[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:08

Svensk Stövare is denk ik ook wel een bijzonder hondenras, we hebben ze zelf niet, maar je ziet ze hier erg veel.

Afbeelding
Zijn echte jachthonden en worden met een zender om de nek het bos ingestuurd om beesten op te sporen (vooral elanden), met de zender kan de jager volgen waar de hond is.

Op dit moment worden ze wel steeds minder ingezet en gaan jagers zonder de honden op jacht, omdat er steeds meer wolven komen (en allelujah dankzij de EU mag er niet meer op de wolf gejaagd worden, heel fijn. Niet dus!!) en deze de honden pakken. Als je dus ook op Stövare googled (Finsk of Svensk) zie je een groot deel gedode dieren door de wolven...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:14

Wat een gaaf beest!! Had er inderdaad nog nooit van gehoord!
Zit wel iets in van een vergrootte versie van een beagle!?
Dat is ook lekker van die wolven zeg... Er worden dan wel van die lekkere regels bedacht dat ze niet meer mogen worden geschoten, maar wat er dan aan het overlast probleem moet worden gedaan hebben ze het niet over :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:30

Ik vind 'm ooik gaaf!

Googlen doe ik dus maar even niet..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:32

plientjedres schreef:
Jis_ schreef:
:D Het is ook echt zo'n leuk stel...

[ Afbeelding ]

wij wouden graag een apenzeller maar die zijn erg geresserveerd kwa karakter.
dat kon ik toen niet goed gebruiken omdat ik een eigen winkel had waar ik hem graag mee naar toe wou nemen.
hoe is het karakter van deze?
wel veel beter he?

Makkelijker in de omgang, :j minder fel en wat minder gereserveerd dan de Appenzeller, maar die gereserveerdheid kunnen ze wel in zich hebben. Thor niet, die is echt een allemansvriend. Ze laten graag van zich horen en zijn waaks en wat eigenwijs.
Ze zijn er binnen de vereniging erg streng op dat er met goede karakters gefokt wordt, gedragstest is voor de fokkers die aangesloten zijn bij de vereniging verplicht. Ben een keer wezen kijken, erg leuk.
Je hebt ook nog de Entlebucher, de kleinste van de 4 Sennenhonden, een ras met veel energie. Heel vriendelijk voor kinderen maar wel licht wantrouwig naar vreemden. Zit daarin tussen de andere 2 in.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:07

Wat een leuke rassen komen er voorbij..
Mijn "zeldzame" :D hond is 1 jaar geworden en al een flinke meid geworden.
Garuda is een Podenco Ibicenco gladhaar, waarvan er (met papier) tussen de 15 en 20 honden in Nederland zijn..

Haar lekkere bekkie :D
Afbeelding

Samen met haar broer, waarmee ze op de show in Luxemburg de 3e prijs haalde in de koppelklasse. 2 Weken later werden de op de reinlandsieger 1e in de koppelklasse!
Afbeelding

En een standfoto
Afbeelding

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:59

[ Afbeelding ]
[/quote]
wij wouden graag een apenzeller maar die zijn erg geresserveerd kwa karakter.
dat kon ik toen niet goed gebruiken omdat ik een eigen winkel had waar ik hem graag mee naar toe wou nemen.
hoe is het karakter van deze?
wel veel beter he?[/quote]

Makkelijker in de omgang, :j minder fel en wat minder gereserveerd dan de Appenzeller, maar die gereserveerdheid kunnen ze wel in zich hebben. Thor niet, die is echt een allemansvriend. Ze laten graag van zich horen en zijn waaks en wat eigenwijs.
Ze zijn er binnen de vereniging erg streng op dat er met goede karakters gefokt wordt, gedragstest is voor de fokkers die aangesloten zijn bij de vereniging verplicht. Ben een keer wezen kijken, erg leuk.
Je hebt ook nog de Entlebucher, de kleinste van de 4 Sennenhonden, een ras met veel energie. Heel vriendelijk voor kinderen maar wel licht wantrouwig naar vreemden. Zit daarin tussen de andere 2 in.[/quote]

Nee ik hou juist van groot!!!!!!
Hèb hem even opgezocht bij raad van beheer, prachtig dier.

