hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:23

trisca schreef:
marielle231 schreef:
Dit wisten ze wel, zie OP.

Dat hadden ze ooit eens lacherig verteld en hoe ernstig het toen bedoeld was vertellen ze nu pas... Ik wist dus wel dat hij niet lief was geweest tegen een andere pup, maar (daar gaan we weer) wist de omstandigheden niet en stelde zoals ze het vertelde niks voor. Toen ze het na het incident noemde dacht ik echt; oja zoiets hebben jullie weleens genoemd... Echt weten dat hij zoiets zou kunnen doen? Nee als we dat wisten was dier hond nooit op mijn erf bij mijn honden en kids geweest.

Sorry ik nam het letterlijk over van je OP, er word hier ook zoveel bijgeschreven had niet gezien dat je het al had uitgelegt :)

Puppen kunnen heel hard gaan, zo heb ik zelf dus gezien, gat in het lichaam en nu een flinke bult met pus.
Dus pups kunnen echt zo spelen, wel vind ik dat als ze te hard gaan jij de grens moet leggen.
Verder kinderen en honden kun je niet met elkaar vergelijken kwa agressie.
De ene hond is alleen mens agressief ander weer hond agressief en weer een ander wel beide.
Maar begrijp wel dat je angst hebt dat er wat met je kinderen zou gebeuren.

Hoelang kende hij jou honden al? vanaf pups af aan?
Meende te lezen dat hij wel vaker kwam?
dus misschien zag hij jullie terrein als zijn eigen en wilde hij het beschermen?

Zijn ze trouwens al naar de dierenarts geweest?

Hier in de buurt is pas geleden nog een sharpei doorgeslagen, honden kwam ze zoiezo al niet in de buurt maar wel mensen en er zijn er verschillende gegrepen, na onderzoek bleek dat ze een tumor in het hoofd had zitten.
Arme ding was net 1.5 jaar oud, ze is trouwens ingeslapen, want veel konden ze er niet meer aan doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:27

Famke160301 schreef:
Als de hond 4 km van huis is dan weet ie echt wel dat dat niet van zijn baasje is.

Haha! Honden weten helemaal niks van eigendommen af. Alsof een hond thuis wel denkt 'goh, hee, dat is van mijn baasje, dat mag ik slopen!' Dus 4 kilometer verderop of niet, niks is van 'die en die', daar denken ze heel niet over na. Alleen dingen die echt van hen zijn hebben ze benul bij. Maargoed, dat terzijde. Je bovenstaande verhaal is echt gebeurd begrijp ik? Om wat voor hond ging het hier? Het lijkt me vrij sterk dat de hond nog nooit enige intresse in de schapen had vertoont. Dit had echter niemand aan zien komen, lijkt me erg naar om mee te maken ook. Dat de vrouw geen vertrouwen meer in de hond heeft, kan ik me ook nog wel voorstellen. Dat ze hem heeft laten inslapen niet. Zo'n hond is nog prima te herplaatsen.

marielle231

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:32

Mijn rottie vind schapen helemaal geweldig! maar ik heb geen idee op welke manier.
Hij blijft dan alleen maar staren, staat als een standbeeld stil.

Denk dat een hond die idd intresse toont in schapen maar dan op de verkeerde manier wel signalen afgeeft als je langs een kudde loopt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:40

marielle231 schreef:
Mijn rottie vind schapen helemaal geweldig! maar ik heb geen idee op welke manier.

Denk dat een hond die idd intresse toont in schapen maar dan op de verkeerde manier wel signalen afgeeft als je langs een kudde loopt.

Rottweilers zijn veedrijvers hè :) Grote kans dat jouw hond het wel ziet zitten ze te drijven :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:01

Hhilde schreef:
marielle231 schreef:

Rottweilers zijn veedrijvers hè :) Grote kans dat jouw hond het wel ziet zitten ze te drijven :)

Weet het :j maar toch ga ik het niet uitproberen.
Hij is er verder niet mee opgegroeit en zal mezelf voor mijn kop slaan als er wat zou gebeuren.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:23

@Hhilde je hebt PB

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 09:40

Famke160301 schreef:
Nog een andere situatie.

