Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MargreetW schreef:Er komen steeds meer tegenstanders van Milan. En als jij Pikeur niets gezien hebt waar je op tegen was dan zou ik onderstaande link incl. filmpjes maar eens doorlezen.
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/in ... pic=4479.0
Als een hond de trap niet op wil (lees durft) dan doe je toch gewoon een slipketting om en scheur je hem omhoog?
Als je hond achter een kat aanjaagt dan doe je hem een shockkraag om?
Als een hond niet direct luistert dan doe je hem een shockband om?
Sorry hoor, dat is niet de roedelleider zijn maar iets afdwingen. Zulke honden worden straks zo bang dat het bijters worden, en wie heeft dan de schuld.
Onze hond heeft heeft een paar weken uitgevallen naar andere honden als ze aan de lijn was. Met rust en kalmte en duidelijke commando's was het zo over. Tijd en rust is zeker voor een pup veel belangrijker.
Op de meeste hondenscholen komen ze nu ook al terug van het zgn. flatten, en dat is meer diervriendelijk dan dat hij doet.
Bij probleemhonden moet ook de baas aangepakt worden, dan gaat de hond meestal zonder problemen mee in de oplossingen.
Sommige methodes past iedereen toe, ook die hij gebruikt. Maar wat hij doet is niet gewoon.
"Vroeger" brak je ook een paard, nu wordt het met geduld opgeleid. Eens kijken wie dan de fijnste paarden en honden heeft.
Mijn zegen heeft Cesar Milan in elk geval niet!
liedje89 schreef:Ik wel iets minder tegen CM als Margreet ik vind zijn show ook best leuk om te kijken maar om nou te zeggen dat dit soort kritiek totaal ongegrond is vind ik ook wat ver gaan. Hij zet zijn slipketting toch ook express tegen het strottenhoofd, omdat een hond dat meer voelt, hij gebruikt toch ook elektrische schokken, hij flat toch ook terwijl dat inderdaad erg out-dated is. IK vind echter ook dat hij heel veel sterke punten heeft, rust, probleem inderdaad bij de baas zoeken, vaak toch veel geduld maar ik zou het mooier vinden als hij zijn slipketting gewoon thuis liet en die hond gewoon op zijn poten liet staan, ik denk namelijk dat hij het zonder ook gewoon kan en dat hij dan een beter rolmodel zou zijn.

liedje89 schreef:IK heb het van de week ook weer een keer gekeken en toe gebruikte hij een e-collar. (oftewel electric collar) Daar was ik toch ook echt geen fan van, het is van die dingen namelijk ook gewoon bewezen dat ze hoe dan ook meer stress veroorzaken (ik kan het artikel wel zoeken dat was tov andere hardhandige methodes en bij professionele trainers). Hij gebruikte het voor voedsel agressie, bij een bull dog achtige hond.

Was ook bij Cesar. 
?
Circel schreef:Ik zag ook dat het na intensieve begeleiding helemaal is goed gekomen met Bella.
En het alternatief had ik liever niet willen weten. Dat dier was zo door zn baasje (en de 'vriendjes' van baasje) verneukt, daar was echt niets meer mee te beginnen.
Als het dan goedkomt door zo'n persoon als Cesar, nou mijn zegen heeft ie hoor.
Dat was die vrouw, die hem zo intensief heeft begeleid.

Circel schreef:over het algemeen worden ze hier in ieder geval uitgelaten, ipv op de tredmill gezet. dat is al iets![]()
iemand de aflevering gezien met de mobiele groomer? De 2 jarige deense dog? 'wordt ie ooit uitgelaten' vroeg cesar, en de eigenaren lachend 'nou niet genoeg!'
was wel te merken aan dat arme dier, die was van