Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:05

Snollygoster schreef:
Amandavd schreef:

De pot verwijt de ketel!!!

Dit bedoel ik dus, lees je eigen reacties maar eens terug, dan snap je misschien wel waarom dit topic de kliffen oploopt ;)

Ik weet precies wat ik gezegd heb, en ook dat jullie naar ons wijzen en andersom. Pot verwijt de ketel.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:06

quera schreef:
Meis grow up asjeblieft ;) niemand zegt dat jij een dierenmishandelaars bent. Dat maak je er zelf de hele tijd van.
Ik zal morgen wel even het topic vanaf het begin lezen, daar werd dit namelijk letterlijk gezegd! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:06

Ik vind dat honden net zo goed niet los horen te lopen waar andere dieren zijn trouwens. Daar heb ik helaas het (gelukkig nog levende) bewijs van naast me zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:31

Jammer dat het topic zo respectloos wordt. Volgens mij had Naomi allang gezegd dat zij haar tuin af zou zetten als er iemand naar haar toe was gekomen, wat ook kon, omdat zij heeft aangegeven welke kat van haar was.

Val haar dan niet aan op eigenaren die niet zo netjes zijn.

Ik moet ook elke dag poep scheppen en de tuin controleren voordat mijn honden naar buiten gaan, weet niet van wie die katten zijn, maar dat doe ik, omdat ik het ook zielig vind om ze te laten grijpen door mijn honden. Er zijn zelfs een paar katten waarvoor ik zelf binnen blijf met mijn honden, want die vallen mens en dier gericht aan. Ik word daar knettergek van, maar ken geen eigenaar, dus loop ik maar om...

Het is afhankelijk van de omgeving. Heeft die overlast van katten, houd je ze in de tuin, is het gevaarlijk voor de kat, precies hetzelfde. Weten mensen welke kat van jou is, maar zijn er geen klachten. Ja, dan snap ik dat de tuin niet afgezet wordt. Ookal zou ik het alsnog wel doen. Verwacht alleen niet van andere mensen dat zij geld gaan investeren om katten buiten te houden. Ik heb zowel in de voortuin als in de achtertuin overlast van katten, de achtertuin zou ik kunnen aanpassen (wat dan helemaal een bunker wordt), maar de voortuin mag niet worden afgezet. In ieder geval niet op een manier die katten weert.

Sissi87

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:42

Weet je wat het is, zolang mensen zich niet aansprakelijk voelen voor de schade die buitenkatten kunnen aanrichten aan andermans tuin/eigendommen/vissen etc. word de wereld nooit beter. De overheid zou hier iets aan moeten doen, bv een wet hiervoor maken, dan is iedereen van het gezeur af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:32

Sissi87 schreef:
Weet je wat het is, zolang mensen zich niet aansprakelijk voelen voor de schade die buitenkatten kunnen aanrichten aan andermans tuin/eigendommen/vissen etc. word de wereld nooit beter. De overheid zou hier iets aan moeten doen, bv een wet hiervoor maken, dan is iedereen van het gezeur af.

Maar dat zijn ze wettelijk al, zie ze alleen maar eens te vinden.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:33

Ayasha schreef:
Sissi87 schreef:

Maar dat zijn ze wettelijk al, zie ze alleen maar eens te vinden.

Hoe bedoel je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:35

Ik weer niet aan wie die krengen hier toe behoren. Twee gevlekte, een zwarte, een lapjeskat en nog wat rosse maar van wie ze zijn? Geen ide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:54

Wettelijk gezien kun je katten eigenaren inderdaad aansprakelijk stellen voor de schade die hun katten maken. Maar zie het maar eens te bewijzen + de eigenaar te vinden.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:55

love_western schreef:
Wettelijk gezien kun je katten eigenaren inderdaad aansprakelijk stellen voor de schade die hun katten maken. Maar zie het maar eens te bewijzen + de eigenaar te vinden.

Dat bedoel ik dus...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:57

Sissi87 schreef:
love_western schreef:

Dat bedoel ik dus...

Daarom vind ik ook dat chippen verplicht is, zo kan je wel de chip laten lezen,maar de kat vangen is een 2e... en het bewijzen dat die kat het ook gedaan heeft...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:59

[/quote]
Dat bedoel ik dus...[/quote]

Daarom vind ik ook dat chippen verplicht is, zo kan je wel de chip laten lezen,maar de kat vangen is een 2e... en het bewijzen dat die kat het ook gedaan heeft...[/quote]
Ja en registreren, want hoeveel gechipte katten lopen er wel niet rond die geen geregisteerde (of de oude eigenaar) eigenaar heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:00

Mioux schreef:
Sissi87 schreef:

Dat bedoel ik dus...

