Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:59

Sorry voor degene die mij heeft getrokken. Ik red het momenteel echt niet om al die vragen te beantwoorden :')

Ik ga proberen het bij te houden maar nog best een opgave in combinatie met fulltime werk en een zwangerschap :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:01

Flux
Ik vind Vesper ook echt zoo leuk - ben ook dankzij KimD beter bekend geraakt met het ras. Ik moet stiekem zeggen dat de tricolor zoals Vesper ook echt een extra zwak punt is voor me haha. Ik vond in het nest van kim 1 van de triocolors ook echt net wat specialer, zooo leuk zijn ze hihihi. Ik volg jullie ook graag op instagram, zo leuk om Vesper vanaf pup te hebben gevolgd, ze is/wordt echt een heel mooi dametje <3

--

Wij hebben net nog een rondje heide gedaan. Eens kijken of jullie bekende hondjes zien <3

Afbeelding

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:16

Wat leuk! Ik ga morgenavond met Melle naar mijn beste vriendin en zijn beste vriend (een Cockerspaniël) en dan gaan we donderdag een dagje naar het wildpark in Duitsland waar de honden ook mee mogen. :D

Melle is momenteel erg van slag want Suus, de Labradoodle van mijn ouders, heeft zich gisteren tijdens het spelen ergens aan verwond wat een grote, diepe snee en een enorm bloedbad opleverde. We konden dus nog even naar de spoed gisteravond om het te laten hechten. Arme Suus. Melle is dan direct helemaal zenuwachtig en wijkt geen seconde van haar zijde “want er is iets aan de hand”. Dan komt z’n lieve, zachte karakter toch echt naar boven. <3

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:48

Als je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?
Rhodesian ridgeback

Welke dieren heb je nog buiten jou hond(en)? En hoe denkt jou hond(en) erover?
Ik heb nog 2 roborovski dwerghamsters. 1 komt bij de dierenwinkel vandaan en de andere heb ik uit het asiel geadopteerd.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:52

Zooo wat gaat het hard hier, even paar dagen niet meegelezen maar loop flink achter!
Ik heb besloten dat m’n pakket nu echt dicht moet, vooral om mezelf ervan te weerhouden nog meer erbij te doen, wat ontzettend leuk om te doen zeg!

Als je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?
Technisch gezien is hij niet van mij, dus voor een echte eigen hond zou ik wel voor een border collie kiezen, ben stiekem wel heel erg gek geworden op het ras! En anders een soort gelijk actieve hond.

Geen… ik had 2 konijnen maar die zijn helaas overleden in het afgelopen jaar.

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!"
Hahaha super leuke vraag! Zie er ook gelijk een hoofd bij :)
Vooral hem niet betrekken bij de activiteiten die we doen, of dit nu op pad gaan is of in huis iets doen. Hij kan prima een paar uur alleen zijn maar vindt het veel leuker als we er zijn. Verder plaag ik hem graag, vindt ie ook niet altijd grappig.

Welke activiteit(en) zou je nog heel graag eens met je hond willen doen? weekendje weg of vakantie met hem. Gaat binnenkort gebeuren want wij gaan over 2 weken lekker een weekendje naar de Veluwe met hem (en deelnemen aan de dog survival in ede)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:25

Oh ik doe het mooi even hetzelfde als jij:

ls je niet het ras hond mag kiezen dat je nu al hebt. Welk ras zou je dan kiezen?
By far een corgi, een shiba inu of een bullterrier.

De twee katten van mijn zusje, Mohamed en Tina. Dikke pret voor Kruimel die erachter aan jaagt en Mohamed denkt dan echt joh flikker op. Lowie vindt ze wel echt leuk. Loopt ook wel stiekem naar boven en trekt zich nergens wat van aan.

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!"
Thuiskomen en gelijk aan het werk gaan. Dat vinden ze zo niet grappig. Maar soms moet het gewoon.

Welke activiteit(en) zou je nog heel graag eens met je hond willen doen?
Lastig want ze zijn niet al te makkelijk om mee te nemen. Lowie wel, die vindt ook echt veel leuk maar Kruimeldief gilt in de auto, is bang van vreemde vloeren, houdt niet van andere honden dus een activiteit waar ze allebei mee naartoe zouden gaan, kan ik zo niet bedenken.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:37

Sterre de Shetland pony en Sydney de iets minder kleine pony … Sterre vinden ze een grappige grote hond die ook wel met hun wilt spelen en Sydney moeten ze ver weg van blijven vinden ze…
En papegaai Lilo die dikke vrienden is met Raya elke ochtend gaat Raya even kussen met Lilo..

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 09:23

Citaat:

Alhoewel we eigenlijk ernstig tijd te kort voor ze hebben en ik twijfel of ze ergens anders niet gelukkiger zouden zijn hebben we nog vier katten, drie broers en één poes die ik als kitten op het werk gevonden hebben met moeders en haar zus.