Enne wat die Wolfen betreft, dan zie je maar weer dat er een hoop regels op kantoor bedacht worden :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:17

Leuk dan heb ik jou nog gezien op de reinland sieger :D

Mijn volgens velen bijzondere hond, bruine dobermann reu:
Afbeelding
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:30

Mariska_28, is dat er eentje die bij Marianne vandaan komt?
Ik vind haar mooi!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:48

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:09

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:26

Kentaro schreef:
Wat een gaaf beest!! Had er inderdaad nog nooit van gehoord!
Zit wel iets in van een vergrootte versie van een beagle!?
Dat is ook lekker van die wolven zeg... Er worden dan wel van die lekkere regels bedacht dat ze niet meer mogen worden geschoten, maar wat er dan aan het overlast probleem moet worden gedaan hebben ze het niet over :P

Inderdaad een soort Beagle qua uiterlijk, maar ze zijn echt een heel stuk groter.

Tsja de wolven, ik ben er niet blij mee dat ze niet meer afgeschoten mogen worden. Zeker omdat wij in het territoria wonen van de grootste roedel wolven. Nu nog niet echt problemen van onder vonden, maar alles gaat wanneer het donker is/word op hok. :)

Vind het wel hele gave honden die stövares!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:43

Seven, heb je vaker een dobermann gehad? Hoe is deze? Ik vind zo zo mooi, wil er later graag ook eéén. Vandaar de interesse hoe hij is :) iedereen denkt dat ze alleen hyper of alleen agressief zijn maar ik geloof het niet :p zoek zeg maar bewijs van mensen die er zelf één hebben:) ze lijken me zo leuk!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:31

Dit is niet mijn eerste dobermann :D

Een dober is een hond die je moet kunnen lezen, ze kunnen zenuwachtig zijn en inderdaad hyper. Maar het is dan ook een werk hond een hond die je geestelijk moet uitdagen die zij aan zij wil werken met de baas en niet op zn plaats is bij een baas die niet veel tijd voor de hond heeft.

Ik train elke dag minimaal een uur met hem, zowel Appél als conditie training aan de fiets, speuren bewakings onderdelen etc

Ik zal zelf enkel een dober aanraden aan mensen die er mee willen werken en ook weten hoe ze een hond moeten lezen dobers kunnen flinke binnenvetters zijn en kunnen doordat baasjes ze niet door hebben omslaan naar angst of agressie.

Mocht je meer willen weten pb anders gaan we wel heel offtopic

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:11

één van mijn oude buren had een doberman. Een schat van een hond. Maar zij was echt verweven met de baas. Waar de baas ging, ging zij ook. Toen de baas ernstig ziek werd en in het ziekenhuis lag, ging het ook minder goed met de hond. Uiteindelijk zijn ze beiden in dezelfde week overleden. Hond had al een flinke leeftijd hoor, maar het was wel heel bijzonder dat het zo kort op elkaar gebeurde.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:19

Eigenlijk mag de Welsh Terrier ook niet ontbreken...

Trots bezit van 2 van die vrolijke deugnieten.

Mika 1 jr en Boy 12 jr.

Afbeelding

Mika als pup bij de hondeopvang:
Afbeelding

Dit zijn nr 5 en 6 in mijn leven en voor mij nooit meer een ander ras.

Wat mij opvalt is dat op dit moment de friese Stabij een erge mode hond is jammer want gaat ten kosten van het ras.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:45

een niet erkend ras
De Altdeutsche Hutehund
Afbeelding
goede schapen drijvers worden in duuitsland nog veel gebruikt hier voor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:46

Die zijn leuk zeg!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:47

Mariska_28 schreef:
Wat een leuke rassen komen er voorbij..
Mijn "zeldzame" :D hond is 1 jaar geworden en al een flinke meid geworden.
Garuda is een Podenco Ibicenco gladhaar, waarvan er (met papier) tussen de 15 en 20 honden in Nederland zijn..

