BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:06

Ah wat een schatjes, die laatste foto <3

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:17

Baruch gaat echt vooruit nu, hij is al een stuk aangekomen en het valt echt op hoe mooi hij in zijn vacht zit nu. Ikke blij *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 11:44

kijk dat is super annelies!

dank je sonja :) ze zien er idd echt toppie uit! en groeieennnn
ze lopen al heel wankel korte stukjes <3 en knakkie is in 1 dag 110 gram aangekomen!! :| omg

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:06

Afgelopen dagen lekker aan het rekenen geweest. Zit er aan te denken om te portioneren voor beide honden samen omdat ik dan makkelijke getallen heb, en het dan op de dag zelf na ontdooien over de twee voerbakken te verdelen. Voorlopig zullen we een aantal dagen per week barfen en de overige dagen kvv. Onderstaande producten wil ik bij degomeat gaan bestellen voor de komende weken zodat ik een hopelijk een mooi gevarieerd startmenu kan samenstellen. Zouden jullie even mee kunnen kijken? Zijn onderstaande producten goed voor beginnende honden en een beginnend baasje of missen er essentiele dingen?

Vleesbot: parelhoenkarkas, konijnenrugstuk, kippennek of eendenvleugels
Spiervlees: rund, paard, hert of kalkoen
Orgaan: lamspens, eendenhartjes of orgaanmix (gemalen)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:10

ik zou gewoon bij bot en spier allemaal doen ;) en je orgaan nog wat uitbreiden zodat je lever, nier, hart en pens hebt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 01:34

Als je nog de helft van de week kvv voert zou ik me niet te druk maken om die percentage's en gewoon voeren wat praktisch is en wat je leuk lijkt.
Maar waarom bij Degomeat bestellen, dat is vrij duur toch?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 02:08

Bij bot en spier bestel ik allemaal, kan er lekker afgewisseld worden. De organenmix bevat 4 verschillende organen van verschillende dieren, volgens mij komt het overeen met kiezebrink orgaanmix, het is fijngemalen. Leek me handig dit te geven om te beginnen omdat ik niet weet hoe ze reageren op hele organen en om met hele organen genoeg afwisseling te krijgen moest ik gelijk een hele bulk bestellen.

Zat net trouwens even met mijn vriend te rekenen, we hebben nu voor ongeveer 32 dagen in het winkelwagentje liggen en het kost ons net iets meer als 1 euro per dag om twee honden te voeren. Daar kan geen kvv tegenop, hij wordt nu langzaamaan steeds enthousiaster. Nu vind hij het ook ineens niet meer erg om de honden barf te voeren als ik niet thuis ben.

Annelies, denk inderdaad dat het nog wel goedkoper kan als degomeat, ga ik me nog wel in verdiepen de komende tijd maar zo heb in elk geval wat in huis om te beginnen en dingen uit te proberen. Gaandeweg hoop ik aan wat meer adresjes te komen, zit alleen momenteel zonder auto wat het ook weer lastig maakt... Qua verhouding bot/spier/orgaan heb ik heel globaal doorgerekend wat ik van elk moet bestellen om het compleet te maken en dan zie ik wel wat het beste uitpakt voor mijn honden. Vind het in elk geval geen straf om wat te puzzelen en stiekem hoop ik de kvv steeds verder af te bouwen, vandaar dat ik het wel gelijk goed probeer te doen :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 08:20

Degomeat is niet zo gek duur gezien de kwaliteit die ze bieden hoor. Versvoer.nl is nog wel weer duurder ook wel weer wat betere kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:42

Nou Luna was vannacht weer misselijk...
Overdag voeren gaat prima. 's Avonds voeren en ze spuugt alles er uit.

Dus we gaan toch maar voorlopig alleen in de ochtend voeren.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:32

Hoe kan dat nou Femke?
Akelig zeg :(

Ik bestel alles bij Degomeat en ben er ontzettend tevreden over.
Als ze iets niet op voorraad hebben bellen ze daarover en je krijgt heel netjes een mailtje wanneer ze langskomen. Alles altijd super voorelkaar :j En ook ik ben goedkoper uit dan daarvoor KVV of brok.
Er is hier ook niet gek veel in de buurt, bij de poelier moet je meteen 10 kilo bestellen en dan heb ik maar 1 diersoort en zit de vriezer alweer voor een derde vol :Y)
De konijnorgaan van Degomeat bestaat trouwens ook uit hartjes, levertjes, niertjes en long.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:58

Wat vreemd, Femke! Wat deed jij na de laatste voerbeurt?

