Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 17:37

Oh ja das ook een goeie. En als je t lang genoeg laat pruttelen word t vaak een gelei als t afkoelt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:53

kiwiwitje schreef:
Ik zou die nog even laten liggen tot de groeipijnen over zijn.
Ja t idee met een premix is dat t volledig voer is. Maar ik ga mee met jouw gedachte. :) lekker afwisselen. Dat doe ik al vanaf dat ze in t nest vast voedsel krijgen. Groente,fruit. Tot kipnuggets en frikandellen, gedroogde snacks, rauwe hele visjes, en ik bestel allemaal proefzakjes brok wat ik strooi. Graanvrij, niet graanvrij. Alles zodat ze makkelijk leren eten.
Hier wissel ik ook regelmatig brok af. Nu staan ze op carnilove. Ze hadden(en deels nog) een ander merk (even geen idee. Zak gekregen), er staat een zak farmina klaar.
Puppy krijgt nu carnilove puppy en farmina puppy(lam) en heb nog een andere zak staan.
Vriezer ligt nu vol met dogmeat en kivo. Als ik weet een beetje ruimte heb komt er nog een lading darf bij. Er ligt ook vlees voor pap’s honden in. En die komt meestal 1 -2 dozen van 18 rollen per keer halen :')

:D :D ja dit klinkt zoals ik ook voer haha. Bedankt voor je tips en uitleg! Ik begrijp ook de kant die betreffende leverancier uit legt qua rust in het lijf krijgen. Dus ach hij gaat nu lekker, ziet er idd prachtig uit qua (vacht) conditie en ontlasting is prima dus nu gewoon alles tijd geven. Hopelijk kan ik nog vele jaren een bende maken van het voeren :D

Leuk idee Leo kan ik idd nog uit voeren. We hebben een Turkse supermarkt die zeer regelmatig kip dingen heeft voor 2,99 de kg zoals vleugels, drumsticks, borrelhapjes enz dus kip staat hier met regelmaat op het menu

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 18:26

Ik ben wel een beetje jaloers op je turk hahaha. Zover ik weet hier helaas niet in de buurt _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:36

kiwiwitje schreef:
Ik ben wel een beetje jaloers op je turk hahaha. Zover ik weet hier helaas niet in de buurt _O-

Wij zijn er ook zeer blij mee! Echt bizar hoe goedkoop hun goed vlees en vis aan kunnen bieden. Pangafilet ook 2,99 per kg enz enz en de kipfilet wordt in de pan niet 2x zo klein. Dus nee ik stuur hem niet jou kant op :D ik kan het altijd combineren met bezoek aan vriendin en bos dus helemaal top

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:51

Even kort, als meelezer. Steek altijd wel weer wat op in dit topic! Dank :-)

Maarre, geen panga geven. De manier hoe ze deze vis kweken staat mij enorm tegen. Ik ben geen vegetariër, wel een dierenliefhebber en vind herkomst wel belangrijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:02

parnassia schreef:
Even kort, als meelezer. Steek altijd wel weer wat op in dit topic! Dank :-)

Maarre, geen panga geven. De manier hoe ze deze vis kweken staat mij enorm tegen. Ik ben geen vegetariër, wel een dierenliefhebber en vind herkomst wel belangrijk.

Nog nooit gegeven puur omdat ik op kibbeling na :D geen vis lust en echt er van over mijn nek ga. Vis brok, kvv vis allemaal prima maar geen stukken vis (voorlopig) hoewel vroeger bij barf haalde ik slachtafval van de visboer dus ik kan het wel als de hond het nodig heeft. Ik voer liever pens :D maar niet van smuldier want dat ruikt niet eens

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:22

Ik kan bij mijn schoonouders vlees kwijt! Scheelt berg kilometers rijden en kan per maand halen. Dan wil ik graag overstappen naar pupmeat van dogmeat. Iemand daar ervaring mee? Heb mail gestuurd voor calcium percentage want dat wordt benoemd in mg ipv % en kan ik dus niets mee

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:26

Ik voer dogmeat af en toe aan Arya, afwisselend met andere merken. Maar als je kijkt naar de beoordeling van Voerwijzer word het niet aangeraden om als hoofdvoer langere tijd te voeren en zeker niet aan jonge honden, omdat ze niet volledig open zijn over de precieze samenstellingen en analyses. Dus dat is dan als aanvullend voer voor een volwassen hond niet zo'n ramp, in afwisseling, zoals bij ons, maar voor jullie situatie, is dat niet ideaal perse. Bron: https://voerwijzer.com/kvv_merken/dogmeat-enkelvoudig/ en bij de compleet mixen komt hetzelfde advies voor pups eruit: https://voerwijzer.com/kvv_merken/dogmeat-compleet/

Je hoeft overigens bij de merken KVV echt niet perse alleen de specifieke puppy rollen te voeren. In heel veel gewone rollen qua verschillende diersoorten bij verschillende merken, zijn de C/F verhoudingen ook gewoon prima namelijk. Afwisseling is key ook, en met puppy varianten alleen heb je op langer termijn ook te weinig afwisseling qua diersoorten namelijk.

