lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:40

Wilawander schreef:
Mijn dierenarts zegt altijd zolang een hond speelt, eet en zich zo gedraagt zoals hij zich anders ook gedraagt dan is er geen reden tot inslapen.

Heel goed, zo zegt mijn dierenarts het ook. Hij weigert om dieren in te slapen die niet duidelijk iets mankeren.

Elke keer als ik weer bij ga lezen ben ik bang om het echte slechte bericht te horen, maar gelukkig! Nog steeds niet zo'n bericht :) Zelfs filmpjes van een heerlijke spelende Kimmie. Ze gedraagt zich gewoon als een pup!
Wat fijn om ook te lezen dan de rest van de broers/zussen nog geen problemen heeft, het is natuurlijk héél erg zuur voor jullie, maar je wenst het een ander ook niet toe.

Ik begrijp dat de dierenarts nu telefonisch contact op neemt? Ik ben erg benieuwd, het blijft een heel maf geval dit...Ik hoop dat ze nog een tijd mag genieten van het mooie weer!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:47

Ik lees al een tijdje stilletjes mee.
Heb het er zelfs met mijn vriend overgehad enzo.

Ontzettend moeilijk allemaal. Diagnose zo ontzettend slecht, maar als je Kimmie dan zo op die filmpjes ziet, ziet ze er helemaal niet ziek uit.

Als ik zo de filmpjes bekijk, snap ik ook echt dat je haar nog niet kan laten inslapen. Zo'n vrolijk pupje.
En zolang ze geen pijn heeft, niet te ziek is en dergelijke, zou ik het ook niet over mijn hart kunnen krijgen.

Het enige waar ik bang voor zou zijn is, dat je je heel erg aan zo'n lekker puppe koppie gaat hechten en dat het straks ontzettend pijn doet als het zover komt en je haar moet laten gaan.

Hele dubbele gevoelens allemaal.
Ik wil je in ieder geval heel veel strerkte wensen.
En zolang jij het aandurft en aankan om voor dit schatje te vechten en het kleintje haat leven geen kwelling wordt, geef ik je toch wel groot gelijk.
Hart is sterker dan het hoofd, wat dat betreft.
(Hart zegt houden zolang het kan, hoofd zegt dat je haar moet laten gaan) :o

KiWiKo

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:56

ongelovelijk dat zo een leuk springintveldje, die zo vol leven aan het ravotten is, zo ziek is...............

ik snap Kimmie haar dilemma wel, nou zeker wel

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:26

Femke, ik kan me eigen voorstellen dat je zo'n hondje wat bruist van de energie en op dit moment nog niks mankeert niet laat inslapen.
Ik heb echt genoten van jouw kleine moppie en als je niet beter zou weten zie je niet wat dit hondje heeft.

Dat zou ik ook niet doen.
Als je je dieren kent dan weet je ook wanneer het tijd is om die beslissing te moeten nemen.

Wat hier ook al vaker gezegd is, de beste stuurlui staan aan wal.
En iemand van buitenaf kan hier heel anders tegenaan kijken, maar ze zouden zelf eens in jouw schoenen moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:30

Ik kom net dit tegen op het internet, het is een ziektebeeld bij kinderen. Ik heb op de ziekte gezocht en het komt ook voor bij pups. Het heet Renale Dysplasie.
Citaat:
In neonatale periode: -verzamelbuizen vertakken niet veel en eindigen blind-cyste ook eilandjes van kraakbeen en overvloedig mesenchymaal bindweefsel. De nier lijkt op een druiventros.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:32

Zo sneu als je die filmpjes ziet!
Het is zo'n lieverd..

Meis je moet je niks aantrekken van wat anderen zeggen, ik ben er van overtuigd dat jij de juiste beslissing kan maken als het nodig is. Dat heb ik ook uit jouw topic van Gamit gelezen.

Je heb op het moment genoeg aan je hoofd, dus maak je daar aub niét druk om! Geniet van der zolang het nog kan.
En ik duim voor je mee dat er voor Kimmie een wonder gebeurd!

