Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
farpz schreef:Ja ik sta ook altijd versteld van hoe goed de neus van een hond wel niet is! Toen we Sinterklaas aan het vieren waren had ik voor onze hond ook een blik vlees gekocht en ingepakt. Hij ging meteen voor het blik tussen alle cadeautjes! Echt leuk dat jullie haar nu al aan het speuren zetten! Misschien kun je ook alvast wat oefenen met een aanzet stokje? Dan wordt het speuren later denk ik ook gemakkelijker opgepakt!
Kun je zelf niet alvast bezig gaan met wat eigen oefeningen tijdens de les? Om het voor haar wat leuker te houden? Dan blijft het veld voor haar ook een plezier!
fjordowner18 schreef:wat is een aanzet stok?
wat betreft de les, het duurt gewoon te lang, we zitten met te veel hondjes op een een te klein veld, krijgen een bepaalde oefening en moeten om de beurt laten zien dat we die oefenen al dan niet beheersen, ik heb die oefening en alle andere die we moeten doen dan al 10 keer gedaan en is ze het wel een beetje kwijt (aandacht) en gaat ze dus vervelen
Albert schreef:Mijn vrouw zit in de hondensport en gisteren kregen we de vraag of we deze hond konden hebben:
http://www.dierentehuisarnhem.dierenbes ... nd/5/11133
Een vrijwilliger die ook in de sport zit heeft er wat bijtwerk op het mouwtje mee gedaan en dat pakt ze goed op.
Zelf hebben we geen plaats en ook geen tijd maar misschien ziet hier iemand er een uitdaging in.