Mijn Boxer werd namelijk wel misselijk als ik eerst met hem trainde, daarna voerde en hij meteen ging slapen. Daarna ben ik eerst gaan voeren, vervolgens trainen en daarna slapen en dat ging wel goed!

Ik heb laatst voor het eerst de zwaar bevleesde konijnkarkassen van Degomeat gehad (in de aanbieding voor 2,80/kg) en ben er heel erg blij mee! Mooie grote karkassen met lekkere lappen vlees eraan en zelfs de niertjes en lever er nog in. Binnenkort nog maar een keer bestellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:04

We doen niets bijzonders... Geen trainingen of zware wandelingen ofzo.
Wat dat betreft is de routine 's ochtends en 's avonds hetzelfde; lekker slapen en vaak op schoot liggen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:25

Hmm... Je wandelt dus niet meer na de maaltijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:38

Nee, ze gaan heel kort even uit.
Maar dat is een kwestie van naar buiten, plassen, poepen en weer naar binnen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:48

Misschien eens een wandelingetje proberen? Ik had hier het idee dat de misselijkheid kwam doordat het verteringsproces stil kwam te liggen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:48

Of gewoon 's ochtends voeren zoals je nu doet, kan natuurlijk ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:55

Ik zal 'ns wat gaan proberen.
Maar voorlopig krijgt ze nu 1x per dag eten. Dat ging de afgelopen dagen goed.
Tot ik gisteravond weer wat gegeven heb, dat kwam er vannacht weer uit.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:55

Dan zou ik het lekker bij 1x per dag laten inderdaad!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:59

Heeft er hier iemand een drogertje? Ik ga er één aanschaffen (en een tweedehands snijmachine zoeken) en dan mooi mijn eigen snoepjes drogen. Als ik dat gedroogde spul wil halen in de dierenwinkel ben ik een godsvermogen kwijt hier?

Vriend zit eraan te denken om zo'n soort vriezer/koelcel over te nemen van een kennis, ivm ruimte en opslaan en diezelfde kennis heeft een professionele vleesmolen waar hij vanaf wil. :') Ik heb hem aangestoken! Dus als het een schappelijke prijs is :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:14

Dat is een goed idee :)

Ik geef zelf tegenwoordig geen snoepjes meer...
Ze zijn inderdaad erg duur, en ik merk dat ze ontzettend gaan zeuren bij de snoepjes pot.
Ze weten waar die staat en ze blijven er gerust meerdere uren per dag bij zitten piepen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:15

Hier krijgt ze alleen met trainen snoepjes en zeurt, gelukkig!, er helemaal niet om. Maar er gaat nog wel een lading doorheen haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:11

Ja ik heb een drogertje!! Vind het echt leuk om te drogen dus ik doe dat best vaak. Kost even tijd maar de hondjes worden er altijd zo blij van :D Hier gaat er ook wel redelijk wat doorheen... Ik denk elke week een kilo. Daar hou ik dan 350 gr van over en dat gaat er in een week wel doorheen, met 2 honden dan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:15

Wat gooi jij er allemaal in en wat voor 1 heb je er?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:18

Lijkt mij erg leuk om vlees te drogen voor de honden!
Wij hebben wel een drogertje maar ik mag geen vlees voor de honden erin doen van mijn man. :Y) :D
Zelf wel fruit erin gedroogd en uitjes, kruiden en rundvlees, je kan dingen er ook super lang door bewaren.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:56

Ik heb een simpele Bohman, iets van 30 euro inclusief verzenden en we hebben er veel plezier van!

Tot nu toe heb ik gedroogd: konijnenlever, -vlees, -hart/long en -oren. Alleen maar dingen van konijn dus, maar dat komt door het eliminatiemenu van mijn Boxer. Binnenkort eens paardenhart proberen!