Daarom vind ik ook dat chippen verplicht is, zo kan je wel de chip laten lezen,maar de kat vangen is een 2e... en het bewijzen dat die kat het ook gedaan heeft...

Ja maar hoeveel mensen zullen hun katten nou daadwerkelijk chippen. Of moet je iedereen 2 maand geven. En daarna grote controle houden en katten die niet gechipt zijn naar asiel brengen of in slapen?

En ja een kat vangen is lastig. Mijn binnenkat was ooit een keer ontsnapt. Nou het was onmogelijk om haar te vangen op straat. Gelukkig stond ze naar een half uur miauwend voor de deur.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:44

Bijlezen wordt echt onmogelijk als iedereen alleen maar op elkaar aan het foeteren is :z

Sorry jongens maar waar mensen samen wonen hebben er altijd mensen last van elkaar. Ik heb last van de muziek van een buurman maar geen idee wie het is. Soms kan ik er niet van slapen. Maar die ene keer per week dat ik er last van heb ga ik ook niet stuk van. Dus dan moet het maar.
Bij mijn ouders kon ik me kapot ergeren aan krijsende en jengelende kinderen, buren die tot diep in de nacht in de tuin zitten te praten waar ik last van had. Volgens de redenering van dit topic is het ongehoord dat IK dan moet gaan investeren in oordoppen omdat mijn buren zo nodig zich voort moeten planten of feestjes hebben in de tuin :')

Ben bang dat er weer eens heel veel katteneigenaren over één kam gescheerd worden. Nee, niemand grijpt graag in kattenstront, maar ik trek toch wel handschoenen aan als ik in de tuin werk want ik heb geen zin om dagen later nog aarde tussen mijn nagels vandaan te peuteren. Lekker boeiend, vogels poepen ook in je tuin, wormen ook, eigenlijk ligt je hele tuin vol poep. Vies he? :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:51

Magrathea schreef:
Bijlezen wordt echt onmogelijk als iedereen alleen maar op elkaar aan het foeteren is :z

Sorry jongens maar waar mensen samen wonen hebben er altijd mensen last van elkaar. Ik heb last van de muziek van een buurman maar geen idee wie het is. Soms kan ik er niet van slapen. Maar die ene keer per week dat ik er last van heb ga ik ook niet stuk van. Dus dan moet het maar.
Bij mijn ouders kon ik me kapot ergeren aan krijsende en jengelende kinderen, buren die tot diep in de nacht in de tuin zitten te praten waar ik last van had. Volgens de redenering van dit topic is het ongehoord dat IK dan moet gaan investeren in oordoppen omdat mijn buren zo nodig zich voort moeten planten of feestjes hebben in de tuin :')

Ben bang dat er weer eens heel veel katteneigenaren over één kam gescheerd worden. Nee, niemand grijpt graag in kattenstront, maar ik trek toch wel handschoenen aan als ik in de tuin werk want ik heb geen zin om dagen later nog aarde tussen mijn nagels vandaan te peuteren. Lekker boeiend, vogels poepen ook in je tuin, wormen ook, eigenlijk ligt je hele tuin vol poep. Vies he? :=

Ik leef in de wereld van de wormen en de vogels, jouw kat hoort niet in mijn tuin en zijn poep ook niet.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:12

Magrathea schreef:

Amen _/-\o_

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:31

Magrathea schreef:

De vogels gooien mijn planten er niet uit ;) en dat vind ik minder erg als het moeten binnen houden van mijn eigen dieren door andermans dier

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:35

MyWishMax schreef:
Magrathea schreef:

De vogels gooien mijn planten er niet uit ;) en dat vind ik minder erg als het moeten binnen houden van mijn eigen dieren door andermans dier

Van mij mag je je hond buiten laten hoor, leert mijn kat gelijk dat ie uit jouw tuin moet blijven en kan ik 'm gewoon buiten laten lopen +:)+ (Niet dat "mijn" katten echt in andere tuinen rondlopen maar goed)
Oh en ik las ergens dat het de schuld van iemands hond zou zijn als iemand anders zijn kat niet binnen houdt en die hond pakt hem? Nogal logisch, je hond hoort niet naar alles te grijpen wat rondloopt. Als het een kat is kan het ook een kind zijn. En voor hetzelfde geld kon ik er niks aan doen en is mijn kat ontsnapt, is het dan ineens wél erg voor mijn kat? :z