Mevrouw laat al jaren haar Hond uit langs onze schapenwei. Echt een zeer lieve hond. Stond goed onder appél. En dan bedoel ik 1 commando gevolgt door onmiddelijke reactie van de hond en niet 10 keer iets schreeuwen en nog geen reactie.
Ze liet de hond ook af en toe even losrennen, erg groot gebied daar dus de mogelijkheid was er. En altijd floot de mevrouw en kwam de hond als een pijl uit een boog naar haar toe gerent en ging netjes voor zitten.

Tot die bewuste dag. Mevrouw floot, maar de hond reageerde niet. Hij fixeerde zich op de schapen aan de ander kant van de omheining (met schapengaas). Plots springt de hond daar overheen en gaat achter de schapen aan. Bijt hier en daar in de wol, tot dat hij per ongeluk te diep bijt en er bloed vloeit...de hond draaide compleet door en heeft in korte tijd meerdere schapen ernstig verwond (enkele zijn later geeuthanaseerd) en 4 schapen de sloot in gedreven. (2 hebben we kunnen redden later, die hadden geluk, de andere 2 zijn helaas verdronken).

Mevrouw belde ons op compleet hysterisch en helemaal in tranen. (ze had ons nummer zodat ze kon bellen mocht er iets vreemds zijn. Er waren daar al een paar keer een paar schapen gestolen en 1 keer vonden we naast de wei allen de kop, wol en poten terug. We hadden haar dus gevraagt om een oogje in t zeil te houden, aangezien zij daar zeker 2 x per dag kwam). Wij met een noodgang daar naar toe. Mevrouw stond helemaal overstuur in de wei haar hond terug te roepen, en uiteindelijk kwam die ook terug. Ze was zo geschrokken, haar hond leek wel compleet een andere hond te zijn geworden. De blik in de ogen was helemaal anders, weg lieve, trouwe hondenogen. Ze was t vertrouwen in haar hond, die ze dacht door en door te kennen, helemaal kwijt en besloot tot euthanasie.

Wat een verhaal zeg. Het kan dus zelfs gebeuren in een voor de hond dagelijkse situatie.. :\
Ik kan me goed voorstelle wat het met die vrouw gedaan heeft...Denk dat het grote verschil is dat bij zowel jou verhaal als mijn persoonlijke verhaal met de Dober de eigenaar erbij was. Die zag zijn hond veranderen, zag dat je op dat moment de hond op geen enkele manier kan corrigeren en wat voor schade hij toe kan richten. Als je er niet bij bent hoop je er nog op dat je signalen kan zien en de hond op tijd bij je kan houden. Ik vrees dat dit in het geval van de OP een illusie is en dat als de hond zoiets in de kop heeft hij net als de andere niet te corrigeren valt. Je kan enkel hopen dat ze situaties die kunnen ontwikkelen tot een aanval vermijden en dat ze niet door nog een incident erachter moeten komen of ze het wel of niet kunnen voorkomen..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:46

euh, nu begin ik toch ernstig te twijffelen aan het verstand van honden hier in dit topic

honden weten niet waar hun erfgrens ophoudt?
als één dier verstand heeft van de erfgrens dan is het een hond wel, territorium is een heel normaal begrip bij een hond
de meeste honden weten perfect waar de grens zit

een hond die andermans schapen dood zonder commando van de eigenaar is altijd gruwlijk fout
dat beest heeft dus al de eigenaar genegeerd en is op eigen houtje aan het werk gegaan

het enige lastige is mensen die veel met hun honden lopen over grote stukken
die honden zullen moeite hebben met wat nog bij hun terrein hoort en wat niet, omdat ze regelmatig over die terreinen lopen en er langzaam maar zeker vanuit gaan dat dat bij hun territorium hoort

verder nog een punt
honden mogen nooit en te nimmer in weilanden komen
de stront van een hond kan zorgen dat een koe of paard aborteert
wie wil dat op zijn geweten hebben?
Laatst bijgewerkt door spatter op 25-07-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:25