Haar lekkere bekkie :D
[ Afbeelding ]

Samen met haar broer, waarmee ze op de show in Luxemburg de 3e prijs haalde in de koppelklasse. 2 Weken later werden de op de reinlandsieger 1e in de koppelklasse!
[ Afbeelding ]

En een standfoto
[ Afbeelding ]

wat een prachtige hond heb ik dit altijd gevonden.zou je mij via pb iets meer over het ras kunnen vertellen en waar je bv zo'n hond ook zou kunnen krijgen met papier

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:16

En mijn vrolijke energieke duitse pincher mag ook niet ontbreken natuurlijk. Dit is de middenmaat van de pinchers. Dus zeg maar de kleine dobermann. Zijn er ook niet veel van in Nederland

Afbeelding
Zonaanbidder :D
Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:18

Quir schreef:
Svensk Stövare is denk ik ook wel een bijzonder hondenras, we hebben ze zelf niet, maar je ziet ze hier erg veel.

[ Afbeelding ]
Zijn echte jachthonden en worden met een zender om de nek het bos ingestuurd om beesten op te sporen (vooral elanden), met de zender kan de jager volgen waar de hond is.

Op dit moment worden ze wel steeds minder ingezet en gaan jagers zonder de honden op jacht, omdat er steeds meer wolven komen (en allelujah dankzij de EU mag er niet meer op de wolf gejaagd worden, heel fijn. Niet dus!!) en deze de honden pakken. Als je dus ook op Stövare googled (Finsk of Svensk) zie je een groot deel gedode dieren door de wolven...

Zweden zit toch niet in de EU? Of maakt dat niet uit? Ik ben wel blij met het verbod om op wolven te schieten. Maar er moet natuurlijk wel OOK gekeken worden hoe overlast kan worden voorkomen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:35

Ik vind de wofshonden zoals de Saarloos en de Tamaskan ook echt geweldig!

Wij hebben een red tri Australian Shepherd. Niet meer zo heel zeldzaam in Nederland, maar hier in Oostenrijk zie je ze nooit.

Beer

Afbeelding

Afbeelding

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:54

wij hebben ook een friese stabij dit is de tweede, eerste hond is op 12,5 jarige leeftijd overleden, was echt mijn aller grootste vriend, was een hele slimme en lieve hond, alleen als ik in de buurt was luisterde hij niet meer naar andere,
nummer 2 is een achter klein zoon van nummer 1 maar totaal anders, heel erg gefocus op mijn moeder, is ook van haar, en wel heel lief naar mijn dochter toe, maar nog erg onstuimig is net 1 jaar geworden. heeft helaas kromme pootjes waardoor hij niet als dek reu mag worden ingezet, maar ja als huis hond is hij ook super

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:43

Die bruine dobermann! <3

Ik weet niet of mijn hondenras erkend is door de FCI, volgens mij wel. Ze staat niet in de Nederlandse encyclopedieën. Wel in een hele uitgebreide van Royal Canin. In Duitsland zijn ze wel een stuk bekender maar vooral onder liefhebbers. In Nederland kijkt iedereen haar na (positief). Je ziet ze nooit.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:48

de dasbrak was de jouwe toch? die is wel FCI erkend :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:11

Komen weer leuke foto's voorbij!!

Hier nog wat leuke foto's van onze Leonberger teef Bente.

Nooit te koud met haar super vacht!
Afbeelding

Zomers
Afbeelding

Hier is goed te zien hoe goedaardig dit ras is. Met onze kitten Pip van een paar maand oud :)
Afbeelding

Pip ziet Bent als haar persoonlijke ( ietwat groot uitgevallen ) knuffel. Als ze wil spelen zijn Bente haar oren en staart ideaal. en als ze moe is gaat ze lekker zacht boven op Bente liggen.
Afbeelding

Bente is nu 10 jaar, en echt bejaard nu. Ze is bijna blind door staar, heeft last van haar gewrichten en een tumor in haar lies waar ze niks meer aan kunnen doen :(:) Maar ze is nog steeds super vrolijk, en heeft nog geen pijn. Dus ik hoop dat ze nog een tijdje bij ons mag zijn :)