Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:18

Anoniem schreef:
Niemand heeft gezegd dat het asiel super bezig is. Jouw gedrag tov de kat wordt veroordeelt

Je mag er best wat van vinden maar je slaat nogal door. Dat ik een verbod moet hebben op het houden van dieren. De kat kreeg alles wat ie nodig had en had een prachtleven. Mijn paarden staan zomers 24/7 buiten (hoeveel suptoppaarden mogen dat?) en krijgen in de winter onbeperkt hooi en wilgen/fruittakken, krijgen een paddock met schuilstal. Hebben daarnaast allebei een stal van 4,30x4,40.
Cavia's hebben een prachtig groot verblijf en leven met een groep van 13 gezellig samen met wat japanse kwartels. Konijnen met zn viertjes in een eigen verblijf. Elke dag groente, hooi, gras, brokjes. Kippen lekker vrij leven op de boerderij. Kom op zeg, verbod op het houden van dieren _O- Ik ken geen dieren die het zo goed hebben als die van mij

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:21

Ik neem aan dat Bruintje familie is van Dorine ofzo. Lijkt alsof jullie de kat delen?

Ik zou nog es bellen en niet mailen want dan kun je ook emotie horen en heb je meteen antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:22

Wendy schreef:
Anoniem schreef:
P

En wie heeft de kat los laten lopen waardoor de de zijn werk moest doen.
Als het omgekeerd was, db komt niet na melding, zou de hel los breken.
Als TS gereageerd had uit liefde voor het dier, zou de kat slechts enkele uren daar gezeten hebben

Nogmaals: je mag je kat los laten lopen.
De dierenambulance heeft zijn werk niet goed gedaan, als ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze hem namelijk terug gegeven aan de rechtmatige eigenaar.
Of, zoals een paar mensen die dat werk ook hebben gedaan aangeven: netjes geinformeerd (bijvoorbeeld door middel van bandjes) of er toevallig toch niet een eigenaar was. Of een fatsoenlijke chiplezer aangeschaft waardoor ze meteen de chip hadden kunnen uitlezen.
En zoals ik ook al eerder schreef in het topic: daar hebben ze zeker geld voor. Vanuit subsidies en donaties.
Ze hebben meer dan genoeg geld om hun wettelijke taak te doen (opvangen van zwerfdieren) en dus ook om hun fouten te voorkomen of te herstellen.

En als eigenaar ben je de beste als je het dier onder de strijd laat lijden.
Zoals ik reeds gezegd heb. Er zijn verschillende rechtssystemen om de fout aan te geven. Maar daarnaast getuigt het niet aan dierenliefde je dier maar daar te laten tot het geschil opgelost is.

Ik hoop echt dat het asiel in deze voet bij stuk zal houden. Zou het jammer vinden te lezen dat TS de kat gratis heeft kunnen ophalen en triomfeert. Kat zit beter bij iemand die er wel moeite voor zou doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:23

MaTuMi schreef:
Ik neem aan dat Bruintje familie is van Dorine ofzo. Lijkt alsof jullie de kat delen?

Ja idd. Ook dezelfde soort

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:24

love_western schreef:
Wat een gekat zeg hier :') Wel komisch om te volgen.

Nouja ik merk dat er eigenlijk maar een paar mensen zijn die er anders over te denken dan ik. Het grootste deel is het wel met me eens wb dat het niet eerlijk is dat ik moet betalen. Alleen een groot deel van die mensen geeft aan om er dan toch voor te kiezen aan zichzelf voorbij te gaan en de kat te betalen en mee te nemen.
Nou, dat kan, we zijn niet allemaal hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:24

Dorine92 schreef:
Anoniem schreef:
Niemand heeft gezegd dat het asiel super bezig is. Jouw gedrag tov de kat wordt veroordeelt

Je mag er best wat van vinden maar je slaat nogal door. Dat ik een verbod moet hebben op het houden van dieren. De kat kreeg alles wat ie nodig had en had een prachtleven. Mijn paarden staan zomers 24/7 buiten (hoeveel suptoppaarden mogen dat?) en krijgen in de winter onbeperkt hooi en wilgen/fruittakken, krijgen een paddock met schuilstal. Hebben daarnaast allebei een stal van 4,30x4,40.
Cavia's hebben een prachtig groot verblijf en leven met een groep van 13 gezellig samen met wat japanse kwartels. Konijnen met zn viertjes in een eigen verblijf. Elke dag groente, hooi, gras, brokjes. Kippen lekker vrij leven op de boerderij. Kom op zeg, verbod op het houden van dieren _O- Ik ken geen dieren die het zo goed hebben als die van mij

Prachtig wat je opnoemt, hoef je niets te vrezen als het allemaal waar is. Kan ik niet zien vanaf mijn scherm he. Ik reageer slechts op jouw egocentrische uitspraken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-18 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:25

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.
Dat jij niet tegen diverse meningen lijkt te kunnen kan ik ook niet helpen.