De broers zijn nu 9/10 jaar & Smoes is een jaar of 8/9 oud en dat is Guinness ook dus ze zijn met de honden opgegroeid, dat gaat eigenlijk heel goed samen. Maar sinds dat wij in ons huidige huis wonen zitten de honden en katten niet meer samen. Wij hebben op ons terrein nog een schuur al +/-50m3 en daar zat een oude kippenstal aan de achterkant met luikje naar buiten, aan dat luikje hebben wij een ren naar buiten gebouwd naar de tuin in. De katten en de honden kunnen dus wel gewoon contact met elkaar hebben en dat gebeurt ook regelmatig. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:28

Welke activiteit(en) zou je nog heel graag eens met je hond willen doen?

Ohh dat zijn er nog wel een paar:

- Fun/Balans/Coördinatie lessen.
En laat ik nu voor mijn verjaardag van KimD 60min privéles cadeau hebben gekregen om hiermee aan de slag te gaan <3 Echt te gek dat ze dat geregeld heeft voor me! Kijk daar al enorm naar uit!
- Stepjöring.
Hier ben ik echt zo benieuwd naar wat er ervan gaan vinden. Arya vind trekwerk fantastisch en ik denk dat dit ook echt wat voor haar gaat zijn. Maar misschien tzt wel kijken of we ergens kunnen testen voordat we echt investeren in een step want ik wil wel door de omgeving waar we zitten meteen een goede off-road step als we er echt zelf eentje zouden kopen tzt.
- Bikejöring.
Maar dan wel pas wanneer we wat meer ervaring op hebben gedaan tzt met de step haha. Ik had me wat verkeken op bikejöring en denk dat het idd beter is om daarin eerst met de step aan de slag te gaan.
- Detectie, speuren en/of Man-trailing.
Beiden lijken me echt heel erg gaaf om met Arya te gaan ontdekken. Misschien komt het er ooit nog wel van, lol. Rescue werk lijkt me ook fantastisch, maar daar is Arya niet voor in de wieg gelegd dus dat zie ik ook niet als optie haha. Sommige aspecten van Mantrailing zal denk ik al heel erg moeilijk voor haar worden, maar ik zou graag willen zien wel hoe ons dit af zou gaan en of ze hiermee ook een boost in zelfvertrouwen zou krijgen tzt en vooral om op een weer andere manier te kunnen samenwerken lijkt me erg leuk!

En dingen die we bv. dit jaar hebben opgepakt en graag meer mee willen blijven doen zijn Canitrail, Suppen & DogSurvival. Als alles een beetje lukt qua timing en energie willen we eind november ook weer een Survival gaan doen, dus ben benieuwd! Canitrail heb ik heeeeel voorzichtig weer eens opgepakt, maar momenteel structureel ook te weinig energie en tijd om daar wat meer mee te doen, maar komt hopelijk wel weer. En de Sup had ik eigenlijk deze week nog willen uithalen gezien het goede weer, maar gaat helaas niet lukken. Misschien dat ik tzt nog ga investeren in een wetsuit die geschikt is voor kouder weer zodat ik toch wat kan gaan blijven oefenen de komende maanden in ondieper water met d'r.

--

En op wat snacks na, ben ik officieel klaar met inkopen doen voor de SS *\o/*.
Ik heb net het laatste extra item besteld. Ik had nog gespaarde ippies waarmee ik een super leuke korting had bij bol, waardoor ik dit item nog heel mooi binnen budget heb kunnen scoren <3 *\o/* Dan denk ik dat we wel een goed gevuld pakket gaan hebben nu - ik heb heel slim kunnen inkopen met sommige dingen waardoor ik wat extra heb kunnen doen binnen budget, dus ik ben weer blij :j. Ik heb alles wat ik so far in huis had ook al ingepakt en in de doos zitten, dus we gaan de goede kant op. Ik heb al wat ideetjes over de hints, maar moet deze wel nog gaan uitwerken dus eens even voor gaan zitten binnenkort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:36

Hier ook! Een duur product met 60% korting kunnen kopen. Tikt direct lekker aan. Heb zo nog meerdere deals kunnen scoren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 10:45

Ik heb inderdaad ook een aantal dingen met dierendag gekocht waardoor er leuke kortingen op waren, dat is toch weer leuk voor het budget. En door het lopen van wedstrijden winnen wij ook wel het een en ander wat we zelf niet gebruiken, dat is leuke opvulling! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:20

Ik heb pas 1 ding, bij mij gaat t op t laatst aankomen... iets met meer rekeningen dan gepland... maar komt goed, geen paniek lootje!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:31

Ik heb een speciale tas met spulletjes die ik steeds gekocht heb haha. Die ligt netjes in mijn lade te wachten tot het tijd is. :):)

Hopelijk red Roos het tot half december want ze wordt wel echt heel hard oud nu. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:47

Ach Marlinde, ik hoop dat ze het nog even volhoud :(:)

Ik had een anonieme vraag van mijn SS: Lilly is 40 centimeter hoog en weegt 12 kilo :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:28

MarlindeRooz schreef:
Hopelijk red Roos het tot half december want ze wordt wel echt heel hard oud nu. -O-

Ahwww, hopelijk houd ze het nog een tijdje vol :(:) .

