Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KaitlynJarig

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Oh bedankt voor de adviezen!
Wij wandelen met regenjas, want regen vindt hij afschuwelijk. := Dus dat scheelt al wel heel veel, poten en kop kan ik goed afdrogen dan thuis.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:28

Zijn die waterblazers ook bruikbaar bij een Chihuahuatje van amper 2 kg?

Ik ben al heel lang aan het twijfelen en rondkijken naar blazers en zou er echt graag eentje willen maar wil ze dan wel voor alle dieren kunnen gebruiken, dus ook mijn kleinste hondje dus, het Chihuahuatje van amper 2 kg...

Maar het is dus niet de bedoeling dat zij, zeg maar, plots tegen de muur van de berging aanplakt ipv onder de blazer te staan := _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Chihuahua zou ik mensenfohn pakken. Mogelijk kan waterblazer voor dieren wel ze zijn verstelbaar in blaaskracht maar denk onhandig.
Cursebreaker wij verwachten idd dat hij richting de 50 kg zal gaan. De vorige (kruising duits/mechel/hollander) was er 43 kg en wou eigenlijk maat kleiner maar we wisten bij aanschaf uiteraard al dat hij mogelijk maat meer zou gaan worden. Hij gaat wel aardig gelijk op qua groei met onze eerdere herder echter die groeide op brok op. We gaan het zien hij is hoe dan ook onze makker <3 <3
Ik heb dezelfde waterblazer als jij maar een blauwe die werkt beter :D :D (wij maken altijd grappen over de roze varianten haha)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Onze keeshond van 8 kilo kan ik prima op de hoogste stand droogblazen met de waterblazer. Die van mij kan je de blaaskracht van instellen en de zachtste stand zou imo ook prima kunnen voor een chihuahua.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Vanaf dat 'ie zo'n 6 kilo woog heb ik op de zachtste stand geblazen. Daarvoor hebben we geoefend met een mensenföhn. Voor een chi zou ik persoonlijk ook een mensenföhn met een koele stand gebruiken, die blazer is echt wel hard als ik hem zelf op de rug van mijn hand voel. Ik heb hem ook nog nooit harder dan de zachtste stand gehad.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:21

Ik heb echt beelden van een vliegende Chihuahua := := Dat ding van ons blaast serieus hard namelijk. Misschien dat een mensenföhn met koude stand inderdaad effectief genoeg is :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:07

Ik zou met een chi ook eerder voor een mensenföhn kiezen icm zelf afdrogen. Dat is eerlijk gezegd ook het werk denk ik niet perse bij zo'n heel klein hondje. Zelfs de laagste stand blazer is behoorlijk hard alsnog ja. De blazer is ook normaliter erg fijn voor niet alleen droger maar rotzooi zoals zand e.d. uit te blazen, maar dat zal bij een chi over 't algemeen zonder blazer gewoon alsnog snel/makkelijk te doen zijn verwacht ik, zelfs met langer haar. Ik zou het voor zo'n klein hondje niet perse overwegen met wat het kost.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:33

Ja mensenfohn doe ik nu al inderdaad maar vond een waterblazer altijd heel interessant omwille van de multifunctionele toepassing om en rond het huis ook nog.

Het werk niet met zo'n klein hondje qua zelf afdrogen zou ik zo nog niet durven beweren.
Die van mij lopen zeker 3x per week 12 à 15 km door het bos en komen echt volledig bedekt in een laag modder thuis of aan de auto hoor. Net daarom ook gekozen voor de korthaar versie :j

Ze doen daar niet in onder voor een grote hond, integendeel zelfs, mijn Rottweiler is vaak veel properder dan die kleine moddervarkentjes _O-

Mijn Border Collie zou ook deugd hebben van zo'n waterblazer in de ruiperiodes en de Chihuahuatjes hebben een enorm dikke stokhaarvacht dus dat zou voor hen ook echt wel handig zijn moest je dan de dode haren eruit kunnen blazen, daarvoor is een mensenfohn dan weer niet sterk genoeg helaas.

Het afdrogen met handdoek vind ik niet zo aangenaam voor de vacht, vandaar de föhn en de hoop op de waterblazer maar ik zie inderdaad ook eerder Chihuahua flight voor ogen zoals Leo ipv Chihuahua dry _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:53

Is het dan niet handiger om hem af te spoelen, droog te deppen en dan een badjas aan te trekken?
Na een uurtje is hij dan wel droog, de langharige hier (geen chihuahuas) zijn dan ook bijna droog dus lijkt me dat een kortharige helemaal droog is dan.
Plus door het korte haar blijft er minder vocht achter, wat de droogtijd ook al aanzienlijk inkort.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31

Moest ik een badjas vinden in de maat van mijn kleinste hondje wel ja :=

Momenteel doen we het zo:

Vochtige hygiënische doekjes mee in de auto en als we vol modder (kan trouwens perfect ook in de zomer met die smeerkeesjes _O- ) terug aan de auto komen, dan gaat er eerst een fles water over, dan afpoetsen met de doekjes, dan de buikjes en pootjes met de handdoek en dan naar huis.