En ja beschuldigen van personen die ontvreemden lijkt me nog altijd best netjes ja.
Ik hou niet zo van achterhouden van iemands eigendom.

Eigendom wordt niet achtergehouden sterker eigenaar weigert kat op te halen. Je moet zaken niet uit hun verband rukken.

Ik wil hier toch even reageren. Je kunt het met Bruintje al dan niet eens zijn, maar ze reageert kort en bondig en correct op alle berichten en trekt niets uit zijn verband, haalt er geen vreemde verzinsels bij en speelt niet op de persoon.
Ze is gewoon duidelijk in haar mening maar reageert op een correcte manier.
Ik word er altijd zo flauw van als mensen er dan van alles bij gaan halen omdat ze geen weerwoord meer hebben.

Ts discussieert trouwens ook correct, dus suggereer niet dat ze liegt, dat toont alleen maar je eigen kleinzieligheid aan.

Geldt ook voor MaTuMi. Opmerking slaat nergens op.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-01-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:26

MaTuMi schreef:

Ik zou nog es bellen en niet mailen want dan kun je ook emotie horen en heb je meteen antwoord.

Welnee ik ken bruintje helemaal niet. Maar spreekt wel beetje dezelfde taal lijkt het. Net als ik een sterke mening en recht door zee. Niks mis mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:27

Anoniem schreef:
bruintje123 schreef:
De discussie wel ja.
Dat jij niet tegen diverse meningen lijkt te kunnen kan ik ook niet helpen.

En ja beschuldigen van personen die ontvreemden lijkt me nog altijd best netjes ja.
Ik hou niet zo van achterhouden van iemands eigendom.

Eigendom wordt niet achtergehouden sterker eigenaar weigert kat op te halen. Je moet zaken niet uit hun verband rukken.

Ik wil hier toch even reageren. Je kunt het met Bruintje al dan niet eens zijn, maar ze reageert kort en bondig en correct op alle berichten en trekt niets uit zijn verband, haalt er geen vreemde verzinsels bij en speelt niet op de persoon.
Ze is gewoon duidelijk in haar mening maar reageert op een correcte manier.
Ik word er altijd zo flauw van als mensen er dan van alles bij gaan halen omdat ze geen weerwoord meer hebben.

Geldt ook voor MaTuMi. Opmerking slaat nergens op.[/quote]

Wat haal ik erbij dan ?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:29

Het was niet banketstaaf bedoeld het was een serieuze vraag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:30

Jeetje zeg, de fantasie van sommige gaat echt met hun op loop. Sommige kunnen beter boeken gaan schrijven, zijn goed in het verzinnen van verhalen... pffffff

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:30

Jeetje wat een gedoe en schrik er best van. Van dat zo iets gebeurd. Wat een belachelijke rare acties? Idd soort stelen. Oh ik heb je fiets even meegenomen. Terugkopen?

Ik had mijn kat al opgehaald maar zeker op zoveel mogelijk plekken laten weten hoe belachelijk het is. Mij idee? Juist met zulke rot acties die in mijn ogen gewoon onwijs oneerlijk zijn, komop in eigen straat!, zou ik zo'n organisatie juist minder snel steunen en bij staan. Zullen ze het echter vast wel druk krijgen met katten vangen om aan het geld te komen......

In het geval van een kat die oud en ziek is waar iemand bezorgd over is kan ik het nog begrijpen dat zo'n oudje wordt meegenomen, mogelijk extra zorg krijgt en die zorg graag vergoed wordt (en niet de ophaal benzine kosten, dag!)

Mer1980

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:31

Knettergekke mensen zitten in dit topic! Pak de popcorn er maar weer bij ;)

TS: ik zou ook niet betalen. Belachelijk!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:32

Dorine92 schreef:
Iets met wat je zegt ben je zelf? Iets met 1 vinger naar een ander is 10 naar jezelf?

11 vingers!? :')

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:32

Gast4901, waarom trek je je niet terug uit dit topic? Je maakt je alleen maar kwaad, komt constant grof uit de hoek, bent soms behoorlijk beledigend, ‘schreeuwt’, vervalt steeds in herhaling en wijzigt bijna al je berichten zodra er ook maar een reactie op komt.
Als het je zo vreselijk kwaad maakt, waarom terg je jezelf dan zo? TS gaat haar gedrag en principes echt niet aanpassen hoor. Integendeel, je zorgt er alleen maar voor dat ze meer en meer haar hakken in het zand zal zetten.
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:34

Tancreda4 schreef:
Jeetje wat een gedoe en schrik er best van. Van dat zo iets gebeurd. Wat een belachelijke rare acties? Idd soort stelen. Oh ik heb je fiets even meegenomen. Terugkopen?

Ik had mijn kat al opgehaald maar zeker op zoveel mogelijk plekken laten weten hoe belachelijk het is. Mij idee? Juist met zulke rot acties die in mijn ogen gewoon onwijs oneerlijk zijn, komop in eigen straat!, zou ik zo'n organisatie juist minder snel steunen en bij staan. Zullen ze het echter vast wel druk krijgen met katten vangen om aan het geld te komen......