Spatter, moest even googlen... Bedoel je aborteren? Maw veulen/kalf verliezen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:26

jep!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:29

Niet dat ik op een weiland kom hier met de honden. Maar ik vind het wel degelijk een 'nuttig' feitje, ik wist dit niet :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:30

wikipedia:

Gevaren van hondenpoep

Een mogelijk gevaar in de landbouw is de vervuiling van weilanden met hondenpoep, dat besmet kan zijn met de Neospora-parasieten (Neospora caninum). Bij opname van vervuild gras door koeien kan dit tot abortus leiden,

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:56

ben ik helemaal met je eens spetter! Ze weten exact wat de grens is en dat ze horen geen schapen dood te bijten, en ook geen pups.

Ik wist het wel van de uitwerpselen, onze honden komen ook niet in het land van anderen. Veel mensen weten het niet inderdaad.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:49

trisca schreef:
Famke160301 schreef:
Nog een andere situatie.

Mevrouw laat al jaren haar Hond uit langs onze schapenwei. Echt een zeer lieve hond. Stond goed onder appél. En dan bedoel ik 1 commando gevolgt door onmiddelijke reactie van de hond en niet 10 keer iets schreeuwen en nog geen reactie.
Ze liet de hond ook af en toe even losrennen, erg groot gebied daar dus de mogelijkheid was er. En altijd floot de mevrouw en kwam de hond als een pijl uit een boog naar haar toe gerent en ging netjes voor zitten.

Tot die bewuste dag. Mevrouw floot, maar de hond reageerde niet. Hij fixeerde zich op de schapen aan de ander kant van de omheining (met schapengaas). Plots springt de hond daar overheen en gaat achter de schapen aan. Bijt hier en daar in de wol, tot dat hij per ongeluk te diep bijt en er bloed vloeit...de hond draaide compleet door en heeft in korte tijd meerdere schapen ernstig verwond (enkele zijn later geeuthanaseerd) en 4 schapen de sloot in gedreven. (2 hebben we kunnen redden later, die hadden geluk, de andere 2 zijn helaas verdronken).

Mevrouw belde ons op compleet hysterisch en helemaal in tranen. (ze had ons nummer zodat ze kon bellen mocht er iets vreemds zijn. Er waren daar al een paar keer een paar schapen gestolen en 1 keer vonden we naast de wei allen de kop, wol en poten terug. We hadden haar dus gevraagt om een oogje in t zeil te houden, aangezien zij daar zeker 2 x per dag kwam). Wij met een noodgang daar naar toe. Mevrouw stond helemaal overstuur in de wei haar hond terug te roepen, en uiteindelijk kwam die ook terug. Ze was zo geschrokken, haar hond leek wel compleet een andere hond te zijn geworden. De blik in de ogen was helemaal anders, weg lieve, trouwe hondenogen. Ze was t vertrouwen in haar hond, die ze dacht door en door te kennen, helemaal kwijt en besloot tot euthanasie.

Wat een verhaal zeg. Het kan dus zelfs gebeuren in een voor de hond dagelijkse situatie.. :\
Ik kan me goed voorstelle wat het met die vrouw gedaan heeft...Denk dat het grote verschil is dat bij zowel jou verhaal als mijn persoonlijke verhaal met de Dober de eigenaar erbij was. Die zag zijn hond veranderen, zag dat je op dat moment de hond op geen enkele manier kan corrigeren en wat voor schade hij toe kan richten. Als je er niet bij bent hoop je er nog op dat je signalen kan zien en de hond op tijd bij je kan houden. Ik vrees dat dit in het geval van de OP een illusie is en dat als de hond zoiets in de kop heeft hij net als de andere niet te corrigeren valt. Je kan enkel hopen dat ze situaties die kunnen ontwikkelen tot een aanval vermijden en dat ze niet door nog een incident erachter moeten komen of ze het wel of niet kunnen voorkomen..

Ja klopt.

Bij deze hond ging de knop dus duidelijk om, en dan is er geen redden meer aan.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:52

@ Spatter

Helemaal mee eens!