En zo kom je samen tot een oplossing :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:45

Magrathea schreef:
Van mij mag je je hond buiten laten hoor, leert mijn kat gelijk dat ie uit jouw tuin moet blijven en kan ik 'm gewoon buiten laten lopen +:)+ (Niet dat "mijn" katten echt in andere tuinen rondlopen maar goed)
Oh en ik las ergens dat het de schuld van iemands hond zou zijn als iemand anders zijn kat niet binnen houdt en die hond pakt hem? Nogal logisch, je hond hoort niet naar alles te grijpen wat rondloopt. Als het een kat is kan het ook een kind zijn. En voor hetzelfde geld kon ik er niks aan doen en is mijn kat ontsnapt, is het dan ineens wél erg voor mijn kat? :z

En zo kom je samen tot een oplossing :j

Volgens die redenering zou ik die kat toch ook maar binnen houden want als je werkelijk denkt dat een hond een kat niet kan onderscheiden van een kind, dan kan een kat de vogel ook niet onderscheiden van een kind... En gezien er veel meer katten zonder toezicht rondrennen dan honden, zouden kinderen wel eens een probleem kunnen gaan krijgen.

Ik ga door deze berichten het haast jammer vinden dat mijn hond geen katten pakt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-03-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:45

Wie zegt dat die hond naar alles grijpt? Die hond grijpt alleen naar katten, maar ook vreemde honden. Er zijn serieus mensen doe hond uitlaten op zijn terrein. Dus die wagen het nu niet meer. Hond bewaakt gewoon haar eigen terrein. Voor kinderen is hartstikke lief. Maar je moet er idd niet in het donker aankomen als vreemde.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:48

love_western schreef:
Wie zegt dat die hond naar alles grijpt? Die hond grijpt alleen naar katten, maar ook vreemde honden. Er zijn serieus mensen doe hond uitlaten op zijn terrein. Dus die wagen het nu niet meer. Hond bewaakt gewoon haar eigen terrein. Voor kinderen is hartstikke lief. Maar je moet er idd niet in het donker aankomen als vreemde.

Inderdaad. Dat zal wel iemand hebben gezegd die geen verstand heeft van honden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:48

Een kat is heel wat anders als een kind. Op straat grijpen mijn honden geen katten, op eigen terrein is de ene veel feller. Dus als een kat in mijn tuin zit en mijn hond grijpt hem is dat niet alleen aan mij te verwijten hè? Maar de paar agressieve katten hier, die mens en dier aanvallen, zorgen er samen met de onzekerheid wat mijn hond doet dat ze beide niet zonder toezicht buiten kunnen op mijn eigen terrein.

Dus vijvers moeten afgezet worden, want het is nogal logisch dat een kat gaat vissen, dat is niet erg. Maar een hond die een vreemde kat op eigen terrein pakt is wel fout bezig?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:50

En tsja net zoals jullie denken dat het "de natuur" is om voor een kat buiten te lopen. Heeft een hond jachtinstinct en die jaagt ja.. in dit geval op jouw kat...maarja dat moeten we natuurlijk niet zo bekijken of wel? Dat is weer "anders" of " niet te vergelijken... toevallig wel..de natuur is de natuur...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:52

MyWishMax schreef:
Een kat is heel wat anders als een kind. Op straat grijpen mijn honden geen katten, op eigen terrein is de ene veel feller. Dus als een kat in mijn tuin zit en mijn hond grijpt hem is dat niet alleen aan mij te verwijten hè? Maar de paar agressieve katten hier, die mens en dier aanvallen, zorgen er samen met de onzekerheid wat mijn hond doet dat ze beide niet zonder toezicht buiten kunnen op mijn eigen terrein.

Dus vijvers moeten afgezet worden, want het is nogal logisch dat een kat gaat vissen, dat is niet erg. Maar een hond die een vreemde kat op eigen terrein pakt is wel fout bezig?

exactly

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:53

Oh en ik vind het altijd erg voor een kat, zwerver, buitenkat of ontsnapt. Dat is de reden dat mijn honden binnen zitten als ik geen toezicht kan houden. Maar dat is eigenlijk nogal apart op hun eigen terrein, vanwege andermans dier ;) ( als het vreemde honden waren geweest hetzelfde verhaal )

Edit: ik maak liever geen gebruik van test dieren, vandaar dat ik het niet weet. Handschoenen draag ik sowieso maar stiekem vind ik het wel smerig. Ik houd van een mooie tuin maar walg van tuinieren haha.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-03-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt