Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:33

Zo trof ik ze vanochtend aan :D
In ren nummer 1, zaten 2 van de 3 konijnen in hun 'weitje'
Afbeelding
Vrouwtje komt, dus die heeft vast wat lekkers, dus terug naar de ren :D
Afbeelding
Zo eten. ze kunnen het hok in, die staat op de achtergrond, maar ze doen het niet :D
Afbeelding

Mijn 2 konijnen in de andere ren zijn verstandiger en zitten lekker te suffen in hun hok :)
Die wachten eerst tot er sneeuw geruimd is :D
Afbeelding
Dus ik ben alweer aan het sneeuw ruimen geweest. De drie konijnen in de ene ren, gaan nog steeds op het sneeuw zitten ipv van op de geveegde tegels :roll: de anderen zijn hunhok inmiddels uit :D

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:28

Haha die van mij hadden zoveel sporen gemaakt ik kon precies zien waar ze liepen , heerlijk voor ze :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:36

Hier ligt maar heel weinig sneeuw, zal zometeen even een fotootje zetten. Ik had gisteren het eten en drinken buiten gezet, zodat ze wel maar beneden moesten om iets te pakken. Schrobber heeft wel gegeten en gedronken, maar Mees is het stalletje niet uit geweest, terwijl ze dat wel kan. Dus had ze dorst....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:38

Afbeelding

Alles al platgelopen haha

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:45

Hallo allemaal,

Ik ben jullie topic al een paar dagen aan het volgen, maar nog geen tijd gehad om te reageren..
Ik heb (nog) geen konijnen. Wel heb ik afgelopen (eind) zomer een konijnenhok gekocht en opgeknapt.
Dus het is wel de bedoeling dat er konijnen inkomen. Maar ik wil eerst nog een stuk uitgraven, gaas neer (zand terug erop) en omheining maken, en daarna wil ik er 2 konijntjes in doen. Moet even kijken dat ik hem goed afzet, woon midden in het bos en er lopen nog wel wat dieren rond, dus ze moeten wel veilig kunnen zitten. Heb zelf nog een hond en 2 poezen, maar geloof niet dat die iets ermee gaan doen (hond al helemaal niet). Ik had ze voor de winter al willen hebben, maar het werd krap aan, dus heb besloten om van de lente alles af te maken en ze dan te gaan halen.....

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van het hok, en hoe ik het wil gaan maken...
Maar hou ondertussen vast de topic in de gaten voor ideeën etc.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:47

Help mijn bunbun verveeld zich volgens mij nogal, ze knaagt aan de tralies, rent als een bezetene rondjes door haar kooi. Ze graaft, ze stampt.. pfff en ze staat op mijn kamer dus ik vind het wat minder. Ze is nu 3 maandjes oud en zit alleen, en ho wacht voordat de goed bedoelde adviezen komen van: ''een vriendje erbij!'' ik ben al aan het mailen met een opvang maar tot die tijd moet ik haar vermaken. Ze loopt trouwens 2 a 3 uur per dag los door m'n kamer.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:48

Haha, Zo leuk allemaal.
Deze dwergen zaten voordien steeds in een gewoon hokje waar ze niet naar buiten konden.
Dus nu genieten ze extra hard dat ze de pootjes kunnen strekken.

Mindim springen je konijnen niet over de omheining? heb die van mij extra moeten verhogen..

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:50

Lisa_H schreef:
Help mijn bunbun verveeld zich volgens mij nogal, ze knaagt aan de tralies, rent als een bezetene rondjes door haar kooi. Ze graaft, ze stampt.. pfff en ze staat op mijn kamer dus ik vind het wat minder. Ze is nu 3 maandjes oud en zit alleen, en ho wacht voordat de goed bedoelde adviezen komen van: ''een vriendje erbij!'' ik ben al aan het mailen met een opvang maar tot die tijd moet ik haar vermaken. Ze loopt trouwens 2 a 3 uur per dag los door m'n kamer.

Speelgoedjes.
hier liggen 2ballen in het hok en in de zomer worden er overal kleine plukjes hooi opgehangen..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:13

Afbeelding

Hier hun hokje: op dit moment 1,20 bij 1,20 meter met het stalletje erboven. Straks krijgen ze meer ruimte, niet dat het wat uitmaakt, maar meer voor het gevoel. Ze komen tegen de woonkamer aan te steen, dan kan ik ze ook wat meer zien . Misschien gebeurt er wel meer dan ik denk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:51

@sayenti, nee deze konijnen blijven hier wel achter. Hun vaste ren is wel 1.10 hoog hoor. Ik heb 1 konijn die springt overal uit, dus die doe ik daar dan ook niet in :D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:49

Hier gaat het met Molly gelukkig goed. Haar wond is helemaal weg en de relatie tussen de twee wordt elke dag wat beter. Helaas is ze "even" schijnzwanger want ze begon gisteren druk een nestje te maken met dikke plukken haar en alles wat zacht is. Vandaag was het nestje alweer vertrapt en lagen ze languit naast elkaar te slapen.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:59

Ik wil (min) 2 konijntjes, wat raden jullie aan?