Ik vind de kwaliteit van het vlees van de meeste rollen wel prima op het oog/in gebruik, maar ik vind het wel vooral een merk wat ter afwisseling aanvullend fijn is, niet als enige. Maar nu is afwisseling in merken sowieso wel prettig, ipv 1 merk.

EDIT:
Is online bestellen bij een bv florisvlees (of vergelijkbaar) niks voor je? Als je meer kwijt komt nu, kun je ook wat meer bestellen en dan loont het zich misschien wel ondanks bezorgkosten (die vallen in verhouding best mee bij hen). Dan heb je wel gelijk heel veel keus in meerdere top merken en kun je afwisselen en een mooi menu samenstellen qua verschillende diersoorten.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:56

Dierenfan, je wilt toch liever weten hoeveel calcium hij binnenkrijgt, daar staat op voerwijzer een artikel met formule om het zelf te berekenen over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 17:14

dierenfan schreef:
Ik kan bij mijn schoonouders vlees kwijt! Scheelt berg kilometers rijden en kan per maand halen. Dan wil ik graag overstappen naar pupmeat van dogmeat. Iemand daar ervaring mee? Heb mail gestuurd voor calcium percentage want dat wordt benoemd in mg ipv % en kan ik dus niets mee

Ik heb de pup van dogmeat nog niet gevoerd. Ik voer de kivo pup waar ik steeds een beetje van de kivo smaken of dogmeat smaken doorheen doe..
en de puppy van darf is onderweg?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:27

Ik heb nu puppy van buddy kvv. Darf puppy had ik nog niet ontdekt. Als dog of pupmeat niet echt aangeraden wordt dan zoek ik gewoon verder. Ik heb nu nog voor 11 dagen in huis. Ik zoek eigenlijk rondom eiland Tholen dus regio Bergen op Zoom is ook prima. In Hoogerheide hebben we visser petfood met uitgebreid assortiment en haal nu bij van vossen in sint annaland. Die zijn wat beperkter gezien hun assortiment en mijn voorkeuren. Laten bezorgen is wel een optie natuurlijk omdat ik nu totaal 30 kg kan bestellen. Alleen bij zelf ophalen kan ik de tijd beter indelen omdat ik natuurlijk ook moet werken en dus groot deel naar schoonouders moet brengen

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:47

Wij laten al een aantal jaar het KVV bezorgen door Vissers Petfood. Heel tevreden over hun service en assortiment. Wij bestellen per 120 kilo en ze komen het gratis aan huis bezorgen in een heel goed gekoelde bus.

Wij voeren Barfmenu, erg tevreden over. Onze honden doen het daar goed op, ze hebben genoeg verschillende soorten om af te wisselen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:54

Esplendido schreef:
Wij laten al een aantal jaar het KVV bezorgen door Vissers Petfood. Heel tevreden over hun service en assortiment. Wij bestellen per 120 kilo en ze komen het gratis aan huis bezorgen in een heel goed gekoelde bus.

Wij voeren Barfmenu, erg tevreden over. Onze honden doen het daar goed op, ze hebben genoeg verschillende soorten om af te wisselen.

Fijn te horen want vast en zeker dat ik dan ook af mag halen in hun winkel. Jaren geleden hadden ze tenminste in hun winkel een giga vriezer. Ik kom normaal nooit meer daar in omgeving maar het is absoluut wel aan te rijden voor maandelijks

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:40

Dat is inderdaad wel een nadeel met bezorgen ja; de meesten hanteren specifieke dagen voor specifieke regio's/provincies en dan moet je inderdaad maar net thuis kunnen zijn. Wij hebben gelukkig de luxe dat ik niet werk en veel thuis ben en mijn man bijna fulltime thuiswerkt ook, dus dat scheelt.

BARFmenu vind ik ook echt een mooi merk. Dat voeren wij ook al jaren naar volle tevredenheid (de rollen zonder premix, de niet complete rollen dus).

