42

[quote="Winged"]Oh heerlijk, prachttopic dit.

Mensen, we hebben het hier over een boerderij kat. Beest heeft de tijd van zijn leven, alle vrijheid en kan gewoon kat zijn zonder dat het de godgansedag in huis moet zitten 'want hij is duur en straks wordt hij gejat.'

Beest heeft waarschijnlijk een prima en warm plekje in de schuur, geen behoefte aan mensen en doet lekker zijn ding. (oh, en houdt wat muizen en ratten weg waarschijnlijk)

Niet elke kat is een schootkat, niet elke kat is zonder eigenaar en wat de DB heeft gedaan is een beetje overtrokken. Beest is gechipt en al, met gegevens. Ze hadden zelf ook wel de conclusie kunnen trekken dat het beestje uit de omgeving komt en dus geen zwerver is?

(NB: onze boerderijkat was van onze hele buurt zo'n beetje. Die liep rustig op een dag een blok van zo'n 3 kilometer. Maar was ook met regelmaat even onzichtbaar en dan was hij er weer. )[/quote

Er is meerdere malen aangegeven dat chip uitlezen op dat moment niet mogelijk was. Dus pas bemerkt nadat de mogelijkheid daar voor was. Op dat moment waren er lagere kosten dan nu. Deze zijn opgelopen. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:44

Dat jij binding hebt met je erfkatten is toch prima, maar je moet toch ook in kunnen zien dat niet iedereen dat heeft?

Hier ook boerderijkatjes, die zijn altijd op pad. Sommige zie ik dagen niet. Daar ga ik me niet druk om maken hoor. Natuurlijk als er proffessionele zorg nodig is neem je verantwoordelijkheid. Maar nu neemt iemand anders jouw kat van het erf (want jouw straat is gewoon het terrein van zo'n kat) en dan moet jij betalen? Omgekeerde wereld!

Ik zou asiel rekening sturen voor het 'in bruikleen nemen' van je kat :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:46

Anoniem schreef:
Er is meerdere malen aangegeven dat chip uitlezen op dat moment niet mogelijk was. Dus pas bemerkt nadat de mogelijkheid daar voor was. Op dat moment waren er lagere kosten dan nu. Deze zijn opgelopen. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Dat heb ik gelezen. Maar is dat een schuld van de TS? Op het moment van signaleren hadden ze ook wel een kwartje moeten horen vallen.

Zij voeren die kat he... TS staat IMO in haar recht.
Laatst bijgewerkt door Winged op 12-01-18 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:47

maikeltje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Je begrijpt mijn punt niet. De kat was al twee weken weg maar daar maakt niemand zich druk om want het is een erfkat. Ja dat snap ik dus niet! Ik heb ook erfkatten maar als ze bij mij 24 uur of langer weg zijn ga ik echt actie ondernemen. TS is alleen verontwaardigd als het geld gaat kosten. Maar die kat is haar verantwoordelijkheid. Als ze eerder actie had ondernomen dan had het zover niet eens hoeven komen.
En met een erfkat heb je niet zo’n band? Wat een bullshit! Ik heb 3 erfkatten, hoezo geen band?
Of worden die zelfs door huiskatliefhebbers gezien als goedkope muizenvanger? En zodra er kosten aan komen is het jammer??
Mijn erfkat kwam laatst thuis met een abces op de kop want ze had gevochten met een andere kat. Had ik dat dan maar niet moeten laten behandelen want “het is maar een erfkat”? Hoef ik geen verantwoording te nemen voor de dieren op mijn terrein?

Maikeltje ik ben het helemaal met je eens. Erfkat, huiskat, allemaal de verantwoording van de eigenaar. Ook als er een financieel plaatje aanhangt. Stel dat een kat een ongeluk veroorzaakt dan draait de eigenaar ook voor de kosten op. Gelukkig kun je je daar tegen verzekeren.
Nogmaals je neemt een risico als je katten los laat lopen ( in vele opzichten ) en je moet als eigenaar dan ook de verantwoording op je nemen wanneer het geld kost. Lijkt mij een normaal gebeuren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:47

maikeltje schreef:
Zonnetje81 schreef:

De kat was niet twee weken weg. De kat was 2 weken lang minder op het terrein gezien. Dat bleek dus te komen omdat hij elders gevoerd werd zodat hij kon worden gevangen. Voor hoe ik het lees, kwam de kat dus wel weer thuis, maar minder vaak dan normaal.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:48

maikeltje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nee,de kat was minder gezien. db heeft het beestje 3 dagen geleden gevangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:48

Winged schreef:
Anoniem schreef:

Dat heb ik gelezen. Maar is dat een schuld van de TS? Op het moment van signaleren hadden ze ook wel een kwartje moeten horen vallen.

Dan nog heeft db werkzaamheden verricht en het asiel een plaats minder om een dier wat het wel nodig heeft opgevangen te worden. De gehele discussie draait hier om het feit dat het dier het kind van de rekening is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:51

Nee, de discussie draait erom dat de dierenbescherming onnodig werk heeft verricht tov deze kat. Beest had allang thuis gezeten als men dacht 'Whoepsie, deze snel naar huis en plaatsmaken voor een kat die dat wel nodig heeft."
Erfkatten zijn geen knuffelkatten, die moet je laten lopen en lekker hun ding laten doen.