Waren er maar meer mensen op de wereld zo goed voor hun dieren als jij! Als wij dat uit jouw topics kunnen halen, laat staan hoe het dan is het echt zou zijn voor jullie diertjes!

Kop op meis..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:43

Lief, ik ben benieuwd of je je da al gesproken hebt?? Genooooten van de filmpjes van je maffe pupsel, ding spoort echt niet, heerlijk om te zien!!

Ongelooflijk dat zo'n spelend, happy, blinkend hondje zo ziek is....

Denk dat iedereen je dilemmal nu heeeel goed kan voorstellen. Blijf bij jezelf meis, je eigen gevoel geeft echt wel een grens aan.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:45

Ze is egt superleuk! Ik hoop zo dat ze gewoon lekker kan blijven rondhobbelen!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:55

Ach jeetje |( . Wat ontzettend erg!
Ik snap heel goed dat jullie haar nog een keer laten spoelen en alles op alles willen zetten om haar bij jullie te houden.
Wat een droppie is het zeg :+: en zó oneerlijk :(:).

Heel veel sterkte! :(:)

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:57

Gekke kimmie pupsel, arme mickey is de hele middag k.o. geweest. Ha ha heb echt gelachen, super dat ze nog zo lekker heb kunnen spelen. Ze is altijd welkom hoor, arme mickey heeft niks meer te vertellen elke keer als ze komt, is ze weer gegroeit, ze walst gewoon over hem heen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:15

wat een zalige filmpkes Femke ! Dat kleine frutsel ziet er helemaal niet ziek uit, mèn wat moet dat toch moeilijk zijn om te beseffen dat ze niet gezond is.
Wat heeft de DA nog gezegd vandaag ?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:28

Jeeeh wat een poedersuiker situatie! Dit is toch écht heel erg moeilijk. Ik heb een paar filmpjes gezien van Kimmie, wat een lekkerding is het!

Ik weet niet of je hier open voor staat, maar als Kimmie mijn pup was had ik het overwogen(als het bestaat) , om het op de alternatieve manier te proberen. Ik weet niet 'hoever' ze hierin zijn met honden, heb zelf namelijk geen hond, maar misschien dat accupentuur een optie is?? Tja ik bedenk maar wat, baadt het niet schaadt het niet.. Of andere behandelingen in die hoek?
Heel veel sterkte en ik zal haar niet vergeten in mijn gebed.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:37

Ik heb al eens eerder een berichtje hier geplaatst. Ik lees echt elke dag dit topic bij. Wat verschrikkelijk voor je dit...tsjongejongejonge. Als ik zo naar die filmpjes van Kimmie kijk; man wat dartelt zij nog vrolijk rond zeg! Tsjeetje, dan zou je dus echt niet zeggen dat ze zo ziek is. Ik begrijp dan ook heel goed dat je haar nog niet wilt laten inslapen; zo'n vrolijk hondje dat kàn je gewoon nog niet in laten slapen; zo eigenwijs dat ze doet! :+:.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:41

Ik heb net het hele topic doorgeworsteld, wat moet dit ongelofelijk moeilijk zijn voor jullie!!!

Kimmie is op de eerste plaats een prachtige hond om te zien en ze groeit al heel mooi uit tot een dame. Wat een poten! :oo Als je haar zo ziet, oogt ze niet ziek nee. Maar schijn kan vaak bedriegen. Fijn dat er verschillende dierenartsen achter jullie staan, daar haal je ook wat steun uit.
Ik ben ervan overtuigd dat jullie het beste voor hebben met jullie dieren en ook reele beslissingen kunnen nemen. De beslissing over leven en dood blijft een van de moeilijkste dingen van het hebben van dieren. Buitenstaanders hebben vaak al hun conclusie getrokken, enkel is het voor jezelf zo moeilijk omdat je gevoelens ook meespelen.