Ik ben ook lekker bezig met shoppen met korting, altijd leuk om op die manier wat extra te kunnen kopen :j . En ik heb al leuke ideeën voor de hints.

Verder was er weer post *\o/* .
Afbeelding
Afbeelding

En om te antwoorden op je vraag SS, ik ben 100% team verrassing :D. En ik pieker inderdaad al regelmatig wie je bent _O- .

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:01

Echt super leuk al dat post!
Hier gaat Raya regelmatig bij de leuke buurman vragen of er niet toevallig iets bij hem verkeerd bezorgd is _O-
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:02

Wat een tof tuigje heeft je hond trouwens, mooi!

@MarlindeRooz,
wat een minder fijne update zo zeg :( Knuffel. Hopelijk kun je samen gewoon nog met kerst lekker jullie pakketje gezellig openmaken <3

@Candalisa,
die foto :') _O-

--

Verder; weer leuke kaartjes enz komen er binnen!

En ja met creatief zijn kun je idd heel leuk inkopen/pakket vullen. Ook hier nog wat dingen die we bv. gekregen hebben en zelf niet gebruiken of wat ik nog gewoon nieuw heb liggen en niet gebruik, wat ik nog erbij heb gedaan, gewoon kleine dingetjes bv. waarmee het pakket weer wat voller wordt hihi dus da's naast de basis wat imo al heel leuk is geworden :j. Maar ook idd vooral heel slim kunnen inkopen, echt op veel dingen leuke kortingen gehad door eigen gespaarde punten van ippies of dierendag aanbiedingen etc. *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:21

@Candalisa: je kan het maar beter in de gaten houden toch? Geniale foto _O- .

@Cursebreaker: het is een Hurtta tuigje, echt een fijn en goed verstelbaar tuigje :j .

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:30

Ik heb vanaf begin de zomer niet echt meer lange wandelingen kunnen maken met Cody. Vandaag zijn we er weer voor gegaan en hebben we een heerlijke wandeling gemaakt van 8,5km in ons favoriete losloopgebied :o Wat was dit weer genieten zeg <3 Ik moet wel wennen aan de extra pauzes die ik in moet lassen maar hoop dat we dit de komende maanden nog lekker kunnen blijven doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:15

Genieten!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:50

Wat leuk zeg dat iedereen zo fanatiek is! Ik zit nog steeds te wachten op mijn laatste bestelling. PostNL is het brievenbuspakketje kwijt geraakt met de laatste 2 items 8)7 ... Inmiddels is er een onderzoek ingesteld, maar betwijfel of het nog komt.

Als ik alles compleet heb heeft het pakket ook echt een toffe waarde door alle aanbiedingen en van alles wat! Alles staat al apart in de doos en ook het inpakpapier is al binnen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:17

Ik kon me vandaag niet beheersen en moest een speeltje meenemen voor Freddy, want hij had twee piepers én een knisperstaart :):) . Freddy was helemaal blij en na een poosje spelen vond ik hem zo op de bank <3 .
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:28

Vind ik een lastige. Ik was werkzaam als touringcar chauffeur toen Yoshi geboren werd, maar in de tussentijd was er ook corona.
Ik heb nooit regelmatig en stabiel werk gehad, lees onregelmatig en geen vaste werktijden.
Maar ik zou een handzamer formaat sport hondje gaan. Momenteel echt te onregelmatig werk om voor hoppers ofzo te gaan.

Waar komt jou hond vandaan?
Yoshi komt bij een teckelfokster vandaan in Brabant. Peach is zelf gefokt.

Wij hebben over een kleine 2 weken onze eerste dog survival :)

Volgende week de hints in de doos en inpakken dn dan ben ik klaar :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:33

Gisteren voelde ik een bultje in de liesstreek van Leslie
Ook was het daar opgezet.

Vanmorgen de dierenarts gebeld en vanmiddag kon ik terecht en zag de dierenarts dat ze schijnzwanger was.
Het bultje is waarschijnlijk niks.

Maar die word gelijk verwijdert als ze volgende week wordt gesteriliseerd.
Toch maar de keus gemaakt.
Ze heeft bijna bij elke loopsheid last van giardia en nu haar eerste schijnzwangerschap.

Dus maar beter alleen niet lekker voor de portomonee.
Daar gaat al het spaargeld zucht

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 18:45

AfricanLady schreef:
Gisteren voelde ik een bultje in de liesstreek van Leslie
Ook was het daar opgezet.

Vanmorgen de dierenarts gebeld en vanmiddag kon ik terecht en zag de dierenarts dat ze schijnzwanger was.
Het bultje is waarschijnlijk niks.

Maar die word gelijk verwijdert als ze volgende week wordt gesteriliseerd.
Toch maar de keus gemaakt.
Ze heeft bijna bij elke loopsheid last van giardia en nu haar eerste schijnzwangerschap.

Dus maar beter alleen niet lekker voor de portomonee.
Daar gaat al het spaargeld zucht

Sterkte & Succes! :+:

Voor de mensen die nog geld willen uitgeven:

Afbeelding