Daar dan de opgedroogde modder uitborstelen en als het nog niet droog genoeg is of het is te erg, dan afspoelen en inderdaad droogdeppen en de rest met de föhn :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:41

Mijn auto is jaloers. Ik gooi de honden gerust zo vanuit de zee of bos hup de auto in. Maar die ook aangepast met extra rubber matten zodat ik letterlijk bezemschoon kan maken haha

Ik kreeg bericht dat de stamboom eindelijk onderweg is! Toch leuk die dadelijk te hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Little_Gift schreef:
Moest ik een badjas vinden in de maat van mijn kleinste hondje wel ja :=

Momenteel doen we het zo:

Vochtige hygiënische doekjes mee in de auto en als we vol modder (kan trouwens perfect ook in de zomer met die smeerkeesjes _O- ) terug aan de auto komen, dan gaat er eerst een fles water over, dan afpoetsen met de doekjes, dan de buikjes en pootjes met de handdoek en dan naar huis.

Daar dan de opgedroogde modder uitborstelen en als het nog niet droog genoeg is of het is te erg, dan afspoelen en inderdaad droogdeppen en de rest met de föhn :=

Volgens mij kun je ze ook wel op maat laten maken, er zijn iig handige mensen die oa halsbanden, tuigen, pyjama's etc maken voor honden.
En wellicht als je iemand in je omgeving hebt die een beetje handig is met de naaimachine dat je diegene kunt vragen om er één te maken?
Gok maar zo dat er wel patronen voor te vinden zijn online en bij webshops waar ze fleece, badstof etc verkopen kun je de stoffen vaak wel per halve of hele meter inkopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Ik 'gooi' Arya ook gewoon smerig de auto in haha. Het vetbed doe ik gewoon regelmatig wassen en/of vervangen (heb altijd een reserve liggen) wat in de auto bench zit en dan vind ik het goed :'). Toevallig heb ik vorige maand een deep-clean gedaan van de caddy, dus hij is weer lekker 'schoon' nu.

Afbeelding

Ik heb wel altijd water in de auto mocht het nodig zijn voor iets en sinds kort ook een speciale dop om op elke waterfles te kunnen plaatsen, waar je een douche effect mee nabootst. Nog niet uitgetest, maar het ziet er wel echt heel handig uit - zo kiep je niet meteen een halve fles water leeg als je iets wilt schoonmaken/uitspoelen.

KaitlynJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Wij gooien Snuf ook gewoon vies en nat de auto in. Heb zo’n deken voor de achterbank die aan alle kanten omhoog staat en is waterdicht aan de onderkant. Als die echt vies wordt of stinkt dan gaat ie op een fijne was de wasmachine in. :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Chef gaat ook vies op de achterbank, met een beetje geluk denken we eraan om er een handdoek in te gooien :').
Zolang we de stoelverwarming aanzetten is Chef blij en droog en schoon als we thuis zijn _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Wij hebben een mobiele douche voor echt extreme gevallen van modder maar anders droog ik het ergste ervanaf met een handdoek en dan de badjassen aan. Met een half uurtje zijn ze ver schoon en droog. :j

Ideaal voor thuis, de auto maar vooral in de camper ben ik er dolgelukkig mee. :') Voor de ongewenste langharen wil ik wel nog een badjas met mouwen maar hoop nog steeds op een mooie aanbieding.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Met de Chihuahuatjes gaat dat niet om ze zo vies en nat in de auto te stoppen.

Die kleine lijfjes koelen in sneltempo echt helemaal af en dan krijgen ze het echt koud tot rillen aan toe als ze nat stilliggen.

Dat is goed om ze ziek te krijgen dus nee in de zomer afspoelen, afwrijven en afdrogen voor de rit naar huis en in de winter niet afspoelen, enkel afwrijven en droog in de auto met de verwarming aan naar huis :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Little_Gift schreef:

Die kleine lijfjes koelen in sneltempo echt helemaal af en dan krijgen ze het echt koud tot rillen aan toe als ze nat stilliggen.

Dat is goed om ze ziek te krijgen dus nee in de zomer afspoelen, afwrijven en afdrogen voor de rit naar huis en in de winter niet afspoelen, enkel afwrijven en droog in de auto met de verwarming aan naar huis :j

Ik sta ook niet de hele hond uitgebreid te wassen met shampoo, conditioner en verfrisser, ik heb geen 100 liter vat op het dak. :')

Maar poten en buik even afspoelen scheelt vaak al veel, want juist modder en zooi zorgt ervoor dat ze sneller afkoelen. Dus afspoelen, afdrogen en badjas aan. Als het heel koud is hebben ze sowieso hun fleece aan en dan is het een kwestie van die uittrekken en badjas aan.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Hier gaat ook alles nat en soms vies in de auto, ligt wel een autodeken met een vetbed erop en de 'kleine' zit nog in een autobench. Soms krijgt Chim wel (bad)jas aan, maar dat is meer om onderkoeling te voorkomen als ik overvallen werd door regen met koud weer. Ik moet weer jassen gaan passen en sorteren voor hem. :')

Die waterblazer heb ik in het lila, met veel plezier gebruikt voor mijn Duitser. Chim heeft dunne enkele vacht en moet meer gewassen worden dus doe ik na het douchen met de fohn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

KimD schreef:
Little_Gift schreef:

Ik sta ook niet de hele hond uitgebreid te wassen met shampoo, conditioner en verfrisser, ik heb geen 100 liter vat op het dak. :')

Maar poten en buik even afspoelen scheelt vaak al veel, want juist modder en zooi zorgt ervoor dat ze sneller afkoelen. Dus afspoelen, afdrogen en badjas aan. Als het heel koud is hebben ze sowieso hun fleece aan en dan is het een kwestie van die uittrekken en badjas aan.

Dat zeg ik toch ook? Ik had het over de modder, niet over douchen aan de auto _O-