2 vrouwtjes of 2 mannetjes
of mannetje en vrouwtje en dan 1tje steriliseren?

En dan uit zelfde nest, of gewoon 2 vreemden?
Als baby konijntjes, of kunnen ze ook op latere leeftijd bij elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:09

Om ellende te voorkomen, een voedster en een gesteriliseerde ram. Het liefst bij de opvang vandaan, wanneer gekocht bij een dierenwinkel, dan houdt je de broodfok in stand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:10

Celinaa_H schreef:
Hier gaat het met Molly gelukkig goed. Haar wond is helemaal weg en de relatie tussen de twee wordt elke dag wat beter. Helaas is ze "even" schijnzwanger want ze begon gisteren druk een nestje te maken met dikke plukken haar en alles wat zacht is. Vandaag was het nestje alweer vertrapt en lagen ze languit naast elkaar te slapen.

Een van mijn voedsters maakt ook graag nestjes, dan gaat alle bodembedekker in haar nest :D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:13

Mindim schreef:
Celinaa_H schreef:

Een van mijn voedsters maakt ook graag nestjes, dan gaat alle bodembedekker in haar nest :D

Molly verzameld graag de hardere stukjes tussen het hooi, haar vacht, en fleecedekens -.-
Ik heb een gigantische fleecedeken op mijn bed van 2.5m x 2.5m en die probeerde ze geheel in haar mond te stoppen en mee te nemen. Ollie (de ram) en ik stonden verbijsterd te kijken en hebben haar maar laten klooien. Toen ze doorhad dat het niet lukte vlogen er alweer witte plukken haar door de lucht.
Bezig bijtje is het.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:29

Mindim schreef:
Om ellende te voorkomen, een voedster en een gesteriliseerde ram. Het liefst bij de opvang vandaan, wanneer gekocht bij een dierenwinkel, dan houdt je de broodfok in stand.

Heb ik ook zitten denken... Zoiezo zou ik het nooit in de (dieren)winkel halen.
Als ik hem ergens haal, is het bij iemand thuis die "toevallig" een nestje hebben. En ook niet bij iemand die daar voor fokt! Daar ben ik zelf ook tegen.

Heb ook aan opvang zitten denken, maar volgens mij is die hier niet in de buurt (Noord limburg). Had laatst op een site zitten kijken van een echte konijnen opvang, maar die was ergens aan andere kant van NL. Ik wil best een stukje rijden, maar dat gaat mij weer iets te ver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:31

Konijnlief eet sneeuw , kan geen kwaad toch? Beide koppels doen het niet maar de jongste bij mijn ouders wel :P

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:37

Sneeuw eten is niet zo heel erg :)
Ik heb een nieuwe bezigheid bedacht voor de konijnen: een wc- of keukenrol volproppen met hooi :)) Zijn ze nog wel ff een tijdje mee bezig :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:52

Eierdoos met paar gaatjes en dan volproppen met hooi en dan dicht doen zijn ze ook zoet mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:58

liesenlizzy schreef:
Sneeuw eten is niet zo heel erg :)
Ik heb een nieuwe bezigheid bedacht voor de konijnen: een wc- of keukenrol volproppen met hooi :)) Zijn ze nog wel ff een tijdje mee bezig :P

Dacht ik al :') Straks krijgt hij nog brainfreeze :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:10

Mayling, in Baarlo zit er 1 en volgens mij in Deurne ook.... en in Echt, vlakbij Roermond

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:39

Ja idd zoiets :P
Owja, mijn konijnen komen net zo lang met sneeuw eruit, als zonder. Sommige konijnen keken eerst van... wat is dat dan weer, maar toen ze eenmaal in de gaten hadden dat het witte spul hun niet op eet, begonnen ze hun pootjes te strekken :P

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:40

Ja ik was net al aan het rond kijken. Zag er eentje in Sittard, zag er heel leuk uit..
maar moet eerlijk zeggen, dat ik konijnen uit de opvang behoorlijk prijzig vind hoor.. (Bij deze was ik 80 euro kwijt voor 2 konijntjes).

Nu ben ik iemand die graag beestjes uit een opvang nog een kans geef op een goed leven. Maar met zulke prijzen laat het mij (jammer genoeg) wel twijfelen. En ik begrijp dat ze het geld echt nodig hebben, om nog meer opvang te kunnen verrichten. Maar ik denk dat die prijzen mensen ook echt afschrikken...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:42

Dat is inderdaad ook de voornaamste reden dat ik een konijn van marktplaats afhaal als ik plek heb. Ik neem ook geen jonge dieren van 8 weken oid, maar alleen die al een paar jaren ouder zijn.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:46

Zo dat is aardig wat geld. Maar neem aan dat hun ook de kosten eruit willen halen castreren etc.