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:09

Ik heb ook geen betaalde baan dus kan er altijd rekening mee houden dat ik thuis moet zijn als ze komen bezorgen. Het is inderdaad altijd een vast dagdeel in de week dat ze in onze regio bezorgen. Maar met de hoeveelheid die er hier thuis doorheen gaat is laten bezorgen het meest praktisch. Laatst had ik me een keer vergist en moest ik voor zes dagen in de winkel kopen. Dat was gewoon meer dan 40 kilo, best een gesjouw en ik schrok van het bedrag dat ik kwijt was.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:12

Ja, de prijzen zijn inderdaad bizar. Ik heb de BARFmenu in nood bv wel eens bij onze pets place XL gehaald en daar is ie gewoon 10e per kg nu... Maar met die hoeveelheden van jou is laten bezorgen ook gewoon bijna noodzaak ja :') Dat gesleep van winkel naar huis extra is dan wel fijn als je je dat normaal kunt besparen.

Maar ik heb wel ook lokale kleine verkopers waar het niet Zo duur is als bijvoorbeeld pets place. Die prijzen bij pets place rijzen vooral de pan uit. Maar het is wel fijn dat er gewoon keus is lokaal als nood aan de man is. Bij de kleine lokale verkopers koop ik Kiezebrink, Dogmeat en Degomeat (BE fabrikant). En bij floris koop ik dan de rest zoals BARFmenu, alroda en DARF en ook kiezebrink als ik er bestel. Soms dailymeat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 03:54

Over dogmeat super tevreden hier. Maar de pupvariant gewoon nooit geprobeerd. Deze autist :') houd graag aan wat ze altijd al deed. Met iedere pup _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:58

Stiekeme meelezer hier die zich nu eindelijk ook mag melden *\o/*

We hebben “even” moeten wachten (lees: we stonden vanaf 2023 op de wachtlijst bij deze fokker) maar kregen 2,5 week geleden het verlossende telefoontje dat onze pup geboren was. Voor die tijd ontvingen we geregeld ook updates over de dekking en dracht maar het bleef natuurlijk spannend tot ze daadwerkelijk gezond ter wereld zijn. Zaterdag mogen we de pups voor het eerst ontmoeten en ik heb er zóveel zin in! <3
Laatst bijgewerkt door Susanne op 28-08-25 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:59

Afbeelding

Jip gaat hartstikke goed, hij groeit als kool! Gisteren zijn 9 weken prikje gehaald.

Ik kreeg de vraag of een van de pups die vorige week zijn vertrokken in september een nachtje mag komen logeren. Ik ben heel benieuwd hoe mijn honden daarop gaan reageren. Pup is dan 3 weken bij de nieuwe eigenaar. Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn honden zijn dus oma, moeder en Jip. Pup die komt logeren is een zusje van Jip, dus dan ook een week of 12.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:01

Hier toevallig in augustus een pupje te logeren gehad bij dus moeder, oma en tante en dan nog mijn 2 onverwante grote honden.

Pup was toen 7,5 maand.

Het was alsof hij hier al die maanden gewoon gewoond heeft, niks bijzonders te merken en draaide gewoon mee in de alledaagse routine.

Wat leuk Susanne, welk ras? Veel plezier zaterdag!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:28

Oh leuk Suzanne! Gefeliciteerd!!

Ik heb bij vissers nu darf, kivo (2 soorten), naturis en dogs prefect. Allen puppy variant en dan totaal voor 1 maand. Even testen wat goed gaat bevallen

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 17:56

Nadat onze lieve trouwe Lexy vorig jaar overleed, zijn we rustig op zoek gegaan naar een nieuwe vriendin. Eigenlijk wilden we een keer een ander ras dan een bully type maar kwamen toch steeds bij een Staffordshire Bull Terriër uit :D en die vonden we een paar maanden geleden! *\o/*

Meet Yara !! <3
Omdat ze bij een Belgische fokker vandaan komt, heeft het even geduurd voordat ze naar ons kwam :o ze is ondertussen 4 maanden oud en helemaal gek van onze Elmo (Elmo hebben we via Bokt van Kiwiwitje 8-) )

Afbeelding

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:33

Wat is Yara knap! Ik vind ze altijd zoooo mooi in die kleur <3

Elmo ook uiteraard hoor, mooi stevig uitgegroeid <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:39

Gefeliciteerd met Yara! Wat een prachtige pup en tja als je ergens helemaal voor valt dan is wat anders kiezen mega lastig he! Jaren geleden zou ik ook een Yara krijgen. Echter aan de hand van pup testen werd het Yaro :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:47

Little_Gift schreef:
Hier toevallig in augustus een pupje te logeren gehad bij dus moeder, oma en tante en dan nog mijn 2 onverwante grote honden.

Pup was toen 7,5 maand.

Het was alsof hij hier al die maanden gewoon gewoond heeft, niks bijzonders te merken en draaide gewoon mee in de alledaagse routine.

Wat leuk Susanne, welk ras? Veel plezier zaterdag!

Een Toller! Dankjewel! <3