Enne.. over Neospora... idd dat kan heel grote problemen veroorzaken bij een kudde koeien. Zelfs al komt er hondenpoep in een weide waar nooit koeien lopen, als t dan gemaait wordt om te hooien, komt de poep in t hooi terecht met alle gevolgen van dien. (Er zijn bedrijven bij waar meer dan 25 % van de koeien hun kalf verwierpen door Neospora..)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:47

spatter schreef:
als één dier verstand heeft van de erfgrens dan is het een hond wel, territorium is een heel normaal begrip bij een hond

Als je op mij reageert, ik heb het over eigendom (als in; 'heee, dat schaap is van iemand anders/de baas/meneer Pietlutteke/etc), niet over territorium.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:45

Famke160301 schreef:
@ Spatter

Helemaal mee eens!

Enne.. over Neospora... idd dat kan heel grote problemen veroorzaken bij een kudde koeien. Zelfs al komt er hondenpoep in een weide waar nooit koeien lopen, als t dan gemaait wordt om te hooien, komt de poep in t hooi terecht met alle gevolgen van dien. (Er zijn bedrijven bij waar meer dan 25 % van de koeien hun kalf verwierpen door Neospora..)

Oh dat heb ik echt nooit geweten :o
Niet dat ik met mijn hond in weilanden komt, maar toch..

Weer wat geleerd :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:06

spatter schreef:
euh, nu begin ik toch ernstig te twijffelen aan het verstand van honden hier in dit topic

een hond die andermans schapen dood zonder commando van de eigenaar is altijd gruwlijk fout
dat beest heeft dus al de eigenaar genegeerd en is op eigen houtje aan het werk gegaan

het enige lastige is mensen die veel met hun honden lopen over grote stukken
die honden zullen moeite hebben met wat nog bij hun terrein hoort en wat niet, omdat ze regelmatig over die terreinen lopen en er langzaam maar zeker vanuit gaan dat dat bij hun territorium hoort

verder nog een punt
honden mogen nooit en te nimmer in weilanden komen
de stront van een hond kan zorgen dat een koe of paard aborteert
wie wil dat op zijn geweten hebben?

Ook zonder hond hoor je niet in het land van een ander te komen........of het moet zijn om eieren te zoeken....dat doen we hier....maar altijd met toestemming van de eigenaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:59

Hhilde schreef:
spatter schreef:

Als je op mij reageert, ik heb het over eigendom (als in; 'heee, dat schaap is van iemand anders/de baas/meneer Pietlutteke/etc), niet over territorium.

ook dat weten ze feilloos :j
mijn honden weten precies dat ze niet aan MIJN kippetjes mogen komen omdat het mijn kippetjes zijn
ik weet van één hond zeker dat als hij in het bos zoiets tegen komt , hij hem gelijk vangt
mijn honden weten dus in ieder geval wat van de baas is en daar moeten ze met hun tandjes vanaf blijven
of dat nu een jong poesje, kuikentje of lammetje is

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:24

Ter info: ik heb aleen de eerste 2 pagina's gelezen!!

Een vriendin van mij heeft precies het zelfde meegemaakt, maar dan met haar eigen honden. Ze had van haar ouders een puppy gekregen, jack russeltje. Net zo'n ukkie dus. Zij hadden een oude Duitse Herder (inmiddels overleden) en de honden greken eten. Pupje wou wat uit de bak van de grote jatten, en hij greep 'm zo bij z'n kop. Dood pupje.

Dat was ook verkeerd natuurlijk. Aan die hond kon je trouwens wel na een dag ofzo merken dat hij overstuur was. (spijt/schuld? als je het een emotie moet toekennen?), maar die heeft dus in zijn verdere leven nooit een vlieg kwaad gedaan. Lief voor mensen en dieren.

Ik zou dus echt naar het geval apart kijken. Als zo'n hond wel gelukkig is in een gezin zonder kinderen en zonder andere honden, moeten ze hem misschien af staan aan een echtpaar dat buiten woont ofzo, zodat hij ook de vrijheid heeft. Dat het in deze situatie niet ging, wil niet zeggen dat je de hele hond gelijk moet afschrijven. Tuurlijk, er is iets mis, maar dan heb je de keuze, ik laat hem afmaken, of ik laat het plaatselijke asiel het verhaal weten en misschien dat zij mensen kunnen verwijzen? In het tweede geval, neem je het probleem dus weg van de hond, ipv de hond van het probleem.

