Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:44

Ik laat het voor een deel ontdooien en snij er dan door heen. Het is wel nog hard en dan met zon groot kartelmes.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:37

Nikki__ schreef:
Hier even een vraagje! De mijne staan sinds kort op KVV. Gaat prima, alleen nu het volgende probleem :+
Momenteel eten ze smuldier, ik voer rond de 1000/1100 gram per dag. Nu is smuldier natuulijk verpackt in 400 grams verpakkingen. Ze krijg hier s'ochtends en s'avonds eten.
Om te zorgen dat alles goed ontdooit is, wil ik eigenlijk s'avonds hun voer voor de volgende dag alvast scheiden (dus porties maken), zodat je daar s'ochtends niks meer aan hoeft te doen.
Hartstikke slim bedacht natuurlijk, maar die krengen zijn niet door midden te krijgen! Hoe doen jullie dat? In porties verdelen? En dus de bevroren hompen vlees afbreken? :D

Uurtje van te voren uit de vriezer halen. Dan is het nog wel meer en deel bevroren, maar wel te snijden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:45

Hier hebben ze vandaag voor het eerst kippenlevertjes gehad, bij de pincher was het hap-slik-weg, maar de vlinderhond ging er weer mee viespeuken, die eet alleen maar dingen als ze klein gesneden zijn, en aangezien ik geen keukenmachine ben, zal ie toch zelf moeten leren kauwen.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:41

Nikki__ schreef:
Hier even een vraagje! De mijne staan sinds kort op KVV. Gaat prima, alleen nu het volgende probleem :+
Momenteel eten ze smuldier, ik voer rond de 1000/1100 gram per dag. Nu is smuldier natuulijk verpackt in 400 grams verpakkingen. Ze krijg hier s'ochtends en s'avonds eten.
Om te zorgen dat alles goed ontdooit is, wil ik eigenlijk s'avonds hun voer voor de volgende dag alvast scheiden (dus porties maken), zodat je daar s'ochtends niks meer aan hoeft te doen.
Hartstikke slim bedacht natuurlijk, maar die krengen zijn niet door midden te krijgen! Hoe doen jullie dat? In porties verdelen? En dus de bevroren hompen vlees afbreken? :D

je kan t ontdooien en in porties doen
en voeren
dan voer je steeds de oudste op
het staat hier ook een dag buiten de koeling

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:27

Nou hier hebben ze vandaag hun eerste "echte stuk" vlees gehad, te weten 1 kippenvleugel, maar dat is voor mijn hondjes een hele kluif, die van jullie zullen ze waarschijnlijk in 1 hap wegwerken :=
De pincher heeft hem helemaal op, maar de vlinderhond is 20 minuten aan het kauwen geweest en vond het toen wel leuk geweest, maar ik ben toch blij dat ze gekauwd heeft, ook al heeft ze hem niet op,want eerst liet ze alles wat groter was dan een brokje liggen.
En natuurlijk vast gelegd op foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:23

hier hadden ze herteribben , maar de Collie vond het vies en raar...de Cattle heeft zich over zijn stuk ontvermd... :D

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:15

zo mijn pakket barf is binnen! wat een werk om dat in stukken te krijgen!!! Ik heb dat met de spa gedaan :+ . hoe doen jullie dat als je 10 kl aaneengevroren vleesstukken hebt?

Heb nog wat vraagjes:
kippennekken (inclusief kop en nog beetje vlees onder de nek): is dat vleesbot?
kippenkarkassen: is dat spiervlees?

Hoe doen jullie je hond groenten eten? de mijne kijkt daar altijd maar vies naar.

Nu ik ga eerst maken dat kvv op is (nog 4 dagen) en dan wil ik op vers overschakelen!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:23

Kippennekken en karkas is vleesbot. In principe alles waar bot in zit.

Als ik grote hompen vlles heb, laat ik het eerst (half) ontdooien, dan is het wel te hanteren. Ik maak er porties van en gooi het dan weer in de vriezer.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:25

oei dan heb ik nog niet voldoende om te barfen? dus moet ik nog wat vlees zonder bot kopen?

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:26

darlindixie schreef:
hier hadden ze herteribben , maar de Collie vond het vies en raar...de Cattle heeft zich over zijn stuk ontvermd... :D

Afbeelding
halve wilde...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:01

Charlot schreef:
oei dan heb ik nog niet voldoende om te barfen? dus moet ik nog wat vlees zonder bot kopen?

Yup. Als je alleen vleesbot gaat voeren krijgt je hond problemen met zijn ontlasting.