Ik wil jullie veel sterkte wensen en ben ervan overtuigd dat jullie het beste voor hebben met Kimmie! :(:)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 00:45

Al een hele tijd niets meer van Kimmie gehoord, hopenlijk is dat geen slecht teken.
Ik hoop toch zo dat het gesprek gunstig is geweest.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:50

Ik maak me eigen ook een beetje zorgen.
We hebben inderdaad al een poosje niks gehoord van Femke.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:51

Die ligt waarschijnlijk nog wel te slapen denk ik.
Het is zondag tenslotte.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:51

ik maak me ook wat zorgen :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:08

Cayenne schreef:
Die ligt waarschijnlijk nog wel te slapen denk ik.
Het is zondag tenslotte.

ik vrees dat dat voor Femke momenteel niet veel uitmaakt. Ik heb ook een beetje schrik dat het bezoek van de DA voor Kimmie niet zo positief was. :\

Femke, hoe dan ook, een dikke knuffel van hieruit. :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:13

Wat een vrolijke filmpjes van Kimmie. Ja ik snap je dilemma... maar als je je verhalen leest dan denk je dat Kimmie echt zo ziek is dat ze echt niets kan. Het filmpje bewijst het tegendeel.. een vrolijke pup die wel ziek is maar idd nog de wil heeft om te leven en te spelen.

Ik snap je dilemma... geniet van deze spaarzame momenten en zo'n vrolijk ding laat je nog niet inslapen.

Maar wat ik al eerder heb aangegeven.. ga je hart achterna....

Sterkte nog met dit kleine ondeugdje... en een dikke knuffel van deze kant...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 10:34

ik heb gister de DA telefonisch gesproken,hij belde dat ie een uurtje later zou komen,dus ik heb gelijk gezegd dat ik kimmie zo niet laat inslapen...

hij had het vreselijk druk,dus afgesproken dat we vandaag contact opnemen hoe of wat verder,in ieder geval had hij het erover dat we zowiezo thuis kunnen spoelen,en mss nog moeten gaan voor een MRI scan.

als we al thuis kunnen spoelen zou het al heel fijn zijn,dat kan ik doen als ze ligt te slapen,en ze hoeft niet meer weggebracht te worden.

maar goed,daar gaan we het vandaag over hebben,wat we verder gaan doen,het blijft een raadsel waarom kimmie zo lang goed blijft op een spoeling,dat betekend dat haar nieren toch ergens nog werken...

maar super lief,dat jullie zo aan haar gedacht hebben (kreeg gisteravond onverwachts bezoek,dus ben niet meer op bokt geweest :o ) :+:

en sabbientje,dat we al van kimmie zijn gaan houden is denk ik het hele probleem,we zijn stapel gek op dat hondje..het is zo'n lief hondje,en we zijn er zo dag en nacht mee bezig,dat je stapelgek bent van zo'n meisje...
(en doe je vriend maar de groeten,die kent mij wel :j )

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:37

Gelukkig maar dat alles nog goed gaat met kleine Kimmie Femke! :)
Ik ben benieuwd wat er vandaag uit het gesprek gaat komen, ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje is voor kleine frummel.
We blijven duimen, mijn gedachten zijn bij jullie en bij huppel..! :*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:38

Wat fijn dat je thuis zou kunnen gaan spoelen, dat scheelt vast een hoop en is ook fijn voor kimmie zelf denk ik zo.
Ik ben benieuwd wat de DA verder nog zal zeggen en ik wens je nog maar eens sterkte toe, wat een tijd moet dit voor jullie zijn :(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:43

Hier een stille meelezer,
Ik vind het heel erg knap dat je zo heel erg nadenkt over een oplossing, maar wel reëel blijft. Als ik haar zo op de filmpjes zie kan ik me precies voorstellen hoe jij je voelt.
Gisteren de hele dag aan Kimmie gedacht, ben dus blij om te lezen dat ze nog leeft en goed gaat. Ze ziet eruit als een dolgelukkig hondje wat gewoon nog steeds ontzettend veel plezier in het leven heft. Ik blijf duimen dat het allemaal gewoon goed komt :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:45

@Kimmie: bedankt voor het laten meegenieten van de mooie filmpjes! Heerlijk hoe Kimmie en Mickey aan het spelen zijn.
Hahaha, ik heb hier ook nog een gestoorde labradorpup ;) , wat een heerlijk hondje is het toch!
Fijn dat je thuis zou kunnen spoelen!