In het geval van een kat die oud en ziek is waar iemand bezorgd over is kan ik het nog begrijpen dat zo'n oudje wordt meegenomen, mogelijk extra zorg krijgt en die zorg graag vergoed wordt (en niet de ophaal benzine kosten, dag!)

Nogmaals men reageert slechts op het feit dat TS kat doodleuk in het asiel laat zitten. Fout of niet fout zijn vele manieren voor om te vechten tegen “onrecht”

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:35

Ik heb maar even gekoZen on alleen ts haar berichten te bekijken na de eerste serie berschuldigingen en Veroordelingen
, iets te veel soap naar mijn Smaak :+

Maar ben benieuwd wat het asiel er uiteindelijk mee gaat doen TS
Dikke kans dat ik er ook nogal prinicpieel in was geweest qua reactie naar het asiel toe
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 11-01-18 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:35

kiki1976 schreef:
Jeetje zeg, de fantasie van sommige gaat echt met hun op loop. Sommige kunnen beter boeken gaan schrijven, zijn goed in het verzinnen van verhalen... pffffff

Nou waar ik me vooral over verbaas is het drama wat er over de kat gemaakt wordt. Ja die zal balen dat ie in een hokje zit. Maar hee, we balen allemaal wel eens. Als we in de file staan, verplicht in bed liggen wegens ziekte/operatie/verwondingen, als we alleen maar moeten werken om de rekeningen te kunnen betalen.. noem maar op. Gewoon pech. En de kat heeft nu even pech. Gaat wel weer over. Beetje relativeren en nadenken over waar je je precies zo druk om maakt doet wonderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:36

Hè, jammer dat de popcorn op is. Hilarisch topic, werd wel eens tijd weer!

Wat een gedoe over die kat. Die zal vast wel even overleven in een hokje en krijgt vast wel voer. Grappig dat de dierenbescherming eigenlijk niet echt diervriendelijk bezig is zo, beestje had eerst veel meer ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:37

Dorien66 schreef:
Gast4901, waarom trek je je niet terug uit dit topic? Je maakt je alleen maar kwaad, komt constant grof uit de hoek, bent soms behoorlijk beledigend, ‘schreeuwt’, vervalt steeds in herhaling en wijzigt bijna al je berichten zodra er ook maar een reactie op komt.
Als het je zo vreselijk kwaad maakt, waarom terg je jezelf dan zo? TS gaat haar gedrag en principes echt niet aanpassen hoor. Integendeel, je zorgt er alleen maar voor dat ze meer en meer haar hakken in het zand zal zetten.
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn...

Als mijn reacties je niet bevallen lees ze niet. Grof, welke woorden ? Me boos maken ? Nee.
Een mening hebben ja die heb ik en uit ik.
Als zij hakken in zand wil zetten, prima. Voor mij nog steeds arme kat

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:37

Wauw, echt wauw :')
Hoe mensen een verhaal uit z’n verband kunnen trekken. Ts was de kat pas kwijt toen de DB hem 2 weken geleden begon te voeren. Dat dier had helemaal niet gevoerd hoeven worden want had het prima bij TS.
En Gast4901, echt hoe jij reageert is ronduit belachelijk, als TS daadwerkelijk niks om de kat gaf had ze wel direct een nieuw kitten opgehaald ergens op een boerderij. Hoe jij TS dusdanig aan de schandpaal nagelt vind ik rond uit onbeschoft :n

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:37

Mer1980 schreef:
Knettergekke mensen zitten in dit topic! Pak de popcorn er maar weer bij ;)

TS: ik zou ook niet betalen. Belachelijk!

Hihi ze bedoelen het vast goed maar inderdaad verliezen sommigen een beetje de realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:40

Mossel schreef:
Hoe mensen een verhaal uit z’n verband kunnen trekken. Ts was de kat pas kwijt toen de DB hem 2 weken geleden begon te voeren. Dat dier had helemaal niet gevoerd hoeven worden want had het prima bij TS.
En Gast4901, echt hoe jij reageert is ronduit belachelijk, als TS daadwerkelijk niks om de kat gaf had ze wel direct een nieuw kitten opgehaald ergens op een boerderij. Hoe jij TS dusdanig aan de schandpaal nagelt vind ik rond uit onbeschoft :n

Dan zeggen ze dat ik grof ben

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:41

Mossel schreef:

Dit is al triest genoeg. Die twee afgelopen weken heb ik geen topic van TS gezien “help, mijn kat is kwijt, hebben jullie tips”. Want of de kat er nou wel of niet is, maakt blijkbaar geen moer uit!
Maar nu ze moet dokken omdat ie terecht is, is ze verontwaardigd en heeft de DB het gedaan. :roll:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:46

Moderatoropmerking:
Bij deze heropen ik het topic. Ik wil jullie verzoeken om de discussie, ook wanneer de emoties oplopen, netjes te houden. Een stevige discussie mag en is begrijpelijk, maar houd de reacties op de bal en niet op de persoon. Alvast bedankt.