Wat heb allemaal in huis?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:22

ik heb nu 10 kl kippenmaagjes, 10 kilo kippennekken (hoofd en nog wat vlees eronder ook aan), 10 kl kippenkarkassen. ik ook nog niertjes meebesteld maar die konden ze voor het moment niet leveren. Dus dat en runderspiervlees zou ik er nog willen bijhalen!
Maar voorlopig ga ik dat hierboven geven en wat smuldier of duck niet compleet erbij voeren!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:33

Is Rodi trouwens een slecht merk, want ik vind die "hamburgers" op zich wel makkelijk om te voeren.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:34

Vind het een beetje "kaal" menu. Zou als ik jou was toch eerst even verder erover doordenken. Je kan super mooie menu's krijgen, maar dan moet je er wel even voor gaan zitten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:36

Hou er daarnaast rekening mee dat kipkarkassen beetje kaal vleesbot is, en dus geen 50/50 verhouding en je dus meer spiervlees bij moet voeren dan de gewone percentages.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:44

ik zal er nog even verder over lezen en nog wat dingen bijkopen ;-). geen probleem. ik heb nog plaats in diepvries.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:13

Charlot schreef:
ik zal er nog even verder over lezen en nog wat dingen bijkopen ;-). geen probleem. ik heb nog plaats in diepvries.

ja met een diepvries van 208 L ..... heb je plaats genoeg... hihi.... en dat voor 1 hond, hier heeft Bumper 1,5 la in de vriezer. ga morgen eens kipkarkas voeren, moet ik dat nog stuk maken of juis niet

ik hoor het wel

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:05

witchy6 schreef:
Charlot schreef:

ja met een diepvries van 208 L ..... heb je plaats genoeg... hihi.... en dat voor 1 hond, hier heeft Bumper 1,5 la in de vriezer. ga morgen eens kipkarkas voeren, moet ik dat nog stuk maken of juis niet

ik hoor het wel

Niet kapot maken. Ik zou er wel wat spiervlees bij voeren :).

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:12

darwin schreef:
Is Rodi trouwens een slecht merk, want ik vind die "hamburgers" op zich wel makkelijk om te voeren.

Ik vind KVV niet zo snel slecht. Het ligt er maar net aan hoe jouw honden het er op doen. Maar behalve de rodi excellent is het niet graanvrij, dus hier krijgen ze het niet. Daarbij vind ik het veel te duur.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:26

Rodi vind ik ook wel erg duur, prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind het er zelf juist niet lekker uitzien, maar mijn honden maakt het geloof ik niet veel uit :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:45

Mijn hondje lust de gewone Rodi verkrijgbaar bij de Appie niet. Wel jammer want vind voor een kleine hond die burgers wel handig. Heb ze ook gehad van Prins die lustte ze wel maar die vond ik echt schofterig duur. Geloof zowat 4 euro voor 6 van die burgertjes. Houd het wel bij de Smuldier. Ga zo weer een paar pakjes eruit halen en in porties opdelen en weer opnieuw invriezen. Wel een werk maar ja alles voor t beessie.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:47

Tja, dat scheelt ook wel, hier gaan er nu al 5 pakjes smuldier per dag doorheen, dus dan let je ook wel op prijs... ik weet niet of ik dat nog zou doen als ik een klein hondje had hoor, dan lijken mij die burgers ook wel erg handig! Maar hoeveel eet jouw hondje dan?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:04

Nu vandaag niet veel is gister gesteriliseerd :(:)

Voorheen at ze 200 gram (half bakje) Smuldier per dag naast nog wat brokjes van Orijen (staat altijd een bakje met een paar brokjes die ze soms eet als ik naar het werk ben), runderhuidbotjes en andere tussendoortjes zoals in het weekend tussen de middag stukje vis of een gedroogde kipstaaf oid.

Ze at 3 x per dag tot voor kort nog. Kwam iets vetjes aan denk omdat ze deze maand al een jaar word. Ben toen paar weken terug naar 2 x per dag voeren gegaan en zo'n 150 gram per dag maar toen kon je in ene haar ribben zien. Ging echt rap afvallen.

Moet nu even gaan kijken hoe het gaat nu ze geholpen is. Ze woog gister 5.2 kio en was op goed gewicht volgens de dierenarts. Het is een heel actief jack russeltje maar wil niet dat ze dik wordt. Twijfel dus een beetje om weer 150 gram porties te gaan maken en proberen of iets meer. Wat denken jullie beter weer 150 gram per dag proberen? Weet wel dat ze grotere porties in een keer niet zo goed binnenhoud. Zou eigenlijk 3x per dag willen blijven voeren :o ook al is dat voor een bijna pup af geloof ik niet zo standaard.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:13

Ik blijf ook 2 keer per dag geven hoor. Maar dan doe je nu 2 dagen met een pakje smuldier dat hoef je dan toch niet persee opnieuw in te vriezen? Dat kun je dan best gewoon in de koelkast bewaren. Scheelt weer werk. Avond ervoor uit de vriezer in de koelkast leggen, 'sochtends pakje doormidden hakken, de helft weer door 3en, en dan de eerste portie voor die dag, die dan nog vast bevroren is, even aan de lucht laten ontdooien.

Ik zou gewoon blijven voeren zoals je nu ook doet, en zijn gewicht in de gaten houden. Mocht ze aankomen, dan kun je altijd nog minderen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:19

Ik ben gestopt met smuldier voor een tijdje.
De Shar-Pei pup ging er in het begin erg goed op, maar helaas merkte ik dat ze jeuk kreeg + bultjes en rode huid onder haar keel en borst , na het ontvlooien nog steeds jeuk.
Nu een weekje gestopt en de roodheid op haar huidje is weg, dus waarschijnlijk lag het aan smuldier helaas.

Ze krijgt nu alleen farmfood en de rottie krijgt op dit moment weer even Prins senior voer omdat deze weigert farmfood te eten :')
Wil eind deze maand gaan kijken hoe ze reageert op carnibest.