Het is ten slotte wel een feit dat het de mensen zijn geweest die de hond (direct of indirect, denk aan opvoeding en doorfokken van rassen) "verknalt" hebben. Als er dan nog een reële kans is dat hij ergens anders wel gelukkig kan zijn (een hond die lekker in zijn vel zit, word NIET aggressief), moet je hem die IMO geven.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:43

Ik zou iedereen even laten weten hoe het nu gaat. :)

de hond is bij een gedragstherapeut geweest en volgens hem is hij niet vertrouwd bij kleine hondjes, maar ziet hij geen reden waarom hij kinderen zou pakken.
Ze hadden een klein pluchen hondje die hij ook wilde grijpen (zonder waarschuwing etc.). Het is nu aan de eigenaren of ze het dier willen houden met deze gebruiksaanwijzing of niet. Ze laat het dier nu momenteel achter het huis uit (gaat niet de weg op) omdat ze dat niet durft, dus er moet kwa vertrouwen naar mijn idee nog een hoop gebeuren als ze wel de hond willen houden.

Bij mij komt de hond het erf niet meer op. Ook met muilkorf niet en dat weten ze.. ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:08

he trisca; wat een update zeg!
toch wel een goed voorgevoel gehad en dat blijkt nu wel dat de gedragstherapeut grotendeels meegaat met je verhaal. hopelijk herstelt de band tussen jullie en de schoonfamilie wel want er is al genoeg drama verders geweest.
ook een heel verstandig besluit om de hond niet meer op je erf te laten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:29

Esther schreef:
mistery schreef:
Dit is toch helemaal niet te vergelijken met de situatie die jij schept? Dit was een hond op een vreemde plek, die vergeten was om uit te laten, die geconfronteerd wordt met iemand die hij niet kent en die hem zomaar loslaat uit zijn bench. Sja sorry, maar dat vind ik teveel menselijk fouten om de hond daarvoor een spuitje te geven.

Een hond hoort ook in bovengenoemde situatie nog niet een andere hond aan dood te bijten. Dit is imo geen normaal hondengedrag.
Wij hebben sinds 6 weken 2 herplaatsers in huis, vreemde omgeving en vreemde mensen voor ze, ik ga echt niet ieder uur met ze wandelen, ze moeten dus ook wel een halve dag of hele nacht wachten tot ze weer uitgelaten worden. Ook na de autorit van 3 uur konden we gewoon aan ze komen op de achterbank van de auto. Ze hebben geen greintje agressie laten zien, ze waren eerder wat terughoudend in het begin. Dat is normaler gedrag voor dieren, normale dieren zullen de confrontatie niet ze snel aangaan, die trekken zich eerder terug omdat de confrontatie aangaan zonde is van de energie die je ook kunt gebruiken om te jagen.

Ik zeg toch ook nergens dat het normaal is? Ik zeg alleen dat het oneerlijk is om de hond hiervoor in te laten slapen. Beest heeft zichzelf niet grootgebracht. Er moet met de vingertjes naar de eigenaren gewezen worden, niet naar de hond.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:28

Dit verhaal staat nu op telegraaf.nl deze hond is hiervoor in beslag genomen.

KERKRADE - Een Pitbull-terriër is door de politie in Kerkrade in beslag genomen, nadat die een West Highland Terriër had doodgebeten.
De moordlustige hond viel ook nog een Maltezer aan, maar die overleefde het. De eigenares van het tweede slachtoffertje probeerde de dieren uit elkaar te halen, maar werd ook gebeten. Zij liep letsel op aan haar armen en benen, dat meldt L1.

De pitbull blijkt te zijn ontsnapt uit een huis aan de Dorotheagracht.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:30

Telegraaf...sensatiezoekers...meer zijn ze niet daar!